Raliversenyek és közveszély

2016.04.04. 20:16 - vancat

Ellentétben a Gyöngyösön vonatot kővel dobáló fiatal cigánygyerekekkel, a hétvégi Eger Rallyt névtelen levélben "megfenyegető" egerszóláti hölgy ellen példás gyorsasággal és brutális szigorral járt el a magyar rendőrség.
Előállítás, házkutatás és komoly, letöltendő börtönnel fenyegető gyanúsítás várja az elkeseredett szóláti asszonyt.

Érdekes kérdés, hogy valójában kik is az igazi közveszélyokozók?

Kik is azok, akik esetében tényleg indokolt lenne a határozott rendőri fellépés?

Az Eger Rally zaja, pora, felfordulása miatt elkeseredett egerszóláti asszony, vagy az emberek életét kődobálással viszonylagos rendszerességgel veszélyeztető neveletlen gyöngyösi cigánygyerekek?

Vagy éppen maga az Eger Rally, amely évről évre kevésbé van tekintettel a részben védett, de teljes egészében védendő, óvandó hevesi táj nyugalmára, tisztaságára, növény és állatvilágára.

Fontos kérdés, hogy a három bűnelkövető - a névtelen levél író, a kődobáló és az autóverseny által környezetpusztító - közül ki is veszélyes igazán a társadalomra?

Az elkeseredett hölgy, a fiatal kora ellenére notórius bűnöző cigánygyerek vagy az a fajta társadalmi rend, amelyben abszolút büntetlenül lehet a környezetet irreálisan pusztító, terhelő és "üzleti modellként" gyakorlatilag nyiltan áfacsalásra, adóelkerülésre épülő autósportrendezvényt szervezni - ráadásul a helyi politikusok, polgármesterek folyamatos asszisztenciája mellett.

Annyi mindenesetre bizonyos, hogy a három "közveszély" közül, bizonyosan nem az elkeseredett szóláti hölgy a legveszélyesebb a társadalomra.

Az is egészen bizonyos, hogy a vonatdobálókra és a nyiltan áfacsalásra épülő raliversenyek szervezőire, résztvevőire bizonyosan több hatósági figyelmet kellene fordítani, mint egy szerencsétlen, megtévedt és a bűnelkövetésben kizárólag egy ártalmatlan, névtelen levél megírásáig jutó hölgyre.

Szeptembertől a legkisebb autószerelő vagy autóalkatrészárusító műhelyek, a fodrászok, kozmetikusok és számos más egyszemélyes vállalkozóként működő kisiparos kénytelen bekapcsolódni a költséges és körülményes online kassza rendszerébe.

Mindeközben a legszerényebb számítások szerint is évi többtízmilliárdos adóelkerülést generáló, kamuszponzori szerződések alapján működő, a környezet- és természetvédelem elemi szempontjait is büntetlenül figyelmen kívül hagyó raliversenyek folyamatosan - így a szezonnyitó egri futam esetében is - jelentős közpénztámogatással működhetnek.

Sajnos semmi foganatja nem lett az éppen egy évvel ezelőtti posztomnak, amelyben azt javasoltam: tiltsák be a raliversenyeket és az autósport nagyszámú hazai kedvelője érje be a zártpályás, (gyorsasági, rallycross stb) autóversenyek izgalmaival, amelyek jelentősen kevésbé és sokkal lokalizáltabban terhelik a környezetet, ráadásul nem veszélyeztetik a megmaradt erdőségeink csendjét, nyugalmát állatvilágát.

Igazi bűnözőkhöz méltó ralibarát reakciók érkeztek: "megbaszlak", "agyonverlek", "kurva anyád" és egyéb, nem túl tartalmas ellenérvek érkeztek amellett, hogy esetleges mégis szükség lenne ralifutamokra ma Magyarországon.

Nyilván nem véletlen, hogy a politikának abszolúte nincsen nyitottsága a számos törvényt folyamatosan megsértő raliversenyek betiltására. Nyilván a matek úgy néz ki, hogy ennek a bűnös rendszernek, nem csak a versenyzők és az áfáért számlázó kamuszponzorok, hanem a versenyek körüli felhajtásokon hiénaként keringő politikusok is, aki némely esetben nyilván közvetlenül is érdekeltté vannak téve a raliversenyek rendezhetőségében.

