Tiltsuk be a petárdázást!

2014.01.01. 10:14 - vancat

Javasolnék egy kollektív újévi fogadalmat: 2014 szilveszteréig, vagyis mostantól számítva háromszázhatvanegynéhány nap alatt érjük el, hogy tiltsák be a szilveszteri petárdázást Magyarországon. Betiltás alatt azt értem, hogy végre valóban és határozottan kriminalizálják ezt az agresszív, primitív, sunyi, nyomorúságos, balkáni tevékenységet.

Magyarán: ne százötvenezer forint pénzbírsággal szankcionálható szabálysértés, hanem letöltendő börtönbüntetéssel fenyegetett közveszélyokozásnak minősüljön a petárdák durrogtatása.

Kikre számítok/számíthatok a petárdázás kriminalizálásáért indított idei küzdelemben?

1. Az állatbarátokra. Többmillió ember Magyarországon.

2. Szívbetegek, idegrendszeri betegségben szenvedők. Többmillió ember Magyarországon.

3. Normális, minőségi szórakozást és nyugalmat kedvelők. Többmillió ember Magyarországon.

És mi legyen azokkal, akik viszont imádják a szilveszteri petárdázást?

Menjenek a picsába. De minimum külföldre. Oda, ahol mindezt eltűrik, tolerálják, szeretik. A Balkánra, Olaszország déli részére. De mehetnek afrikai banánköztársaságokba is, ahol nem is petárdázással, de akár gépfegyverropogással is köszönthetik az új évet.

De mit tegyen az, aki egyetért a fentiekkel? Nos, idén háromszor fogunk szavazni: először parlamenti, majd önkormányzati és uniós választások is lesznek. Bárkire is szavazzunk, bármilyen politikai nézeteket is vallunk, követeljük meg képviselőjelöltünktől, hogy képviselje a petárdázás valódi büntethetőségét.

Ehhez nem kell új egyesület, alapítvány, párt. Csak egy kis egyéni kiállás, kollektív közös akarat, meg egy kis kurázsi.

Higgyék el, kedves petárdázástól hozzám hasonlóan torkig lévő olvasóim: egész évben elég zajt, bűzt, koszt kell elviselünk ahhoz, hogy járjon a petárdazajmentes szilveszter most - és mindenkorra - megszerzendő joga.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr65719810

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gatto nero 2014.01.01. 16:21:48

@Nemzetközi hónajlmodell:

Pénzbírsággal büntetik, pontosabban nem büntetik, mert nem érik tetten.
A poszt javaslata: az illegális petárdázás legyen közveszélyokozás.
Az ezzel egyetértést nevezed te fasizmusnak - nyílván mentségedre szolgál, hogy nem vagy teljesen tisztában a szavak, fogalmak jelentésével.

nagyfeszültség 2014.01.01. 16:23:14

@Kisamotors:

Vancat azt javasolja: tiltsák be jobban, legyen bűncselekmény.
Amíg ezt el nem éri, addig szerintem még ne menjen a picsába.
Utánna mehet -:)

Fekete Pestis 2014.01.01. 16:24:42

@Nemzetközi hónajlmodell:

ja igen : mindenki petárdázhat, FELTÉVE ha vizsgát tett abból, hogy hogyan használjanak robbanóanyagokat. Nameg tüzrendészetböl.

Szerintem nem normális, hogy
(a) laikusok dobáljanak/baszkuráljanak olyan eszközöket, ami a másik [saját] kezét leviheti
(b) tüzet vagy robbanást okozhat
(c) NL-ben évente átlagosan 10-15 millió EUR-s kár okoz más magánemberek tulajdonában.
(d) mindenféle áldatlan állapotot eredményez ( macska seggébe petárdát dugunk, rendörautót petárdatüz alá veszünk, vonat WC-jébe petárdát dobunk, esatöbbi)

Viszont jó ötlet, hogy az önkormányzat/lakónegyed ellenörzött körülmények között rendezzen tüzijátékot.

bridget jones 2014.01.01. 16:31:49

@Fekete Pestis:

Végre egy józan és okos komment. Pont erről van szó: Szerintem senki nem kívánja, hogy ne legyenek szépen megrendezett tüzijátékok, esetleg kellemes zenével.
De az, hogy bármilyen tahó azt lövöldöz ki és durrogtat, amit csak akar, az nem balkáni, hanem háborús állapot.
Még akkor is, ha csak évente 12 órán át tart.

Kisamotors 2014.01.01. 16:32:02

@nagyfeszültség:

Hát ez az, hoznak egy törvényt, ami sokan nem tartanak be és nem is szankcionálják.
Minden egyes petárdázót megbüntettek volna egy százasra, biztos a negyede sem lenne jövőre.Attól, hogy a nem alkalmazott büntetés mértéke nő, nem lesz változás.

Petárda, mint közveszélyokozás, hagyjuk már, egy póráz nélküli kutya is lehet ennyi erővel közveszélyes.

Én sem látom sok értelmét a petárdának, nem is baj, hogy tiltott, de attól tartok a posztoló egy kalap alá vett minden piro cuccot, és ezt egy mozdulattal tiltaná be.

Nemzetközi hónajlmodell 2014.01.01. 16:32:22

@gatto nero: És akkor szerinted azokat kéne börtönbe zárni, akiket nem érnek tetten? Azonban ez csak mellékszál.
Tényleg kéne egy betelefonálós műsor, ahol minden felpaprikázott háztartásbeli kifejezhetné szavazatával, hogy kiket kéne a társadalomból eltávolítani. A duhaj léhaság lehetséges, hogy kriminalizálandóan veszélyes a társadalomra, de a rossz hír az, hogy az emberi természet része.
Na, de ha már itt tartunk, hány évet üljenek szerinted?

