Miért szarnak a Smartra?

2010.07.19. 07:13 - vancat

Korántsem tökéletes autó a Smart. Nemcsak azért, mert pofátlanul drága - közismertek ugyanis azok a típushibái, amelyek nagy része az eredeti Swatch-Mercedes közös fejlesztés félbemaradása után, a végül egyedül a Mercedes által piacra dobott modell rossz kompromisszumos megoldásai miatt keletkeztek. Ettől függetlenül szerethető kis városi járgánnyá, sőt bizonyos európai nagyvárosokban igazi zöld-trendi kultuszautóvá vált.

Ráadásul még így is, az eredetileg tervezett villamos kerékagy motorok helyett megmaradt kis dízel és benzines hajtáslánc is jóval környezetbarátabb a mai kisautók átlagánál.

A hírek szerint viharos múltja és felemás jelene után a Smart márka fényes jövő előtt állhat. Készül ugyanis az elektromos verzió, és ősszel Smart néven villanyhajtású motorkerékpár is bemutatkozik a Mercedes égisze alatt. A kommunikáció szintjén egyébként megjelenése óta minden lehetséges bőrt lehúznak a stuttgartiak a Smartról, hogy bizonyítsák a könyezetkímélő közlekedés iránti elkötelezettségüket.

Ez egyébként logikus döntés a részükről. A többi termékük - kivéve talán a Mercedes bicikliket - ugyanis még mindig irreálisan és indokolhatatlanul környezetszennyező. Nem véletlen, hogy ha környezetvédelemről esik szó, előszeretettel húzzák elő jolly jokerként a kis Smartot, csak hogy ne kelljen beszélni az S, a G és az E osztály modelljeinek még mindig brutális széndioxid-kibocsátásáról.

Mindezek fényében viszont legalább annyi elvárható lenne, hogy a helyi képviseletek hajlandóak legyenek eladni Smartot is. Mert Magyarországon például nem igazán hajlanak ra. A hazai importőr nem is csinál nagy titkot abból, hogy - röviden szólva - szarik a Smartra, és a jövőt továbbra is csak az oxigénpusztító luxusautókban látja. Erről bárki megbizonyosodhat, akár interneten, akár személyesen próbálkozik itthon új Smart vásárlásával. A magyar Smartnak például még saját weboldala sincs. Ellentétben akár a cseh, lengyel és persze bármelyik más nyugat-európai vásárlóval, a magyar érdeklődő csak az angol nyelvű, központi weboldalt kapja, néhány általános angol nyelvű információval.

De nem jobb a helyzet akkor sem, ha nem virtuálisan, hanem személyesen próbálkozunk és felkeressük a Mercedes - és elvben a Smart - hazai központját, a Kárpát utcai autószalont. Régen még volt ott egy kis Smart sarok, ma már új állapotú bemutatóautó sincs. Meg lehet rendelni - hangzik a biztatás -, persze csak akkor, ha a fentiek még nem vették volna el valakinek a kedvét az amúgy is húzós árú zöld kisautó megvásárlásától.

Nem gondolom persze, hogy a Kárpát utcai krónikus új-Smart hiány lenne a hazai környezetvédelem legnagyobb problémája. Csak kicsit olyannak érzem a Smart szerepét a közlekedésben, mint a pisztrángét a folyókban. Ha nagyobb számban megjelenik, az azt jelzi: tisztul a környezet.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr802160152

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.07.19. 12:27:25

pont modellváltás van, azért nincs autó most

nyilván kifuttatták a régit, hogy ne maradjon a nyakukon mire jön az új

mielőtt fröcsögsz és ideológiát gyártasz a semmihez, érdemes volna kicsit körülnézni inkább

Lp89 2010.07.19. 12:41:46

@GYUSZI BACSl: Mi értelme lenne annak? Egyébként is pang a piac, egy régebbigenerációs smart olcsóbban simán eladható lenne új autóként is. Az pedig, hogy modellváltás van, és amiatt nincs autó óriási hülyeség. Swift-et lehet, Octavia-t lehetett, Clio-t lehetett, Megane-t ugyszintén. Képzeld el a helyzetet: bemész a smartkereskedésbe, hogy "van 6 millió Ft-om, szeretnék kipróbálni egy smartot, mert lehet erre költeném el a pénzem." Válaszként a következő: "kérem fáradjon vissza 4 hónap múlva, jelenleg modellváltás van, nem tudunk Önnek próbautat biztosítani"

négykarika 2010.07.19. 13:02:38

hazankban egyszerüen nincs igeny a kicsi es draga autokra. olcso legyen, es nagyobb, mint a szomszede. csak ez szamit. sajnos...

