Autót vesznek a disznófejű nagyurak

2010.11.08. 06:58 - vancat

Valószínűleg van a pofátlanságnak és a cinizmusnak egy olyan magas foka, ami a közvélemény számára már nem felháboríto, hanem sokkoló. Talán ennek a pszichés effektusnak köszönhetően nem lett mindmáig botrány abból, hogy a MÁV közbeszerzési eljárást írt ki 350 személygépkocsi megvásárlására, aminek darabszáma ráadásul "a teljesítés során 50 százalékkal emelkedhet."

Vagyis azok, akik az elmúlt években többmillió embert riasztottak el a vasút használatától, akik szarér-hugyér elkótyavetyélték a MÁV személyszállításnál sokkal sikeresebb áruszállító részlegét (MÁV Cargo), akik szívük szerint felszámolták volna az egész mellékvonal-hálózatot (és ellopták volna a hozzá tartozó infrastruktúrát), nos, ezek az emberek most katalógusokat nézegetnek és gondolom már tervezgetik, milyen extrákkal rakassák tele, szigorúan ár-érték arányos középkategórás autóikat. Nyilván nem rendelnek majd Audit, csak Volkswagen Passatot négykerékhajtással, V6-os dízellel, ülésfűtéssel és nagy navival. Vagy esetleg az igazán olcsó tömegmárkának számító Opeleket, Vectrát, Insigniát diszkrét fullextrával.

Most tehát újakra cserélhetik régi, akár már két-három éves autóikat azok a vasúti vezetők, akik egyébként szűkebb baráti körben szimplán csak proliknak, ruppótlanoknak, csóringereknek és faszfejeknek titulálják a vonattal közlekedőket és - mivel magukról viszont igazán jó véleményük van - eszük ágában sincs vonatra szállni. Jó példa arra, hogy ezek a korrupt emberek - vagy ahogy Ady Endre írta: disznófejű nagyurak - mennyire utálják és megvetik a vasutat: amikor a Komárom-Székesfehérvár szakasz kisbéri állomására szerveztek sajtótájékoztatót (és megpróbálják elmagyarázni miért akarták ellopni a komplett váltó- és biztosító berendezést), mindenkit arra invitáltak, jöjjön autóval, vagy ha olyan pancser, hogy nincs neki, indítanak külön buszt, csak vonatra ne kelljen szállni....

A megvásárlandó autók mennyiségéből egyébként valószínűsíthető, hogy kettős cél vezérelte a MÁV menedzsmentet: egyrészt maguknak akarnak végre új fullos autókat, másrészt legalább olyan mennyiségű személyautó megvásárlását keresztülverni, amiből már komoly jutalékot tehetnek zsebre. És még mielőtt valakiben felvetődne a kérdés, hogy miért ne vásárolhatna a MÁV autókat, hiszen számos karbantartási és egyéb munkához igenis szükség van ezekre, csak megnyugtatásul: a 350 + 50 százaléknyi személyautóval egyidőben 650 + 40 százaléknyi teherautót és kisáruszállítót is beszereznek. Ez utóbbiak egy része talán olyanokhoz kerül majd, akik érdemi munkát végeznek ennél a jobb sorsra érdemes szerencsétlen, szétlopott MÁV-nál.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr552432738

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rocko- 2010.11.08. 07:23:14

hentesbárddal rábaszni a kezükre.

bóbitás lótetűfing 2010.11.08. 08:42:33

Vagyis azok, akik az elmúlt években többmillió embert riasztottak el a vasút használatától, akik szarér-hugyér elkótyavetyélték a MÁV személyszállításnál sokkal sikeresebb áruszállító részlegét (MÁV Cargo), akik szívük szerint felszámolták volna az egész mellékvonal-hálózatot (és ellopták volna a hozzá tartozó infrastruktúrát), nos, ezek az emberek most katalógusokat nézegetnek

Nos ezek a zemberek ugye áthallásosan nem a Fidesz emberei?