Nemzetközi hónajlmodell 2014.01.01. 16:35:16

@Fekete Pestis: NEM PETÁRDÁZHAT AZ ÁTLAGEMBER, TE AGYALÁGYULT. A rendőr elveszi a pénzét, úgy bünteti meg. A "Stílusos, zöld megoldások" szószólója meg be akarná őket vetni a tömlöcbe. Érted?

nagyfeszültség 2014.01.01. 16:36:02

@Kisamotors:

Azért az más kávéház, ha a faszkodásod miatt büntetett előéletű lehetsz, mint ha kilátásba helyeznek 150 ezer forintot. Abban viszont egyetértek, hogy a törvény azzal kezdődik, hogy betartatják.

gatto nero 2014.01.01. 16:38:56

@Nemzetközi hónajlmodell:

cinikuskodhatsz, de attól még nem lesz igazad. Nyílván, akit büntetlen előéletűként először rajtakapnak, bizonyosan csak felfügit, vagy még enyhébbet kapna. De visszaesőként, vagy büntetett előéletűként, akár letöltendőt.
Nincs ebben semmi rossz, semmi fasizmus.

gatto nero 2014.01.01. 16:39:33

@Nemzetközi hónajlmodell:

cinikuskodhatsz, de attól még nem lesz igazad. Nyílván, akit büntetlen előéletűként először rajtakapnak, bizonyosan csak felfügit, vagy még enyhébbet kapna. De visszaesőként, vagy büntetett előéletűként, akár letöltendőt.
Nincs ebben semmi rossz, semmi fasizmus.

jamon 2014.01.01. 16:40:23

@élhetetlen: Igen, ha szerinted régen minden jobb volt,. akkor megöregedtél.

Kisamotors 2014.01.01. 16:40:32

Igen, a legjobb win-win megoldás lenne, külterületeken szabályzott, de szabad módon használni ezeket az eszközöket, de akár lehet ez egy nagy focipálya, vagy hasonló biztonságos elég nagy belterület.

jamon 2014.01.01. 16:41:43

@intézetis utcagyerek: Szerintem elég jól behatárolt, hogy hol van petárdázás, miért mész te oda?

Nemzetközi hónajlmodell 2014.01.01. 16:44:53

@gatto nero: Na jó, de akkor úgy igazságos, hogy a nempetárdázók közül is lakat alá helyezzünk párakat. Volt egy kutyám, aki félt a betonkeverő hangjától (az egy elég balesetveszélyes eszköz amúgy), szóval néhány pallért kérek cserébe.

kisQtya 2014.01.01. 16:47:55

Nem szabad betiltani, szerintem a petárdázás hasznos dolog. A húgyagyú barmok inkább ezzel foglalják el magukat, mint mással. Amíg petárdázik, addig nem öl embert. Amíg macskát kínoz (bár nekem is van négy tündéri cicám), addig nem kisbabák végbelébe tolja bele a faszát.
Ha szerencsésen alakul a petárdázás, akkor néhány baromnak kifolyik a szemgolyója, leszakad a kézfeje, talán még bele is döglik néhány féreg az épületes szórakozásba.
Mióta ilyen rohamléptekkel fejlődik az orvostudomány, azóta szükség van ilyen eszközökre - pl. narkó, pia, petárda, hegymászás, paplanernyőzés, stb. - amelyek a természetes szelekció helyébe lépnek.
Tehát én nem támogatom a betiltást, sőt, helyeslem, nyomorodjon és dögöljön meg minél több petárdás.
:))))

sas70 2014.01.01. 16:48:24

Már volt olyan amikor nem lehetett, akkor is petárdáztak. Minden balfasz mellé rendőrt!? Hülye-e vagy?

Nemzetközi hónajlmodell 2014.01.01. 16:48:48

Nomeg hagyjuk is a fenébe a szabálysértésesdit, mindenki menjen a bakó elé, aki púzott már buszon vagy csak nem szimpi.

Hilux94 2014.01.01. 16:52:33

Petárdázás évek óta be van tiltve, hülyepicsa, de a kedvedért tiltsák be még egyszer? :-)))

kisQtya 2014.01.01. 16:52:57

Palesztin kispöcs is jáccadozott Prágában a petárdájával, oszt jól rá is faragott....

christophe 2014.01.01. 16:53:20

Tiltsàk be,ès onnantol M.o lesz a foldi paradicsom.....

élhetetlen 2014.01.01. 17:00:18

@jamon: Hát, ha nem tudod elképzelni, hogy az a körúti szilveszter jobb volt, azon nem lehet segíteni. (én ironizáltam a korommal, de szerinted ez, ami most van, jobb).
Többször voltam Hurgadán télen, mert a Vörös tenger nem hűl le, karácsonykor is lehetett benne fürödni, élveztem, és nem láttam, hogy az ott dolgozók szenvedtek volna, de most biztosan jobb, mert lövik egymást, robbantanak, nem merek lemenni. És ez is csak azért van, mert megöregedtem. Csak ajánlani tudnám, hogy ne öregedjél meg, de sajnos, ez kétélű, és én nem vagyok gonosz.

Kisamotors 2014.01.01. 17:06:17

@kisQtya:

Vedd már egy kalap alá a narkót, a piát, a petárdát,a hegymászást, meg a paplanernyőzést (ilyen sportág amúgy sincs!).
Ennyire értesz hozzá, gratulálok!

kisQtya 2014.01.01. 17:17:26

@élhetetlen: Rá se ránts, 25 éve én is lementem még a körútra éjfélkor.... Most ilyen a világ. Nem a mi gondunk már....

élhetetlen 2014.01.01. 17:24:57

Kedves vagy, és rá se rántok! B.U.É.K.

ringer 2014.01.01. 17:41:29

Nem értem a posztot. A petárdázást már rég betiltották, szilveszterkor - kis kivételtől eltekintve - mindenki az engedélyezett rakétákat, római gyertyákat, bombatelepeket, stb... robbantgatta. Ettől zengett az egész ország, és itt a petárdával foglalkoztok. Ráadásul ha még azt is tudnátok, hogy az engedélyezett pirotechnikai eszközök 80%-át egész évben fel lehet használni természetvédelmi területek és tűzgyújtási tilalmak kivételével, na meg persze a hanghatás miatt csak 6 és 22 óra között (1-es és 2-es kategóriájú játékos és kis tűzijátékok, rakéták, bombatelepek, stb...), akkor még inkább nem az elenyésző mennyiségű petárdával foglalkoznátok.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2014.01.01. 17:45:29

@Halálosztó Babgulyás: 12 órán át lehet olyan tűzijátékot használni, amit amúgy nem. Mert ugye van olyan kategória is amit bármikor. Ezek a pirotechnikai eszközök látványosak, szépek lehetnek, össze tud állni egy szomszédság és egész jó műsort össze tud rakni. És ehhez képest mérsékelt zajjal, környezeti ártalmakkal jár. És a legtöbb legális eszköz biztonságos is volna.

