Megígérték, megcsinálták - sajnos

2010.08.29. 12:28 - vancat

Megígérték. Megcsinálták. Annak ellenére is, hogy már az ötlet bejelentésekor (2007 körül) erősen kérdéses volt: lesz-e értelme a környezeti szempontból egyre nehezebben védhető, a különböző részecskeszűrők ellenére rendkívül kártékony dízel, valamint - a motorizáció termikus és villanykorszaka közti interregnumra szóló - hibrid technológiát összepárosítani.

A Peugeot végül valószínüleg úgy döntött, hogy túl sokba volt már a fejlesztés ahhoz, hogy belássák és kimondják: zsákutcába hajtottak. Így tehát megszületett a Peugeot 3008 Hibrid4 fantázianevű dízel-elektromos autó, amely - lehántva a történetről a jólhangzó ökofaszságokat - sajnos nem más, mint egy bukott modellbe (3008) szerelt zsákutcás technológia (dízel-hibrid) - ja és mindez valószínűleg aranyáron.

Udvariatlanság, sőt, mondjuk ki: genyóság ez a vásárlókkal szemben. Egyrészt ugyanis ahhoz, hogy ezt az autót eladják, rengeteget kell majd a reklámokban hazudni zöld elkötelezettségről, esőerdők védelméről, élhető városokról és egyebekről. Sokkal többet, mint egy átlagos autó bevezetésekor. De meg kell majd magyarázni, hogy ha annyira fantasztikus, nyomatékos stb. ez a dízel-hibrid autó, akkor miért a kétezres HDI motorjukat tették bele? Miért nem volt elegendő az - egyébként nagyon jó és erős - 1.6 HD, amely - részecskeszűrővel - mellesleg ma az egyik leginkább környezetbarát dízel?

A kétezres HDI, villanyhajtás nélkül is kitűnően elbír a 3008 bumfordi karosszériájával. Ez esetben minek a villanymotor? Imidzsnek? Na például erről is kell majd hazudni a Peugeot marketingeseinek valami jól hangzót...

Tényleg sajnálom, hogy egy ilyen nagy múltú autógyár, amely már a második világháború idején - rendkívül nehéz körülmények között - is készített villanyautót, miért süllyed odáig, hogy egy - a tradícióihoz egyébként abszolút nem illeszkedő - csúnya, bukott egyterűt próbál a Peugeot brandre és a vásárlókra újra rálőcsölni.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr632256164

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

karikaV43 2010.08.29. 13:07:28

A franciák hülyék az autó gyártáshoz,30 éve nincs egy normális autójuk,ehhez mérten mit is lehet várni?

csibra 2010.08.29. 13:09:49

Ugye te is érzed az ellentmondást e között: "környezeti szempontból egyre nehezebben védhető, a különböző részecskeszűrők ellenére rendkívül kártékony dízel" és e között: "Miért nem volt elegendő az - egyébként nagyon jó és erős - 1.6 HD, amely - részecskeszűrővel - mellesleg ma az egyik leginkább környezetbarát dízel"?

irónika 2010.08.29. 13:29:37

Nincs is annál jobb, mint amikor alapos, megfelelöen alátámasztott, objektív érvekkel megtámogatott elemzést olvashatunk valamiröl amit eddig nem ismertünk.
Véleményem szerint a hybrid technológia az egyetlen útja annak, hogy a szénalapú energiahordozókról áttételesen áttérjünk az alternatív energiaforrásokra.
Az elektromos autó ma mindennapi használatra eladhatatlan. A hybrid egy jó megoldás arra, hogy a semmiböl valami legyen. A nagy benzines hybridek 13-14 literröl 9-10 literre csökkentették a fogyasztást, ugyanolyan teljesítmény mellett. Ha ez diselböl 6-7-re csökkent még jobb. Ha majd 4-5, meg 2-3 lesz még tutibb. Én ennek drukkolok!

subtotal 2010.08.29. 13:58:13

ez a blogbejegyzés is emisszió

nyekk 2010.08.29. 14:03:34

Gyújtsunk fel kukákat, meg autógumikat a Peugeot környezetszennyező modellje ellen...

Behajtó70 2010.08.29. 15:02:22

A pözsó a legszarabb valami a citroen után.

Naki vagyok kerdojel 2010.08.29. 15:18:03

Amennyit látok a hibrid dologból, annak sajnos nincs értelme. Ha jól tudom, a Prius 10 liter körül fogyaszt átlagosan. Ez lenne a nagy előrelépés? Az én 5 éves, 10 éve tervezett autóm kerek 5 litert eszik. Mindig. Télen-nyáron, légkondival és anélkül, dugóban és azon kívül is. Ezt kellene űberelni, nem pedig gyártani valamit, ami átlag 10 litert eszik (ami azt is jelenti, hogy amikor csak benzinnel megy, akkor bőven 10 felett). Ez nem fejlődés, ez lószar, mama.

