Völner megkapta élete legszemetebb melóját

2012.03.13. 11:11 - vancat

Nincsen rá jobb kifejezés, igazi szemét meló volt az, amit Völner Pálra bízott a kormánya. De nemcsak szemét; képmutató és dilettáns is, hiszen az emlegetett 8,5 százalékos vasúti személyszállítási kapacitáscsökkentés igazi tipikus, ostoba pótcselekvés, amely valódi pénzügyi megtakarítást bizonyosan nem hoz, viszont tetszhalott állapotba süllyeszt számos fontos vasútvonalat.

Kis túlzással azt mondhatom, ennyél a sunyizásnál még mindig egyenesebb volt az elmebeteg Gyurcsány és a ravasz Bajnai-Kóka triójának szárnyvonalfelszámolási terve. A gyors és kegyes halál, valamint a méltó búcsúztatás ugyanis még egy vasútvonalnak is jár. Amit most Völner művel, az viszont egy méltatlan agóniát hoz, gyakran olyan száz-százhúsz éve működő vonalakon, amelyek Horthy és Kádár alatt egyaránt tökéletesen kiszolgáltak egy-egy régiót - és persze nem utolsósorban nagyapáink, ükapáink verejtékével hozták létre őket.

Apropó, Kádár. Azért kíváncsi lennék, mivel vették rá Völnert arra, hogy éppen szűkebb pátriájában, Komárom-Esztergom megyében, ahol ő korábban, a megyei közgyűlés elnökeként a Komárom-Fehérvár vonal megvédésével, a bűnös, hazaáruló vasútbezárók feljelentgetésével kampányolva nyert országgyűlési mandátumot... szóval, hogy éppen ott basszon a legnagyobbat a vasúton és 12 járatot töröltessen a Komárom-Székesfehérvár vonalon.... Ezt még a legádázabb párttitkárok lokálpatriótábbjai sem voltak hajlandóak megtenni annakidején.

Még azokban is volt annyi, hogy inkább nem vállalták be a legszűkebb pátriájuk tönkretételét. Azt sem értem, hol van ilyenkor Udvardy Erzsébet, Kisbér fideszes polgármesterasszonya, aki - nagyon helyesen - Jean D'arc-ként védte a vasutat és hazaárulózta a bezárására készülőket. Hol van Molnár Attila, Komárom polgármestere, aki - Völnerrel együtt - pontosan tudja: ennek a vonalnak nemhogy ritkulni kellene, de akár Érsekújvárig meghosszabbítva egy észak-déli irányú dunántúli regionális (tömeg)közlekedési folyosóvá válhatna, amit ráadásul az EU is támogatna.

Hol vannak azok a fideszesek, aki szarrá kutyapicsázták Komárom korábbi szocialista polgármesterét, Zatykó Jánost, aki nyíltan szembemenve Gyurcsány és Bajnai vasútgyilkos őrjöngésével, egész politikai karrierjét kockára téve hangoztatta, hogy szüksége van Komáromnak és a régiónak erre a vasútra. Völner, Molnár, Udvardy és a többiek akkor puhánynak és hazaárulónak tartották őt. Most viszont ők hallgatnak, mint szar a fűben, holott legalább annyit mondhatnának Orbánéknak, amennyit Zatykó mondott Bajnaiéknak: nem lesz ez így jó.

Szóval ritka szemét munka ez a mostani sunyi, mellébeszélő vasútkivéreztetési akció, amiről még képesek voltak azt hazudni, hogy a párhuzamosságok megszüntetését szolgálja. Komárom és Fehérvár között szinte minden vasúti településre ráindít buszt a helyi Volán,  és kifejezetten demonstratíve szarik arra, hogyan lehet a vasút államásairól tovább tömegközlekedni.

Cinikusan a vasút kinyírására játszanak, és ebbe a játékba most beszállt Völner is. Igazán szégyenteljes...

Szívem szerint azt mondanám: ennél már az is tisztességesebb lett volna, ha jelképes egy forintért átadják ezt a vonalat valamelyik szlovák magánvasút-társaságnak vagy a GySEV-nek. Legalább az esélyt megadva arra, hogy valakik megmutassák, hogyan kell tisztességesen, szakszerűen, utasbarát módon és rentábilisan működtetni egy vonalat.

A bejegyzés trackback címe:

http://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr424313815

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

gatto nero 2012.03.13. 12:24:59

Csak azt nem értem, hol vannak ilyenkor a vasútvédők, a jobbik és mindazok, akik annak idején elbúcsúztatták a szárnyvonalakat és helyesen lehazaárulózták a vasútbezárókat.

9-143 2012.03.13. 15:45:03

a pályavasútnak kell a bevétel. 2,5 euro/km a pályahasználati díj, még az 1 db BZ után is...
Addig, amíg ezt a tételt nem lehet másképp könyvelni, hogy kell a pályavasútnak 100 milliárd ft évente, és ezt vmi terhelésarányosan leosztva egy-egy mellékvonalon töredék összeg kijövésével lehetne számítani...
mert akkor lehetne átadni akár az önkormányzatpknak, hogy működtessék ők. Ha ki kell fizetni egy-egy 25 km-es BZ útért 18750 ft-ot a pályahasználatért, azért egy busz az autópályát többet használhatja...