Petárdázni viszont, mivel veszélyes, a zajterhelése sokakat zavar, stb. tilos. Ha már veszélyes az a petárda és tiltott akkor viszont a tilalom hatékony érvényesítését elvárhatjuk. Éppen a saját biztonságunk érdekében. Ez viszont az engedélyezett tűzijátékokat nem érinti.

gyedmaróz 2014.01.01. 17:50:18

A petárdázás olyan, mint Lenin: élt, él, élni fog. Már kezdek kedvet kapni hozzá.

gatto nero 2014.01.01. 17:54:31

@ringer:

Segítek: erről szól a poszt. Egy javaslat. Szerintem jó javaslat.

"Betiltás alatt azt értem, hogy végre valóban és határozottan kriminalizálják ezt az agresszív, primitív, sunyi, nyomorúságos, balkáni tevékenységet.

Magyarán: ne százötvenezer forint pénzbírsággal szankcionálható szabálysértés, hanem letöltendő börtönbüntetéssel fenyegetett közveszélyokozásnak minősüljön a petárdák durrogtatása."

ringer 2014.01.01. 17:55:46

@TheElf: A 2-es kategóriájú, egész évben felhasználható rakéták és bombatelepek jellemzően nagyobb zajhatással járnak mint a petárdák. Ráadásul a bombatelepek 8-50 robbanást okoznak egymás után. Annyival azért jobbak mint a petárdák, hogy nem a zaj keltése az alap feladatuk (hanem a látvány), meg általában magasan (10-100 méter között) robbannak, így messzebb hallatszanak el.

gatto nero 2014.01.01. 17:56:42

@Lovag Mihály:

Buzizhatsz, de a gyerekgyilkos Kádár János rendszerének nagy és szép össztársadalmi egyetértését akkor sem tudod visszahozni -:)

ringer 2014.01.01. 17:58:03

@gatto nero: Erre írtam, hogy egyetértek, de a zaj 95%-át nem a petárdák okozzák, hanem az engedélyezett tűzijátékok. És utóbbiak nagyobb része ráadásul egész évben felhasználható.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2014.01.01. 18:00:56

@ringer: Hogy melyik a hangosabb azt maximum eszköz szinten lehet összehasonlítani. A petárda viszont fokozottan balesetveszélyes, csak zaj kedvéért van, és ugye nem egyesével használják.

Ráadásul a zajuk nem is egyforma :)

gatto nero 2014.01.01. 18:03:55

@ringer:

akkor egyetértek az egyetértéseddel -:)

AK76 2014.01.01. 18:06:36

Szerintem meg hajtsuk ki az utcára az összes biztonsági játékos,örökké diétázó,egészséges életmódra koleszterinre,odafigyelő,mindenkivel kurvatoleráns,udvariasan polkorrekt baszatlan picsát,nyomjunk a kezükbe egy marék petárdát,rakétát,égő/durrogó/sikító/robbanó faszságot,és hagyjuk őket kibontakozni,dobjuk ki a tévéjüket sas jocó szilveszteri műsorával együtt az ablakon,aztán lássuk mire jutnak ezek a kurvatoleráns,kurvademokratikus nyomorultak!

De először,nyírjunk ki minden rohadékot,a panelban dogot tartó faszfejjel kezdve,a 27 macskával együtt élő istenbarmával folytatva,a kutyaszart szemérmesen a járda szélén,vagy a homokozóban felejtő gecit se felejtsük,aztán jöhetnek a szegény kutyákért szilveszterkor szűkölő,egyébként az év 364 napján a blökit láncon tartó szarfaszúak,aztán folytathatjuk a hülye gördeszkásokkal,ha azok is megmurdeltek jöhetnek a metrón túl hangosan zenét hallgatók,a köcsög mindent lefényképező turisták,a facebookra a saját szarukat is kiposztoló félkegyelműek,a hazug politikusok,a pék mert hajnalban zörög a kurva kenyeres ládáival,a sarki zöldséges,mert karácsonykor nem férek el a járdán a szar karácsonyfáitól,a szomszéd a kurva stihl fűrészével,Petike a háromkerekű biciklijével,és a legvégén nyírjuk ki magunkat is mert kurva nagy az ökológiai lábnyomunk,túl sokan vagyunk a föld kurva jól ellenne nélkülünk is,mivégre' szíjjuk' azt a drága oxigént amikor trágyázhatnánk a talajt is?

Tilcsákbea blogolást is mert gomba mód szaporodnak a másokért gecimód aggódó,önmagukat kurvademokratikusnak,kikúrtpolkorrektnek képzelő idióták,akiknek alapjában véve semmi más nem hiányzik az életéből csak egy Kim Dzsong Un,vagy egy Idi Amin Dada.
Buék basszátok meg!

nagyfeszültség 2014.01.01. 18:11:48

@AK76:

Csak azt nem értem, miért jut a kutyaszar minden gyenge idegzetű ember eszébe a petárdázásról?
Azt gondolod, aki küzd a petárdázás ellen, az mind kutyaszar fun?

Ami az ötleteidet illeti: van köztük megfontolandó.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.01.01. 18:19:27

@gatto nero: Ami tilos, arra nem adnak 12 órát.
Amire adnak 12 órát, az ott és akkor _nem tilos_.