xenuka 2010.11.08. 08:44:16

az ítélet - halál

Bigskorpio 2010.11.08. 08:49:23

A jó kurva anyjukat!
Minek kell a MÁVosoknak szolgálati kocsi? Van MÁV szabadjegyük, utazzanak vonattal! Mindjárt tisztább és normálisabb lenne a vasút, ha a fejesek is azt használnák.
(Ugyanígy a BKV-nál is megtiltanám a szolgálati autókat.)

agyvihar · http://agyvihar.blog.hu/ 2010.11.08. 08:54:06

@bóbitás lótetűfing: a fidesz embereiről majd most kiderül, mifélék.

Pl. hogy leállítják-e a fentihez hasonló beszerzéseket, amikor a MÁV folyton veszteséges

Sparhelt 2010.11.08. 08:55:55

Szerintem ez a cikk egy kicsit demagógra sikeredett.

nagyfeszültség 2010.11.08. 08:59:24

Szerintem meg egy kicsit túl őszintére. Egyébként egyetértek: most kiderülhet, komolyan gondolja-e az új hatalom a "rendcsinálást". Ha igen bizonyos bizonyosan nem engedi meg, hogy a vasút tönkretevői újra luxusautókban pöffeszkedjenek.

Novi bácsi 2010.11.08. 09:06:40

@Sparhelt: Góg és Demagóg gyermeke vagyok én... Mi a baj ezzel?
Amúgy nem az. De hogy a bicska kinyílt a zsebemben, az kurvahétszentség.

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2010.11.08. 09:12:57

@agyvihar: gondolhatod.
Miután a szerencsétlen 50 éves mozdonyvezető - aki 25 évig dolgozott éjjel-nappal, majd egy baleset miatt alkalmatlanná vált, és elbocsátották - végkielégítésének elvették a felét a jó erkölcsre hivatkozva.

szekertabor · provo.blog.hu 2010.11.08. 09:22:25

Nos, én nem vagyok szakértő ebben a témában, de az ugyebár nem lehet kérdés, hogy szolgálati személygépkocsikra egy ekkora cégnél igenis szükség van, legfeljebb a mennyiségről lehet vitatkozni.
Szép elgondolás, hogy "Van MÁV szabadjegyük, utazzanak vonattal!", de van egy csomó, nem is feltétlenül vezetői pozícióban levő alkalmazott, akinek:
1. Már az első szerelvény indulása előtt szolgálatba kell állnia.
2. Nem a sínek mellett lakik / dolgozik.
3. Nem éri meg busszal összeszedni, mert gyakran változik a munkavégzési helyszín.
4. Olyankor van rá szükség, amikor a vasút nem működik.
5. Annyi fontos tárgyalása van, hogy nem lehet menetrendhez kötni.
6. Vagy egyéb más okból, ami most nem jut eszembe, csak a gépkocsi jöhet szóba.

Persze ezeket az embereket taxiztatni is lehetne, de akkor meg a költségek miatt néhányan megint epét hánynának.
Szóval a kérdés számomra csak az, hogy nagyságrendileg tényleg ennyi autóra van-e szükség?

gramercy 2010.11.08. 09:23:08

es?

ezt az teszi lehetove hogy keptelenek vagyunk belatni hogy ezt is privatizalni kellene

aki a privatizalas ellen van, az nyelje le ezt a bekat is

paráznabillegető 2010.11.08. 09:24:26

a repülők mintájára bevezetném a poggyászjegyet!
aki csomaggal megy: fizessen!!!
mindjárt több bevétel lenne...

the cat 2010.11.08. 09:25:29

@szekertabor:
Nem akarlak idegesíteni, de nem ritkán taxiztatják is a vasúti dolgozókat, ami persze abszolút nem az ő bűnük, hanem ezeké a gazembereké, akik nem tudják megszervezni a munkát. A dolgozók szállítását pedig - te is sejtheted - nem a főnökök limuzínjaival intézik. Szóval kereshetünk mentségeket, de nem lesz könnyű...

