Nemcsak a Vatikán erősödő érzékenységét a környezet védelme iránt, de a Renault - Olaszországban is - rendkívül jó villanyautó-piaci pozícióit is jelzi, hogy őszentsége XVI. Benedek átvette élete első elektromos autóját, egy kifejezetten pápai igényekhez átalakított Kangoo Maxi ZE-t; vagyis az európai elektromos autópiac egyik legnépszerűbb és legnagyszerűbb termékét, a hosszabb és szélesebb Kangoo-t (4,6 méter/1,8 méter), amelyet 60 lóerős villanymotor hajt, hatótávja pedig 170 kilométer egy feltöltéssel.
Az állatok jogaiért harcoló és a Vatikán épületeinek tetejére napelemeket telepíttető Joseph Ratzinger Castel Gandolfóban a pápai rezidencián vette át Carlos Ghosn Renault-Nissan főnöktől új ökoautóját. A pápai villany Kangoo egyébként csak néhány kényelmi extrában különbözik a nyugat-európai piacokon bárki által megvásárolható elektromos Renault-tól. Kényelmes fotel a hátsó ülés helyett, visszafelé nyíló ajtó a szériaváltozat tolóajtója helyett, és persze a pápai állam címere.
És mi a helyzet idehaza? Ami a főpapokat illeti, többségük benzinfaló luxusautókkal furikázik és terepjárókkal vadászgat - vagyis tesz mindarra, amit mostanában fenntartható fejlődésnek szoktunk nevezni. Ami a villany Renaultokat illeti, nos, azokat egy nemrégiben véglegesített döntés alapján nem forgalmazzák Magyarországon.
Állítólag sem a gazdasági környezet, sem a környezetvédelmi politika, sem pedig a magánszféra környezettudatosságának hiánya miatt nem lenne értelme elektromos Kangookkal próbálkozni Magyarországon.