Vasutat hazudó fideszesek

2015.02.01. 08:33 - vancat

vasut_1.pngKaposvár, Siófok, Székesfehérvár, Komárom.

Négy magyar nagyváros, amelynek polgármesterei, képviselőtestületei, országgyűlési képviselői súlyos, indokolhatatlan és méltányolhatatlan mulasztásban vannak. Ezen települések ugyanis abban hasonlítanak egymáshoz, hogy végpontjai két rossz állapotban lévő, de jobb, sokkal jobb sorsra érdemes vasútvonalnak. Amelyeket, ha záros határidőn belül nem sikerül fejleszteni, hamarosan, funkciótlan, antagonisztikus torzóvá változnak a magyar kötöttpályás távolsági közlekedésben.

Mint ismeretes, Magyarország komolyan vehető vasúti fejlesztéseket csak és kizárólag EU-s forrásokból képes megvalósítani. Hazai forrás erre nincs. (Ami kevés esetleg lenne, az legfeljebb minimális beruházási önrészekhez, maguknak a fejlesztési projekteknek a megtervezéséhez elegendő. Efeletti vasútfejlesztési források a magyar költségvetésben egyszerűen nincsenek, vagy ha lennének, azt a politikai elit már hosszú ideje szisztematikusan szőrén, szálán ellopja.)

Marad tehát a sokat szidott uniós pénz. Vasútfejlesztés esetében pedig csak két, kizárólag két esetben ad erre a célra pénzt Magyarországnak Brüsszel.

1. Fontos európai személy- és teherszállítási kötöttpályás közlekedési tranzitfolyosók fejlesztése,

2. elővárosi kötöttpályás közlékedési fejlesztés.

vasut_2.jpgVagyis a két említett vonalnak (nem lévén fontos nemzetközi tranzitfolyosó részesei) lényegében egyetlen esélyük van a - túléléssel felérő - fejlesztésre. Ha fontos, integráns részeivé válnak Komárom, Székesfehétvár, Siófok, Kaposvár agglomerácisó tömegközlekedésének. E négy város polgármesterének, kistérségi vezetőinek, országgyűlési képviselőinek, helyi képviselőtestületeinek lenne a feladata (mi több: kutya kötelessége) az erre vonatkozó koncepciók, tervek, számítások elkészíttetése. Majd ezekből - kormányzati támogatással - uniós pályázatok készítése és megnyerése.

Tulajdonképpen nem is ez lenne a feladatuk, hanem ez lett volna - már réges-régen.

Csak éppen szartak rá: Molnár Attila komáromi, Cser-Palkovics András székesfehérvári, Szita Károly kaposvári polgármesterek talán még életükben nem ültek a Kaposvár-Siófok, Komárom-Fehérvár vonatokon. Vagy ha esetleg mégis, szolgálati luxusautóik folyamatos használata már réges-régen feledtették esetleges vonatozós emlékeiket.

(Siófokon egy kicsit más a helyzet: a Siófok-Kaposvár vasútvonalra, de a takarékos közpénzgazdálkodásra és sok minden egyébre is magasból szaró fideszes Balázs Árpád nevű polgármestert 2014-ben az alapvetően fideszes többségben lévő választópolgárok konkrétan elküldték a jó kurva anyjába. Utódjáról - aki kampányában egyébként Balázs disznóságainak feltárását és a politikusbűnöző felelősségre vonását ígérte - Lengyel Róbertről a polgármesteri székbe kerülése óta eltelt idő rövidsége miatt egyelőre még nem lehet tisztességgel kifejteni semmi biztosat.)

Magyarán e 3 + 1 (Kaposvár, Fehérvár, Komárom, + Siófok) dunántúli nagyváros választott vezetőit súlyos felelősség terheli amiatt, hogy kísérletet sem tettek e fontos állami-önkormányzati kezelésű közvagyon-tárgyaknak számító vasútvonalak megmentéssel, megőrzéssel felérő fejlesztésére. Nem írtak koncepciókat, nem végeztek számításokat, nem próbálták összefogni a kistérségüket, a civil szervezeteket annak érdekében, hogy megszervezzék ezeknek elővárosi közlekedésbe kapcsolását és - uniós pénzek igénylésével - biztosítsák jövőjüket. Meg persze a körzetben élők biztonságos, környezetbarát kötöttpályás közlekedési lehetőségét.

Vádolom tehát e polgármestereket közpénzekkel elkövetett politikai, gazdasági gondatlansággal - vagy csúnyábban, de világosabban szólva: dilettantizmussal és nemtörődömséggel. Siófok, Kaposvár, valamint Komárom, Fehérvár és környékének választott vezetőt ezen felül hazugsággal is. Hiszen a jelenleg kormányzó Fidesz megyei közgyűlési, országgyűlési és helyi önkormányzati képviselői ezen vasútvonalak megmentésének és fejlesztésének hazug ígéretével kampányoltak.

Mára világossá vált: pofátlanul hazudtak.

És ezért szégyellhetik a pofájukat.

Ps. Mielőtt azonban kedves vasútbarát, baloldalhívő olvasóim túlságosan belemelegednének e hazug és becstelen fideszes vezetők - jogos - szidásába, soha ne felejtsék el: az említett vasútvonalak (Komárom-Székesfehárvár, Siófok-Kaposvár) közül az előbbit két rohadt gazember: Gyurcsány és Bajnai bezáratta, utóbbit ugyanezek csak mindenáron be akarták, de végül nem sikerült nekik.

Szóval túl sok jót ezek jogutódaitól és különböző formációkba szétszéledt követőitől se várjanak vasútügyben.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr237128895

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nagyfeszültség 2015.02.01. 16:08:39

Alapvetően egyetértek a poszttal. Ameddig ezeket a vonalakat nem kapcsolják be Fehérvár, Kaposvár, Siófok és Komárom kistérségi, aglomerációs tömegközlekedésébe, esélyük sincsen arra, hogy valódi funkciójukat betöltve működjenek.
Viszont kiegészítő tevékenységként mindkettőnek lehetnek turisztikai funkciói, a Komárom-Fehérvál vonal pedig fontos áruszállítási feladatokat is betölthet(ne).


süti beállítások módosítása