Ne hagyjuk autónkat avítani!

2010.10.19. 10:59 - vancat

Nem tudom, minek kellene történnie ahhoz, hogy valaki - vagy valami - végre elvegye a kedvét az autógyártóknak a legsunyibb, legaljasabb átveréstől és környezetpusztítástól: attól amit avításnak nevezünk.

A módszer aljas, de egyszerű, mégis bevesszük: két-háromévente minden modelljüknél bejelentenek egy "faceliftet", amivel úgymond megújítják, megszépítik éppen aktuálisan futó modelljeiket, majd erre a kis ráncfelvarrásra ráeresztenek valami bugyuta reklámkampányt, aminek mondandója márkától, típustól függetlenül minden esetben kísértetiesen hasonló. "Ha nem cseréled le autódat az újabbra, vele együtt te magad is elavult, divatjamúlt, régimódi, szánalmas lúzer leszel."

Ráadásul még azt az ellentmondást sem kéri számon senki az aljasan avító gyártókon, hogy a lesajnált, lerégimódizott, lekorszerűtlenezett modell egy-két évvel ezelőtt éppen az ő saját, előző kampányukban volt trendi, kívánatos, korszerű, vonzó és menő.

Mi pedig kajáljuk a facelifteket. Büszkék vagyunk arra, ha a mienk már az új, ráncfelvarott, aminek egyel több inches a képernyője, menőbb a műszerfala, az éppen most bevezetett új színnel rendelhetjük, és persze megújult a motorja is, hiszen a "vegyes átlagfogyasztása" három decivel csökkent...

Azért tartom az átbaszások legátbaszásabbikának az avítást, mert tulajdonképpen mi magunk kérjük, követeljük és várjuk, hogy végre átbasszanak. Az autóimportőrök hirdetés címén odavetett környöradományaiból élő autós szaklapok ráadásul erre még jól rá is hangolnak a hülyeségre: várják, siettetik és kutatják, hol, melyik autógyártónál mikor jön már végre a várva várt facelift.

Hogy miért súlyosan környezetpusztító mindez? Azért, mert rendszeresen és feleslegesen újabb és újabb autók megvásárlására ösztönöz, ami feleslegesen fokozza a világ amúgy is elviselhetetlen nyersanyag- és energiaszükségletét. Ráadásul a legviccesebb az egészben az, hogy az avítás azon átverések közé tartozik, aminek mi fogyasztók - ha nagy számban tudatos vásárlókká válnánk - egyetlen pillanat alatt véget vethetnénk: ha egyszerűen nem tekintenénk kívánatosnak és nem vásárolnánk meg három-négyévente a faceliftes autókat, hanem olyan modellt választanánk, amelyik igazán tetszik, azt viszont megtartanánk jó sokáig.

Régebben egyébként még meg lehetett nevezni a legaljasabb avítókat, de mára szinte az egész autóipar mesterséges eladásfokozó módszerévé avanzsált az avítás. Igaz, van azért néhány olyan modell, amelyik különösebb módosítások nélkül is megér legalább egy 8-10 éves modellciklust, bár a jelenlegi kínálatból hirtelen nekem csak egy jut eszembe: a Fiat Panda, amely tényleg egyik szimbóluma lehetne egy avításellenes fogyasztóvédelmi mozgalomnak. Ha eszetekbe jut más ilyen, hosszú életciklusú, avításmentes modell, írjátok meg, és ajánljuk ezeket minden kategóriában mindenkinek. Hátha nem csak a hülyeség, de a jó példa is ragadós...

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr672383068

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rocko- 2010.10.19. 11:29:36

azért ez nem így van. :)
való igaz, van pár hülye, akit bedarált a marketinggépezet, és ha nem a legújabb dolog van nála, akkor forr a vére és felreped a bôre. meg végén még a szomszédnak újabb lesz, és az nem menô. ez tisztán pszcihológiai kérdés, velük az OPNI-ban kell foglalkozni.

