Villanyautó tippmix

2010.12.07. 09:18 - vancat

A hamarosan megkezdődő 2011-es év egyik érdekes kérdése: melyik lesz a világon az első olyan villanyautó, amely immáron a vásárlók-használók körében is népszerűvé, sikeressé - vagyis viszonylag nagy darabszámban eladottá válik. Azt ugyanis már tudjuk, hogy az összes olyan autógyártó, amely készített - vagy mint a Peugeot-Citroen a Mitsubishivel: készíttetett - tisztán elektromos hajtású autót, a sajátját tartja a legjobbnak, a legkörnyezetbarátabbnak és a leginnovatívabbnak.

Sőt. Szinte minden autógyár vásárolt is már saját villanyautó-típusa számára valamilyen díjat: nem is csoda, hiszen ezekből a könnyen korrumpálható zsűritagok döntése alapján odaítélt díjakból szinte nagyobb a kínálat, mint magukból az autókból. Lassan tehát elválik a szar a májtól: egy rövid ideig még lehet hazug sajtóközleményekkel, kamudíjakkal, ismert színészek megvásárlásával népszerűsíteni ezeket a villanyautókat, de hamarosan kikerülnek a szabadpiacra - a kereskedésekbe és a közutakra.

Ma még az is kérdés, hogy kisautó, nagyautó, eleve villanyhajtásra tervezett új típus vagy esetleg egy ismert és közkedvelt modell villanyváltozata lesz-e az első igazi befutó. Abszolút nem vagyok próféta, de a tippjeimet azért most leírom, aztán ha esetleg bejön, majd büszke leszek rájuk... Szerintem az első igazán népszerű villanyautó egy abszolút nem villanyautó lesz. Egy olyan kis bájos jármű, amely környezetvédelmi imázsát még belsőégésűként, Fiat 500 Twin Air-ként, kéthengeres, 100 g/km alatti kilométerekénti széndioxid-kibocsátásával szerezte. A Fiat 500 egy igazi világhódító: Európában, Amerikában és most villanyban is. Lehet, hogy van nála jobb villamos technológia, van sokkal praktikusabb jármű, de bájával - és elődjének, a Dante Giacosa által tervezett régi 500-asnak a tökéletesen felelevenített és modernizált imázsával - belsőégésű után tekercselt motorral is hódítani fog.

A másik tippem a Ford Tranzit Connect villanyváltozata, amely egyébként harcban áll a New York-i Yellow Cabek, a szintén Ford gyártmányú Crown Victoriák utódlásáért vívott ádáz taxiháborúban. De nem azért, vagy attól gondolom befutónak a villany Tranzit Connectet, mert esetleg sárga taxi lesz New Yorkban. Sőt, szerintem nem a személy-, hanem a kisáruszállító változata lesz az egyik első igazán nyerő, praktikus villanyautó. Ez utóbbiban egyébként azért bízom különösen, mert ez egyúttal azt is jelentené: a városi áruszállításban hamarosan átveszi a szmog helyét a villanyhajtás.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr952498808

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bakkerman 2010.12.07. 10:01:30

Ugyan nem lakossági használatra készült, de szerintem baromi tetszetős a német rendőrség új full elektromos hajtású Mini-je. Csekkoljátok le itt: automenedzser.hu/premium/20101126_tuningolt_minit.aspx

Napiframe · http://napiframe.blogspot.com 2010.12.07. 10:29:13

Hajrá villamos autók, bármelyik is lesz a befutó!

acsa77 2010.12.07. 10:42:39

Egyelőre a twin airrel problémák vannak, mert ha kicsit is eltér a vezető a takarékos vezetési stílustól, akkor elképesztően torkossá válik. Az 1.2-essel pont ellenkező a tapasztalat: 160km/h-nál az egyik legtakarékosabb kis benzines.

A tisztán villamos autóknak óriási a környezeti (össz-CO2) lábnyomuk, messze meghaladva a hibrideket. Nem tudják behozni három műszakos taxiüzemben sem, mert alkalmatlanok rá. A hibrid felára (és ezzel egyidejűleg "lábnyoma" is) gyorsabban fog csökkenni középtávon.

MACSKANŐ 2010.12.07. 10:59:38

Volt szerencsém kipróbálni egy 500-as Fiatot még az elsők közül, tünemény, bele lehet szeretni és hihetetlen kellemes érzés hogy milyen ritkán kell tankolni. Hajrá Fiat 500!!!

Netuddki. 2010.12.07. 11:01:41

A hibrid az egy átverés...

rubberbandman 2010.12.07. 11:13:58

a probléma ott van, hogy az autó elsősorban kényelmes privát élettér, státusszimbólum, pöcs meghosszabbítása és valahol a sor végén közlekedési eszköz.
a belső égésű motorban is rengeteg tartalék van és simán elmenne fele annyi benyával, ha a kényelmi cuccok nagyrészét kivennénk, megszűnnének a fölös terek, és öregapásabb de takarékosabb motor kerülne bele. na de ki akar ilyen autót?
ha gazdaságosabb is lesz a villanykocsi, elsősorban a zsugori céges szféra fog ráharapni, a népek fejében lassabban fog végbemenni a változás. ha meg talán a nem családos fiatalok körében lehet népszerű, ha valóban olcsóbb lesz.

ostván 2010.12.07. 11:44:34

@rubberbandman: Nagyban egyetértek veled. A gond ott van, hogy az autógyárak több évtizedes összehangolt marketingmunkával elérték, hogy mi vevők ezt akarjuk. A dolognak pontosan érthető (pénzügyileg indokolt) magyarázata van: a nagyobb autót kb annyiért lehet előállítani, mint a kicsit, de nagyobb összegről szóló árcédulát lehet rátenni. Amíg a kormányok nem tesznek olyan előírásokat (akár az egyén akarata ellenére is), amely rendelkezések új célokat tűznének ki a gyártók elé (pl. a környzet kisebb mértékű pusztítása), addig semmi sem fog változni.

acsa77 2010.12.07. 11:47:43

@kovi1970: akkor ennyi erővel a technika átverés, és visszagörgethetjük oda, hogy utazzunk öszvérrel.

@rubberbandman: Ezzel egyetértek, de most is vannak olyan autók, melyek csak a legszükségesebb egy tonnát tartalmazzák, viszonylag takarékosak és praktikusak.

acsa77 2010.12.07. 11:50:03

@ostván: majd egy Orbán vagy Obama fogja megmondani, mit vegyünk? Vicc. Igenis nekünk kell befolyásolni. A marketing is csak olyan módon hat, ahogy hagyjuk.