Halál a V6-osokra!

2010.11.30. 05:35 - vancat

Megfogadtam, nem leszek ünneprontó: most, hogy az Év Autója-díj hosszú - és néha ellentmondásoktól sem mentes - története során elsőként egy tisztán elektromos hajtású autó, a Nissan Leaf lett a győztes, megemelem képzeletbeli kalapom a fejlesztőmérnökök és a Nissan cég előtt. Egy tisztább, kevesebb emisszióval járó mobilitás iránti igény kifejeződésének - és szándékának - tekintem a Leaf 2011-es Év Autója díját, és nem azon fogok keseregni, hogy bizony a Nissan mint autógyár egyelőre jó hátul kullog a legkisebb széndioxid-kibocsátású autógyárak versenyében.

Konkrétan az utolsó előtti, és csak a gusztustalan környezetpusztítás egyik nagy nemzetközi szimbóluma, a Mercedes előzi meg. (Csak érdekességképpen a sorrend: Fiat, Toyota, PSA, Renault, Hyundai, Suzuki, Honda, GM, Mazda, BMW, VW, Nissan, Mercedes.)

Arról se fogok itt és most értekezni, hogy mi minden kell(ene) ahhoz, hogy egy tisztán elektromos hajtású autó, mint a Nissan Leaf, valóban nulla emissziójú legyen; hiszen mindenki tudja, hogy mindenekelőtt megújuló energiát előállító szél-, víz- és naperőművek, óriási mennyiségben...

Most inkább csak sikert kívánok a Leafnek, és feltételezem, hogy esetleg éppen az e díj kapcsán keletkező reklám miatt (is), azon tisztán elektromos hajtású járművek egyike lehet, amelyek igazán népszerűvé válnak a vásárlók körében. A Nissan és a Leaf díja egyébként annak is jó példája, hogy ha egy autógyár menedzsmentje komolyan elhatározza magát, hogy a környezetet jobban kímélő termékek irányába fordul, az nem lehetetlen vállalkozás. Márpedig a Nissan vezetői ezt tették, és - talán furcsán hangzik - de ennek nem az elektromos hajtású Leaf az elsőszámú bizonyítéka. Csak éppen villanyautójuk, a Leaf világszerte erőltetett menetű reklámkampánya kommunikációs szinten óhatatlanul mellőzötté tette két másik, a környezet védelmét talán még jobban szolgáló terméküket. Ezek pedig az új, háromhengeres Micra és az NV 200, amelyek elektromos hajtással szerelt változata jelenleg éppen versenyben van az új, környezetbarát New York-i taxik, a yellow cabek kiválasztásánál.

Az új Micra, különösen annak hamarosan érkező kompresszoros háromhengeres változata jóval 100g/km -es kibocsátási értékével szerintem egy igazán korrekt választás annak, aki ragaszkodik az autózáshoz, de ahhoz is, hogy azt a lehető legkörnyezettudatosabban tegye. Az NV 200, amely - a korábbi híresztelésekkel ellentétben - szintén megérkezett Magyarországra, még mostani belsőégésű motorral szerelt változatában is ökológiailag az egyik legkorrektebb választás a nagycsaládok és kisáruk szállítására.

Szóval szebb, mondjuk úgy, zöldebb jövőt kívánok a Nissannak! Amihez jó alapot jelent a Leaf, a Micra és az NV200, de nyilván tudják: ha valóban az Év Autója-díjas Leaf reklámjaiban sugallt zöld feeling megtestesítőivé akarnak válni, ahhoz minél hamarabb ki kell halasztaniuk még megmaradt V6-os dinoszauruszaikat.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr182482716

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Donor 2010.11.30. 07:48:13

4 éve vettem használtan az F Astrámat. Akkor azt mondtam a következő autónk már elektromos lesz.
Igaz ezzel arra akartam utalni, hogy 30 évesen is használatban lesz az öreg csacsi, de ha ilyen ütemben terjednek a villanyautók, (és az áruk is így csökken) akkor már 20 évesen le fogom cserélni :))))

mopowa 2010.11.30. 08:52:56

Halál a V6-osokra! - milyen igaz a cím, kompresszoros V8at mindenkinek !

911 Turbo 2010.11.30. 09:11:54

Az autó az benzines és min 300LE ! Ja és hátul hajt . Rohadjanak + a zöldek !!

AlbaZen 2010.11.30. 09:25:36

Ez eddig szép és jó, de honnan jön az áram? Az erőmű is zéró emissziós? Sajnos a megújuló zöld erőforrások még gyengék ahhoz, hogy a Föld minden járművét mozgassák. Mintha lenne egy láthatatlan határ, amit nem lehet áttörni zöld energiatermelésben. Majd ha az utolsó csepp kőolaj is kifogy, hirtelen csinálni kell valamit, na majd akkor...

r3d 2010.11.30. 09:29:51

Van egy aprocska kulonbseg a 18 eves V6-osom, meg a vadiuj villanyvackok kozott. Az enyem mar 18 eve megy. Tehat EGY autot kellett legyartani 18 ev alatt. Elegge valoszinu, hogy 18 eves tavlatban nezve az enyem kornyezetkimelobb, mint ez.

