In memoriam Levegő Munkacsoport

2010.11.26. 10:00 - vancat

Igazán szégyellheti magát a Levegő Munkacsoport. Megalakulásukkor egy tiszta, radikális, szókimondó, megvesztegethetetlen csapatként ismertük meg őket, most pedig ott állnak a meglehetősen kétes hírű, adóelkerüléshez és tulajdonosrejtegetéshez offshore cégek hadát felsorakoztató Zóna Taxi - legújabban, átkeresztelkedve: Green Taxi - főnöke mellett.

A tablón ott virít Vérten Sándor, a Porsche Hungária kommunikációs igazgatója is, akinek legalább azt az egyet a javára lehet írni, hogy az elmúlt évtizedekben semmit sem változott: az összes létező kormány összes gépkocsitenderén, mindig és mindenkire rásózta a legdrágább és a lehető legnagyobb mennyiségű autót, amit aztán a lehető leggyorsabban le is cseréltettek velük újabbakra.

Szóval ott áll egy puccos sajtótájékoztatón a megvásárolt Levegő Munkacsoportos, a szervezet "igazgatója", a négy-öt-hatezer köbcentis, 15-20 literes fogyasztású autókat propagáló Porsche Hungáriás Vérten, és a kaméleonként hirtelen zónáról zöldre váltott Green Taxi főnöke. És hülyítik az embereket, hogy most ők egy nagyon környezetbarát taxitársaságot hoznak létre. Elhangzanak gyönyörű elképzelések a villanyautókról, elektromos töltőhálózatról és a zöld értékrendről. Közben kiderül, hogy amit most bejelentenek, az valójában nem más, mint egy újabb sikeres flottaértékesítés: Volkswagen Passatokat és Skoda Octaviákat adnak el a Green Taxinak, ráadásul - megdöbbentő módon - "a legkorszerűbb Euro5-ös motorokkal szerelteket".

Azt elfelejtik hozzátenni, hogy egyébként január elsejétől - szerencsére - csak ilyeneket lehet Magyarországon új autóként forgalomba helyezni. Kiderül, a Levegő Munkacsoport "szakmai partnere" lesz az új taxicégnek. Nekik és csak nekik. Más, Euro5-ös flottát vásárló taxitársaságnak, vagy a Toyota Priusokat, a Honda Civic Hybrideket vásárló taxisoknak nem. A Riksa Taxi nevű pedálhajtású, kis háromkerekűekkel fuvarozó vállalkozásnak vagy a Hajtás Pajtás futárszolgálatnak sem. Csak a Green Taxinak, a Porsche Hungáriának, a Porsche Lízingnek és a Porsche Banknak.

A legeslegszégyenteljesebb a Levegő Munkacsoport ámokfutásában egyébként az, hogy kritikátlanul és pofátlanul agitál az új, euróötös autók mellett, ami természetesen helyes lenne, ha hozzátennék azt, amit náluk jobban senki nem tud: egy autónak nemcsak a kibocsátásán múlik a környezetterhelése, de legalább, ha nem nagyobb mértékben azon: milyen gyakran cserélgeti a gazdája. Magyarán, ha a taxis mondjuk az egy-két évvel ezelőtt megvásárolt Euro4-es Passatját most gyorsan lecseréli egy Euro5-ös Passatra, sokkal többet szennyez és pazarol, mintha meglévő autóját lelkiismeretesen karbantartaná, vigyázna rá, és a lehető legtovább használná.

A legrosszabb hír ebben a történetben nem az, hogy megint A8-as Audikkal menőzők magyaráznak nekünk környezetvédelemről, hanem az, hogy a zöldmozgalom számára elveszett a rendszerváltás óta talán legnagyobb szakmai szellemi potenciállal rendelkező zöld szervezet, a Levegő Munkacsoport. Egyszerűen fogta és eladta magát.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr172474232

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MACSKANŐ 2010.11.26. 12:23:10

Valóban szégyenteljes! Ámen!

nagyfeszültség 2010.11.26. 12:35:00

A Porsche Hungária közel két évtizede állam az államban. Mindent és bármit megtehetnek. Miközben oxigénpusztító luxusautókat sóznak a költségvetésre, zöldnek, korrektnek, etikusnak hazudják magukat. Egyáltalán nem csodálkozom, hogy - valószinüleg aprópénzért - egyszerűen felvásárolták ezt a tényleg egykor szebb napokat látott Levegő Munkacsoportot.

rézkalapács 2010.11.26. 13:21:24

Fiúk, ez tényleg hiba volt az LMCS-től, de azért csináltak ők már annyi jó dolgot, hogy legyen miért cserébe elnézőnek lenni velük, és ne temesse senki egy baklövésért
Pl:
nol.hu/velemeny/20101118-az_orrunk___s_amibe_beleutjuk

flimo13 2010.11.26. 13:30:49

"a zöldmozgalom számára elveszett a rendszerváltás óta talán legnagyobb szakmai szellemi potenciállal rendelkező zöld szervezet, a Levegő Munkacsoport."

Hogy mi van? Ritka nagy balfaszok csoportja, csak nyer vele a környezetvédelem ügye, ha ezután kussban maradnak.

abc 2010.11.26. 13:37:46

A Levegő Munkacsoportnak úgy kollektíven a kurva anyját!

Folyamatosan megakadályozták a 10 es út bővítését 2x2 sávosra, minden falugyűlésen itt voltak a legútobbin elkergettük őket.

Persze nem neki kellett 1.5 óra alatt beérni a fővárosba, faszkalapok!

Munkaadó 2010.11.26. 13:45:03

Független?

Egyetlenegy Cora beruházást sem támadtak meg, de majdnem az összes Auchan és Tesco-t megtámadták.

Sose voltak függetlenek.

fokamoka 2010.11.26. 13:51:13

A levegő munkacsoport egy megélhetési környezetvédő brigád akiknek közvetlen anyagi érdekük fűződik egyes beruházások ellehetetlenítéséhez, míg más beruházások békénhagyásához...

Egyéves Önkéntes 2010.11.26. 14:09:24

Eladta magát?
Jó reggelt!
Hát eddig miért aggatták a körmüket szerinted?
És mit jelent az vajon, hogy "megegyeztek a hankook-kal?

Izo 2010.11.26. 14:10:05

"Megalakulásukkor egy tiszta, radikális, szókimondó, megvesztegethetetlen csapatként ismertük meg őket"
Nekem már régóta az a véleményem, hogy ez egy sötétzöl szervezet. Welcome to the real world!

v.l 2010.11.26. 14:14:26

"Magyarán, ha a taxis mondjuk az egy-két évvel ezelőtt megvásárolt Euro4-es Passatját most gyorsan lecseréli egy Euro5-ös Passatra, sokkal többet szennyez és pazarol, mintha meglévő autóját lelkiismeretesen karbantartaná, vigyázna rá, és a lehető legtovább használná."

Ez, bármily jól hangzik is, egyáltalán nem biztos, hogy igaz még általánosan sem, és ha a Bp utcáinak környezeti terhelését nézzük, akkor meg egészen biztosan nem igaz.

A taxik kb. 95%-a diesel, ebből kb. 93% részecskeszűrő nélküli. Az Euro5 nem teljesíthető részecskeszűrő nélkül. Ergó akár egy 2 éves Euro4 -> Euro5 csere is részecskeszűrősítést fog eredményezni a taxiknál.

