Napokon belül indul a Renault villanyautó-programja

2011.09.22. 07:11 - vancat

A távoli - és bizonytalan - jövő ködbe vesző ígéretei és koncepciói helyett a Renault idén október elsejével, vagyis napokon belül elindítja villanyautó-programját. Nem a médiának, a kisszériás prototípusok tesztelőinek, kiválasztott városok, kerületek, intézmények próbaüzeméhez, hanem a vásárlóknak szóló weboldalon, a szériakínálat részeként kezdik meg elektromos autóik árusítását. Nem ostoba celebek főszereplésével zajló stupid autómentesnapi bohóckodáshoz, hanem mindennapi közlekedők, árut szállítók reális igényeihez igazítva.

A menetrend: a teher- és személyszállító változatban egyaránt elérhető Kangoo Z.E. idén október elsejétől, a Fluence Z.E novembertől, a kis Twizy háromféle változatban (Urban, Color, Technik) decembertől, az új Clio előfutárának is tekinthető Zoe pedig 2012 májusától kapható. A négyből ráadásul az első három típusból már volt annyi megrendelés, hogy e típusok rákerülhettek a 2012-es Év autója díj várományosainak listájára. (Reméljük, az Év autója díj zsűritagjai értékelik a számukra állítólag oly fontos innovatív újításokat.)

Mit is fűzhetnék mindehhez? Aki városban árut szállít, miniautóra vágyik vagy kisebb távolságokon használná járművét, fontolja meg a Renault ajánlatait. Ja és persze fontolja meg azt is, miképpen tudja - hosszabb távon legalábbis - biztosítani, hogy megújuló nap- vagy szélenergiából fedezze Renaultjának - vagy bármilyen más típusú elektromos jármúvének - fogyasztását. De akik itt Magyarországon leginkább megfontolhatnák az ilyen és ehhez hasonló, realista villanyautó-ajánlatokat, azok a hazai közszolgáltatók. Akik - a mi adóinkból - vagy leszarják (pl. Posta, BKV), vagy az úri huncutkodás újabb lehetőségét kínáló játékszernek tekintik (pl. EON) a villanyautózás terjesztésének ennél sokkal fontosabb ügyét.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr33244984

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

barna86 2011.09.22. 11:12:58

Biztos, hogy ez tényleg olyan jó nekünk; biztos hogy a villanyautó a megoldás? Érdekes a kétszínűség, megy a szöveg, hogy milyen jó az elektromos hajtás, arról viszont elfeledkeztél, hogy az elektromos energiát tárolni kell, vagyis akkumulátorokra van szükségünk. Ebből több száz kilónyit pakolnak bele esetenként egy villanyautóba. Miből is készülhet egy akkumulátor? Ólom, lítium, nikkel, cink stb, fajtától függően lehet nagyon savas vagy lúgos a közege. Már ma is hatalmas probléma ezen eszközök megsemmisítése, ártalmatlanítása, újrafelhasználása, miközben a járművekben csupán töredéknyi mennyiségű akkumulátor található. Mi lesz, ha elterjednének a villanyautók? Arról nem is beszélve, hogy az ehhez szükséges fémek mennyisége erősen korlátos a földön, az akkumulátorok élettartalma is erősen korlátos, továbbá fokozatosan csökken a kapacitása, ezáltal a leadott elektromos teljesítménye is a használat során. Az esetleges megoldás a jövőben a hidrogén lehet, ha megtaláljuk a módját annak, hogy alkotóira bontsuk a vizet. (Jelenleg egy elektromos árammal lehetséges ugyan, de rendkívül drága, s sok áram kell hozzá.)

"Ja és persze fontolja meg azt is, miképpen tudja - hosszabb távon legalábbis - biztosítani, hogy megújuló nap- vagy szélenergiából fedezze Renaultjának - vagy bármilyen más típusú elektromos jármúvének - fogyasztását."