a faceliftnek vagy modfellfrissítésnek viszont van egy másik oka, amit kifelejtesz, ne legyél te is demagóg. :D
szóval a másik ok, hogy ekkore kerül be az autóba nagyon sok technikai újítás, ami az emberek nagy részének számít. hogy máról holnapra nem 2, hanem 12 légzsák van. hogy most már van kutyaszar megvilágító fény. hogy már esôre is bekapcsol az ablaktörlô. ezeket bizony mind-mind igénylik, és meg is veszik. a bevezetésre pedig a frissítés egy nagyon jó alkalom.
(oké, van maréknyi "hülye", aki nem igényli, ôk el vannak a régi autójokkal, sôt mi több, svédországból vesznek 48 éves mercedest, mert az jó, de nem ôk a nagy többség.)

ifrance 2010.10.19. 14:44:04

most hirtelen a g astránál sem tudok felidézni semmilyen változtatást az eredeti és a classic változat között.Ha jól tudom '98-tól gyártották talán tavalyig, vagy "idénig".
amúgy meg, aki azért cseréli le a kocsiját, mert kijött a facelift utáni modell és az trendibb, az nagyon gazdag és/vagy hülye...
szerintem értelmes ember vagy annyit megy 3-4 év alatt (200e km), hogy az indokolja a cserét, vagy használja 5-6-8 évig, amíg kezdődnek a nyűgjei. (mondom én, aki egy 10 éves paripát hajt)

Rommel6600 2010.10.19. 14:52:37

Azért ez nem ennyire egyszerű: Fogyasztói társadalomban élünk, és ennek megfelelően az autókat is eldobhatóra tervezik. Konkrétan 150000km-re az Audinál például. És ha a tiedben a motor 162000km-nél kettétörik, az audinál csak annyit mondanak: Az már a pozitív oldalon van, még túl is teljesítette az életciklusát! Mi mást is várnánk, amikor például 5mm a távolság a hengerperselyek között és mindenféle technikai húzással még az utolsó lóerőt is kifacsarják a motorból? Nem élettartamra, hanem teljesítményre van tervezve! Ha öt évet kibír egy autó az már bőven jó, erre az a gond, hogy 3-4-5 évente jön egy facelift? Kapj már észbe ember, ha nem a 2000 előtt gyártott autód van, nagyon ki sem bír többet!!! Ennek az oka a számítástechnika fejlődésében keresendő: Ma már képesek az autógyártók olyan szinten modellezni és szimulálni az alkatrészek terhelését, elhasználódását, hogy már bőven elég (még sok is) 1,1es biztonsági tényezővel gyártani! Ezért sírnak sokan, hogy "akkor még vót' benne anyag" és hasonlók... Csak akkor nem is ennyit nyomtak az autók, nem is volt ekkora teljesítményük, és zabálták az üzemanyagot ami egyenesen arányos az emisszióval...

Girhes Joe 2010.10.19. 14:54:12

@Rocko-:
Szerintem a posztban alapvetően nem a műszaki újításokról van szó, hanem a szándékos esztétikai avításról. Nagyon átvette az autóipar a divatszakma működését, amit egyébként úgyszintén rühellek, mert azt is arra találták ki, hogy hamarabb lecserélj valamit, ami technikailag még tökéletes állapotban van. Csak ontják a hülyébbnél hülyébb dizájnokat, csak azért, hogy egy pár évvel ezelőtti ruha/autó/tévé/akármi már ne nézzen ki trendinek. Az már az én szubjektív ízlésem, hogy egyébként is hányingerem van a most épp divatosnak számító autóformatervektől, amikben nem létezhet a karosszérián két kib...tt párhuzamos vonal, mert csak. 10 éve még egész normálisnak néztek ki az autók, csakhát az erőltetett csinosítók már nem tudtak mit kitalálni, jött a rondítás. Elkezdték azt, ami a ruhaiparban )(de tágabb értelemben a művészetekben, építészetben is.)már legalább 30-40, de egyes vélemények szerint 100 éve megy: minden újabb lépés csak lefelé vezet...

Dr Zsírvágó 2010.10.19. 14:55:53

én kábé 10 éve láttam műsort, amiben reklámszakemberek részletesen elmesélték a fészlift anyagi, lélektani és egyébb hátterét (ennél a cikknél lényegesen részletesebben). ha már az író felfedezett egy 30-40 éve működő "összeesküvést", akkor talán egy kis utánnaolvasással egész jó kis cikket lehetett volna kikerekíteni belőle, kezdve már azzal, hogy hogyan érik el az autógyártók, hogy egyáltalán megvedd az autót. nekem pölö egyetlen autót nem sikerült eladniuk, talán azért, mert belátom, hogy nincs rá szükségem.