AlbaZen 2010.11.30. 09:34:04

@911 Turbo: Örülj neki, hogy ma még benzines autót hajthatsz, ez az ükunokáidnak már nem adatik meg. Múzeumban kiállított antik tárgy lesz a 911 turbo, ami valaha ment mint az állat, egy letűnt, boldog, bőséges múltbéli kor egyik ikonjaként.

asola 2010.11.30. 09:56:32

@AlbaZen: Magyarországon is megy felfelé a zöldenergia termelés aránya pedig politikai akarat gakorlatilag nincsen.

Hidd el, ha itt lesznek az elektromos autók lesz környezetbarát áram, amivel etetni tudod őket:

Például:
Magyarország BRUTÁLISAN JÓ termálvíz adottságokkal rendelkezik, olyannyira, hogy például az áramtermelés egy nagyobb részét képes lenne átvenni.

Van atomerőművünk, ami most is az ország energiatermelésének a felét adja. Már terveznek hozzá egy plusz blokkot.

Az EU-ban már csökkenőben van a szénüzemű erőművek aránya (javarészt szélerőművek váltják ki).

M.o. nagyon jó biomassza adottságokkal rendelkezik. A széntüzelésű erőműveinket folyamatosan (bár elég lassan) állítjuk át biomasszára (fa, agrohulladék...stb).

...stb a lista hosszan mehetne, a lényeg, hogy még nálunk is VAN HALADÁS.

soproni1 2010.11.30. 09:58:23

Az elektromos autó is megy, mint a trolibusz !

Kell egy kis időnek eltelnie, mire megszokjuk. 20 éve a fogkefe reklámokra is hogy nézett a lakosság. Azóta megszoktuk, hogy a városokban néha illik fogat mosni.

asola 2010.11.30. 09:58:29

@911 Turbo: Hát szerintem az Audi e-tron-ok 2. generációja olyan szépen megkajálja majd a benzines Porschédat reggelire, hogy öröm lesz nézni (lehet, hogy már a mostani is).

soproni1 2010.11.30. 10:02:08

@asola:

feltéve, hogy hidegben el tud-e indulni, mint a mostani
audi-k

VacakBlogHu 2010.11.30. 10:07:06

Csak azt nem tudom, mitől az év AUTÓja! Mert, hogy autónak nem autó, az tuti! Városban 150 km. Autópályán 100 km. Klíma nélkül. Aztán 8 óra töltés. Persze lehet gyorsan is tölteni. Ha van 40kW-s töltikéződ. Az 400V-os hálózatnál is 100A. Ez egy autónak látszó tárgy. Ami egy autó feladatát képtelen ellátni. Elképzelem amint valaki a IV.-ről lekábelez az autóhoz és éjjel tölti, hogy másnap reggel el tudjon menni dolgozni. Bulizás nincs hajnalig, mert akkor keveset tud tölteni és másnap a melóból már nem ér haza. Hollandiában lehet sok ilyen gyorsttöltőt csinálni. Fogsz egy propellert és mellé egy töltő, de nálunk? A Béke távvezeték csak autótöltésre fog szolgálni. 1 autó a városba a környezetért, egy másik ha menni is akarsz valahova. Elmebaj...

nagyfeszültség 2010.11.30. 10:14:03

Én mindig is szerettem a Nissant, különösen a régi Micrat, meg az Almerát. Érdemes megnézni milyen sok fut még mindig az utakon belőlük. Nekem egyébként az új Micra is bájos, szerintem egyáltalán nem jellegtelen autó.

rozsdapeti · http://rozsda.blog.hu/ 2010.11.30. 20:21:35

@VacakBlogHu: "klíma nélkül"? az ám a lényeg a mobilitásban, ugye? a másik klímáért aggódjunk
inkább, ne a komfortérzetünkért kocsizás közben.

subtotal 2010.12.01. 17:43:03

@asola: ühüm, hát persze :DDD
Még ha valóban lehetőség is lenne erre a fikcióra, amit leírsz, a tulajdonosi kör ellenérdekeltsége ezt lehetetlenné teszi. :)

A cikkhez: halál a V6-ra!
Éljen a sor6, a boxer6 és a V8!!

subtotal 2010.12.01. 17:47:08

@AlbaZen: 40 évvel ezelőtt 40 évre volt elég a kőolajtartalék. Csak ennyi. Persze nem baj, ha amit lehet, kiváltanak fenntartható módon megtermelt elektromos árammal hajtott autóval, ez a mai közlekedés 90%-ra értendő.
De egy Porsche az utolsók között lesz, amiben benzint fognak égetni, mert azt bár megvenni (még) nem tudom, de akár 1000Ft-os benzinnel is tankolnám.


süti beállítások módosítása