Bp-en az elmúlt években lényegében csak a szálló por miatt voltak igazi szmogproblémák. A szálló port a közlekedők részéről döntő mértékben az elavult, részecskeszűrő nélküli dieselek generálják, élükön persze az Euro1-es füstokádó BKV buszokkal, meg egy csomó okádék teherautóval, de jól látszik, hogy azóta vannak ilyen gondok, amióta ennyire eldieselesedett a városi személyautós közlekedés is - részecskeszűrő nélkül.

mnandy 2010.11.26. 14:15:30

Jó reggelt kívánok!

Ebben a felismerésben semmi újdonság nincs.

nehogymárne 2010.11.26. 14:16:05

hát én nem csalódtam a levegő munkacsoportban, eddig is idióták és felelőtlen korrupt köcsögök bandájának tartottam őket, erkölcsi mércéjüket és belátóképességüket is csak negatív jelzőkkel tudnám illetni.

jó reggelt!

Lágyi 2010.11.26. 14:17:17

csak csatlakozni tudok az előttem szólókhoz. dilettáns balfaszok, akik mindig is megvásárolhatóak voltak. hol a politika, hogy valamelyik multi seggét nyalták, ill. tettek keresztbe a konkurenciának. végre tettek olyat is, hogy aki eddig hitt bennük az is elkezd gondolkodni.

PITTA 2010.11.26. 14:18:15

Ide is beírom. Ha már ennyire környezetbarátok akarnak lenni miért nem autógázos Skodákat vesznek? Skoda Dual! Gázosítással az euro III-as motor is simán teljesíti az EURO 5-öt! Járjatok ti is LPGvel. 185 Ft/L, 10% többletfogyasztás, jóval kisebb CO kibocsájtás és nincs szilárd részecske a kipufogógázban. Hajrá autógáz!

Sicc 2010.11.26. 14:19:10

Blogszerző!

Ta valóban elhitted, hogy a Levegő Munkacsoport a földünkért, és környezetünkért aggódó önkéntesek?
Óriási tévedés. Ezek üzletemberek, akiknek egy céljuk
van: Elvegyék a pénzünket, és ehhez keresnek a nap
24 órájában indokot.

Lóvé! Érted?
Nem zöldmozgalom, hanem ZÖLD BIZNISZ!
Egyébként pedig szarnak bele abba, hogy te mit, és hol szívsz. A PÉNZ KELL!!!!

gatto nero 2010.11.26. 14:20:34

A Levegő Munkacsoport ezzel a lépésével nyilatan is gazdasági és ökológiai bűnözők mellé állt. Elárulta a környezetvédelmet, a tisztességet és legfőbképpen elárulta mindazokat az önkénteseket, újságírókat, szakértőket, környezet és természetvédőket, akik segítették őket. Nem tudom, hogyan tudnak majd elszámolni a lelkiismeretükkel. Ugyanis, ha csak pénzt keresni akartak, azt lehetett volna környezetvédelm nélkül is. Mélységesen szégyelhetik magukat!

Saci Pererê 2010.11.26. 14:20:39

Jézusom! Még van olyan, aki elhiszi, hogy ezek a zöldek nem élnek meg böszme jól az állítólagos elhivatottságukból.
Minden beruházásnál tartják a markukat.

Egyéves Önkéntes 2010.11.26. 14:22:30

Akkor a télapó sem létezik??

vsz 2010.11.26. 14:32:18

Nem akarom őket bántani, de munkámból kifolyólag rendszeresen érintett vagyok tőlük.
Módszerük a következő:
Megneszelnek egy beruházást, odakuncsorognak, megzsarolják a beruházásban érintetteket, majd ha nem fizetnek támadnak, ha "kapnak támogatást" békén maradnak.
A bosszantó, hogy ezzel a módszerrel nagyobb a bevételük, mint mondjuk a megtámadott terveken dolgozóké!!!
(lásd nyilvános cégadatokat)
Emellett az egyik főiskolán még volt szerencsém egy "környezetvédelmi előadását" is meghallgatni a főnöküktől.
Hát szánalmas volt a rövidlátása.
A működésük kezdetén még egy lapot is kiadtak címe "Lélegzet", (nem tudom létezik-e még) beltartalma óvodás gyermekrajzokra és gyermekded manipulációkra épülő "cikkek"-ből állt.

Szóval bármi káruk, bajuk esne nem sajnálnám.

Sicc 2010.11.26. 14:46:45

Egyébként szakmailag akkora nulla az LMCS, hogy még!!
Lehet, hogy szánt szándékkal okoznak kárt az országnak.

szőketisza 2010.11.26. 14:56:59

@abc: Egyetértek, egy korrupt, élősködő, álszent bagázs

szőketisza 2010.11.26. 15:01:33

@szőketisza: Mint ahogy a "Greenpeace " is!!!!

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2010.11.26. 15:08:17

Csinált valaha valami hasznosat a LMCS? Én csak azt láttam, hogy mindenféle beruházásnak feleslegesen útjában álltak, sötétzöld faszok.

mostmar_kicsit_unom 2010.11.26. 15:10:15

ugyanez megy a világban. a környzetvedélem biznisz.
iszonyú jól profitálnak a globális felmelegedés-mizériából is, miközben szakavatott tudósok a háttérben mondogatják, hogy erre tulajdonképpen semmilyen bizonyíték nincs. arra meg végképp, hogy az ember okozza.

Dühöngő bika · http://napimorgas.blog.hu/ 2010.11.26. 15:18:17

A hebegő mókacsoport az m0 építésekor leszerepelt. teljesen hiteltelen banda.

Mondjuk nem értem ezt a 4,5,6 ezer köbcentis részt. mondanál pár példát?

phaidros 2010.11.26. 15:25:16

@Dühöngő bika: nem nagyon van 5-6000. 4, az igen, de nem tucatjával.

apróbetűsrész · http://egyzene.blog.hu/ 2010.11.26. 15:31:08

az ún. környezetvédő mozgalmak mögött rendszerint áll valami érdekcsoport, úgyhogy semmiféle illúzióm nincs velük kapcsolatban. legalább itt most nem is leplezik ,hogy szarháziak.

Astronomy Domine 2010.11.26. 15:33:19

"a legnagyobb szakmai szellemi potenciállal rendelkező zöld szervezet"

Igen, ez kb. mindent elmond a magyar zöld szervezetek szellemi potenciáljáról...

willy wonka 2010.11.26. 15:41:27

@abc: Látod ezzel teljesen egyetértek,és bővíteném még.
Az egy dolog,hogy a hol ide, hol oda heverő bunkócsoport,épp honnan próbál pénzt kiszedni,de az vérlázító,hogy ezek miatt a gyökerek miatt a 10es úton lévő települések megfulladnak a gázokban,és szétesik a házuk a teherautók miatt.
Gratulálok suttyók büszkék lehettek magatokra!

biohazard 2010.11.26. 15:50:39

"egy tiszta, radikális, szókimondó, megvesztegethetetlen csapatként ismertük meg őket"

Egy korrupt, sunyi, ostoba, szemellenzős társaságként ismertük őket az elejétől fogva.

abc 2010.11.26. 16:21:14

@szőketisza: @willy wonka: Örülök, hogy nem vagyok egyedül a nézetemmel.

Persze jobban örülnék, ha eltünnénnek az olyan álszent, megélhetési zöldek, akik lakóhelyüktől messze megmondják az ottélőknek mit akarnak.

Itt 90% os támogatottsága volt a 10 es út bővítésének és az elkerűlőnek, pénz terv megvolt, jön 3 álszent fasz
(vagy ne adj' Isten lefizetett agent provocateaur) és keresztbetesz kb 100 000 embernek.

Na ezért írtam amit írtam.