Girhes Joe 2010.10.19. 14:57:25

@ifrance:
Mert a G Astra amikor Classic lett az nem facelift volt, hanem épp az ellenkezője: meghagyták a gyártásban a felújított változat (H) mellett, mert annyira népszerű volt, hogy vétek lett volna nem kisajtolni belőle a még meglévő üzleti lehetőségeket. Egyébként nekem is G Astrám van, és ma is klasszisokkal jobban tetszik, mint a H vagy az I.

etruszk 2010.10.19. 14:59:07

Azt kifelejtetted, hogy a mai autók várható élettartama már csak kb. 4-5 év. Ugyanis az eslő vevők, akik a gyárnak fizetnek érte, csak eddig használják. Utána eladják másnak, de abból a gyárnak nincs már haszna. Illetve lenne a pótalkatészek jó magas árán, ha ezek az emberek még eredeti pótalkatrészeket vennének. De ez nem jellemző.
Ezért lássuk be, a megoldás számukra az, ha szemérmetlenül lecsökkentik a várható élettartamot.
Ezért ma már egy 4-5 éves autó itt-ott zörög, és nem csak fékbetétet kellene cserélni a kifogástalan műszaki állapot eléréséhez. Így viszont a füstöt okádó, döglött 4 éves dízelek életben tartása nemhogy jó cselekedet a részünkről, hanem egyenesen árt a környezetnek. Persze az szemétség, hogy a kereskedelem így működik, de ez van.

okostojgli (törölt) 2010.10.19. 15:12:59

"ha egyszerűen nem tekintenénk kívánatosnak és nem vásárolnánk meg három-négyévente a faceliftes autókat"

De hát kábé 2 éve ez történik, nem vásárolunk új autókat, igaz nem az öntudatra ébredésünk okán.

Többek közt ezért is van és lesz is még egy darabig szarban a világgazdaság.

Kivancsi 2010.10.19. 15:20:39

Nekem semmi bajom nincs ezzel 3-4 evekenti "facelift"
baromsaggal..

SOT orulok, hogy van!! Alig varom hogy jojjon a sok barom meg rohanjon a szalonba a kasszahoz es tejeljen ujra!!!

Ekkor jon a tudatos VASARLO..
Akinek az auto CSAK hasznalati targy.
A bol B-be kell es persze ne valami oskovulettel hanem egy epeszu valasztassal..

Szoval mikor a BARAM arcu aki bekajalta a marketinget
es a kasszanal tulekszik hogy fizesse a kovetkezot..
Nos ekkor lehet jol csemegezni a sok divatmajom autoja kozul..
Nemelyik hulye hasznalta a DIVAT cikket 3 ev alatt 10E km-ert.
Auto megkimelt, garazsos, keves km, szervizelt..
Ennel a hulyenel ezzel az szovegel, hogy ez meg facelift elotto csotany szar lealkodni a felebol meg 10%-20% -t
:):):)

Szoval a cikkiroval nem ertek egyet ez az allapot a tudas vasarlok PARADICSOMA.. hacsak on mage sem kenyszeredett uj auto vasarlo :):):):)

nagyfeszültség 2010.10.19. 15:21:23

Tényleg jó példa a Panda: egy igazán bájos és kedves, egyszerű, megbízható kis autó, amelynek
formája letisztult, nem is tudom egyáltalán el lehetne-e baszni valami face lifttel.

Grgabácsi 2010.10.19. 15:36:57

Csak az a baj, hogy a 4-5 évre tervezett autók elmélete f@szság.
Egyrészt komplett öngyilkosság lenne a gyártók részéről, ugyanis belerokkannának a garanciális kötelezettségekbe.
Másrészt a mai autókat úgynevezett utakra, nem pedig szántőföldekre, illetve úgynevezett karbantartás meglétére tervezték, nem pedig arra, hogy a hülyemagyar a benzint is csak azért töltse bele, mert máshogy nem megy az autó.
Harmadrész pedig a hülyemagyar a 714i BMW-t is megvenné, mert óccsóbb a kötelezője. Aztán mikor szembesül vele, hogy nem megy, akkor kitapossa a szemét, hogy menjen valahogy. Ez meg ugyebár nincs különösebben jó hatással a gép élettartamára...

okostojgli (törölt) 2010.10.19. 15:42:33

@Kivancsi:

Szóval a tudatos vásárló.

