A villanyautók esélyei, 2. rész

2015.05.26. 08:24 - vancat

twizy.jpgA villanyautók kedvelői és esküdt ellenségei egyaránt gyakran - és jogosan - firtatják: egyáltalán környezetbarát közlekedési eszközök-e az elektromos járművek? Ebbők következően aztán az a kérdés is felettébb releváns, hogy környezettudatosak-e egyáltalán azok a kormányok, amelyek a villanyautók terjesztését segítik elő.

Vegyük rögtön a magyar kormány példáját: éppen a minap jelentette be Varga Mihály gazdasági miniszter, hogy a következő években brutális mennyiségű, villanyautókhoz alkalmas elektromos gyorstöltőt telepítenek a hazai utak mentén.

A magyar kormány tehát ma már  európai összehasonlításban is egy kifejezetten villanyautóbarát kabinetnek tekinthető.

alke.jpgMindekozben a jelenlegi magyar kormány minden idők legsúlyosabban környezet és természetvédelemellenes kabinetje - és ezt ők maguk se nagyon titkolják.

Lehet tehát úgy egy kormányzatnak  villanyautópártinak lennie, hogy mindeközben tűzzel-vassal irt mindent, aminek köze van a környezet és a természet védelméhez.

A globális szempontból provinciális példa jól igazolja, mennyire kétélű fegyverré válhat az emberiség kezében a villanyautó (is).

A villanyautók esélyeiről szóló előző posztomat azzal zártam: kereskedelmi szempontból a városi áruszállítás, a taxiközlekedés és az autókölcsönzés lehetnek a terjedés kitörési pontjai.

Ökológiai szempontból pedig az, hogy:

1. képesek-e a villanyautók gyártói megújuló energiákkal (elsősorban szél és nap) működtethető újratöltési lehetőségeket elterjeszteni,

2. képesek és hajlandók-e biztosítani a villanyautók (áram)takarékosságát, tartósságát és használatuk végeztével száz százalékban újrahasznosíthatóságát.

A remény mindezekkel kapcsolatosan - bennem legalábbis - erős: a Renault-Nissan csoport (de egyébként a Honda és a BMW is) már most tökéletes park-green rendszerekkel rendelkezik, vagyis olyan napelemes töltőkkel, amelyek valósággá teszik a villanyautó zéró emisszióját.

birdiecar.jpgEgyébként már Magyarországon is avattak szélkerekes és napelemes töltőt is - vagyis a megújuló energiákból nyerhető villanyautóáram nem a jövő esélye, hanem a jelen realitása.

És még egy fontos szempont: ha a villanyautózás igazi paradigmaváltást hoz az egyéni mobilitásban, az annyit jelent majd, hogy új típusok, újszerű járművek fognak megjelenni az utakon villanyhajtással.

Nemcsak újak, de szimpatikusak és pontosan a megfelelő méretűek és a feladatra valók.

Ilyenekre egyébként már ma is tudunk globális és lokális jó példákat: a divatdiktátor Renault Twizy, az olasz Alké zseniális mini  villanyteherautói, vagy éppen a magyar Birdiecar kedves és praktikus modelljei.

Ők tényleg a remény szimbólumai arra, hogy a villanyautó valóban egy szebb, szelídebb, zöldebb jövő záloga.

A bejegyzés trackback címe:

http://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr277491718

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Arcade Macho 2015.06.16. 02:19:30

"1. képesek-e a villanyautók gyártói megújuló energiákkal (elsősorban szél és nap) működtethető újratöltési lehetőségeket elterjeszteni,"

jelen pillanatban egyaltalan nem kepesek!!!

amugy van egy erdekes parhuzamom...
tavho + megujulok
a tavhonel a melegvizszolgaltatas az napi szinten allando jelleggel jelentkezik, es azt kogeneraciossal allitjak elo, na most jelen pillanatban az van hogy elo tudnak allitani tetszoleges idopontban a meleg vizet ezaltal az aramot napi szinten kiegyenlitesre tudnak hasznalni, azaz a fujj fujj aljas csunya gaz elegetese elosegitene a megujulok elterjedeset!!!

ez a megfelelo szabalyozasok (ertsd nem adnak erte semmi plusz penzt!) hianyaban ma meg csak alom

azaz elvarni egy meg csak bevezetes alatt allo elektromos autotol, hogy fullosan napenergiaval toltse fel magat az alom!!!

majd ha 2 akksipakkot lehet venni fel milkaert es az egyiket addig hagyom otthon a tolton amig csurig fel nincsen tolva akkor majd elerheto lesz, de azt hiszem jelen pillanatban meg nem errol van szo, hanem arrol, hogy a magyar leggazdagabb regioban az elektromos auto minel jobban rentabilis legyen, azaz aki sokat hasznalja az valtson elektromosra