Nos, ha ez így van, legalább annyit érdemes lenne megkövetelnünk: ne szerencsétlen, a raliversenyek miatt abszolút jogosan tiltakozó kisembereken keménykedjenek, a raliversenyek bűnözőinek a seggét nyaló, súlyos, veszélyes bűncselekményekre pedig fittyet hányó szégyenteljes rendőri szervek.

A bejegyzés trackback címe:

http://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr198566228

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

vittore 2016.04.05. 12:15:26

A foci és az autóversenyzés valóban a legnagyobb pénzmosoda, de már olyan szinten, hogy naívság lenne azt hinni, hogy lehet ellene tenni bár mit is. Van itt a közelünkben egy retkes autószerelő műhely, alig van ügyfélköre, de futtat vagy három saját versenyautót, kamionnal, utánfutóval, mobil szervizkocsikkal.....

metal · http://electric.blog.hu 2016.04.05. 12:56:14

Eddig is elég rossz véleményem volt erről a blogról, de ez a szánalmas vergődés igen sötétzöldre sikeredett.

nagyfeszültség 2016.04.05. 13:02:03

@vittore:

A felháborító az, hogy nem ezeket az áfacsaló, környezetpusztító gazembereket basztatja a NAV, hanem az autóalkatrész kereskedőket, meg a fodrászokat.

nagyfeszültség 2016.04.05. 13:02:48

@metal:

Ehhez képest mégis olvasod.... Ejnye-bejnye -:)

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.04.05. 13:14:05

Aki kellően nagy hülyeséget ír, az nem sokszor fog annál jobb választ kapni, hogy elküldik a fészkes fenébe. A történet márpedig ott kezdődik, hogy van a FIA, aki eldönti pontosan milyen versenyek lesznek. Ezek között viszont lesz zárt pályás verseny is, de lesz közút is. Egy olyan sportágról van szó ami viszont mind a hazai versenyek, mind a hazai versenyzők kapcsán sikeres. Nem nagyon szokás nemzetközileg elismert sikeres sportágat betiltani, mert pár embernek nem tetszik.

Már itt is gond van a hozzáállásoddal, az előző postodra adandó reakció elvárásával.

Mint azon is, hogy a vonatok kővel dobálása ugyanúgy sport a szép fehér magyarok, azok közül is a kopaszok körében is. Ellenben megfelelő nyomok nélkül egy ismeretlen elkövetőt nehéz megtalálni, főleg akkor, ha nincs értékelhető, összehasonlítható nyom. Értelmes ember ezt is felfogja. Mint azt is, hogy ezzel az erővel random, ide nem kapcsolódó bűncselekményekkel hangulatot teremteni a primitív hülyék ismérve. Ha pedig nem tudod felmérni, hogy mások életének szándékos veszélyeztetése a nagyobb bűn, vagy az adócsalás az is rólad, és az otthonról hozott neveltetésedről, értékrendedről beszél.

Ilyen szintű szakértelemmel mondod te azt, hogy a támogatás fiktív. Hát öreg, azért mindenhol vannak költségek, látható költségvetés, és ezeket ellenőrzik is. Ez nem egy olcsó sport. Te ugyan nem ellenőrzöd, nem számolsz, nem is látsz számokat, de a fentiek alapján jól látható tudatlan primitívségedben kinyilatkoztatsz. Ha ezek alapján ellened indulna eljárás rágalmazás miatt és ülnél az sem feltétlenül lenne meglepő.

De az, hogy aki veled egyetért valamely hülyeségedben, annak bűncselekményét "van annál nagyobb bűn" is alapján annak ellenére ne üldöznék, hogy az hivatalból üldözendő, így a saját "oldaladat" a törvény fölé emeled és itt mindenki mást leszarsz komoly gond. Nyilván ezért szórod a rágalmakat is.

A rally versenyzés alatt az adott úton bizony nincs "csúcsforgalom", és nem jelent érdemben nagyobb környezeti kárt, mint maga az út, ahol "bármikor" elüthetnek állatokat. A zajterhelés sem sokkal több.

Teljesen más, mint a zárt pályás versenyzés, a kettő egymást nem válthatja ki.

hiab 2016.04.05. 14:01:22

A hülye blogokat kellene betiltani. Meg a szolasszabadsagot. peace

nagyfeszültség 2016.04.05. 14:16:04

@Válasszunk: Írnál egy darab nemzetközi szintü magyar rallysikert az utóbbi évekből?