Keress nekem légyszi 4 milla alatt max. 3 éves, automata váltós, benzines, tempomatos gépet, max. 15 ezer km-rel.

Ne a hibákért kérj elnézést, hanem az egész bejegyzésedért.

Csirke72 2010.10.19. 15:45:07

Jómagam nem tartozom ezen majmok társaságában pedig több autóm is van és cserélgethetném.

DE MINEK HA MÜKSZIK ÈS NINCSEN VELE GOND????

Az autó a legrosszabb beruházás, söt mitöbb pl. az uj csiri viri ipari hulladékoknak a fomájuk is olyan übermodern, hogy már attól kiráz a hideg.

Ez amolyan mutogatás, amiért ha kell a magyar emberek 90%-a addósságba veri magát, csak, hogy a szomszédoknál ö legyen a jassz:)

zolika78 2010.10.19. 15:46:34

Nem (mindig) az avítás miatt van a ráncfelvarrás.
A legtöbb esetben ráncfelvarrás alkalmával javítják ki azokat a hibákat, amik a 2-3 év alatt kiderültek.
Éppen emiatt a legtöbb esetben sokkal jobb a vásárlással megvárni a ráncfelvarrást, mint a legújabb modellt azonnal megvenni.

1kutya 2010.10.19. 15:46:35

erre találták ki már régóta a gyártók, hogy facelift és/vagy modellváltás során nem dobják ki a régit, hanem classic, tour stb néven tovább gyártják.
talán rájöttek a marketingesek is, hogy nem csak konzumidiótákból áll a világ, hanem vannak tudatos vásárlók is (akik igénylik ugyan az újat, de a csiliviliért nem hajlandóak fizetni).
nemmelesleg van úgy, hogy a régi szebb/jobb konstrukció, mint az új és népszerűségben veri (lásd g/h astra, vagy jelenlegi octaviaII frissítés).

1kutya 2010.10.19. 15:49:33

@okostojgli: hát nem automata, de éppen tegnap találtam egy nissan kaskájt 2008-as, 4.2-ért, 12ezerrel.

egész jó vételnek tűnik, én is gondolkodom rajta, hogy lecserélem a 200k-t futott oktit.

Csirke72 2010.10.19. 15:49:58

@Grgabácsi:

Azért ez nem igy van. Jómagam egy 370.000 km.es terepjáróval járok ami eddig semmi problémát nem produkált és pl. 0 olajat eszik.

A lényeg, hogy nagy köbcentiset vegyünk, azaz 2.0 felettit, ideális esetben 2,5 ill. 3.0, dizel legyen és ne német!

A legjobbak a japán ill. amerikai autók márcsak azért is mert az amerikai autó eleve más méret arányokra vannak felkészitve.

Amugy ha egy autóval foglakozol és nem csak hajtod, pl. bemelegited, leállitás elött ha turbós hagyod 1-2 percet járni, minden kötelezö olaj cserét megcsinálsz könnyedén elmennek az 1,6-osok is 300-500.000 km-t.

A fö gond még az extrem teljesitmény az utobbi idöben.
Kis motoru autokba nemritkán 200Le-t tesznek ami egyértelmüen a tartosság rova´sára negy.

gatsy 2010.10.19. 15:50:57

@Rocko-: hát komám, téged is bedaráltak, elhiszed, hogy tényleg szüksége van valakinek az esőautómatikára? Mér, kézzel elfelejted bekapcsolni az ablaktörlőt? Ezek pont azok az újítások, amikre az iégény generált!
Persze kell a fejlesztés, de 5 évenként (ennyi a mestersége ciklus nagyjából) újnak nevezett autó... nonszensz.