yerico1 2010.11.08. 09:26:14

Mielőtt a sok okos, és kevésbé okos, ámde erőteljesen csordaszellemű, versenyt hőbörgő "ember" meglincseli a MÁV-osokat.
A MÁV nem csak vonatozik, hanem karbantart is. Van több százezernyi eszköze, amit éves szinten karban kell tartania. Természetesen kint a pálya vonalán. Oda mivel menjen? Vonattal? Baromarcúkám, hát hogyne. Aztán meg te lennél a legjobban felháborodva, hogy miért áll a sínen a javítóvonat, amikor mondjuk cserélik a vezetéket a pálya mellett, és cserébe 4-6 órán át azon a vonalon kompletten blokkolja a vasúti közlekedést. Gondolom, akkor is a MÁV-osokat anyáznád, mert a véredben van. Hát még akkor, ha nem a tervezett ütemben hibásodik meg egy eszköz, és nem érnek oda időben javítani, mert mondjuk egy másik vonat éppen elállja az utat....
Nem mellékesen a MÁV-nak van egy jelentős ingatlanvagyona is. Nem csak a pályák mellett.
Tény, a MÁV-nál nem túl ésszerűek a beruházások, és rengeteg rosszindulatú, kifejezetten a cég számára károsan dolgozó ember van ott, ezeket le kell építeni. De a MÁV, mint állami monopólium már csak veszteséges. A világon mindenhol az. De a kocsibeszerzés szükséges, és a lehető legjobb megoldás.

Matteo79 2010.11.08. 09:33:01

Mellesleg nem beszerzés megvásárlás a téma, hanem op. lízing/tartós bérlet.
Mondjuk, hogy én ismerem a tender autók specifikációját, szó sincs luxus autók tömegéről.
Idióta egy cikk lett, megint valaki járatja a száját háttérismeretek nélkül.

egyszo (törölt) 2010.11.08. 09:33:55

Passatban jelenleg asszem nincs v6os dízel :D

CoryLopez 2010.11.08. 09:37:12

ne legyünk naívak, hogy majd a kormány odacsap és leállítja...

vajon egy állami cég közbeszerzési eljárásának megindítását kinek kell először jóváhagynia?

tovább megyek: nem lepnék meglepve, ha néhány autó a felelős minisztériumhoz kerülne... mindig is így lehetett az autóbeszerzési stopot megkerülni: a szakmai háttérintézmény beszerzi, majd néhány tovább kerül az állami vezetőkhöz...

vuvuzela importőr 2010.11.08. 09:39:42

Nemtom hány alkalmazott lehet a mávnál, de gondolom sok. Ennyi autó ekkora cégnél nem tűnik soknak, (majdnem) bármely (nagy) cég autót ad bizonyos szinttől felfele, + az alkalmazottaknak, indokolt esetben.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2010.11.08. 09:41:29

Attól még igazán meg kellett volna kapargatni ezt a kis autós dolgot. És felmondani az egész autós beszerzést - bérlést - mármint a korábbit - a gecibe.

Bocs, nincs erre pénze az országnak.

Azonkívül a MÁV, BKV - fejeseknek úgy nem adnék autót, hogy csak úgy zörög. Használja a saját szolgáltatását, plusz esetleg ha tárgyalni kell menni, akkor állami flottából kaphatna.

bóbitás lótetűfing 2010.11.08. 09:44:03

@agyvihar: Merem remélni! Mert ha nem .......

Hümüzhümümüz 2010.11.08. 09:44:25

Vectrájuk már nem nagyon lesz...