Jelenleg sajnos a felsorolt energiaforrások nem eléggé hatékonyak a mostaniakhoz képest (napelemek pl. mire megtérülnének, tönkremennek). Németország bejelentette, hogy leállítja az atomerőműveket, s helyettük megújuló energiákat állít rendszerbe. Kérdés, hogy vajon sikerülni fog-e ez nekik (szkeptikus vagyok, csak kampány miatt mondták ezt, a 2013-as választások után más lesz a központi irány), vajon fizetni fogják-e azt a többlet kiadást, amivel drágábbak ezek a dolgok az atomenergiánál. Jha, s azt se felejtsük el, hogy pl. az északon termelt szélenergiát valahogy el kellene juttatni a déli tartományokba. Ha légkábelen viszik, akkor a zöldek tiltakoznak, mert madarak, tájkép stb. Ha földkábelen, annak költsége sokszorosa, plusz a gazdák tiltakoznak a földek feltúrása ellen stb....Azt mondom, hogy ha ott sikeres lesz úgy, hogy nem kerül jelentősen többe az áram, akkor hajrá.

Szóval szépnek szép elképzelések ezek, de nem jobbak....

nagyfeszültség 2011.09.22. 11:59:22

A legszimpatikusabb, legpraktikusabb és talán a leghasznosabb a villanyhajtású Kangoo.
Ha csak a városi áruszállítások egyharmada átterelődne ilyenk elektromosm kdobozosokra, már sokat javulhatna - például Budapesten - az egyre rosszabb szmog helyzet.

gatto nero 2011.09.22. 16:22:37

A Twizyt igazán megválaszthatnák az Év autójának....

midnight coder 2011.09.22. 17:02:12

@barna86: Ezek a cuccok előfutárok. Az autóiparban iszonyat sok pénz van, de nagyon lassan mozdul. Mondjuk egyébként, ha a zöldek az atomerőművek helyett az autógyárak elé láncolnák magukat egy-egy új fosszilis modell piacra dobása idején, akkor lehet hogy ez a folyamat felgyorsulna...
A lényeg az, hogy ahhoz hogy beletegyék azokat a dollármilliókat a rendszerbe amik ezeknek az akksiknak a kifejlesztéséhez kell, előbb az elektromos autóknak el kell terjedniük, hogy a leghülyébb befektető is lássa, hogy ebben van pénz.

Shawher 2011.09.22. 17:15:55

@barna86: Tényleg nem akarlak bántani, de a MOLnál dolgozol, vagy fizetett lobbista vagy?
Nagyon kilóg a lóláb az ilyen megszólalásokból, mikor valakit a szélerőműveknél baromira zavar a mezei pacsirták nemi életének a megváltozása, de az elpöfékelt több millió tonna kőolaj valahogy nem.......
a napelemben nincs semmi, ami elromoljon. 5 négyzetméter napelem ezen az éghajlaton elég egy családi hát és egy átlagos elektromos autó áramellátásához. A baj, hogy mindez kb. 7 millió HUF.

zladko 2011.09.22. 17:27:01

@barna86: Vannak jó alternatív források. pl egy szélkeréknél ami egy villanymotor lapátokkal mi kerül olyan sokba, mi nem hatékony, és mi bonyolult benne?
Napelem nem hatékony ja, de ott a stirling motor amire lehet fókuszálni a napfényt.
De az is olyan mint a legyártott kész szélkerék vagy rohadt drágán adják vagy nem is kapni, köszönhetően az ellentétes érdekű fosszilis energialobbinak és a fotovoltatikus napelemlobbinak is (ugyanis jól látható hogy ezt tolják pedig jelenleg a legrosszabb ár/teljesítmény arányú, nem véletlen hogy egy nagy erőműben sem használnak ilyet).

the cat 2011.09.22. 17:54:28

@zladko:

Én is úgy gondolom, hogy elsősorban azok beszélnek a megújuló energiaforrások rossz hatékonyságáról, benyolultságáról akik nem akarják a terjedésüket.
A nap és szél alapú villamosenergia termelés - ekármilyen hatásfokú - egészen bizonyosan nagyobb esélyt ad a túlélésre, mint a kőolaj és atom alapú, amely sokszor bizonyította, hogy képes hazavágni a Földet.
Szóval jól teszi a Renault, ha praktikus villanyautókat kezd forgalmazni, mert legalább ad egy esélyt a környezetet jobban tisztelő és kímélő motorizációra.