Persze ha nincs fogyasztás, nincs termelés sem, de az igény nagyrésze (nem csak az autóiparban) generált.

Csirke72 2010.10.19. 15:51:16

@1kutya:

Ha dizel nem lehet olyan rossz. Mondjuk nálam ha nem autómata az kizáró ok.

Benzinest nem vennék. Nagyon lusták, kivéve a turbósak.

Csirke72 2010.10.19. 15:54:00

@gatsy:

Ebben nincsen igazad. Èn magam heti 1000 km-t járok németen belül és itt bizony szinte mindig esik.
kurvára idegesitö mp-enként állitgatni a törlö intervallumát az esöhöz passzitva.

Pl. a fényautomatika 1 igazi faszság vagy az elektronikus kézifék. Az utobbi ismerösöm audijában beszart és nem tudott sehova elmenni, az a6-ot tréleren vitték el...

pákozdy 2010.10.19. 16:22:58

Ez hülyeség, hogy a mai 4-5 éves autók széthullanak a régiek meg bírták. Pont az jellemző, hogy manapság az autók 10 éves kor előtt ritkán rohadnak és 3-400.000 km-t simán lefutnak motorgenerál nélkül. Emlékezzetek a Ladákra, Daciákra de akár a régebbi Kadettekre F Astrákra, hogy igaz volt-e ez..... szerintem nem.
A ráncfelvarrás szerintem is hülyeség, nekem például a Grande Punto is jobban tetszett az EVO-nál, de az Octavia II-nél ugyanez a helyzet...

humániákus 2010.10.19. 16:24:15

Egy munkatársam mesélte, hogy pár éve Ausztriában sílécet akart venni. Ki is nézett magának egy megfelelőt, (gyanúsan) jó áron. Nem hagyta nyugodni a dolog, megkérdezte az eladót, hogy hol a légy a levesben, miért olyan olcsó? Mire az eladó: hát nem látja, hogy "ződ"? Az tavaly volt divatban!
Azt írod, mondjunk még példákat Pandán kívül... Éppen 6 éve vettem egy Volvo S40 Classicot (az utolsó 4db-ból :), amely akkor éppen 10 évnél tartott facelift nélkül. Nem titkoltan azzal a szándékkal vettem, hogy mostmár ki fog szolgálni addig, amíg várhatóan autózni fogok (65). Időarányosan éppen jól állunk: 48 ekm-nél járunk gondok nélkül, és hátravan még 7 év. És nem vágyom újabb/más autóra (még Volvora sem).

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2010.10.19. 16:28:06

@Rocko-: "ekkore kerül be az autóba nagyon sok technikai újítás, ami az emberek nagy részének számít. "

vagyis aminek az emberek nagyrésze bedől... az új fejlesztések nagy többsége egyszerű profitnövelés, olyan mázzal leöntve, mint a pl. a környezetvédelem, amit egyébként kicsit sem szolgál.

Unter Bahn (törölt) 2010.10.19. 16:44:01

Lám-lám, másnak is feltűnt, hogy a szgk kikerült a tartós fogyasztási cikkek köréből:-D

Csak szólok, hogy anno saját Moszkvicsunk, céges ezeröcsi is bőven 250000 fölött futott a motorgenerálig, a Lada ráadásul 'közös ló' volt, így maga a csoda, hogy bár újkorától mindenki padlógázon hajtotta, majd' 280ezret ment a hajtókar-törésig.

Én nem vennék rá mérget, hogy az új trendi 1.2-1.4-1.6 'turbós kismotorok' kibírnak akár ennyit is, vége van a 4-500ezres dízeles futásnak vagy a 300ezer fölötti benzines motoroknak (ja, 1.3-as Golf II. 350ezernél még vidáman szaladt, szintén céges, kitaposott belű).