A dolog egyébként tényleg bicskanyitogató, de az írás stílusa is. :S

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2010.11.08. 09:44:25

@vuvuzela importőr: Csak azt nem értem, hogy mi a f*nak.
Értem, hogy presztízs, meg a vezetőnek "jár", de mondjuk nálunk az IT managernek (aki egy kis pöcs) minek egy Focus C-Max?
Presztízse nincs, és azt sem bírom elképzelni, hogy pont neki kelljen beérni egy fontos probléma megoldásához... Mert ő konkrét melót nem végez, managel.

Meg érteni, hogy nem veszik komolyan a fejes csókát - bárki fejesét - a partnercégek, ha nem céges nagyfeketeautóval jön, de azt nem érteni, hogy miért nem. Mintha ez számítana.

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2010.11.08. 09:44:55

A lízinggel az a baj, hogy a végén mindig kiderül, hogy sokkal többe került, mintha megvették és maguk üzemeltették volna a flottát.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2010.11.08. 09:45:48

@yerico1: A munkaeszközként tartott cuccokra nem hiszem, hogy sokan hőbörögnének. A postban sem azokról volt szó, az még ezen felül van.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2010.11.08. 09:46:23

@yerico1: Ja meg, a MÁV karbantart...
...csak épplátszatja nincs :S

Kivlov 2010.11.08. 09:51:24

Az egész máv-ot fel kéne számolni a vérbe.
Vagy el kellett volna adni régen. Tetű, cigány, naplopó népség.
És mennyi ilyen lehet még a (kvázi) állami cégek között. Úgy saccra párszáz mrd felesleges pénzkidobás…

Matteo79 2010.11.08. 10:03:59

Miért is kerülne többe a lízing/flottamenedzsment mint a saját beszerzés/üzemeltetés?

Ekkora flottához komoly belső apparátust kellene fenntartani.
Érdekes módon marha nagy és tőkeerős cégek szintén inkább tartós bérlet mellett döntenek. (pl szinte az összes magyarországi gyógyszeres cég, de pl az IBM is)

Egyébként a korábban Leaseplantől bérelt autók futnak még most is a szerződés lejárta után. Tehát azok sem saját tulajdonúak, egyrészt ezért is kell cserélni másrészt egy bizonyos életkor és futásteljesítmény után elszállnak az üzemeltetési költségek.

zsitva 2010.11.08. 10:04:13

Az a .."..szarért-hugyért eladták a MÁV árúfuvarozási részlegét...." bekezdés nem kicsit, de nagyon sántít.
Amikor nyereségesvolt, akkor évente 1,0-1,5 milliárd hasznot hozott. Tavaky épp 8,4 miliárd veszteséget, tehát egy év alatt hat-hét év "nyereségét" nullázta le a vasúti árufuvarozás.
A vételár pedig pont 100-120%-kal haladta meg a piaci értékét.
Ért a cég 30-40 milliárdot, eladtuk 102 milliárdért.
Rossz üzlet volt az osztrákoknak?
Igen.
K
Jó üzlet volt nekünk?
Igen.
Kevés jó üzlet köttetett az elmúlt 10 évben, ez speciel az volt.

Matteo79 2010.11.08. 10:05:39

Az IT manager C-Max kérdésre egyszerű a válasz: Kialkudott juttatás.

Kimérős szaloncukor (Lédig) 2010.11.08. 10:13:48

@Novi bácsi:
Látom agyilag nem jutottál el odáig, hogy az autók nem feltétlenül a nagykutyáknak kellenek.
Vagy szerintetek a villanyszerelő meg a pályamester is menjen vonattal az 50 kiló felszerelésével együtt ugye?
Főleg úgy hogy mennek síntörést javítani, és nem jár épp a vonat.