zladko 2011.09.22. 18:04:17

@Shawher: de van ami elromoljon pl az hogy nyáron óriási hőingásnak van kitéve és egyszerűen szép lassan kiégeti a nap a lapkát, bár ehhez legalább 20 év kell. A nagyobb probléma az hogy az ideális hatásfoka ami még mindig egy vicc 10-20% között mozog, is csak 2X fokon igaz, ahogy jobban melegszik (márpedig a nap süt rá tehát fog) drasztikusan csökken a hatásfoka, nő az ellenállása.
Ott van viszont a kőkorszaki technológiájú stirling generáltor, amit nem nagyon adnak ilyen célra, érthető okokból mert olcsó a gyártása, elég hatékony és strapabíró, és durva konkurencia lenne az áramszolgáltatóknak.

RealMan 2011.09.22. 18:08:12

Jó kis cikk, valakinek el kell kezdenie - bár volt már ilyen, a Nissan Leaf vagy a Think, stb. nos a Leaf már sokszorosan szar autó lett, megbízhatatlan, a Think megint csődben van ..a Mitsubishi MiEV nem hozta az elvártakat, a többi is csak a futott kategória lett. A Renault elkezdi - okay, sok sikert hozzá!

Egy autógyártóval több lesz, aki átkozza majd azt a napot amikor a világra jött, mint a Tesla, aki még egyetlen egy dollár hasznot sem tudott termelni és már többször volt a csőd szélén...

the cat 2011.09.22. 18:11:34

@RealMan:

Azért a Leaf helyzete nem reménytelen. Elég komoly flottaeladásaik vannak, például Portugáliában.

Hurri Kán 2011.09.22. 18:16:53

"CO2 emissions from the entire energy production cycle and vehicle usage (measured on a cycle regulated by the European NEDC), “well-to-wheel” Fluence Z.E. : 71 g/km compared to a Fluence dCi 90hpFAP : 133 g/km; Source: JRC/EUCAR/CONCAWE 2009 and AIE 2007. "

Ez a Renault honlapjáról van... Szóval akkor hogy is van a zéró károsanyag kibocsátás, kedves sötétzöldek?

És akkor az árról még nem beszéltem...

Hurri Kán 2011.09.22. 18:18:06

@gyvy:
És a hatótávolságról...

"Range (NEDC cycle)
115 miles"

Ha ennyit adnak meg, a gyakorlatban biztos, hogy kevesebb...

nagyfeszültség 2011.09.22. 18:20:55

@RealMan:

A Tranzit Connect Electric-ek is elég jól beváltak a német nagyvárosokban.

gatto nero 2011.09.22. 18:22:31

@gyvy:

Aki szerint a vilanyautók emissziója zéró, az nem sötétzöl, hanem sötét - vagy hazudós.
A Peugeot és a Citroen például inkább hazudósak...

Hurri Kán 2011.09.22. 18:25:16

@gatto nero:
Azt elfogadom, hogy KEVESEBB, mint egy benzinesé / dízelé, de NULLA az nem lehet...

nagyfeszültség 2011.09.22. 18:27:33

@gatto nero:

Azt már egy olasz Twizy hírdetésben is láttam, hogy a Renault korrektül átszámolja és odaírja a kibocsájtást - azt feltételezve, hogy nem megújuló energiából nyerik az
áramot.
A Peugeot az IOn hírdetésekben viszont valóban zéro emisszió-t hazudik.

RealMan 2011.09.22. 18:34:52

Ma akkor nyerő egy elektromos egyszerű autó, ha az ára nem több 10.000.-EUR-nál, sokoldalú és felhasználású és..és min. 350 km hatótávolsággal bír, akkujai 10 percen belül tölthetőek fullra és vagy cserélhetőek 1 perc alatt. Ez nyerő lehetne...és miért nincs ilyen?..na miért nincs??...

Mert ilyen okos fószerek még nincsenek?..vagy lehetne, de a fiók mélyén lapul a megoldás?