Az igazi genyóság az, hogy a legtöbb autónál évekre előre legalább papíron léteznek már a ráncfelvarrások és sok autóban már az első szériák is tartalmazzák a kiépítési helyeket, de inkább készítenek 15 féle kábelkorbácsot, mint hogy utólag egyszerűen rá lehessen dugni pl. egy ködfényszórót, nem beszélve arról, hogy ha sikerülne is ráépíteni, mindenképpen márkaszervíz kell az "install.exe" futtatására, mert sunyi módon szoftveresen is igazítani kell az autón, nehogymá' parasztgyerek egymaga cseréljen féklámpa-izzót vagy lámpabúrát, a szervíz meg munka nélkül maradjon:-(((

Ezek után nem merem kiröhögni azt, aki szerint a gari lejárta utáni időszakra "programozott hibák" vannak a vezérlőben, mert csak a jóindulaton múlik, hogy meg merik-e lépni ezt vagy nem:-(

VOGAben 2010.10.19. 16:55:29

Ez a világ rendje. A hatvanas években megjelent Alfa Romeo Giulia első szériája és a kifutó között annyit variáltak az optikáján, hogy nem lenne türelmem idepötyögni még pénzért sem. A krómok száműzése, számtalan lámpavariáns volt látható az azonos kasztnin. A 124-es Fiat is rendes metamorfózison ment át. Na a Ladánál már csak módjával nyúltak ráncfelvarráskor az "ollójukhoz". És egy 75-ös egyes Golfot is érdemes összevetni egy kifutó 83-as példánnyal. Találkozókon alig látni két egyformát a gyári állapotúak között is, pedig még vannak szép számmal. Nekem kifutó 1.9d Feliciám van. 2001-es. Pont nem érdekelt, hogy búcsúmodell volt akkoriban. A legolcsóbb dízelkocsi volt akkor, amibe négy felnőtt is elfér(2,35M). Hasonló áron csak a citroen saxo volt akkoriban. 1.5d hol lenne már...

Csirke72 2010.10.19. 16:56:23

@kutya_zzr:

Azaz az sok elektronikai kütyü ami csak meghibásodáshoz vezet.

Amugy az autóipar is mint minden más direkt ebbe az irányba megy, mert ha sokat romlik el az autód sokat hordod szervizbe.

Megsugom a gyártok mindent a garancia idötartamra gyártanak le, ez pontosan kiszámitható(ellenállások stb.), pont a gari után kezd minden elromlani:)

Miylen érdekes...

Shadowbull 2010.10.19. 18:40:59

Edes istenem, mennyi hulye van.

sb

Shadowbull 2010.10.19. 18:42:12

"a gyártok mindent a garancia idötartamra gyártanak le, ez pontosan kiszámitható(ellenállások stb.), pont a gari után kezd minden elromlani"

Egyszer mutatna meg valaki, hogy kell ezt csinalni.

sb

Shadowbull 2010.10.19. 18:43:52

"két-háromévente minden modelljüknél bejelentenek egy "faceliftet", "

Aham.

Altalaban 7-8 evente van modellvaltas, felidoben meg facelift.

sb

Rocko- 2010.10.19. 22:01:02

@Rommel6600: "Konkrétan 150000km-re az Audinál például"
ezt így hasraütésre?
vagy tudod tényekkel is igazolni?

"És ha a tiedben a motor 162000km-nél kettétörik, az audinál csak annyit mondanak: Az már a pozitív oldalon van, még túl is teljesítette az életciklusát! "
mivel minimális élettartam van tervezve. nem maximális. tetszik tudni a kettő közt mi a különbség?

@Gergő77: "Szerintem a posztban alapvetően nem a műszaki újításokról van szó, hanem a szándékos esztétikai avításról. "
wtf? nekem a 15-20-30 éves autók tetszenek. öt év múlva a 20-25-30-asok fognak. semmit sem változtak. én se változtam. akkor milyen esztétikai avulásról van szó?

@etruszk: "Azt kifelejtetted, hogy a mai autók várható élettartama már csak kb. 4-5 év."
és mi alapján számítottad ki ezt az értéket?

@okostojgli: "Keress nekem légyszi 4 milla alatt max. 3 éves, automata váltós, benzines, tempomatos gépet, max. 15 ezer km-rel. "
nem létezik. de mi ezzel a gond? hogy használnak egy autót? lol.

@zolika78: így van.

