Nem öko, nem green, nem zéró, csak takarékos

2011.01.15. 09:27 - vancat

Miközben az Egyesült Államok több városában az elektromos taxik számára kiírt tenderen villanyváltozata küzd a győzelemért, itthon 1,5-ös dízel és 1,6-os benzines motorral szeretné elnyerni a vásárlók kegyeit a Nissan NV200.

De melyik is az az NV200? Sokan felteszik ezt a kérdést, pedig korábban már az Év Kisáruszállítója díjat is elnyerte ez a letisztult külsejű, praktikus kis igavonó, amely információim szerint hamarosan személyszállító változatban, amolyan nagycsaládos és/vagy hobbiautóként is megjelenik a hazai piacon. Az pedig, hogy még mindig sokan nem tudják beazonosítani az NV200-at, egyértelműen a Nissan stratégiai hibája. Annyit hezitáltak, hogy behozzák, ne hozzák a magyar piacra, hogy mire végül mostanra ideért, sokan már megfeledkeztek a létezéséről. Kár lenne érte, ha itthon sikertelen maradna, ugyanis kategóriájában egy kifejezetten környezetkímélő és mellesleg jó menettulajdonságokkal, felszereltséggel rendelkező járműről van szó.

Számomra az NV200 kézzelfogható bizonyíték arra, hogy egy nyomatékilag jól hangolt 1,5-ös dízel is tökéletes és kifogástalan egy - akár megrakott - kisáruszállító mozgatására, amely így - környezettudatos vezetés esetén - bőségesen megelégszik hat liter gázolajjal.

Szimpatikus az is, hogy a Nissan nem írogatta rá, a "eco, öko, blu, zero, efficient" és egyéb - még csak jól sem hangzó - baromságokat. Csak egyszerűen készített egy, a célcsoportokat tökéletesen kiszolgáló takarékos, jó formájú, korrekt árú autót. Amelyet egyetlen veszély fenyeget: túl sokan nem is tudnak a létezéséről.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr92585071

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

victor vacendak 2011.01.15. 12:16:27

Öko meg a dízel egy szövegkörnyezetben....paradoxon?

Buzzword 2011.01.15. 12:57:47

Te komolyan azt hiszed, az ilyen kisdízel nem nyom egy jó másfeles szorzót a fogyasztás elé, ha autópályán kihajtod a belét?
Kis lökettérfogat != alacsony fogyasztás.

gatto nero 2011.01.15. 16:58:05

@Buzzword: De miért kellene kihajtani a belét?

nagyfeszültség 2011.01.15. 17:01:17

@victor vacendak: Abban tökéletesen egyetértek, hogy a dízelmotoroknak környezetvédelmi szempontból semmifajta jövője nincs. Ezt paradox módon egyébként éppen a Nissan mérnökei jelentették ki elsőként. Ettől függetlenül a kisáruszállítók túlmotorizált mezőnyében üdtő színfolt az NV200 1.5 literes - egyébként Renault eredetű - turbódízele.

Buzzword 2011.01.15. 21:39:01

@gatto nero: Román kamion megelőzése céljából, illetve a 70 feletti átlagsebesség biztosítására.
Kis motor autópályán mindig nagy szopás, ráadásul ebben a szutyokban még részecskeszűrő sincs.

Ez, uraim, egy fizetett hirdetés. A Nissan Leaf korábbi körbenyalása és a sokkal praktikusabb Chevy Volt ekézése is erre utalt.

gatto nero 2011.01.15. 21:51:44

Én azért nem szeretek senkit a véleménye miatt
" lefizetettezni". De hogyan függ össze a Volt fikázása azzal, hogy ez fizetett lenne? Ugyanis visszanéztem: a múltkori Leaf posztnál mellesleg jól le van baszva a Nissan...

Kopi3.14 2011.01.23. 23:21:21

@Buzzword: a Volttal várjuk meg a valóságban miképpen működik, mert egyelőre a GM sem tudja pontosan. De nagyon esélyes, hogy az eredeti hajtásrendszer helyett egy állandó benzinmotoros hajtási ággal bíró rendszer lett belőle.

Buzzword 2011.01.25. 23:03:54

@Kopi3.14: Mit nem tud róla a GM? Már kiadták az első gyártási példányokat sajtótesztre, nyáron pedig kapható lesz:
cars.about.com/od/chevrolet/fr/2011-Chevrolet-Volt-Test-Drive.htm

Kopi3.14 2011.01.26. 00:28:09

@Buzzword: Igen, csakhogy hazudnak arról, mit akarnak eladni, plusz megfejelik a marketinggel, s a végterméknek konstrukcióját tekintve köze nincs az eredeti koncepcióhoz, s ahhoz sem, amit még fél éve is nyomtak az emberek képébe.