László Kondács 2016.04.24. 21:33:07

Üdvözlöm

Elolvasva a cikkét egy-két kérdés felmerül bennem mint a rally-sport szerelmesében adót csalnak ? -lehet Áfát csalnak?-előfordulhat de abba vajon belegondolt hogy azok a fiatalabb versenyzők akik ezeken a futamokon indulnak mit is fognak csinálni ha betiltják ezeket a futamokat? Mert nekem volt alkalmam látni egy két épített verseny autót utcai versenyen (igen mielött valaki irja az illegális)
Szóval betilthatják de az utcákon éjszaka fog fojtatódni és lássanak majd csodát a rendőrök nem igazán tudnak mit kezdeni velük a folyamatosan változó helyszínek miatt és a jól szervezett tájékoztatás okán. Szerintem ha betiltják ezeket a futamokat akkor fog igazán nagy zűrzavar elkezdődni. Arra meg hogy kérésének más zártpályás versenyt nem mondanék sok mindent mert ez durva szóval élve olyan hogy önnek azt mondják hogy legyen meleg mert a heterosexualitást betiltottuk.

Sportbíró 2016.04.27. 09:28:04

@nagyfeszültség: Mondjuk Botka Dávid ERC2 bajnok lett. Szerintem ez elég nagy siker... :D

GyG007 2016.04.28. 09:29:15

Már a tavalyi próbálkozást is szánalmasnak tartottam, ebben a posztban viszont olyan mélyre süllyedt, hogy arra nem találom a megfelelő szavakat...

Ön nem kedveli az én sportomat, ez egyértelmű... Nem tudok tenni ez ellen, de megpróbálom a kissé félrevezetett olvasók szemét felnyitni.

A rally sport elég komoly gyökerekkel rendelkezik kis hazánkban és elég nagy népszerűségnek örvend, nemzetközi versenyeken is komoly sikereket érnek el versenyzők, de nem is ez a lényeg.

A környezet károsításról, zajról: Ezeknek az autóknak is meg kell felelniük igen sok előírásnak, nem léphetnek túl bizonyos zajszintet és előírás szerint bizonyos osztályokban katalizátor beépítése is kötelező.
Az utakról: Gyakorlatilag nem okozunk kárt... Ha megnézi a rally versenyek gyorsasági szakaszai legtöbbször nem túl forgalmas útszakaszokon zajlanak, erdészeti utakon, lőtereken, hegyi utakon. Ezeken az utakon sokkal nagyobb károkat okoznak mind erózió, mind emisszió szempontjából az általában ott közlekedő gépek, traktorok, erdészeti közelítők stb...

Közveszély: ??? Lezárt útszakaszok, nem jön szembe Pistabácsiaignisszel. Sportbírók, biztonsági őrök, polgárőrök és a rendőrség biztosítja a pályákat és koordinálják a nézőket, hülyék persze mindenhol akadnak, mint ahogy foci meccsen sem minden néző értelmes, aki nem akar megsérülni, az nem fog veszélyes nézők elől elzárt részen állni ennyi...

Adócsalás: Nézzen picit szét itt szép hazánkban, ez itt mutyi ország... Jelenleg véleményem szerint nem csak itt vannak szabálytalanságok, hanem sok más sportágnál is, sokkal nagyobb mértékben...

Azt is be kell látnia, hogy ez a sportág igen széles palettából tevődik össze, kezdve az amatőr bajnoksággal, másod osztállyal és a menőkkel a rally 1-ből. Legtöbbünknek, mint ahogy nekem is ez a hobbim, nem a megélhetési forrásom, konyhapénzből versenyzek, támogatók nélkül, mint a legtöbbünk, nem kellene egy kalap alá venni az egész sportágat és általánosítani.

Én belátom azt, hogy néhány verseny zavar pár lakót, megértem őket is, de nem gondolom, hogy évente egy alkalommal ne lehetne elviselni egy versenyt. Egy szélsőséges példa, ha holnap felbontja az utat a kocsibejárója előtt a vízmű és nem tud kiállni a Priussal (gondolom azt vezet, ha ilyen "zöld" és persze paksi zöld atomenergiával termelt árammal tölti esténként...), majd 2 hétig hallgatja a réselést, akkor a vízművet is be fogjuk tiltani?

edeleny beres · https://www.facebook.com/RallyeDream/ 2016.04.29. 07:17:46

A jó édes anyukád volt a bűnelkövető, hogy nem tett veled valami hasznosabbat annál, hogy világra hozott.

gabi_RS4 2016.04.29. 07:37:24

@nagyfeszültség: Turán Friciék szereplése a bolgár WRC futamon?

edeleny beres · https://www.facebook.com/RallyeDream/ 2016.04.29. 07:39:49

@gabi_RS4: ráadásul idén WRC2-ben indulnak 6 futamon!
(A katalán ralin is nagyon jó időket mentek a balesetük előtt).