Nem. Nem tudnak ilyet most még, nincs egyszerűen ilyen...meg különben is, ha lenne, akkor az olajlobbinak vége lenne....

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.09.22. 18:40:00

Nálunk még nem kell rohanni a kereskedésekbe, mert nem lesznek elérhetőek ezek a modellek. Azt se felejtsük el, hogy havi bérleti díjat is fizethetünk az autóra, így lényegében örök garanciát kapunk az akksira.

MACSKANŐ 2011.09.22. 18:56:40

@chipanddale74:

Be sem hozzák őket Magyarországra?

nagyfeszültség 2011.09.22. 19:12:16

@RealMan:

Oké értem és tudom, ott támogatják, ráadásul a Fordnak is presztizskérdés a német siker....
Szóval nem a színtiszta szabadpiac.
Ettől függetlenül - például a városi kisáruszállításban - szerintem kifejezetten és már rövidtávon is van létjogosultsága a villanyautónak - így a Kangoo
elektromos változatának is.

Jerky_Maistro 2011.09.22. 19:32:35

@RealMan: tényleg nem tart ott a technológia. a Renault is érdekelt az olajlobbiban, de készül arra a korszakra, amikor már nem lesz annyi olaj.

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.09.22. 19:47:56

@MACSKANŐ: Elméletileg jönnek majd, de jelenleg senki sem mer időpontot mondani. Itthon nincs rájuk állami támogatás (Európában legalább 5.000 euró kedvezményt kapnak a vásárlók) és lényegében két nyilvános helyen lehet őket tankolni (Pesten és Székesfehérváron). Persze biztosan lesz aki hoz magának szürke importban, de tömeges megjelenésükre nem kell számítani. Áruszállítóként mindenképpen megállják majd a helyüket a városokban.

Jerky_Maistro 2011.09.22. 20:02:55

@chipanddale74: tehát még legalább 10 év, mire elterjednek az elektromos autók. addig a gazdagok játékszerei lesznek.
ami kell:
- állami támogatás
- elérhető ár
- töltőállomások
- szervizháttér
- kis f@szom

szájhúzó kutya · http://szajhuzokutya.blog.hu 2011.09.22. 20:06:21

Renault+elektromos, hát ez minimum bizarr! Erőművek és az akkumulátorok is zöldek, ügye?

MACSKANŐ 2011.09.22. 20:15:29

@Jerky_Maistro:

+ megújuló energiaforrások...

hackbard.celine 2011.09.22. 20:16:15

@gyvy: Franciaországban (az elsődleges célpiac) a zöldek számára fujjfujjfujj atomenergia aránya a villamosenergia termelésben 85%. Még hogy nap meg szél, meg alternatív...
A PSA csoport pedig jó 10 éve gyárt villanyautókat, kereskedelmi forgalomban kapható, nem igazán értem mi a nagy újdonság, ami miatt a blogbejegyzés megszületett?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.09.22. 20:19:42

1. Francia autót nem veszünk.

2. A villanyáramot, ami a kocsit hajtja, hol gyártják?

hackbard.celine 2011.09.22. 21:37:56

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: tegnapelőtti hír: az ELMÜ zöldtarifás áramot szeretne eladni, állítólag tisztán megújulóból. Jelenleg egy vízerőmű (mert az milyen környezetbarát ugye) szolgálja ki az igényeket: az első és eddig egyetlen szerződőt. Ulmann Mónikát.
A zöldáram felára 10%. Hogy aztán a konnektorból a cucc valójában Paksról jön-e vagy hernádi Synergytől, azt mindenkinek a józan mérlegelésére bízom.
Erre lehet építeni a hazai villanyautózást a t. bloggernek.

RealMan 2011.09.28. 14:53:18

@hackbard.celine:
Én ezen röhögtem, hogy embereket így be akarnak csapni....de legyen ez mindenkinek a maga gondja. Most,, amikor az EU széthullóban, az árak emelkednek, minden kiszámíthatatlan, jönnek ezzel a baromsággal ezek a marhák...


süti beállítások módosítása