Nem kifejezés hogy demagóg a cikk, inkább simán SZAR.
És ezzel index címlap gratulálok...

the cat 2010.11.08. 10:17:28

@Kimérős szaloncukor (Lédig):

Csak ismétlésképpen: a karbantartáshoz - sinmestereknek, szerelőknek, pályamunkásoknak stb - ott van a 650 teherautó. Amiről Vancat ír, a 350 + 50 százalék személyautó kifejezetten az improduktív tolvajok utazását szolgálja majd.

cdrom70 2010.11.08. 10:17:33

A FIDESS sem a rendcsinálásról híres. Inkább az a szándék, hogy a saját káderek autót kapjanak. A MÁV vezetését nyugodtan lehetne felezni mert akkor is maradna elég léhűtő..
Amúgy ugye tudjátok hogy a vasutast lajhárral és szarkával keresztezték !!!

Matteo79 2010.11.08. 10:21:24

@the cat: Csak ismétlésképpen: a 350 szgk nagy része nem felső kategóriás, másrészt pedig millió olyan egyéb munka van, amelyhez nem kell kisteherautó, hanem elég egy Opel Corsa...
Pár "vezetői" szgk pedig nem oszt nem szoroz.

Kimérős szaloncukor (Lédig) 2010.11.08. 10:25:05

@the cat:
És ezt az állítást bármivel is biztonyítani tudja?
Semmivel.
Meglátta hogy 350 személyautó és a csökött agyában máris sszekombinálta hogy az a nagykutyáknak kell.

egyszo (törölt) 2010.11.08. 10:25:42

Dacia Logant nekik. 1.4 benya. Na jó, egy klímát még engednék nekik.

mizie 2010.11.08. 10:31:04

De honnan van erre pénz?

laci_52 (törölt) 2010.11.08. 10:32:38

Most kell gyorsan lezavarni az autóbeszerzést, mielőtt a Fidesz-gőzhenger eléri a MÁV-ot is. Eddig még sok egyéb dolga volt a kormánynak, ezért nem volt idő megkezdeni a rendcsinálást a vasútnál. Tavasszal már hiába próbálkoznak autóbeszerzéssel...

nagyfeszültség 2010.11.08. 10:43:06

Csak szóvivőből 6-8 van a Mávnál élükön azzal a szerencsétlen, ideggyenge, homokos Sigulinszkival, akiről süt a vasút gyűlölete.Nyilván ezek mind kapnak majd a szolgálati autókból, mint ahogy az egész nap a picsájukon ülő osztályvezetők, főosztályvezetők és még sok-sok a vasúti közlekedés szempontjából indiferens pazarlók.

Psenior 2010.11.08. 11:01:47

@laci_52: Te viccelsz ugye?
Elárulom neked, hogy a MÁV-nál az első Orbán kormány idején a MOL-ból áttelepített ifju FIDESZ-es manager titánok osszák az észt! 0 hozzáértéssel és lojalitással, brutális károkat okoznak. Hidd el tudom mit beszélek...

Netuddki. 2010.11.08. 11:02:36

Azért tudják megcsinálni, mert hagyjuk B+!

Régóta tudjuk, hogy a MÁV elsődleges célja a pártkasszák feltöltése. Ebből következik, hogy a fidesz sem fog változtatni rajta.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.11.08. 11:14:22

@zsitva: A genszterváltáskor ezzel a trükkel adták el a fél országot. Elkezdtek az addig működö cégek mint egy "varázsütésre" veszteségesek lenni, majd hirtelen el kellett adni.. Hihetetlen, hogy közel negyed évszázad múlva is van még olyan autista, aki ezen nem lát át, és beszopja ezt a trükköt.. Eladni, eladni, eladni! Ennyit tudtok.
Lehet, hogy inkább dolgozni kéne, és akkor nem kellene mindent eladni.
És igaza van a cikknek, ezt a cifra nyomort le kell állítani.

Matteo79 2010.11.08. 11:21:31

A hozzászólások 80%-a nem is a témához fűzi véleményét, hanem elkanyarodik mindenfelé.

A cikk egy óriási baromság Opel Vectrástul.

"Most tehát újakra cserélhetik régi, akár már két-három éves autóikat azok a vasúti vezetők,"

Milyen 2-3 éves autókról tetszik beszélni? Tavaly leállították a közbeszerzést akkor voltak 3-4 évesek az autók...