Szabályozástechnikailag semmiben se különbözik mondjuk egy bolt nyitvatartási idejétől. Ami pl. este 10 és reggel 6 között tilos (bemenni a boltba és árut magadhoz venni), az reggel 6 és este 10 között nem tilos :-P

Arról meg könyveket lehet írni, hogy a nem kívánatos dolgok kiküszöbölése és ugyanezen dolgok puszta tiltása, illetve a tiltás erélyének fokozása hogyan és miért nincs egymással oksági összefüggésben :-)

A petárdával okozott egyéb, amúgy is büntetendő jogsértés (dologban okozott károk, testi sértés, állatkínzás) pedig ettől függetlenül is jogsértő és büntetendő, azaz a javaslat a _puszta petárdázás_ erélyes büntetését követeli, nem a petárdázással okozott jogsértésekét en bloc.

AK76 2014.01.01. 18:20:56

@nagyfeszültség:
Irónia ON,érted?
Dehogy érted...:(

Irónia OFF:
Minden évben előkúszik valami szájtépő,akinek elkúrták a konszolidált,kisujj eltartott szilveszteri partyját a helyi félkegyelműek a csájníz piacon beszerzett petárdáikkal.
Ezek aztán kapva kapnak az alkalmon hogy szegínykutyákmacskákkal takaródzva önnön humánumuktól ejakulálva jöjjenek a jobbnál jobb tilcsákbea ötleteikkel,mert persze ez a petárda milyen veszélyes,a szívbetegek szívroham statisztikái is a plafont verik ilyenkor,nem beszélve a sok szemétről ami az evnyún marad,tisztabalkánöcsém,miközben EZ IS AZ EGÉSZ RÉSZE kéne hogy legyen,hogy egyetlen kibaszott estére tolerálunk olyasmiket amiknek egyébként ZÉRÓ értelme van,pláne ha már egyszer szilveszter,meg gombnyomásra party,meg mifene.
Hogy jön ide a kutyaszar?
Ahogy a tilcsákbea.

AK76 2014.01.01. 18:35:36

@nagyfeszültség:
Egyébként meg.
Két kutyánk van,plusz egy macska,mindhárman a garázsban horkoltak egy nagy pléden,miután jó előre bezártam őket,és miután bezabálták a karácsonyi maradékokat,a két éves fiam meg úgy aludt,miközben a környék felrobbant körülöttünk,hogy közben nyugodtan koccinthattam az asszonnyal a himnuszt hallgatva,vigyorogtunk hogy ez az év is elment,a szomszéd hülyegyerek csaktalán' nem robbantja fel magát,oszt'jónapot'.

WilburSmith 2014.01.01. 18:42:28

Tiltsuk be a blogokat, többet ártanak, mint a petárdák. Ja és tiltsuk be a körfűrész, flex, fúró árusítását, mert ezek több ujjat vittek le eddig mint a petárdák. Tiltsuk be a kutyák házban tartását, meg a hülye gazdáikat.
Hülye blogger tiltsad le magad. Ha nem bírsz együtt élni az emberek baromságaival akkor lődd ki magad a zűrbe és állj egy másik galaxisban pályára.

Kisamotors 2014.01.01. 18:44:17

Élni, és élni hagyni.
Ennek törvényi szabályzása elég nehéz sokrétű, hozzáértést kívánó feladat.
A "tilccsákbe" mennyivel egyszerűbb.

SadBoobie (törölt) 2014.01.01. 18:50:26

Én ezt komolyan nem értem.Hogyan lehet így arra törekedni, hogy a környezetünk, mi és mások élete szinkronba vagy csak egyátalán a jóhoz közelebb kerüljön ? A békés egymásmellettélés ott kezdődik, hogyha békésen is közelítünk egymáshoz.Mások - akiknek mi ugyan olyan mások vagyunk, eltérően gondolkodunk bizonyos dolgokról - meggyőzésének a reménye pedig csak akkor lehet reális, ha az elérni kívánt cél jó tulajdonságait ecseteljük, nem pedig azt, hogy mennyire megvetjük azt a másikat - egyént vagy csoportot - mert eltérő elképzelése vagy gyakorlata van a miénkhez képest.
Én nem szoktam pirotechnikai eszközökkel játszadozni, valahogy nem hoz lázba a dolog és több hátrányát látom, mint előnyét és az óév talán anélkül is elkezdődik, ha nem durrogtatok.Ugyanakkor vannak pirós ismerőseim és szerintem képesek bármit megtenni, hogy kiélhessék szenvedélyüket - tulajdonképpen a szenvedélyeiért mindenki hasonlóan áldozatkész.Nem értem őket, ugyanakkor vicces látvány, amikor meggyújtás előtt ott a para az arcukon, majd utána meg örülnek maguknak.Mindenkinek más-más dolog okoz örömet.
Ez a cikk inkább hasonlít egy kirohanáshoz, egy olyan balkáni puffogtatáshoz a "tiltsuk be" felkiálltással, mint amit Te sem szívlelsz, ezért én ebben a formában nem tudom támogatni.Akiket ezzel magadra haragítottál most, azok pedig azt érzik vagy olvassák ki a sorok közül, hogy a "petárdázás" inkább valami olyan dolgot mozgat meg benned, amivel kapcsolatban magaddal van bajod.A puffogtatásnak valóban sok hátránya van, amivel egyett is értek és ezért osztanám meg a hegyibeszéd végén azt a gyakorlatban is alkalmazható megoldást, ami sok más társadakmat megosztásra késztető vagy nagy felháborodást, elkeseredést és ezét kirohanásokat kiváltó ilyen egyszerű problémák megoldása lehet: 1000%-os adót kell kivetni ezekre a termékekre.Így akinek elengedhetetlen lesz ez a fajta szórakozás a jövőben is, az fog rá áldozni, aki eddig csak majmolásból csinálta - és ezért feltehetőleg ő volt a veszélyes felhasználó is - az leszokik róla, aki soha nem csinálta azt legalább nyugtatja a tudat, hogy megfizettek érte :-) Úgyis több a pirós, mint amennyi börtön van...