Peetee 2016.04.29. 07:55:53

Jóideje olvasom a blogodat, de ez egy durván elfogult cikk lett; a cigánygyerekeket is csak azért keverted bele, hogy ne az első bekezdésben ordítson 500méterről, hogy Te a fenyegető aszonyal értesz egyet, és lett volna még 1 kis bor a palackban, amikor írtad, akkor az autózást és mobilizációt is betiltatnád központilag mind az 5 kontinensen.
Vannak és voltak jó és nagyon jó cikkek, de ez nagyon csúnyán félrement; ülj le fiam, egyes!

gabi_RS4 2016.04.29. 07:58:36

@edeleny beres: Tudom, ahogyan egyik angol barátom fogalmazott, "Turan is a gooood driver" - a magyar Kris Meeket / Craig Been-t látja benne. Remélem a vodafone futamon szépen érnek célba. Sajnálom amúgy, amit anno a RACC-on csináltak mert ott mentek a menök mögött. A bolgár futamon is eléggé vicces volt amikor (taán még ) a EuroSport mutatta :) "hungarian privateer Turan" ott verte lapjával a 307-esnek, azt bánom h nem mentem ki. Idén viszont kimegyek sztem a Neste-re megint, ott is fognak menni sztem (csak sajna R5-tel)

Tibócza 2016.04.29. 08:56:35

Jó volna úgy kezdeni egy választ, hogy meg tudjam szólítani azt akinek szánom (az írónak), de nincs neve. Véleménye viszont igent, amit megszokhattunk már ebben az országban. Élnek még itthon olyanok, akik úgy olvasnak, hogy közben elgondolkodnak azon amit vki leír. Ebben az esetben nehéz, mert általánosságokat pufogtatva egy konkrét kérdés sem merül fel az emberben amire olvasás közben vagy utána keresné a választ. Marad akkor a szórakozás, hogy hátha fellelhető az írásban valami olyan, ami kicsit megkülönbözteti a többitől, de ez sem. Még csak hangulatkeltésre sem alkalmas amit leírt, mert nagyjából a második bekezdés után válik olyanná mint egy hatósági határozat indoklása... unalmas és száraz. Azon nem szabad meglepődni, hogy vért hány az író célzottan. Nyilván sokéves alkoholizmusa okán már elérte azt a szintet, ami egy egészséges szervezetnél biztos halállal végződő delíriumos állapot ellenére is magabiztosan kezeli a klaviatúrát. Az írás minőségéből, "stílusából" látni, hogy kannáson kívül másra nem igen futja, bár ilyen sületlenségekért kaphat vmi honoráriumot ami legalább annyira kidobott pénz mint a gyógyszer amiből az italát keverték vagy mondjuk a stadionépítés. Ennek okán ne csodálkozzunk a beszűkült látásmódján, annak ellenére, hogy küzd ellene. azonban sem a törzsfejlődés, sem a szocializációja nem segítette elő ennek fejlődését. A magyar oktatás mély pontját véleményem szerint nem a jelenleg regnáló kormány számlájára írnám. Látszik az írásból, hogy eleve elhibázott döntésnek bizonyult annak idején, hogy a a cikk íróját megtanították a betűvetésre. Persze azt nem tudjuk, hogy ki volt az állhatatos tanár, de csak a munkájára lehet szegény büszke, mert az eredmény az értékelhetetlen. Ezek után valóban kár azon töprengeni, hogy az "író" vajon az 1+1=2 bonyolult kérdéskörénél esetleg bonyolultabb összefüggéseket képes észrevenni, "írásában" láttatni. Sajnos vagy hála az égnek ő még az "ez is csak olyan mint a többi" szintjét sem éri el. Reméljük előbb-utóbb a gyógyszeres bor kifejti kellő hatását.

balli 2016.04.29. 09:38:42

A szerző sötétzöld butaságai amiket ezen a blogon összehord sokat ártanak a környezetvédelemnek.
Autóipari témában különösen vak.