Évente a be és hazajutás 4 hetet vesz el az életemből és nem boldogít, hogy komplett újságot ki lehet vezetés közben olvasni.

nehogymárne 2010.11.26. 16:25:27

a lavagő munkacsoport nálam három gazemberséggel írta le magát végleg:

az andor utca szélesítésének ellenzésével, amivel évekre biztosították ott a dugót és a "jó levegőt"

az m0 keleti szektor akadályozásával, amivel a hungáriagyűrű kamionforgalmát prolongálták évekre

és végül és végleg:

a bakonyi szélerőmű (!!!!) fúrásával, amikor azt mondták, hogy a nyuszikat és őzikéket zavarná a turbinák keltette alacsonyfrekvenciás zaj.

dunába velük!

szőketisza 2010.11.26. 16:25:45

@willy wonka: @biohazard:
Egyetértek. A leggjobb lenne, ha eltünnének a fenébe! A rosszarcú szóvívőjükkel együtt.

willy wonka 2010.11.26. 16:34:30

@abc: Mit lehet tenni? Gondolom semmit,

samba pa ti 2010.11.26. 16:54:12

ritka hülye banda.még egyetlen konstruktív megnyilvánulásuk nem volt.
kiráz a hideg,ha csak meghallom a nevüket.

karnak 2010.11.26. 17:05:50

nem is nagyon tudom melyik zold szervezetnek vannak a nevehez melto valos celjai.

emlekszem, kb 10-15 eve egy nagy beruhazas finanszirozasa kapcsan targyaltam egy ugyfelemmel, aki elmondta, hogy az engedelyeztetesi folyamat egy szakaszaban hirtelen megjelent valami zold szervezet, akirol sose hallott, es elmondtak h a beruhazas igy-ugy veszelyes, es ellentetes a kornyezetvedelmi normakkal, de ok helyrehozzak, velemenyezik, ......mit kernek ezert?

kp-t, illetve azt hogy delegalnak egy ceget arra, hogy mittomen felevente, negyedevente ellenorizzek a beruhazast kornyezetvedelmi szempontok alapjan, szoval egyfajta monitoringot.

a pali nem ment bele, persze megtamadtak az epitesi engedelyt, igy kesobb belement, lenyelte a bekat.

elgondolkodtam, mekkora nagy otlet ez, beszeltem egy haverommal, akinek az evfolyamtarsa vmi helyi zold part, v szervezet vezetoje volt, hogy mi lenne ha ilyen dologban gondolkodna? micsoda uzlet ez ugye...

az volt a valasz, hogy "miert szerinted mibol elunk?:)". elmondta, hogy kineztek bizonyos teruleteket az orszagban, ott felhajtottak a kulonbozo intezmenyeknel, apparatusnal (ertsd: illetekes hivatalok, foldhivatalok, onkormanyzatok, stb) embereket, fokent ott, ahol ki kell fuggeszteni az ilyen jellegu beruhazasokat, pont azert h aki tamadna erdekserelem miatt, az megtehesse..

... szoval bejartak a teruletet, beigertek x ezer ft-ot minden egyes fulesert, meg jutalekot, ha olyan az ugy, hogy foghato es lesz penz.. es gyakorlatilag minden nagyobb beruhazast a fenti modszerekkel megfenyegettek, vagy megtamadtak.

visszaterve a beruhazora, azert nyelte le a bekat mert pereskedhetett volna, de aki egy x mrd-os beruhazast megtervez, letargyalja a felteteleket minden oldalrol, beleol x evi munkat, meg egy multat, ami alapjan eljuthat oda, hogy egyaltalan megvalosithasson valamit, az nem tud varni meg par evet, hogy lepereskedje a magaet, inkabb kifizet egy kisebb tetelt, minthogy bukjon mindent.

szal akkor (es ez a 90-es evek vege fele volt) esett le, hogy erre letezik mar egy iparag, leosztott szerepekkel, akar teruletekkel, erdekcsoportokkal..

tenyleg azt nem tudom, hogy valoban van-e aki azt az erdeket kepviseli ebben az orszagban, amit mond.

vezereger 2010.11.26. 17:36:17

Érdekes, érdekes... miért van az, hogy egyetlen LMCS-s sem mer itt egy betűt sem leírni?
Miért is lehet az, hogy nincs egyetlen hozzászólás sem, amiben dícsérné őket bárki is?

Talán azért mert tenyérbemászó alakok mind egy szálig, akik saját javaslataik ellenében is képesek voltak pereket indítani, meggátolva minden létezhető beruházást, súlyos károkat okozva minden beruházónak, lakónak, közlekedőnek akit csak értek mindeddig?

abc 2010.11.26. 18:11:54

@willy wonka: De lehetne. Többezres tüntetés stb.
De nem ebben az országban.
Látványosan azóta sem történik semmi.
Az M0 is 20 év alatt sem ért körbe, most megint 5 évre jegelve van....

SirJohn 2010.11.26. 18:21:35

Ha valaki elhiszi, hogy ez a létező legjobb választás a környezetkárosítás minimalizálása szempontjából akkor még nem látott toyota auris hibrid autót, vagy például a citroen C-zero elektromos autót....abcúg.

De biztos tudnak valamit mert egy 128.-ként a piacra lépő "új" taxis társaság hitelt kap - 9,0 millió alaptőkével - legalább 500 000 000 ( ötszát millió) forint értékű autó beszerzésére. Muhahahaha

vizsla_barat 2010.11.26. 18:37:33

@v.l: ami irsz,igaz.
de tegyuk hozza,ahogy noveljuk a befecskendezesi nyomast (dizel benzines egykutya),ugy megyunk lefele reszecskemeretben. Igy a "tradicionals" emissziocsokkento katalizatorok egyre kevesbe hatekonyak.
(csak egy pelda. a DPF felig korommal teli a leghatekonyabb. A regeneralasat nem szabad elsietni,inkabb fel kell emelni a motor NOx kibocsatasat,hogy a regeneracio passziv modon,NO2 reven menjen vegbe,mivel a kiegetes uzeamnyagban is sokba kerul es a szuro is teljesen kitisztul,ami altal elveszti a kis reszecskekre vonatkozo szuresi hatekonysagat).

Amit meg mindig elfejeltenek,hogy a benzinesek is bocsatanak ki kormot. EuroVI-nel mar gondjaik lesznek.

Mig a dizelek az SCR miatt NH3 kibocsatasaban is limitalva lesznek, a benzinesek pufogtathatjak ki az ammoniat. Hacsak a torvenykezes nem kap eszbe.

A szallo por szerintem siman tizedelheto utcasopressel,jo minosegu autogumikkal es jo minosegu utakkal,hogy ne kopjon a gumi. Nem mellesleg a fak kivalo porkotok,amibol ugye pest-budan egyre kevesebb van a sok ujgazdag bunko miatt.

nagyfeszültség 2010.11.26. 18:40:59

Lenne egy javaslatom: követeljük, hogy ez a szarházi Levegő Munkacsoport számoljon el azzal, mire költötte azt a többszáz millió forint közpénzt, amit különböző pályázatok útján az elmúlt években kaptak a magyar adófizetőktől. Ja és tegyenek a munkacsoport vezetői vagyonnyilatkozatot.

Közbiztonság Szilárd? 2010.11.26. 19:06:38

Levegő Munkacsoport-os - ígyen íródik

Amúgy meg mindig egy büdös tahó bagázs volt, minden fejlesztés agyatlanul kötekedő kerékkötője, akiket jól seggbe kellett volna és kellene ma is rúgni naponta vagy 70-szer.