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2014.01.01. 18:54:32

@SadBoobie: tulajdonképp csak azt kellene felfogni sokaknak, hogy a saját szórakozásukkal (_SZÓRAKOZÁS_ról beszélek!) ne zavarjanak másokat.
Amíg ezt nem fogja fel a sok seggfej, addig ne beszéljünk itt toleranciáról. Az ugyanis nem azt jelenti, hogy a végtelenségig köteles az ember eltűrni, hogy mások szórakozása zavarja a nyugalmát. (lásd még szigetes csürhe és hasonlók!)

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2014.01.01. 18:56:12

@AK76: mi van? Félted a szórakozásodat, hogy ennyire felháborodtál?

nagyfeszültség 2014.01.01. 18:58:32

@álfirkász: ki van borulva. Már előre fél a petárdázás miatt remélhetőleg mihamarabb kiszabható börtöntől.

AK76 2014.01.01. 18:59:13

@álfirkász: Az egy dolog hogy tudsz írni,olvasni,de vajon érted is amit elolvasol?

Nemzetközi hónajlmodell 2014.01.01. 19:01:56

@álfirkász: Nem vagy köteles a végtelenségig eltűrni más szórakozását, ha ez vigasztal.

SadBoobie (törölt) 2014.01.01. 19:07:39

@álfirkász: :-)
Én nem toleranciáról beszéltem.
A toleranciához vezető lépcső első foka a képesség annak belátására, hogy különbség van köztem és mások között.Ha ez megvan, akkot lehet azon gondolkodni, hogy miért van ez és csak aztán jöhet a tolerancia vagy mások befolyásolása.És a befolyásolásnak sem kell aggresszívnak lennie.
Az összes háború pontosan ott kezdődik, hogy senki sem akar a toleranciáról hallani, majd én megmutatom ezeknek a k.... mondattal kezdődik minden.És ketten kezdik a háborút és nem az számít a végén, hogy kinek volt igaza, hanem az, hogy ki volt az erőssebb, a kitartóbb, az agresszívabb, rámenősebb, ezeket a tulajdonságok felhasználásával véghezvitt tetteket a legritkább esetben soroljuk a jók közé.
Mások szórakozása zavarhat másokat, de ezért nem tiltható meg nekik hogy szórakozzanak.Egyetlen normális megoldás a jobb belátásra bírás és az sem ér semmit, ha utólag próbálod - ha börtönnel fenyegeted.A megelőzésnek van értlme, mit ér a börtön, ha már előtte puffogtatott ? :-) Nem bosszút akarsz állni, másokat eltiporni, hanem a környezetet védeni, nem ? Vagy azt utólag is lehet ? Hát akkor...

WilburSmith 2014.01.01. 19:07:58

@álfirkász: Akkor tiltsák be a túristákat meg a vadászokat az erdőben, mert én jobban szeretek a természetben a családommal egyedül kikapcsolódni. Kifejezetten zavarnak ilyenkor a szórakozó emberek. Tiltsák be a bicikliseket, mert vezetés közben zavar, hogy míg ők szórakoznak, nekem le kell lassítanom és figyelni, hogy mikor vágnak ki elém. Tiltsák be az enyéémel ellentétes véleményt kommentelők hozzászólását, mivel nekik ez szórakozás, de engem zavar. Idióták :D

WilburSmith 2014.01.01. 19:12:02

@Nemzetközi hónajlmodell: Költözz pl Spanyolországba, ahol szeptember végén egy szent ünnepén három napon keresztül éjjel-nappal lövöldözik a tüzijátékokat és petárdákat a felvonulók. Hehe
Ja.. és köteles vagy eltűrni.

Nemzetközi hónajlmodell 2014.01.01. 19:15:38

@WilburSmith: Felteszem, odaköltözni nem kötelező. Ha meg igen, akkor hideg sültet, gyümölcsöt és sajtot falatoznék, miközben a köznép hódol plebejus szokásainak. Voltaképp úgy szarnék a világra, mint itthon. Vagy jobban!

AK76 2014.01.01. 19:34:23

@nagyfeszültség:
Úgyis van!
Tilcsákbea,járjon érte börtön is,miazhogy',nagyonis,öt év golyó általi kötél!
Csináljunk magunknak egy új országot,legyen a neve sváj...izé...Észak Korea!

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.01.01. 19:37:55

@AK76: Ha Koreából lehet kettő egymástól erősen különböző példány, akkor Svájcból is.

AK76 2014.01.01. 19:48:38

@Counter:
Kikkel?
Ezekkel?
Ezeknek börtön kell bazmeg,ahova bezárhatnak mindenkit aki nem az ő szájuk íze szerint él,eszik,szarik,szilveszterezik,szavaz,vagy csak úgy veszi a levegőt.
Ezekkel nem Svájcot építhetnél,hanem egy kurva diktatúrát.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.01.01. 19:51:52

@AK76: Ha Észak-Korea ennyire nem hasonlít Dél-Koreára, akkor talán a mi leendő Kelet-Svájcunknak se kéne feltétlenül hasonlítania Nyugat-Svájcra, nemde?

remekelek64 2014.01.01. 20:16:12

www.sportmenu.net/index.php/2013/12/28/a-szilveszter-tortenete-eredete/

Egy szerény javaslat: legyen lézer-show tüzijáték helyett. Látványosabb és egyáltalán nem kelt elviselhetetlen zajokat.

nagyfeszültség 2014.01.01. 20:16:57

@AK76:

Nyugi, nyugi. Ki vagy borulva attól, hogy érdemtelenül nagy az ökológiai lábnyomod, de hidd el: van megoldás.
Merj lépni.

HowAreYouOneAVetésün? 2014.01.01. 20:23:34

A petárda lényegében egy 3mp időzítésű gyutacs.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2014.01.01. 20:39:11

Állatbarát vagyok, van kutyám, tegnap korábban vittem ki sétálni, majd hazajöttünk, és bezártam a lakásba. Amúgy nem fél a tűzijátéktól, farokcsóválva kapaszkodik fel az erkély korlátjára, ha robbanást hall. Néha visszaugat a tűzijátéknak :) Ha félne, nem engedném ki az erkélyre, azt viszont semmiképp nem szeretném, ha szilveszterkor nem lenne petárda és tűzijáték.