Jobb lenne mindnekinek ha ezt a blogot bezárná.

TWRC 2016.04.29. 09:58:43

"Érdekes kérdés, hogy valójában kik is az igazi közveszélyokozók? ... Az Eger Rally zaja, pora, felfordulása miatt elkeseredett egerszóláti asszony, vagy az emberek életét kődobálással viszonylagos rendszerességgel veszélyeztető neveletlen gyöngyösi cigánygyerekek?"
Azért azt tegyük tisztába, hogy egy ablak megdobásából elég kicsi az esélye, hogy valaki is meghaljon, de még csak a sérülésé is (vonatokban biztonsági üveg van, nem véletlenül). De ha mondjuk ez a kedves hölgy kitett volna egy szép nagy sziklát az út közepére, amin átmegy egy autó 140-160 km/h-val, és utána irányíthatatlanul becsapódik a nézők közé, akkor az egy berepedt vonatablaknál tényleg kevésbé veszélyes, ugye?

"Vagy éppen maga az Eger Rally, amely évről évre kevésbé van tekintettel a részben védett, de teljes egészében védendő, óvandó hevesi táj nyugalmára, tisztaságára, növény és állatvilágára."
Évről évre a nézők elől elzárt terület az, amit a tájvédelmi hatóság kér tőlük. Hiába a fokozott ellenőrzés, nem tudod elkerülni, hogy "természetjárónak" álcázva páran bemenjenek oda. Az ő szennyezésük azonban az átlag természetjáróéval megegyező.

"Annyi mindenesetre bizonyos, hogy a három "közveszély" közül, bizonyosan nem az elkeseredett szóláti hölgy a legveszélyesebb a társadalomra."
Az autóverseny csak azoknak okoz közveszélyt, aki képtelen feldolgozni, hogy ha kiáll az út közepére, vagy nem biztonságos helyre, netán még részeg is, akkor jó eséllyel elpatkol. Ez kb. 3 fő/1000 ember, de ezeket el szokták távolítani idejében.

"Mindeközben a legszerényebb számítások szerint is évi többtízmilliárdos adóelkerülést generáló, kamuszponzori szerződések alapján működő, a környezet- és természetvédelem elemi szempontjait is büntetlenül figyelmen kívül hagyó raliversenyek folyamatosan - így a szezonnyitó egri futam esetében is - jelentős közpénztámogatással működhetnek."
Szép szalmabábot dobtál be, de az hogy jön ide, hogy miből van pénz autóversenyzésre? Ezzel érvelni egy olyan ember mellett, aki potenciálisan legalább két ember (pilóta és navigátor, de lehet a nézők is) testi épségének veszélyeztetését tervezi és ezt előre bejelenti, nos, eléggé demagóg.

"Nos, ha ez így van, legalább annyit érdemes lenne megkövetelnünk: ne szerencsétlen, a raliversenyek miatt abszolút jogosan tiltakozó kisembereken keménykedjenek, a raliversenyek bűnözőinek a seggét nyaló, súlyos, veszélyes bűncselekményekre pedig fittyet hányó szégyenteljes rendőri szervek."
Azok szoktak ellene tiltakozni , akik nem látnak az orruknál tovább (mint te), és nem képesek feldolgozni, hogy nem csak ők léteznek a világon. Ha ennyire nem szereted/szeretik a civilizációt vagy akár egy autó hangját, akkor szépen be lehet költözni az erdő kellős közepére, ott biztos nem lesz semmi szociális aktivitás vagy zaj (a néha felettetek elrepülő repülőt meg ki lehet lőni ugye). Érdemes lenne megkérdezni pl. az Egerszalóki Y elágban lévő kisbolt/kávézó tulaját, hogy ő szeretné-e, ha nem lenne verseny? Vagy a környékbeli hasonló embereket? Szállótulajdonosokat? Stb... Mindegy, a te fajtád sajnos nem tud logikusan gondolkozni, sem dolgokat perspektívába helyezni. Ez az írás semmi másra nem volt jó, minthogy kiadd a frusztrációdat az aznap veled történtek miatt. Nem kezdek el személyeskedni, de azt azért remélem tudod, hogy egy ilyen cikk akár uszításnak is minősülhet, és a végén lehet, hogy te is az örsön kötsz ki. Na, az azután írt bejegyzésre nagyon kíváncsi lennék :D