Miattuk nincs még kész pl. az M0 körben, miattuk nincs 10-es út, miattuk késett a 4-es metró (bár ott többen is tevékenyen fékeztek, a szerződéseit megkötő ügyvédeket teljes vagyonelkobzásra ítélném mind egy szálig).

Szóval a jó kurva anyját a teljes Levegő Munkacsoportnak.

ommm 2010.11.26. 19:18:46

:D
Azért Vértent ne bántsuk, ő csak a dolgát csinálja: autót ad el. Hát igy van ez...

nagyfeszültség 2010.11.26. 19:41:52

Valóban, Vérten csak egy szimpla gátlástalasz szarházi.

nagyfeszültség 2010.11.26. 19:42:37

Valóban, Vérten csak egy szimpla gátlástalasz szarházi.

Dr Kangörény 2010.11.26. 19:51:54

Ó, ez az a nagy környezetvédő bagázs, akik folyamatosan akadályozták és akadályozzák az M0 építését.
Gratulálok nekik, igazi seggfejek gyülekezete.

viragszirom 2010.11.26. 19:58:39

Levegő mcs? Egy korrupt brigád! Mindent megfúrnak, majd jó pénzért visszavonják a fellebbezésüket. Ennyit a környezetvédelemről.. borzalmas..

nagyfeszültség 2010.11.26. 20:07:37

@subidoux:

Miért, bánt? Barátja, üdvédje, beosztottja vagy? Esetleg te vagy ő?
Egyébként nem kell ismerni, elég ránézni.

subidoux 2010.11.26. 20:10:58

@nagyfeszültség: nem bánt, csak érdekel-ha már ilyen gazdag értelmezést adsz a ránézésnek. Melyik az egyébként?

gatto nero 2010.11.26. 20:29:37

Mit vitatkoztok Vértenről? Nem a főnök, hanem Eppel...

subidoux 2010.11.26. 20:53:17

tényleg, a téma felejtve. de el kell olvasni, hogy milyen autókról van szó-bluemotion, greenline,dual. co2 és fogyastás. nem az euro5 a lényeg

belga6 2010.11.26. 21:28:56

A Levegő Munkacsoport le is húzhatja a rólót. Innentől kezdve semmilyen tiltakozásuk sem lesz hiteles. És igen, nagy biznisz zöldnek lenni. Itt van pl az ökopack nevű nonprofit kft, akik a sok vásárlás ellen ugatnak. Most épp a Vértes Center nevű tatabányai plazában látható a Hulladékból Termék Kiállítás. Kilóra megvette őket a plaza. Vajon hány millió forintért mondtak le az elveikről a nagy zöldek? És az ökopack számos zöld társasággal dolgozik együtt, pl. cellux csoporttal. Hát ennyit a magyarországi környezetvédőkről!

belga6 2010.11.26. 21:31:44

javítva:
Hulladékból Termék Kiállításuk

zum trucc 2010.11.26. 21:59:15

Egyszer tárgyaltam a Levegő munkacsoport főnökével. Megdöbbentő szűklátókörűséget és szakmai inkompetenciát mutatott. Nagyon rossz benyomást tett rám. Úgyhogy nem vagyok meglepve.

Sicc 2010.11.26. 23:18:41

A víz kiver, ha lenkei pétert meghallom a rádióban! brrrrroáhhhh ..

tiborc2008 2010.11.27. 02:20:02

RE: rézkalapács 2010.11.26. 13:21:24
Fiúk, ez tényleg hiba volt az LMCS-től, de azért csináltak ők már annyi jó dolgot, hogy legyen miért cserébe elnézőnek lenni velük, és ne temesse senki egy baklövésért

Aki elkurvult, abból lehet még egyszer szűzlány?

Verhomina 2010.11.27. 10:56:53

Köszönjük az elismerést, amely szerint a Levegő Munkacsoport „megalakulásakor egy tiszta, radikális, szókimondó, megvesztegethetetlen csapatként ismertük meg őket.” Ez azóta sem változott. Erről mindenki meggyőződhet, aki megtekinti a honlapunkat.
A Levegő Munkacsoport akkor is és most is következetesen képviselte elveit, és 22 éves története során soha nem "feküdt le" egyetlen gazdasági vagy politikai érdeknek sem, így tudta megőrizni függetlenségét és hitelességét.
Már 19 éve, hogy a Levegő Munkacsoport és a Taxis Kamara először kiállt a gépjárművek környezetszennyezésének csökkentése és a gépkocsiforgalom visszaszorítása érdekében! Az ezzel kapcsolatos anyagot lásd itt: www.lelegzet.hu/archivum/1992/02/1807.hpp
Hozzászólásomat a csütörtöki sajtótájékoztatón így kezdtem: "Magyarország az Európai Unió egyik legszennyezettebb országa a szálló por szempontjából. Az Európai Környezetvédelmi Ügynökség tanulmánya szerint évente 16 000 magyar ember hal meg a szálló por magas koncentrációja miatt. Józanul gondolkozó ember számára nem lehet kérdéses, hogy a megoldásnak a városi autóhasználat csökkentése és a közösségi közlekedés fejlesztése irányába kell hatnia." A taxiszolgáltatás pedig a közösségi közlekedés kiegészítője.
Mivel a taxik egy átlagos autónál lényegesen többet futnak, így a kevésbé környezetszennyező típusok használata mindnyájunk egészségének védelme érdekében különösen ésszerű megoldás: levego.hu/hirek/2010/11/tobb_taxit_de_kornyezetkimelobben
A sajtótájékoztatón való részvételre a felkérést azért fogadtuk el, mert a kezdeményezést követendőnek tartjuk. Lehet, hogy sok kifogásolni való található egyes taxitársaságok tulajdonosai körében, azonban véleményünk szerint sokkal inkább kifogásolható az a magatartás, amit azok a taxisok (is) követnek, akik az emberek egészségét, életét semmibe véve, halálos mérgeket kibocsátó járművekkel furikáznak. Ez nem pénzkérdés. Egy személyautó részecskeszűrővel történő felszerelésének költsége egy taxis éves bevételének egy-két százalékát teszi ki. Ráadásul a részecskeszűrő nem egy évre szól, hiszen tovább tart, mint maga az autó.
Alaptalan tehát az a vád is, hogy a Levegő Munkacsoport a meglévő, régebbi típusú taxik általános lecserélését szorgalmazná. Amennyiben az autó egyébként nem érett még meg a leselejtezésre, akkor elegendőnek tartjuk a felszerelését részecskeszűrővel.
Igaz, hogy 2011. január elsejétől csak Euro 5-ös vagy annál jobb autót lehet újonnan forgalomba állítani. Annál is inkább dicséretes, hogy a GreenTaxi nem használta ki az utolsó hónapokat arra, hogy még az olcsóbb, de szennyezőbb típusra cserélje ki a járműveit, hanem Euro-5-ös autókat állít forgalomba.
A Levegő Munkacsoport nem kötelezi el magát egyetlen cég mellett sem. Jó együttműködésünk van az említettek közül a Hajtás Pajtással, és megkeresés esetén más cégekkel is készséggel folytatunk szakmai együttműködést. Ennek a legfőbb feltétele, hogy az együttműködés eredményeként javuljon az emberek egészsége és a környezet állapota. Úgy véljük, hogy a Green Taxi minden egyébtől függetlenül erre mutatott jó példát, és ezért támogatjuk ezt a kezdeményezést. A példamutatás helyes cselekedet, bárki is teszi azt.