MACSKANŐ 2010.11.08. 11:24:34

@Kimérős szaloncukor (Lédig): Azzal hogy ocsmánykodva leszólod a poszt íróját még nincs igazad és nem véded meg a nyilván hozzád hasonlóan gyenge minőségű barátaidat, gondolom a neved is erre utal: KIMÉRŐS SZALONCUKOR

TPZ 2010.11.08. 11:26:16

Mint arra már korábbi hozzászóló is utalt, a Vectra gyártását tavaly leállították. Know your enemy.

Hurri Kán 2010.11.08. 11:41:20

@zsitva: Te takaréklángelme... Te se abba a sorba álltál ahol az észt osztották...

Veszteséges volt a Cargo. Hö-hö-hö!!!

Gondolom egy cég működéséről rengeteg fogalmad lehet, gazdaságilag- számvitelileg különösen, hát kicsit segítek ogy oszoljon a homály.

Bármilyen céget papíron azonnal veszteségessé, vagy nyereségessé lehet tenni.

Egy példa: a cég hirtelen bérel egy irodát 10 évre, és a bérleti díj 90%-át szerződéskötéskor egy összegben ki kell fizetni. Számszakilag lehet hogy az adott évben veszteséges, de ha ezt az egy tranzakciót kivesszük, akkor nem... Gondolod hogy a Cargonál nem valami hasonló trükköt csináltak az elvtársak??

flamer 2010.11.08. 11:41:29

"szarér-hugyér elkótyavetyélték a MÁV személyszállításnál sokkal sikeresebb áruszállító részlegét (MÁV Cargo)"

Ezt mondjuk bővebben is kifejthetnéd, főleg annak fényében, hogy az ÖBB most éppen ott tart, hogy túlzottan sokat fizettek érte.

Goompah 2010.11.08. 11:53:48

@szekertabor:

Ezzel csak az a baj, hogy igen jó eséllyel nem a korán munkába járó MÁV-dolgozók fogják használni ezeket a szolgálato kocsikat. Ők majd megoldják, ahogy tudják - eddig sem szolgálati kocsival jártak munkába, eztán sem azzal fognak.

Viszont a MÁV abban hasonlít a BKV-ra, hogy hovatovább minden dolgozóra 2-3 vezető jut - nem is olyan nagy túlzással.

Hurri Kán 2010.11.08. 11:54:56

@flamer: ha valamit megveszel, neked is sír a szád hogy derohadtdrágavolt... Itt sincs másról szó...

Tiltsuk Bea 2010.11.08. 11:59:33

Vazze, ennyire ráértek MÁV-os irodisták?
Munkanap 9 és dél között nem dolgozni kellene az internetezgetés helyett?
És még van pofátok mentegetni egy újabb ilyen mocskos lenyúlást?

CoryLopez 2010.11.08. 12:02:09

@LouiS: a MÁV felügyelő-bizottságában! :))))

kukatr 2010.11.08. 12:05:21

@gyvy: Nyereséges cégek nem szoktak 1000 dolgozót kirúgni. A felsőbbrendű észosztásodat meg nem kommentálom.

Hurri Kán 2010.11.08. 12:07:15

@kukatr: Még egy alternatív gazdasági szakértő...

Dezsőjóska 2010.11.08. 12:17:07

@Matteo79: ÓÓÓÓÓÓ, tehát már 4-5 évesek? Milyen szakadt roncsok lehetnek...

kukatr 2010.11.08. 12:19:53

@gyvy: Kettő, mostanában volt egy gazdasági válság is, így még kevésbé meglepő, hogy egy veszteséges cég egy része veszteséget termel. Három, ha nem veszteséges a cég, akkor meg miért sírnak az osztrákok?

kukatr 2010.11.08. 12:29:33

@gyvy: Négy, ha már ennyire paranoid módon bevágod a kreatív könyvelés ütőkártyát, akkor nem félsz, hogy a magyarok is ezt tették az eladás előtt?