Öltönyösrabszolga · http://oltonyosrabszolga.blog.hu 2010.07.19. 13:11:31

Szia, vancat, írtam neked üzenetet, nemtudom hogy kapod meg, szóval ide is beírom, hogy keresd:) Írtam egy elektromos autó tesztet, hátha érdekel. Üdv,
Öltönyös

Káposztakukac 2010.07.19. 13:19:44

a msart baromira nem a magyar piacra készült. ennyi pénzért ma magyarországon szalonból nem vesz senki smartot, mert vagy ugyanennyiért "rendes" autót vásárol, vagy elmegy a számtalan független smart kereskedések egyikébe, ahol szinte vadi új, alig pár ezret futott németből behozott autókat kap a listaár alatt sok-sok százalékkal. ugye a smartra a regadó marginális...
ezeken e helyeken vannak bemutató autók is és persze a gyári garanciát a mercedesnél igénybe lehet venni.

pappito · http://pappito.com 2010.07.19. 13:23:06

utána kéne kicsit nézni a MB autók rémes környezetpusztításának, mielőtt posztot ír az ember. Igen, egy 2-3-4-5literes motor több üzemanyagot fog igényelni, mint egy 900 ccm-es smart, ezen huppogni kár, meg elég ostobán is fest.

Egy E350 a kanyarban sincs az 1.9-es dízel kisautókhoz, amelyekből úgy nagyjából százszor akkora mennyiség szaladgál.

Nyilván szó se essen a blue-efficiency motorokról se.

Meg az A8, hetes BMW... ezek mind alpesi levegőt szuszognak ki :)

zzke 2010.07.19. 13:26:01

Ne aggódjatok, ez nem csak a smartra igaz. Én annak idején végigjártam néhány márkát, és általában szarnak a vevőkre.
Renault, Ford, Fiat, stb. teljesen az volt a benyomásom, nem akarnak eladni autót. Amúgy a Mercedesnél is volt ugyanez, Kárpát utca, és nem Smart.
Én se nagyon értettem.

Lúdtalp 2010.07.19. 13:34:53

Menj a Merkúrba. 2020-ig biztos kiszolgálnak.

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2010.07.19. 14:38:42

Csak két apróság. Az, hogy másfél hete bemutatták a facelift-et, igazából nem indokol semmit, ugyanis a tervek szerint a magyar piacon nem lesz idén bemutatója. Tehát még a régi modell lesz elérhető fél évig. Az ára pedig annyi amennyi, hiszen a leglepukkantabb használtak sincsenek igazából 8-900.000 forint alatt. Az újnak a magas ára lényegében még mindig azt szolgálja, hogy a horribilis fejlesztési pénzeket valamilyen, elfogadható szinten visszahozza. Egyébként ha valaki itthon mégis ilyent akar venni, sokkal jobban jár, ha kintről hozat magának egyet. Azon pedig nem kell meglepődni, hogy tizen milliós autók utáni jutalékhoz szokott eladók nem törik össze magukat egy minimális árrésért egy 3.5 milliós autónál.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.07.19. 15:28:40

Kis ország - nem létező piac. És ez nem csak a Smartra igaz, de a minőségi ruházattól kezdve a világmárkás üditőitalokig bezárólag mindenre. Ennyi a "titok" sajnos.

Öltönyösrabszolga · http://oltonyosrabszolga.blog.hu 2010.07.19. 15:43:17

Beszéltem Vancat-al, a szerzővel, az javasolta, kommentben írjam:

Akit érdekel, a citroen C1 elektromos változatát kaparintottam kezeim közé pár órára, és írtam róla posztot magamnál:

oltonyosrabszolga.freeblog.hu/archives/2010/07/18/Citron_C1_Evie_avagy_a_Kicsi_kocsi_ujra_szaguld/

stower 2010.07.19. 16:12:39

@Öltönyös rabszolga: dzsízösz! Nem elég, hogy francia, még elektromos is:)

A posztban leírt probléma gyökere szerintem az importőr. Próbálok finoman fogalmazni: a Mercedes - számára nyilván kényelmes megoldást választva - átadta az értékesítési jogot egy sajátos hozzáállású külföldi cégnek...Szerintem nem volt jó ötlet. Jó eséllyel tényleg jobban jár az, aki kintről hoz magának új Smartot vagy akár Mercédeszt. Szomorú, de itt a peremvidéken tényleg azt tesznek velünk, amit akarnak (értsd: tényleg nem vagyunk piac, Stuttgartban a kutyát nem érdekli mi folyik itt)...

gatto nero 2010.07.19. 20:09:26

@GYUSZI BACSl:

Gyuszi bá, ugye ezt ön sem gondolja komolyan...szégyen amit a Mercedes csinál Magyarországon. A kőgazdagokat úgy ahogy kiszolgálják, a többiekre - meg a környezetvédelemre -pedig tényleg szarnak. Ön el tud képzelni akár egy Suzuki kereskedést, ahol nincs egy darab új Suzuki? Ugye, hogy nem.

nagyfeszültség 2010.07.21. 13:16:18

Nekem tetszik ennek a blognak a szemlélete...