Horváth Zsolt a Levegő Munkacsoport igazgatója

belga6 2010.11.27. 11:45:05

@LMCs:
Ezt már nem fogjátok tudni kimagyarázni, eladtátok a lelketeket. Egy olyan fickóval álltatok össze, aki gondolt egyet, letarolta a Citadella tetejét, és önkényesen ráépített egy vendéglátóipari egységet. Akkor hol voltatok?
Lehúzhatjátok a rolót!

Forest (törölt) 2010.11.27. 12:07:08

Dízel autóval ágálni a környezetvédelem mellett, eleve nem szerencsés.
Tökmindegy hány részecskeszűrőt építenek bele, _van_ koromkibocsájtás, ami kizárólag a dízelekre jellemző, mégpedig minél inkább apró koromszemcséről beszélünk, annál inkább nem szűri ki az orr és a nyálkahártya, kerül egyenesen a légutakba, és a tüdőbe, ahonnan soha nem tisztul ki.
Ha egy cseppet is számítana a környezetvédelem, akkor - addig is amíg a hibrid, vagy az üzemanyagcellás autók megérkeznek - skandináv mintára a gázüzemű autókat támogatná a kormányzat, és a környezetvédelem, amik nagyságrenddel tisztábbak még egy korszerű benzines autónál is.
Persze a marketing is szép dolog, de azért a dízel autó kipufogójából futónövényt növesztő greentaxi, hát hogy is mondjam, erős költői túlzás.

És a legszomorúbb, hogy a levegő munkacsoport mindenféle műszaki ismeret nélkül hangosan propagálja ezt a sületlenséget.

DrUrb 2010.11.27. 13:31:16

Na, ebben a blogban is csak tájékozatlan amatőrök írnak. Egy dolog a Citadella botrányos figura, egy másik pedig a kibocsátás csökkentés, azaz az egészségünk! Előbbihez nem értek, a végelszámolásnál úgyis minden a helyére kerül. Utóbbi viszont a szakmám, ezért kicsit bosszant, ha félinformációkat és idiótaságokat írnak mások, hiszen ezzel épp annak ártanak, aminek valószínűleg maguk sem akarnak.
Tehát: Az Euro 5 dízel üzemű autók estén drasztikus változást jelent a korábbi 4-es normához képest.
A részecskeszűrő a dízelmotor kipufogórendszerébe van beépítve, és ott végzi a kipufogógáz szűrését. A gyári szűrők általában a katalizátorokban használatoshoz hasonló kerámiatestek, hosszúkás, négyzet keresztmetszetű csatornáinak elejét és végét felváltva lezárják. A kipufogógáz tehát bemegy a csatornába, de kijönni csak egy másikon tud. Így a gázoknak mindenképpen át kell haladniuk a kerámiatest porózus falán, közben a koromrészecskék fennakadnak rajta. Ezek úgynevezett zárt szűrők; nagyon jó hatásfokkal (>95%) az összes gázt megszűrik. Eközben a fedélzeti számítógép által jelzett fogyasztásértékek alapján az átlagfogyasztás max. 1-2 decivel nő százon!!! Mindenki maga döntse el, hogy gyermekei egészsége megér-e hatvan forintot száz kilométerenként?! A Blogban úgy látom taxikról van szó, azok meg ugye iszonyatosan sokat futnak és talán még többet pufognak alapjáraton, amikor Géza melegíti magát télen, vagy épp légkondícionál nyáron. Márpedig a motorok hatásfoka ilyenkor a legrosszabb, így szerintem egy taxi egy évben legalább hússzor annyi szennyezőanyagot bocsát ki, mint például az én diesel Peugeotom. Ha a koromkibocsátás százalékában számolunk, akkor egy Euró 4-es kétezer köbcentis diesel motor koromkibocsátásának az Euró 5-ös csak kevesebb, mint 5 %-át teszi ki! Ha én okos politikus lennék, akkor tuti előírnám, hogy minden diesel autó főleg a nagy nyergesvontatók, meg autóbuszok legyenek felszerelve részecskeszűrő berendezéssel. Nekem biztos szerencsém van, hogy Németországban élhetek, de a mi városunkba például már most se jöhetnek be a piactérhez olyan autók, melyek "csak" euro 4-esek! Gondoljátok meg odahaza, hogy meddig akartok a nyugat levetett technológiáiba belefulladni. Ennél mi többet érünk!

subidoux 2010.11.27. 14:26:06

bizony-bizony igaza van! ráha valaki csinál valamit, az beledöngölni egyszeűbb, mint valamit elkezdeni, ráadásul beragadt a kommentelés a legyalázásba, pedig érdemes a konkrétumokkal foglalkozni-miért nem kezdeményezett ilyet valamelyik kikezdhetetlen szupervállalkozó? az greennel foglalkozó újságírók megírták, milyen autókról van szó, ezek kibocsájtása 89-114 g/km, többnyire jobb mint a hibrideké, amúgy meg van közöttük benzines és dízel is. hol vannak ehhez a busuzok, kamionok?

gatto nero 2010.11.27. 14:54:18

@belga6:

Miért nem nevesíted?
Veres Istvánról van szó.

gatto nero 2010.11.27. 16:13:18

@LMCs:

Hová tűnt Lukács András? Őt szeretnénk hallani.

renevol 2010.12.01. 02:18:08

Uramatyám. Én alapvetően védelmembe akartam venni a LMCs.-t, mondván, hogy valamelyik szennyező ezután kevésbé lesz szennyező, akkor az összességében mégiscsak tök jó. Na de ezután, hogy olvastam a belinkelt kis cikküket arról, hogy a taxik az egyik legjobb közlekedési módszer... hát már megbocsássatok, de nekem elég komoly szégyenérzetem van az extra környezeti károkozás miatt, minden esetben, mikor taxiba kell ülnöm. Egyszerű szakértőként vagy mit tudom én, miként persze, bábáskodjanak felőlem bármilyen környezetszennyező mellett, hogy annak csökkenjen a káros kibocsátása. Azzal mindenki csak jól jár. De hogy ilyen reklámarcai lesznek egy ilyen dolognak, és még ajánlgatják is, hülye hamis érvekkel alátámasztva a rossz, környezetszennyező közlekedési fajta választását?? Ez mindennek a teteje. A taxik egész nap azért cirkálnak a városban, hogy majd valaki - remélik - beszáll hozzájuk. Ha meg esetleg hívásuk van, akkor meg akár a város másik végébe is tök egyedül hajt át a sofőr. Teljesen rossz hatásfokkal foglalják a helyet ráadásul a buszsávban. Ez az a közösségi közlekedés, akiket védeni kéne? Hát nem bizony.

Szóval ez védhetetlen, "kedves" LMCS! Soha nem hittem az ilyen átveréses történetekben, amik a zöldeket feketítik be, mert nagyon sok őszinte jó akaró zöldet ismerek. Megpróbálok nem a zsigeri zöldellenes motoragyúak álláspontjára helyezkedni, és megutálni mindenkit, aki a környezetvédelem nevében szólal fel...

