Miközben az Egyesült Államok több városában az elektromos taxik számára kiírt tenderen villanyváltozata küzd a győzelemért, itthon 1,5-ös dízel és 1,6-os benzines motorral szeretné elnyerni a vásárlók kegyeit a Nissan NV200.
De melyik is az az NV200? Sokan felteszik ezt a kérdést, pedig korábban már az Év Kisáruszállítója díjat is elnyerte ez a letisztult külsejű, praktikus kis igavonó, amely információim szerint hamarosan személyszállító változatban, amolyan nagycsaládos és/vagy hobbiautóként is megjelenik a hazai piacon. Az pedig, hogy még mindig sokan nem tudják beazonosítani az NV200-at, egyértelműen a Nissan stratégiai hibája. Annyit hezitáltak, hogy behozzák, ne hozzák a magyar piacra, hogy mire végül mostanra ideért, sokan már megfeledkeztek a létezéséről. Kár lenne érte, ha itthon sikertelen maradna, ugyanis kategóriájában egy kifejezetten környezetkímélő és mellesleg jó menettulajdonságokkal, felszereltséggel rendelkező járműről van szó.
Számomra az NV200 kézzelfogható bizonyíték arra, hogy egy nyomatékilag jól hangolt 1,5-ös dízel is tökéletes és kifogástalan egy - akár megrakott - kisáruszállító mozgatására, amely így - környezettudatos vezetés esetén - bőségesen megelégszik hat liter gázolajjal.
Szimpatikus az is, hogy a Nissan nem írogatta rá, a "eco, öko, blu, zero, efficient" és egyéb - még csak jól sem hangzó - baromságokat. Csak egyszerűen készített egy, a célcsoportokat tökéletesen kiszolgáló takarékos, jó formájú, korrekt árú autót. Amelyet egyetlen veszély fenyeget: túl sokan nem is tudnak a létezéséről.