Uff.

Közben megnéztem a Toyota honlapján: kombinált fogyasztásnak 4 litert írnak. Kérdés, hogy mennyit fogyaszt tisztán benzin üzemmódban. Azt lehetne összevetni az én 5 literes fogyasztásommal.

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2010.08.29. 15:19:15

Bio-dieselt kell beletankolni és ha jól tudom, akkor nem lesz (vagy minimális) a károsanyag-kibocsátás.

A Peugeot-ról eszembe jutott egy autószerelő ismerősöm, aki azt mondta:
Ha csak a japánok és a németek gyártanának autókat, tönkremennék...

gramercy 2010.08.29. 16:00:57

buta egy poszt

@karikaV43:
amugy meg a franciak igenis tudnak autot gyartani, Renault Megane Coupe RS peldaul

csak nem kene ilyen begyoposodott magyarnak lenni

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.08.29. 16:22:15

Szokásos francia autó fikázás... Ah, de hiányzott már :)

A megoldás lényege, hogy a fogyasztás radikálisan csökkenthető, ráadásul csak elektromos hajtással el tud menni 5 km-t, ami pont egy átlagos dugón való átjutás, úgy, hogy nem koszol aktuálisan semmit. És miért a 2.0 HDi-be, mert a nagyobb modellekbe szánják, amihez azért már jobb a nagyobb motor.

Jeff 2010.08.29. 16:23:38

"A nagy benzines hybridek 13-14 literröl 9-10 literre csökkentették a fogyasztást"
De ugye tudod, hogy ez csak városi fogyasztásra igaz, mert városon kívül a hibridnek nincs előnye, sőt inkább hátránya van mert fölöslegesen cipeli az akkumulátorokat.

nagyfeszültség 2010.08.29. 16:25:33

@Konrad:

Szerintem az nem francia autó fikázás, ha valaki megírja, hogy egy nagymultú francia autógyár csinált egy bumfordi stílustalan, csúnya szart és ez enyhén szólva is nem illeszkedik a szép és sármos Peugeot-ok tradíciójába.

masszázsblog · http://masszazs.blog.hu 2010.08.29. 16:49:38

@karikaV43: 1990-ben egy szitroen volt az év autója. Autóbuzi német barátom megvette és oda volt tőle. Igaz, másfél éves korában eladta. Az rossz volt?

@Behajtó70: szerintem a rönő bőven beelőzi mindkettőt.
A szarságban.

Netuddki. 2010.08.29. 16:53:58

@irónika: Az enyim 4-5 liter gázolajat eszik mindenféle hibrid fasság nélkül. Már bocs.

w a s d 2010.08.29. 17:09:09

Megnézve ugyanazon területen a mostani, meg a téli légszennyezettségi adatokat, télen a legújabb nagy ellenség, a PM10 messze magasabb mennyiségben van a levegőben állandóan. Könnyen el tudom képzelni, hogy a téli fűtés sokszorosát bocsátja ki annak, amit a dízel autók a szilárd részecskéket tekintve. (Persze, nem megfagyni fontosabb, mint autózni, de azért lehetne máshol is csökkenteni a légszennyezést, nem csak az autótulajokat, autógyártókat b.- gatni.)

Zsola777 2010.08.29. 17:48:40

Hogy miért? Mert össze lehet hasonlítani a nyomatékát a Lexus kisebb hibridjeivel. Ennyi. Persze értelme az nincs :)

kigyurt álat 2010.08.29. 18:14:30

@irónika: "A nagy benzines hybridek 13-14 literröl 9-10 literre csökkentették a fogyasztást, ugyanolyan teljesítmény mellett."

Lehet hogy valamelyik gyártó ezt mondja vmelyik típusáról, de ez marhaság. Csak azért mert hibrid, a gyakorlatban nem fogyaszt kevesebbet, szerintem ezt sokan ezerszer elmagyarázták már. Ha egy típus kevesebbet fogyaszt, akkor ott valami más módon gyúrtak rá a fogyasztásra, például a menetdinamikát gyengítették.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.08.29. 22:07:41

@nagyfeszültség: a koommentekben megy a francia autó fikázás. Egyébként imho nem a kocsi (3008) az érdekes, hanem maga a megoldás. Ami szerintem jó, és ha beszerelik a C5-be (és nem lesz túl drága), még veszek is :)

blacklord 2010.08.30. 00:21:42

@Naki vagyok kerdojel: Nem, ui. a fékezésnél visszanyeri az energiát - azaz totál nem jó alap pusztán összehasonlítani full-üzemanyagos üzemmódban.
Ami jó módszer, az az, hogy mindkét autó megy x ezer kilométert, amiben kb. azonos a város, országút és autópálya aránya, és megnézed, hogy így mennyire jön ki a fogyasztás. Szerintem a Priusnál ez valahol 5 és 6 között van.