Matteo79 2010.11.08. 12:30:05

@Dezsőjóska: ha picit is értenél hozzá tudhatnád, hogy miért írtam

Hurri Kán 2010.11.08. 12:34:44

@kukatr: nem paranoid, bevett gyakorlat (lásd Enron, stb., a mesetersédesen felfújt tőzsdei cégek), ha meg bevetették, pont azért hogy veszteséget hozzanak ki Veres elvtársék és meg tudják indokolni hogy miért is kell eladni a céget.

Minden cég úgy működik, hogy először invesztálni kell bele, illetve menet közben is fejleszteni, beruházni hogy legyen eredmény. Ha azt a 2-3-4 éves periódusát nézed egy bármilyen cégnek, amikor éppen felvett mondjuk egy nagyobb hitelt fejlesztésre vagy beruházásra és fizetni kell vissza, akkor persze hogy "veszteséges". Ha a hitel kifutott és a fejlesztésnek köszönhetően a bevétele megnőtt plusz 25%-kal, akkor nyereséges.

Ez a ciklikusság minden cégnél persze más.

igényes 2010.11.08. 12:35:08

@szekertabor:

Az nagyon jó lenne, ha minden állami tulajdonban lévő autón szerepelne:

A gépjármű, amit használok az adófizetőknek köszönhető!

kozlekedesmernok 2010.11.08. 12:42:39

Van egy angol közmondás: ha mogyoróval fizetsz, majmokat kapsz. A vezető az vezető bármilyen cégnél, legyen az állami vagy magán. Mivel az autó egy bevett juttatási mód Magyarországon, egy 55 ezer főt foglalkoztató cégnél nem tűnik luxusnak 350 cégautó.

Roy 2010.11.08. 12:46:59

@szekertabor: Nem azoknak van szolgálati autójuk
akiket lírtál itt.
A fejeseknek dukál csak akik reggel 8 óra előtt nem
járnak be csak utánna.

Roy 2010.11.08. 12:48:47

@LouiS: Gaskó a Fidesz zsebében van.

Roy 2010.11.08. 12:51:26

@mizie: Nyugodj meg erre van pénz.
Csak vasúti fejlesztésekre
nincs.
Ugyanazzal a sz...r vonatokkal fogunk
továbbra is utazni.

Roy 2010.11.08. 12:53:20

@vuvuzela importőr: Nem a veszteségesek.
Milliárdos nagyságrendű a MÁV vesztesége.

igényes 2010.11.08. 13:04:37

Jó lenne, ha valaki utánanézne, miért is kellett a vasút. Magyarországon ma már ez a fajta szállítás nem nagyon szükséges a jelenlegi feltételek mellett.

Merészen hozzá kellene nyúlni és nagyon komolyan csökkenteni a vonalakat. Csak gyors vonalak kellenének, hogy mentesítsék a közúti kamion forgalmat. Az új gyerekhez csapnám az egészet, aki a BKV-nál lett főnök.

Hurri Kán 2010.11.08. 13:07:20

@igényes:
ezen még egy kicsit gondolkodj aztán gyere vissza ha sikerült...

nagyfeszültség 2010.11.08. 15:29:04

Mindenkinek azt tanácsolnám, szálljon fel egyszer egy szárnyvonalra és beszélgessen el a mozdonyvezetővel vagy kis állomás főnökével arról, kik járkálnak szolgálati autókkal, és hogyan szervezik ki a közúti fuvarozócégeknek az áruszállítást a MÁV főnökök. Remélem néhány közülük azért előbb utóbb börtönbe kerül - legalább mutatóba.

MACSKANŐ 2010.11.08. 19:27:22

@igényes: a te általad új gyereknek titulált olvasná a kommentedet a világ legnagyobb idiótájának tartana ebben biztos lehetsz, hozzáteszem: teljes joggal!!!!!!!