@gatsy: "hát komám, téged is bedaráltak"
be hát. a kurva anyjukat. csak tudnám, hogy miért egy 25 éves autó van a nevemen és miért élvezem. mocskos marketinggépezet!
"elhiszed, hogy tényleg szüksége van valakinek az esőautómatikára? Mér, kézzel elfelejted bekapcsolni az ablaktörlőt?"
elhiszem. nekem nincs rá szükségem. meg elektromos ablakra se. és klíma nélkül is meg vagyok. annak ellenőre ezek nem az ördögtől származnak. valamint hogy erre kinek van igénye, azt a piac dönti el. nem a kommentelők. ha valaki akar olyat, akkor megveszi. ha nem kell neki, akkor nem veszi.

@kutya_zzr: "vagyis aminek az emberek nagyrésze bedől... az új fejlesztések nagy többsége egyszerű profitnövelés"
légzsákok, ABS, ESP, biztonsági utascella. gondolom ezeket mind kidobálod az autódból. mert hogy baromság és csak a marketing gonosz urai találták ki.

Shadowbull 2010.10.19. 22:03:24

Na, visszajottem. Igerem, hosszu leszek :)

sb

Shadowbull 2010.10.19. 22:11:56

Naszoval. A tisztelt cikkiro nem tudom honnan szedte az elmebeteg elmeletet, de biztosan orult neki, hogy ilyen jol kiizzadta magabol.

Baratom, nagyon nem fogod, hogy itt mirol van nagybaszo.

Az autogyaraknak a facelift egy bazi nagy koltseg, egy szukseges rossz, ha tudnak hagynak a francba az egeszet.

Csakhogy nem tudjak, es annak egy oka van, amit ugy hivnak: konkurencia.

Talan mar feltunt a gyengebb kepessegu versenyzoknek is, hogy az autogyarak nem legures terben mukodnek, rengetegen nyomulnak egy adott szegmensben.

A konkurencia pedig mindig ujit. Igy ha fent kivanjak tartani egy adott modell teljes eletciklusaban az erdeklodest (ami altalaban 7 ev korul szokott lenni) akkor felidoben muszaj egy kicsit ujitani rajta, hozzatenni nehany szint, belevasalni egy uj elt a motorhazba, es meg sorolhatnam.

Apro valtozasok ezek, de arra jok, hogy a konkurencia mellett egy kicsit polirozva legyen a regebbi modell fenye.

Hogy azt az ordenare baromsagot honnan szedte a kedves posztolo, hogy a gyarak egy reklamban lefikazzak a sajat korabbi modeljuket, azt nemtom, en meg ilyen reklamot nem lattam.

Es aztan persze ott a korona ezen az okorsegen, hogy ugymond a megvezetett emberek tomegevel rohannak lecserelni az autojukat egy rancfelvarrottra, merthat az rancfelvarrott.

De nagy marhasag ez edes istenem.

sb

Shadowbull 2010.10.19. 22:16:52

@Rommel6600: ". Konkrétan 150000km-re az Audinál például. "

Konkretan az Audinal, ahogy a VW-Konszernben ugy altalaban a MINIMALIS tervezett elettartam 250.000 km. Miert terjesztesz hulyeseget?

"Mi mást is várnánk, amikor például 5mm a távolság a hengerperselyek között "

Miert, mennyinek kellene lenni? 6,75mm-tol mar jo, azalatt meg rossz?

"Kapj már észbe ember, ha nem a 2000 előtt gyártott autód van, nagyon ki sem bír többet!!!"

Szerintem neked kene eszbekapni, de nagyon gyorsan.

"Ennek az oka a számítástechnika fejlődésében keresendő: Ma már képesek az autógyártók olyan szinten modellezni és szimulálni az alkatrészek terhelését, elhasználódását, hogy már bőven elég (még sok is) 1,1es biztonsági tényezővel gyártani! "

Óbazmeg, ez fajt. Nagyon.

Valoban fejlodott a szamitogepes tervezes es szimulacio, de a valosagot akkor sem lehet meg ma sem lemodellezni. 1,1-es biztonsagi tenyezot nem hasznal senki kozuton, sehol, semmikor. Jo lesz az 1,7-nek, de van ahol 2.

Hogy is szokta Ede mondani? Abba kene hagyni a szakertest?

sb

Unter Bahn (törölt) 2010.10.20. 00:05:40

@Shadowbull: Vedd figyelembe, hogy csak az extrém eset a jó példa: ha nagyon sokat elmegy akkor jó autó, ha ezerből egy idő előtt bedöglik, akkor szar az egész...