DrUrb 2010.12.01. 15:26:30

@renevol:
Kedves Renevol. Legalább ne írj butaságokat! Elolvastad te egyáltalán ezt az anyagot? Mert én vettem a fáradtságot. Csak annyit írnak a levegősök, hogy a taxi a közösségi közlekedés kiegészítője, tehát nem azt írják, hogy ez az egyik legjobb közlekedési módszer, hanem azt, hogy ha valakinek nincs autója - azaz a mindennapokban legalább nem szennyez - és a tömegközlekedéssel nem tudja megoldani minden dolgát, akkor még mindig jobb taxiba ülni, mint autót tartani. ebben meg ugye igazuk van. És ha figyelmesen olvastad, akkor azt is láthatod, hogy elsőnek a tömegközlekedést, majd a kerékpárt, majd a gyaloglást, majd az autómegosztást és csak végül a taxit javasolták. Vajon ki a környezettudatosabb? Te, aki évente 12.000 km-t hajtod az autódat, vagy az az ember aki nem is tart autót, de ha néha szüksége van rá, akkor beül a taxiba például azért, hogy hazahozza a kórházból beteg édesanyját, vagy hogy a nagyobb mennyiségű bevásárlását hazahozza? Nos, te mit gondolsz? Szerintem egyébként itt nem a taxikról van szó, nekem nem fáj, ha nincsenek, nem szoktam taxizni. a lényeg, hogy ne beszéljünk hülyeséget és szándékosan ne ferdítsük el a tényeket, mert a félretájékoztatás csak gondokat szül. akarsz tisztább levegőjű városban élni vagy nem? Ha igen, akkor tegyél érte! Ilyen egyszerű. Lagalábbis itt Németországban ilyen egyszerű!

vezereger 2010.12.01. 18:26:20

@DrUrb: Lehet, hogy ott ilyen egyszerű.

Ez itt Magyarország, más árakkal, más keresetekkel, más tömegközlekedéssel, és egy olyan LMCS-vel, amelynek tagjai éveken keresztül támogatják a metróépítést és sírnak, hogy nincs, majd szinte azonnal, hogy az építkezés megkezdődött, pereskedni kezdenek, hogy ne legyen, komoly károkat okozva az utazóközönségnek, és az építtetőknek, és még sorolhatnám, de minek, fentebb többen leírták már, hány olyan nyilvánvaló eset volt, ahol kilógott a lóláb.

Kb olyan szintű csapat, mint az Amnesty International ahol nem egyszer bebizonyosodott, hogy a kampányuk minden alapot nélkülözött, vagy a Négy Mancs amelyik célzottan a a magyar baromfiexport ellen nyomult, de kár is sorolni...

Nem kéne a valóságtól elrugaszkodni, szegény országtól olyat követelni, mint egy nála nagyságrendekkel gazdagabb esetén, ahol egy átlagfizetésből/nyugdíjból élő havi 2-4 taxi-használata meg sem közelíti a jövedelme 10-20%-át kitevő összeget.
Ennyit az "itt Németországban"-ról.

DrUrb 2010.12.01. 18:43:05

@vezereger:
Nem osztogatnak, hanem fosztogatnak és nem Budapesten, hanem Moszkvában. Ugye ismeritek... Na, ez igaz vezereger hozzászólására is. Történetesen - szakmám miatt - én végig kísértem a metróval kapcsolatos Magyar kálváriát. Egyetlen egy olyan szervezet volt - az LMCs- akik következetesen kiálltak azon véleményük mellett, hogy a metró egy baromság! Helyette inkább a felszíni közlekedést kellene rendbe tenni. És mennyire igazuk volt! Ha akkor rájuk hallgatunk, akkor most nem nyögné Budapest és az Ország a soha véget nem érő EU által már leírt metró projektet, melyben sok sok milliárd ment el korrupcióra és ami úgy tudom soha nem lesz kész... a helyzet tehát az, hogy ez a civil szervezet már 10 éve nagyon is világosan látta azt, amit a szakemberek csak 1-2 éve vallanak be, nevezetesen, hogy elhibázott volt a beruházás.
Igazából előítéletetek van, mint az egyes nemzetiségekkel szemben, vagy a dohányosokkal, vagy a hajléktalanokkal, stb. Ilyenek vagyunk, hisz emberek vagyunk. Közben pedig olyanokra is kígyót meg békát dobálunk, akik valóban értünk dolgoznak! Mennyivel jobb lenne, ha pl. már otthon is Euróval fizethetnétek! Testvéremnek Szolnokon CHF hitele van, 54 ezres kezdő részlet után ma már 72-t fizet! Azok az igazi bűnözők és csibészek, akik miatt most itt tart az ország, nem pedig azok, akik folyton az orruk alá dörgölik ezeknek, hogy hülyék és másként kellene csinálni. Higyjétek el van még mit tanulnunk a rothadó nyugattól.

vezereger 2010.12.01. 19:23:42

@DrUrb: Történetesen énis, kedves dr.Urb! Persze, mint rendesen összevissza beszéltek, először mindenhova villamost akartak, majd, később támogatták a metrót, mint lehetséges alternatívát, aztán megtorpedózták, ahol tudták.
Nagy valószínűséggel semmibe véve mindazok érdekét, akiknek az adójából épült volna fel a régen várt új vonal.

A rothadó nyugaton - hozzáteszem van keleten is példa -ki tudja miért lehet metróval/gyorsvasúttal utazni a reptértől a belvárosig a metropoliszokban, aztán pedig körbe-körbe a városban, sokkal olcsóbban mint taxival, pláne gyorsabban???
Persze a felszíni közlekedésnek is rendben kéne lennie és egy működő demokráciában még az is belefér, hogy egyeseknek valami nincs ínyükre és hangot adnak neki, ám úgy tűnik, sokszor simán szembe mennek a közérdekkel, a többségi akarattal, és nyilvánvaló károkozási szándékkal teszik, amit tesznek, ld fenti hozzászólásokat több esetről.
Az előítéletesség és a tények két dolog. A legutolsó bekezdése a hozzászólásodnak meg nem igazán érthető hogy jön ide...

vezereger 2010.12.01. 19:34:27

Csak hogy ne kelljen keresni:
abc 2010.11.26. 13:37:46
...Folyamatosan megakadályozták a 10 es út bővítését 2x2 sávosra, minden falugyűlésen itt voltak a legútobbin elkergettük őket.

abc 2010.11.26. 18:11:54
@willy wonka: ...Az M0 is 20 év alatt sem ért körbe, most megint 5 évre jegelve van....

Kangörény_ 2010.11.26. 19:51:54
Ó, ez az a nagy környezetvédő bagázs, akik folyamatosan akadályozták és akadályozzák az M0 építését.
nehogymárne 2010.11.26. 16:25:27

az andor utca szélesítésének ellenzésével, amivel évekre biztosították ott a dugót és a "jó levegőt"

az m0 keleti szektor akadályozásával, amivel a hungáriagyűrű kamionforgalmát prolongálták évekre

és végül és végleg:

a bakonyi szélerőmű (!!!!) fúrásával, amikor azt mondták, hogy a nyuszikat és őzikéket zavarná a turbinák keltette alacsonyfrekvenciás zaj.

Biztosan lehetne még sorolni az érdemeiket...

