Határozottan sikeresre sikeredett az új Ford B-Max genfi bemutatkozása. Az első napokban szinte óránként érkeztek a különböző szaklapok és szakportálok laudációnak is beillő, kifejezetten pozitív és az elragadtatás hangján megszólal cikkei. Mi tagadás, a B oszlop nélküli B-Max valóban igen tetszetős és fantáziadús - igaz, nekem egészen másért tetszik, mint másoknak. Valóban impozáns méretű a normál első és a hátsó tolóajtó együttes kinyitásával elénk táruló tér, amely igézően hívogat egy kényelmes beszállásra. De azt gondolom, ez leginkább azért kelt ekkora feltűnést, mert hát a közvetlen konkurens Opel Meriva egymással szemben nyíló ajtói elég bénára sikeredtek, ráadásul igazán nem is praktikusak. Így ajtóügyben az Opel pancsersága tette ekkora hírré a Ford sikerét.
Pedig több, mint száz évvel az autógyártás kezdete után szerintem nem dicsőség, hanem alapkövetelmény tágra nyíló, kényelmes ajtókat készteni egy kis családi egyterűhöz. És ennek az alapkövetelménynek tökéletesen meg is felel a B-Max.
Ami talán kevésbé látványos, de sokkal izgalmasabb, az a háromhengeres, egyliteres ecoboost motor. Amit a Ford - talán tudatosan - nem a Fiestában, hanem az annál kicsivel nagyobb új egyterűjében harangoz most be. Ennek üzenete talán az lehet, hogy egy jól hangolt, ezres, háromhengeres benzinmotor is képes kiszolgálni egy kiscsaládi kisautót, takarékosabban, és nem utolsósorban sokkal kisebb károsanyag-kibocsátás mellett, mint 1,4-es hagyományos és 1,6-os, szintén ecoboost társaik.
Merész és szimpatikus lépés tehát ez a hírek szerint jóval 100g/km alatti kibocsátási értékre képes kis motor debütálása egy kényelmes egyterűben. Ráadásul megnyithatja végre az alacsony kibocsátású benzinmotorok korszakát. Az ugyanis elég ellentmondásos helyzet, hogy ma az autógyártók többségének "legökobb" motorjai döntőrészt dízelek.
Márpedig a részecskekibocsátás miatt a gázolajos erőforrások igazán zöldek még szűrőkkel sem lesznek soha - ezt sajnos tudomásul kell venni. A Ford új ezres ecoboostja egyébként úgy hírlik, nem csak a B-Maxba és a Fiestába, de a Focusba és valószínűsíthetően a C-Maxba is bekerül; ami a környezet fokozottabb védelme felé talán kicsit túlontúl fontolva haladó autóipar mezőnyében igazán gyors és nagy lépés lenne. Persze rögtön jöhetnek az ellenérvek: kis motor, nagy kaszni, jobban kell nyomni, így végül nem kisebb, de akár még nagyobb is lehet a fogyasztás. Hát igen... zöldebb autó mellé egy kicsit ökosabb vezetési stílus is dukál(na)...