Egy jó példa ugyanattól a konszerntől származó autó: egyik az enyém, 28 éves, 450ezer km van óra szerint és működik, szeretem, egyszerű mint a faék, persze semmi luxus nincs benne.

A másik egy egy éves csúcsmodell, ~300 LE, tíz milla feletti induló ár és tajtékozva viszi vissza a vevő beállt motorral a "rakás szart"... Órában százezer km, szervízkönyv meg üres... Olajleeresztőt kiveszik: kb. 2-3 deci folyékony korom jön le... No ennek magyarázd meg, hogy az autó hihetetlen jó és megbízható, lám-lám, mindössze 6 kötelező szervizet (olajcsere 15ezrenként) hagyott ki és mégis ilyen sokat elment...

Amúgy szvsz ezt a facelift-et az autógyártók maguknak köszönhetik és ebbe is buknak bele... kb. annyira felelősek érte, mint a betegek, akik rászoktatják az orvost-nővérkét a 'hálapénzre'... ezek is egymást hajszolták bele!

Ha nem a saját autómon csinálom sk, akkor lehet el sem hiszem: utólag műszerfal-csere későbbi infocenteres változatra, hátsó ajtókba elektromos ablak, első ködlámpák, tempomat... csak amit eddig magam "ráncfelvarrtam.

Tervben még az utasoldali légzsák, hátsóülés-fűtés, mechanikus övfeszítő lecserélése piropatronosra... ezek egy 17 éves autóba utólag beépíthető extrák, bekábelezve, motorvezérlőben gyárilag programozva.

Próbálja meg ugyanezt valaki a facelift utáni verziónál, vagy bármelyik ma kapható modellnél... szerintem sokat nem találni, amibe csak bele kell csavarozni a helyére a bontott cumót, összedugni és működik is:-(

Na ezért aljasság a mai facelift meg az avítás:-(

Amúgy ha valóban legalább 2-es biztonsági tényezővel dolgoznának, tényleg alig tudnának új (mármint felvarrott) autót eladni... 5-7 év lehet az, amikor először komolyabban költeni kell a gépre és ekkor szokták jó szokás szerint optikailag felújítani és valami baleknak elpasszolni, aztán 10 éves korára már 6-10. tulaja lesz, amelyik fikázza a márkát - merthogy költeni addig senki nem költött rá, és addigra fullra kopott:-(

Ja, és a gyártó rossz szándékát tisztán látni abban, ahogy mindenáron szakszervízhez akarja kötni az autót, tudna egyszerű és tartós autót építeni, de ez nem érdeke...

Ezt amúgy a Volvo valami marketinges vezetője ki is mondta: a rossz eladási statisztikák egyik fő oka a még mindig az utakon futó 7-8-9-es sorozat nagy száma, amelyeket a tulajdonosok nem akarnak újabb tipusra cserélni...

Mivel amúgy ez viszonylag kevés ember, ezért jelent meg a nem olcsó, de nem is túl drága S/V40-50-es széria, így egy korábbi 'tucatautós' új autó vásárlásakor bevásárolja magát a felsőbb kategóriába... csakhogy ezek mai szemmel nem annyira prémiumok, mint nagy elődeik... na miért? Hát szerintem azért, mert elindultak ők is a 2-3-4 évente kötelező megújulás útján, javítandó az eladási statisztika. Hogy lehet mégis többet eladni, ha prémium (a mértékét most nem vitassuk) autóról van szó? Hát úgy, hogy vagy hamarabb tönkremegy (tervezetten rövidebb élettartam, pl. a takarékosság jegyében: S80 1.6D), vagy a garancia lejárta után több-kevesebb idővel a szükséges szervizelések gondolkodóba ejtik a tulajt, hogy ennyiért akár újat is vehetne - ami már faceliftes!!!:-(((

Klown 2011.02.16. 13:34:37

Ott a kedvenc - általad sokat szapult - előző generációs 9-5-ös SAAB. 97-től 2009-ig gyártották. Most majd kínában folytatják tovább a gyártást.