DrUrb 2010.12.01. 19:44:59

És még valami vezéregér. Igazad van, nálunk a fizetéshez képest olcsóbb a taxi, de hidd el itt se használják feleslegesen. Színházból haza este, buli után pityókásan, meg ha nagy ritkán rohanni kell. A szomszédommal beszélgettünk erről múltkor ő azt mondta inkább vár a buszra, és elindul 15 perccel előbb de taxira nem költ. Pedig neki 9 és félezer eurós havi nettó fizuja van. hidd el otthon se fog megugrani a taxihasználat attól, ha gazdagabbak leszünk. viszont ha nem lenne, de kell, akkor érezzük igazán a hiányát. Egy olyan ember, aki alig autózik, mint pl én, és főleg tömegközlekedik néha kerül olyan helyzetbe, hogy bizony szüksége van a taxira. Na, ilyenkor van az a bizonyos kiegészítő funkció. Én nem láttam, hogy bárki is követelt volna valamit, nem tudom mire gondoltál? Viszont számoljunk egy kicsit. Ha havonta négyszer használod a taxit (ezt írtad) és mész vele egy átlag 8 km-t, akkor annak ára kb. 80 euró. Gondolom Bp-en se több) Mindenhová máshová - ahogyan egyébként én is teszem - tömegközlekedsz, persze bérlettel. Ha lenne autód, annak a fenntartási költsége havonta mennyibe lenne? Biztosítások, kötelező szervíz, a gépjármű árának és folyamatos értékvesztésének egy hónapra vetített összege, parkolási díjak, szervíz, téli gumi (mondjuk ezt itt évente cserélik - ezzel nem értek egyet -) egyszóval mennyi is egy autó mondjuk egy VW Golf havi költsége, ha nem is mész vele? Kb. 400 euró !!! a kettő között 320 euró a megtakarítás. ráadásul, ha nem tartasz autót, vagy csak akkor mész vele, ha feltétlenül szükséges, akkor nem csak a pénztárcádnak spórolsz, de nem is szennyezel! 320 euró, az kb. 86000 Ft. Hát ennyire gazdagok vagyunk? Hidd el itt Németországban sincs mindenkinek autója. Bármennyire is furcsa, a városokban a mindennapokban a legtöbb ember nem kocsival jár. Tudod miért, mert nem hülyék. Itt már tudják az emberek, hogy az csak egy dolog, hogy ki tudnák fizetni a kocsit. A másik szempont azonban az, hogy azt a pénzt, amit kocsira költenek, el is szórakozhatják. Nem biztos, hogy otthon azt a hamis képet kellene majmolni, amilyennek otthonról a nyugat látszik. Érdemes mögé nézni és a jó dolgokat eltanulni. Mondhatok még egy példát? október elején voltam otthon és Budapesten is volt 2 nap dolgom. Azt tapasztaltam, hogy rengeteg tömegközlekedési járat van, tök könnyen mozogtam a városban. Ami az óriási különbség az azonban az, hogy itt akkor jön a busz, amikor ki van írva és tökéletes az utastájékoztatás. Otthon ilyen szinte nincs is. Nálunk németországban nincs ám ilyen sűrű tömegközlekedés, mint otthon. Csak épp megbízhatóan és kiszámíthatóan érkeznek a buszok, villamosok, stb. Ha most visszakaanyarodunk a Metró luxusberuházásra, akkor nem jobb lenne, ha most otthon is normális villamosvonalak, meg kényelmes takarékos buszok futnának inkább, mint hogy gödröket kerülgettek? Ha szegény az ország, akkor nem luxusberuházásokat kell futtatni, mert az csak arra jó, hogy egyesek meggazdagodjanak, a többség pedig nyögje a terheket és a következményekeet éveken át. szevasztok!

vezereger 2010.12.01. 20:00:22

"1. Környezetvédelmi és közlekedési szempontból egyaránt elhibázottnak tartják, hogy a 4-es metró
végállomása a Kelenföldi pályaudvarnál legyen, ezért azt elutasítják.
2. Követelik a metróvonal folyamatos továbbépítését, és azt, hogy az első ideiglenes végállomása
legalább a Budaörsi útnál legyen. Az erre vonatkozó előzetes megvalósíthatósági tanulmányt
mielőbb el kell készíteni.

2005. október 21. LMCS emlékeztető..."

Egy másikban megy a dili, hogy minél meszebb legyen a Kelenföldi Pályaudvartól és az Őrmezői lakóteleptől a végállomás környezetvédelmi szempontok miatt.
Arra ugye senki sem gondol, hogy ez hosszú kutyagolást jelent az esetleges átszállásoknál stb...

Más: 80 ajró az egy 100.000-ft-os NETTÓ fizetés (sajna errefelé ez egy jó átlagkereset) hány%-a??

Még másabb: Van autóm, használom, kerülöm a város belső kerületeit, és órákat nyerek vele, ár/nyereség aránya feltűnően gazdaságosabb, mint a taxié.
Persze, ha lenne gyors, pontos, tiszta tömegközlekedés helyette... de nincs, és előreláthatólag, míg élek sosem lesz.

vezereger 2010.12.01. 20:09:55

"A kelet-nyugati vasútvonalakat összekötötték (az északi-déli összeköttetés még nincs meg). Nyugat-Berlin annak idején elkövette a szokásos hibát, vagyis lezárták a villamosvonalakat és helyettük sok metrót építettek. Ugyanakkor Kelet-Berlinben bővült a villamosvonal-hálózat. Jelenleg 37 regionális vasút, 15 S-Bahn (Stadtschnellbahn, vagyis „városi gyorsvasút”), 9 metró és több mint 900 buszvonal üzemel.
Simon Gergely
környezetkémikus
Levegő Munkacsoport"

Tehát a metró valószínűleg nem is olyan rossz dolog ;)

DrUrb 2010.12.01. 20:43:10

MOST LEBUKTÁL VEZÉREGÉR! TALÁN TE VAGY MAGAD A BLOG ÍRÓJA? SZERINTEM UDVAROLTÁL EGY LEVEGŐS KISLÁNYNAK, DE KIKOSARAZOTT ÉS MOST EZÉRT CSINÁLOD EZT! Hogy miért? Azért mert szándékosan elferdíted a tényeket és szándékosan félremagyarázod úgy, hogy a szövegkörnyezetből kiemeled a dolgokat. Utána néztem barátocskám. Itt a bizonyíték:
"Környezetvédelmi és közlekedési szempontból egyaránt elhibázottnak tartják, hogy a 4-es metró
végállomása a Kelenföldi pályaudvarnál legyen, ezért azt elutasítják." >>> ezt idézted te, de szándékosan lehagytad a fojtatást. Én viszont megkerestem íme:

" hanem érjen el legalább a Budaörsi útig. Ezen az úton bonyolódik le ugyanis a Budapestre érkező napi gépkocsi-forgalom közel harmada. A jelenlegi terveknek súlyos hátránya, hogy a Kelenföldi pályaudvar környékén a Budaörsi úton közlekedők részére az átszállás csak igen körülményesen oldható meg, hosszú gyaloglásra kényszerítve az utazókat. Erősen kifogásolható az is, hogy a jelenlegi tervek szerint az Őrmezői lakótelepen megszűntetnék a sportpályákat, és további zöldterületek kerülnének felszámolásra, a házak közvetlen közelében pedig jelentősen növekedne a személyautó- és buszforgalom. Mindezek ellen széles lakossági tiltakozás van kibontakozóban.
A Levegő Munkacsoport törvényi biztosítékot kér arra is, hogy a beruházás magas költségei következtében nem fog romolni Budapesten a többi tömegközlekedési járat színvonala.
EZ NAGYON CIKI VEZÉREGÉR, LEBUKTÁL ÉS ELVESZTETTED A HITELESSÉGED. SZÁNDÉKOSAN FÉLREVEZETTED A BLOGOT OLVASÓKAT ERRE PEDIG NINCS MENTSÉG. iNNENTŐL EGYETLEN SZAVADNAK SINCS HITELE! Látjárok, a Levegő Munkacsoport csak az emberek érdekében lépett fel és még garanciát is kért arra, hogy a többi tömegközlekedési járat színvonala nem fog romlani. ÉS TUDOD MI A LEGCIKIBB, TE RÁGCSÁLÓ? AZ, HOGY A LEVEGŐ MUNKACSOPORT SAJÁT ÉRVEIT VETTED ÁT (hosszú kutyagolás amire ugye senki nem gondol) pedig magad is láthattad, ahonnan idézted, hogy dehogynem!