Minden nagyvárosban ilyen a szilveszter, amióta világ a világ - ha nem tetszik, miért nem töltöd egy tanyán ezt az éjszakát?

mmdm 2014.01.01. 20:54:36

Én egy kicsit más aspektusa helyezném a dolgot. Nekem a tüzijátékokkal van a gondom. A felgyulladt erkéllyekkel, sérülésekkel a folyamatos félelemmel, hogy melyik felelőtlen barom fogja (véletlenül) felém elsütni a szarját, na és persze a kedves szomszédommal, aki a szemem láttára az autómra célzott, és elsütött pár rakétát. Csak lőpor(valaki biztos okosan tudja ezt) maradványok, és némi korom maradt a kasztnin, itt ott, de a fenébe... Veszélyes, félelemkeltő, az ember nem érzi biztonságban magát, családját barátait. Redőnyösök előnyben.
Miért nem lehet városi szinten megoldani egy-egy szép tüzijátékot, durrogtatást....?
B.U.É.K!

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2014.01.01. 20:58:43

Na, ezek ám a demokraták! Meg a nagy liberális godolkodók, meg még a jóisten tudja micsodák! TILTSÁK BE! BÖRTÖNBE VELÜK! Érted?--több millió embert! Aztán ezek nyígnak, "sérül a demokrácia,..", meg "...a szabadságjogok,.."! Vaze! Most látom, hogy ezekhez képest Stalin egy gyenge kezdő volt--szerencse, hogy csak itt tudnak "szarthegyezni" ezek a baszatlan hülye picsák meg a hasonszörű bölcsész haverjaik és nincs politikai hatalmuk.

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2014.01.01. 21:03:30

Ja! Még annyit: 8. éve Dániában élek, előtte egy kicsit voltam londoni lakos is, úgyhogy csak kiröhögni tudom ezt az idióta posztert mikor Balkánozik, meg Oroszország, meg Afrika--maradjál már kicsirigó! Mint ahogy volt már fentebb szó róla, otthon még erősen visszafogott a buli.

Brian_baja 2014.01.01. 21:08:00

Ja. Akkor te is menj a budos picsaba a Balkanra, sot, Te menj Ukrajnába, ott tuti nyugodtabb az elet. Vagy ajanlom E-Koreat, ott tuzijatek sincs. Tul nagy szabadsagot ad az internet az olyan seggfej, valoszinuleg az elet valamely teruleten elbukott embernek, mint Te, kedves blogger. Miattad nem megyunk mas orszagba szorakozni.

Brian_baja 2014.01.01. 21:13:31

Es most elmegyek a mutyizott trafikba es az automba ragyujtok, ami DIZEL. Zavar? Leszarlak. vagy emiatt elmegyek a balkanra, mert te csak a priust birod meg az e-cigit. Aaah, ha ilyen felemelkedett nyugati iro vagy, inkabb te huzz Amerikaba es verjetek a szomszednak, hogy ki zoldebb.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.01.01. 21:25:57

az én kutyám egy színtiszta pszichopata lett a durrogtatások miatt, lehetetlen sétáltatni azóta is. ki kell rángatnom az utcára de nem hajlandó sehova se menni, csak kotor haza és inkább nem pisál 48 óráig csak ne vigyem sehova.

Brian_baja 2014.01.01. 21:39:04

@AK76:
Szívbemarkoló voltál.
Még pár dolog azért lemaradt a listádról.
Ikarus, MÁV, Magyar Aszfalt, e-on, gazprom, bezzegelő eu-s bürökraták, IMF, bankok, kőolaj, Hernádi és baráti köre, ja meg persze a közgép.
Ezeket is tilcsák már be!
Aztán maradjon pár internetes király, majdcsak a lankábelből vagy a wifi jelből egyszer kinő a kész kilós kenyér, a szlovák tej, meg a lengyel kisipari bicikli.
Az lesz a király világ

rágógumó 2014.01.01. 21:44:30

Èn sem szeretem a petárdázást, sőt, rühellem!!! De! Kibìrom. Pont. Ennyi. Egy-két napot, estét ki lehet és kell bìrni, ez a demokracia, el kell viselni a másságot, nem mindenki olyan mint en. Az efféle blogposztok undorítòak! Ez épp olyan mint amikor minden évben a Sziget miatt sìrnak a környékbeli, feljelentvetős nyuggerek...mert 1 hetet nem kepesek elviselni más örömét... Csupa seggfej.

Pannon Puma 2014.01.01. 22:04:06

@jamon: szar neked, ha csak petárdával izgalmas az életed

2014.01.01. 22:25:10

Segítek a fogyatékosoknak, akik nem értik.
A petárda nem tüzijáték, nem csinál semmit, csak durran. Nem szép, nem látványos, nem szórakoztató, nem érdekes. A petárda annyira tüzijáték, mint a fing légfrissítő. Az köcsög duma, hogy bírd ki fél napig. Kibírható lenne, ha ez nap június tizenkettedike, vagy bármely random évközbeni nap lenne, de a szilveszterrel az a helyzet, hogy ez az egyetlen nap az évebn, amikor az emberek tömegesen, teljesen vegyes összeállításban az utcán vannak nagy számban, és bizony a tömegben elbaszkodott, láb alatt, fej felett, kapucniban (láttam ilyet) robbanó petárda nemhogy szar poén, de veszélyes is, ennyi erővel kinyitott svájci bicskákat, vagy ökölnyi köveket is dobálhatnának a barmok a tömegbe. A petárda egy igazi proli játékszer, értelme nulla, suttyó parasztok, félfogyatékos lakótelepi kotorékok, külvárosi söpredékek játékszere, egyetértek a súlyos szankcionálással. Azt nem zavarja ez a baromság, aki olyan helyen lakik, jellemzően elit környéken, ahova az ilyen suttyók nem mennek durrogtatni, aki nem megy utcára, tömegbe szilveszterkor, és így fogalma nincs az egészről, csak a libsi szólamokat fújja, és persze az, aki maga is akkora szarházi fostos véglény, hogy dobálja ezt szart.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2014.01.01. 22:42:05

A petárdázás már régen be van tiltva, nem is volt legális.

