A robbanómotornak még nem alkonyul

2010.07.17. 12:03 - vancat

Motorkerékpárok és robogók közül elsőként a képen látható Honda PCX kapta meg a start-stop funkciót, ami - például piros lámpánál - várakozásnál leállítja, majd gázadásra újraindítja a motort. Az új 125-ös robogó sajtóanyaga erre a némi megszokást igénylő, de hasznos funkcióra helyezi a hangsúlyt, holott a Honda legnagyobb motorgyárában, a thaiföldiben készülő új modellje abszolút nem (csak) ettől zseniális.

Készült ugyanis végre egy robogó, amit kifejezetten közlekedésre szántak, de csinos, praktikus, rendkívül takarékos és kényelmes. A Honda vissza mert nyúlni a gyökerekhez, felidézve, hogy - egykor - valójában miért is találták ki ezt a géposztályt. Talán nem véletlen a thaiföldi hatás: ott még emlékeznek a funkcionalitásra, de már fontosnak tartják a stílust is. A Honda PCX ugyanis abszolút elegáns robogó: simán kinéz három-négyszázasnak, és abban a sebességtartományban, ami a legfontosabb - mondjuk 30 és 90 km/óra között - hengerűrtartalmát meghazudtoló a dinamizmusa is.

Mindezt száz kilométerenként két liter benzinnel, csendesen zümmögve, sőt, inkább finoman ciripelve, újan kb. 600 ezerért.

Ja igen. Hogy miért PCX? Ez jó kérdés. Lehet, hogy érdemes lett volna valami kellemes fantázianévre elkeresztelni ezt a belsőégésű motorok alkonyát bearanyozó kedves és hasznos kis robogót - de lehet, hogy direkt nem tették, ezzel is jelezve, hogy a harsogó külsőségek helyett a hangsúly a belső értékeken van. Mindenesetre aki a PCX-et választja, akár még saját akarata ellenére is környezettudatos közlekedővé válik.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr812157107

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.