DrUrb 2010.12.01. 20:51:30

EZ A BLOG INDULHATNA A "HOGYAN MONDJUNK TÖBB VALÓTLANSÁGOT A LEVEGŐ MUNKACSOPORTRÓL" VERSENYEN.
Idézem vezéregértől: "az m0 keleti szektor akadályozásával, amivel a hungáriagyűrű kamionforgalmát prolongálták évekre"
Nézzük mit találunk erről a szervezet honlapján:
"Az M0-ás keleti szakaszának épülő déli része. Megépítését a Levegő Munkacsoport hosszú évek óta sürgeti.
Az M0-ás keleti szakaszának északi része a gödöllői átkötés nyomvonalán (az ún. M31-es út). Megépítését a környezetvédő civil szervezetek kezdeményezték 1995-ben, és több éves erőfeszítésük eredményeként a kormány is elfogadta. A Levegő Munkacsoport folyamatosan sürgeti a megépítését." de nézzétek meg ti is a folytatást, ugyanis a valóság merőben más, mint amit ezen a tájékozatlan blogon mondanak. Részemről ennyi volt a Blogon való írkálás, nincs kedvem ilyen inkorrekt emberekkel levelezni. Sajnálom Magyarországot és titeket, ezért nem kerültök ki soha a gödörből! Tényleg sajnálom! Ha van egy kis becsület bennetek gondolkozzatok, gondolkozzatok, ...

vezereger 2010.12.01. 21:20:45

Bukott a fene, mivel kérdezted, hol követelték találtam egyet. A blog írója egy megveszekedett szót sem szólt a metróról.

Mellesleg soha egyetlen blogot nem indítottam, nem áll szándékomban, és nincs másoik regisztrációm sem.

Mindenesetre tény, hogy az LMCS minden erejével a saját kezdeményezéseire adott válaszokat rendszeresen megtorpedózza, köszönöm, hogy erre felhívtad a figyelmet.

vezereger 2010.12.01. 21:25:00

Itt hatalmazom fel az összes adminokat, hogy alátámasszák, nem vagyok azonos a blog kezdeményezőjével, csak hogy megnyugtassam messzire költözött vitapartneremet ;)

renevol 2010.12.06. 04:53:33

@DrUrb:
"Vajon ki a környezettudatosabb? Te, aki évente 12.000 km-t hajtod az autódat, vagy az az ember aki nem is tart autót, de ha néha szüksége van rá, akkor beül a taxiba például azért, hogy hazahozza a kórházból beteg édesanyját, vagy hogy a nagyobb mennyiségű bevásárlását hazahozza? Nos, te mit gondolsz?"

Én azt gondolom, hogy nekem nincsen autóm. Nem gondoltad volna, ugye (ahogy írtam az előző hsz-ban), hogy autó nélkül is nagyon ritkán ülök taxiba, és akkor is lelkiismeretfurdalásom van? Szóval rossz helyre okítasz. Nagyobb mennyiségű bevásárlás - tipikus autós duma, szerintem pl. te nem tudnád elképzelni az életed saját kocsi nélkül. Én így élek - pl. soha nincs akkora bevásárlás, amit tömegközlekedéssel haza ne tudnánk hozni... És eszembe nem jutna, hogy TAXIVAL (!!!) jöjjek haza bevásárlásból. Te tényleg ezt ajánlgatod?? Szerinted ez tényleg normális dolog?? Én nem is ismerek olyan embert, akinek ez valaha megfordult a fejében, hogy bevásárlásról taxival jöjjön haza. Erősen beépítettember- és reklámszagú ez az egész hozzászólásod.... és szégyen a Levegő Munkacsoportra nézve. Szégyenli magát miattatok minden igazi zöld. Emberek, járjatok taxival bevásárolni! Ezt üzeni a Levegő Munkacsoport. DrUrb, csak téged tudlak idézni búcsúzóul:

"a lényeg, hogy ne beszéljünk hülyeséget és szándékosan ne ferdítsük el a tényeket, mert a félretájékoztatás csak gondokat szül."

Komáromi Teréz Atya 2011.01.24. 05:23:57

@nehogymárne: A macskám a szubládámon alszik :)

MrSzelektiv 2011.06.16. 09:25:06

@belga6: Kedves Belga!
Először is örülök, hogy ismered kiállításunkat. Rengeteg munkánk van benne, 6 év alatt 47 városban mutattuk be, s közben készítettünk 5 db kis kiállítást is, amit közszolgáltatók, civilek üzemeltetnek. Ahogy járunk városról városra, nehéz jó helyszínt találni. Ha tehetjük művházban, iskolában állítunk ki, de vannak városok, ahol a civilek, az önkormányzat, vagy a közszolgáltató a plázát javasolja. "Ott vannak az emberek!"- mondják. Mi sem szívesen papolunk a "fogyasztás templomában", de muszáj volt kompromisszumot kötnünk, hogy a Tatabányaiak (közel 2000 fő) is láthassák a kiállítást. AZ, HOGY KILÓRA MEGVETTEK MINKET... JÓL UTÁNA OLVASTÁL BIZTOS. KEMÉNY 0 FT-OT FIZETTÜNK EGY 900 NM-ES ÜZLETÉRT... Vádaskodni alapos indokokkal és tényekkel érdemes. De mi nyugodtan alszunk.
Ha pedig ennyire kemény vagy, gyere velünk kapálni Gömörbe. Ott levezetheted a feszkót: www.facebook.com/group.php?gid=251866711420

Üdv, Geri

Szabványok 2014.10.26. 22:26:02

@abc: A legtöbb sötétzöld ilyen!
Megakadályoznak egy kerülőút építést, mert ott párosodnak a varangyosbékák, de az nem zavarja őket, hogy emiatt egy város szenved, házak repednek meg, emberek kapnak rákot, gyerekeket ütnek el, mert a városon keresztül megy a forgalom.
Nem az alternatív megoldások közül választanak, hanem tagadnak.

Az EURO5-t nem értem. Én négy éve(!!) vettem EURO6-s normákat teljesítő autót.
Ha igazán környezetbarát taxit akarnak, akkor a drosztokra konnektort és tisztán elektromos autóval taxizzanak.

gigabursch 2014.10.27. 08:13:59

Kedves VanCat!

Köszönöm, hogy felhívtad a figyelmet erre a régi írásra.
Ebben az írásodban (noemisszio.blog.hu/2014/10/26/sajnos_lazarnak_van_igaza)

A Hebegő Mókacsoport tettével és cselekedeteivel nálam(!) kimeríti a_
- környezetkárosítás
- természetkárosítás
- egészségkárosítás
- gyilkosságokban való részvétel
- épített műemlékek rombolása
büntetőjogi fogalmakat.
Talán nem is kell külön magyarázni miért.
Cselekedetük révén (elég ha csak az M0-ra gondolunk) iszonyatos por-zaj-füstgáz szennyezés-többlet érte Budapestet és az agglomerációt, ennek okán több érték kaphatott súlyos károsítást, emiatt több embernek lehetett maradandó egészségkárosodás, részben, ill. "előrehozott" elhalálozása. Ugyanazen forgalom miatt a súlyos-életveszélyes-halálos balesetek száma alighanem magasan kimutatható és mindaz ami a rezonanciákkal az épített környezetben okoztak, szintén iszonyat lehet.

Nálam kötelet érdemelnek.


süti beállítások módosítása