De ugyan ki ellenőrizné szilveszter éjjelén?

A büntetési tételekkel szeretnek a populisták vigéckedni, de lényegtelenek a büntetési tételek, ha úgysem kapják el a petárdázókat. Márpedig nem kapják el, eleve nem is kergeti őket a rendőrséget.

A piroson is tilos átgyalogolni mégis százezrével sétálnak át a gyalogosok naponta.

Szóval lehet hörögni, meg fenyegetőzni, de a szerző is inkább itt írogat, s nem a petárdázókat cipeli a rendőrségre.

Ha esetleg szellemi szintje nem elegendő a szerzőnek az eddig leírtak felfogására, akkor írok másik példát.

Nyugodtan be lehet tiltani a mosolygást, ásítást, levegővételt is, törvényt lehet hozni akármire is, de minden törvény csak annyit ér, amennyit betarta(t)nak belőle.

Szóval tök mindegy milyen a petárdázás büntetési tétele, ha nem lepik a rendőrök az utcákat petárdázókra vadászva.

De még ha kergetnék a petárdázókat a rendőrök akkor sem lenne sok esély a sikerre. Lásd a gyorshajtó, ittas, autósok esetét. Őket eléggé üldözik a rendőrök, mégsem tudják kiszűrni őket a forgalomból.

Szóval a karúba húzás törvénybe iktatása sem oldaná meg a problémát, ráadásul könnyen lehet, hogy nagyobb lenne a társadalmi felháborodás a petárdázók büntetéséért, mint a petárdázásért. Hiszen csak csak gyerekek, hiszen szilveszter van, hiszen csak szórakoznak, hiszen nem ártanak senkinek.
kétlem, hogy lenne olyan politikai erő, amelyik a gyakorlatban is felvállalná a nagyobb állami ellenőrzést éppen szilveszterkor.
De haszontalan és értelmetlen törvényeket persze lehet azért hozni. Csak minek?

nagyfeszültség 2014.01.01. 23:24:56

@shitgun:

Erről van szó kedves hölgyek, urak:

"A petárda egy igazi proli játékszer."

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.01.01. 23:42:08

@nagyfeszültség:
1. Jelenleg se szabad, még szilveszterkor se.
2. A foci is proli sport...
3. A Suzuki pedig proli autó...
4. Proli kaják, sőt, proli szavak is vannak.
5. Sőt, még prolik is.
6. Azaz: igen, proli dolog, és akkor mi van? Proli dolog a társadalom alakítását pusztán egyre szigorodó büntetésektől remélni is, amúgy. (Alakítani persze fogják, csak nem feltétlenül a megcélzott irányba.)

Viccca Verza (törölt) 2014.01.01. 23:42:14

@nagyfeszültség:

Igen, az. De engedtessék meg a proliknak is, higy ezzel játszanak amikor éppen legálisan megtehetik. Tudod miért? Hogy a Te szórakozásodba se ugasson bele senki ha éppen csinálod! Èlni, és élni hagyni! Vagy álljunk be mindannyian otthon ücsörgő macskás néninek, és jelentsünk fel mindenkit aki elmegy az ablakunk alatt, az lenne egy szép világ. Igenis legyen joga az embereknek néha baromnak is lenni!

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2014.01.01. 23:56:23

@HK417: te faszfejű disszidens! Amiről ugatni méltóztatsz, az nem liberalizmus, hanem anarchia. Hogy te és a hozzád hasonló faszkalapok erre vágytok, arról senki sem tehet. A mások rovására szórakozóknak igenis sitten a helyük.

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2014.01.01. 23:58:16

@Akitlosz: nem ártanak senkinek? index.hu/belfold/2014/01/01/sok_volt_a_tuzijatek_miatti_tuz/
Jó, ez csak az index, aminek a megbízhatósága... és csak Magyarország, ki tudja, máshol mi volt.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.01.02. 00:07:40

@álfirkász:
1. Tűzijáték =/= petárda.
2. A gépjármű-közlekedés is súlyos károkat okoz, tilcsákbe...
3. A károkozás attól függetlenül jogszerűtlen, hogy tűzijátékot használni éppen szabad-e.

2014.01.02. 00:52:43

@Viccca Verza: nem tehetik meg legálisan, ugyanis a petárda nem legális, a posztban meg arról van szó, tehát vagy hülye vagy, vagy összekevered a tüzijátékot a petárdával. A proli meg ne szórakozhasson bármivel, mert például ugyanilyen proliszórakozás a részegen visszapillantó-leverés, a focimeccs utáni egymás agyalása, meg az éjszakai buszon való kötözködés/pofozkodás, ésatöbbi, tehát a proli úgy szórakozzon, hogy másnak abból ne származzon hátránya/kára, verje a faszát szöges léccel, vagy mittomén, de ne baszakodjon másokkal. Az élni és élni hagyni elv éppenhogy az ilyen közösségellenes, veszélyes, értelmetlen marhaságokat veti el.

zsírvezér 2014.01.02. 01:23:54

@kisQtya: én még ingyen is osztogatnàm :-)

zsírvezér 2014.01.02. 01:29:43

@AK76:"metrón túl hangosan zenét hallgatók, " lehetne velük kezdeni ? .:-)

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2014.01.02. 01:45:50

@álfirkász: Nocsak-nocsak!! Kivágta a kultúra a biztosítékot? Ennyi amit tudsz? Gyalázkodsz, mert mást nem tudsz--közben meg milliókat bezáratnál, csak mert nem tetszik az ahogy élnek.
Hát, mindenesetre érdekesen fogod fel.

