Századszor, ezredszer is megdöbbenek Illés Zoltán környezetvédelmi államtitkáron, aki egykor magát képes volt környezetvédőnek nevezni. Most pedig képes volt egy igazán kártékony megállapodást kötnie a Magyar Nemzeti Autósport Szövetséggel (ha Gyurcsányék idejében történik mindez, a Fidesz jogosan mondta volna, hogy köztörvényes bűncselekmény). A környezetvédelmi hatóságok ennek szellemében a jövőben "rugalmasabban kezelik" a természetvédelmi területekre tervezett versenyek engedélyeinek kiadását. E rugalmas ügymenet első megnyilvánulása az volt, hogy a Bükki Nemzeti Park fokozottan védett természetvédelmi területei melllett rendeztek ralliversenyt, amely például madárvédelmi zónákat vágott keresztbe, és megzavarta azt a kevéske nyugalmas helyek egyikét, ahová a növények, az állatok és a szépre, a tisztára, a csöndre nyitott emberek még elmenekülhetnek.
Egyébként tudja Ön, kedves olvasó, jelenleg kik a Nemzeti Autósport Szövetség fő tisztségviselői? Például Rogán Antal, Láng Zsolt, Móczár Péter, míg az elnök Gyulay Zsolt.
Igen, ők állapodtak meg Illéssel, a nyomorult székéhez, fizetéséhez, a pozícióval járó hatalmacskához, fizetéshez és juttatásokhoz ragaszkodó felelőssel. Konkrétan abban, hogy a jövőben tényleg rugalmasan kezelik a természetvédelmi területeken zajló autóversenyek engedélyezését. Hatalommal, joggal, erkölccsel, védett természeti értékekkel való visszaélés? Fene se tudja melyik, talán mindegyik.
Az a kérdés, hogy egy Rogánnal, egy Lángnak mondjuk mi a franc köze van a nemzeti autósporthoz, és polgármesteri, parlamenti és egyéb pozíciójuk mellett hogyan marad idejük ilyen rugalmassági megállapodások kötésére, az megint egy külön téma lehetne.
Mint ahogy az is, tekinthető-e bármilyen szempontból társadalmi közérdeknek a raliverseny?
Az pedig már sokkal kevésbé erkölcsi, társadalompolitikai, inkább büntető- és adójogi kérdés, hogy az állítólagos válság közepén honnan kerül évi többmilliárd forintnyi szponzori pénz a raliversenyzésbe - pontosabban, hogy ezeket a pénzeket valóban elköltik-e a felettébb nagyvonalú támogatók az óriási reklámértéket jelentő kocsira kiragasztott matricák ellenértékeként - vagy esetleg a raliversenyzés ilyen lelkes támogatása esetén valami másról, talán úgynevezett adóoptimalizálásról van itt szó?
Ezt például Rogán Antal, a költségvetés kérdéseiben annyira akkurátus országgyűlési képviselő és frakcióvezető is megvizsgálhatná, megvizsgáltathatná. Feltéve, ha nem ott virítana a Nemzeti Autósport Szövetség elnökségében.
A nyilvánosság előtt környezetvédelemről, a közpénzek szigorú ellenőrzéséről, átláthatóságról beszélni és közben a Nemzeti Autósport Szövetség elnökségében lapítva rávenni egy ma már bármelyik befolyásosabb fideszes politikus által szabadon csicskáztatható környezetvédelmi államtitkárt az amúgy is harmatgyenge természetvédelmi előírások megcsúfolására, ez képmutatás. Normális kultúrállamban pedig képtelenség lenne.
Ráadásul most már abban sem bízhatunk, hogy a következők majd elszámoltatják ezeket, és legalább utolag felelősségre vonják az ilyen és ehhez hasonló környezetvédelmi bűncselekményekért.
Ugyanis nincsenek következők.
Minden garnitúra volt már fenn, és eddig mindenki ugyanezt csinálta.