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2014.01.02. 10:15:41

@HK417: nem a darabszámon van a hangsúly, hanem az antiszociális, agresszív tahóságon. Aki nem képes emberként élni, viselkedni, annak nincs keresnivalója a társadalomban. Szóval kuss legyen és örülj, ha van ember is aki még szóba áll veled! Nagyon szar lesz a fajtádnak, ha csak a hozzátok hasonlók maradnak meg körülöttetek.

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2014.01.02. 10:18:31

@Counter: barom úr! A tűzijáték mégis mihez kell az agyatlan barmok szórakozásán kívül? Mert ugye a gépjárművek nélkül éhen döglenél többek közt te is.

tejcsokoládé (törölt) 2014.01.02. 10:22:01

volt szerencsém szilveszter éjszaka hazajönni a pesti színházból az oktogonhoz. én féltem. azt kívántam, szakadjon le a kezük azoknak akik petárdát dobálnak. szerintem ez jobb büntetés lenne, mint a börtön. el is gondolkodtam, hogy talán gonosz vagyok, de inkább mégsem...

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2014.01.02. 10:46:40

@álfirkász: Te tartod embernek magad?? Nem tűnik fel, hogy miket beszélsz? Pont mint Hitler. Mindenkit barmozol, meg mocskolódsz és kiirtanád aki nem veled ért egyet--és én vagyok antiszociális. " Nincs keresnivalója a társadalomban,.."--ki is az agresszív? Amúgy mi az hogy a "fajtámnak"!? Itt most a középosztálybeli átlag-európai polgárra gondolsz? Már most is szar, ha az általunk finanszírozott államok ilyen embereket tartanak el mint te,..

vlgymir 2014.01.02. 10:54:03

Ahogy azt egy klasszikus mondaná, nem lehet minden petárda mellé rendőrt állítani. Szerintem a petárda kereskedelmét és birtoklását kellene szankcionálni. Erre meg vannak az eszközök, robbanóanyag detektorok, kutyák, csak használni kellene. Ki, hány rendőrrel találkozitt Szilveszter este az utcán?
Egyébként engem nem zavar a durrogtatás, a tüzijátékok pedig szórakoztatnak, főleg, hogy tudom mennyi pénzt beleszórnak mások azért, hogy én élvezhessem. Nekem csak egyszer jutott eszembe rakétákért menni, amikor észre vettem, hogy az egyik szomszéd szisztematikusan a mi kertünket célozza. De a feleségem lebeszélt róla, így átmentem és megkértem, hogy ilyen mégeszer ne legyen. Azóta béke van.

walaki_aki 2014.01.02. 10:56:00

A petárda be vagyon tiltva. Tűzijátékozni lehet szilveszterkor. Nagyon élvezték a gyerekek is de persze az egész utca örömmel nézte nálunk. Nem sérült senki csak össze kellett kicsit takarítani. Az ország nagy része agyatlan barom (álfirkász logikailag..) mert élvezi ilyenkor (kutyások is igen..). Csak van egy 2 besavanyodott idióta akinek mindig kell keresni valamit amire lehet köpködni. Amúgy az egész éjjel vonyító ugató kutyákat is be kellene akkor tiltani? Azok kb 365 éjjel zavarják az embert mégsem írunk posztokat erről..

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2014.01.02. 11:27:14

@HK417: nem mindenkit, csak az agresszív, ostoba férgeket.

mel gibson 2014.01.02. 11:47:18

téged és a hozzád hasonló balfaszokat kellene betitani,te degenerált.hagyjuk már ezt az állatvédős MŰbalhét.
kutyatenyésztő barátom is csak röhög ezen....
mi közód hozzá,hogy az év egyetlen napján,mit napján,estéjén jól érzik magukat az emberek,akár durrogtatva is.
őket sem érdekli,hogy te hol és hogyan rontod a levegőt te nyomorék.
az ilyen droidot kellene elaltatni,nem az állatokat

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.01.02. 11:51:06

@álfirkász: És akkor mi van, ha csak agyatlan barmok szórakoznak vele (amúgy tisztességes, értelmes emberek is vesznek tűzijátékot újévre, még többen élvezik is a látványt)?

Mire jó a cigaretta? Tiltsuk be!
Mire jó a hip-hop? Tiltsuk be! Stb.

Minden elképzelhető tevékenységnek stb. haladéktalanul létigazolási eljáráson kell átesnie, mindent be kell tiltani, ami ezen megbukik? :-)

vakapad 2014.01.02. 12:04:49

A szilveszter valóban a mulatságok napja. Javasolnám, hogy szilveszter éjszakáján este hattól másnap reggel hatig mindenki vezethessen jogosítvány nélkül autót. Az év összes többi napján persze nem, de a szilveszter különleges ...

nagyfeszültség 2014.01.02. 12:07:27

@Viccca Verza:

Én mégis inkább a másokra ártalmatlan számos prolitevékenységeket preferálnám (éjjel-nappal budapest nézés, x-faktor nézés,...stb)

MadJack 2014.01.02. 12:56:37

BALKÁN, igen de nem a petárdák miatt inkább ott kellene kezdeni, hogy nem dobjuk ki a szemetünket oda ahol épen jónak látjuk. Az ember az országhatárt nyugat felöl átlépve szeméthegyekbe botlik. A büntetés soha nem fogja helyettesíteni kultúrát. A petárda magában nem veszélyes csak ha keverik alkoholos IQ Ninjákal.

Petyat 2014.01.02. 13:09:37

Ha már szóba hoztad a kutyákat. A városi kutyatartást is épp ideje lenne betiltani.

nagyfeszültség 2014.01.02. 14:33:38

@Petyat:

akkor előszőr inkább számoljuk fel a cigánybűnözést....

Petyat 2014.01.02. 15:27:16

@nagyfeszültség:

... és a politikusbűnözést.

nagyfeszültség 2014.01.02. 15:52:46

@Petyat:

és a vadászbűnözést.
De mindhármat még a petárdázás előtt.
Sokkal sűrgősebb...


süti beállítások módosítása