Okosan a pesti dugódíjjal!

2011.01.27. 11:06 - vancat

Mielőtt már a bevezetés pillanatában elszúrnák a budapesti dugódíjat, érdemes egy kicsit áttekinteni, mit változtattak a már meglévő rendszeren most januártól Londonban, ahol annak idején a világ nagyvárosai közül elsőként korlátozták ezzel az eszközzel a belváros autóforgalmát. (Budapesti politikusoktól, polgármesterektől, szakértőktől és egyéb döntéshozóktól különös figyelmet kérnék: ha ezt a rövid kis posztot elolvassák, nem kell majd húszmillióért dugódíjtanulmányt rendelni. Ígérem, hogy rövid leszek, közérthető és ingyenes... )

A londoni behajtási díj olyan autósok számára kötelező, akik London belvárosának egy meghatározott területére hajtanak be. A díj célja a torlódás csökkentése, illetve pénzügyi források előteremtése a londoni közlekedési rendszer fejlesztéséhez. A behajtási zónát 2003 februárjában jelölték ki, majd 2007-ben kiterjesztették Nyugat-London bizonyos részeire. Ez mind a mai napig az egyik legnagyobb ilyen jellegű program a világon.

A rendszer 2011. január 4-től kezdve megváltozott: a 100 g/km vagy annál kisebb CO2 emisszióval működő, és egyben az Euro 5-ös károsanyag-kibocsátási szabványt is teljesítő autók mentesülnek a behajtási díj megfizetése alól, amennyiben tulajdonosuk járművenként évente 10 font átalányt befizet. London polgármestere, Boris Johnson ráadásul azt tervezi, hogy az olyan nagyteljesítményű hibridautók, mint például a Lexus GS450h, RX400h és társaik ismét bekerülnek a díjfizetésre kötelezett kocsik közé.

Ezek ugyanis sokkal több káros anyagot bocsátanak ki más, szintén kedvezményezett autóknál, de eddig hibridrendszerüknek köszönhetően nem kellett fizetniük. Magyarán érdemes lenne már most világosan elhatározni, hogy Budapesten nem futjuk meg a korábbi londoni köröket és már eleve olyan szabályozás készül, amely elsősorban az autó károsanyag-kibocsátását, környezetvédelmi besorolását, esetleg méretét venné figyelembe - de semmiképpen sem kizárólag a hajtás módját.

Ez esetben nem járunk majd úgy a dugódíj - reméljük mihamarabbi - budapesti bevezetése után, hogy mondjuk egy vízvezeték-szerelő mester Ford Fiesta Van Econeticjét a maga 98 g/km-es kibocsátásával jól megsarcoljuk, míg a hibrid S600-asokkal, Touaregekkel, Lexusokkal büszke környezetvédőként pöffeszkedőket ismét mentesítjük egy olyan környezetvédelmi célú adó alól, amit - dugódíjtól függetlenül - már réges-régen fizetniük kellene.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr482617626

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zorgo 2011.01.27. 16:13:22

@heliox: Szép gondolat, elképzeltem a szomszéd Pista bácsit, ahogy online árver. :) :)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.01.27. 16:14:27

@MTFUN: Igazából valóban erre mozdulhatna a közlekedés, de valami oknál fogva a motorosokat manapság egyből csirkedaráló sátánistákként kezelik.

Éhesló 2011.01.27. 16:14:30

@MTFUN: ez is jó ötlet, szerintem már fel is tették a listára.
Sót nem elég befelé jövet, de ha ki akar menni, akkor is fizetnie kell. Többet, mint amikor jött, hogy ne tudjon ellógni a többi sarc elől.

etruszk 2011.01.27. 16:15:22

@heliox: NAGYON jó ötlet. Arra gondoltál, hogy hol találhatóak az emberek a délelőtti órákban? Hát a munkahelyükön! Ezért javaslom az "árverési szünet" bevezetését a munkahelyeken.
Persze az online megvásárolt behajtási engedélyt át lehetne venni Óbudán. Azután csepelen érvényesíttetni - nehogy hamisítsák -, innen egy apró kanyar Mátyásföldre ahol felhelyezik az autóra. Végül egy lejárt engedélyeket begyűjtő pont kell a Rózsakert bevásárlóközpont mélygarázsában ahol másnap le kell adni.

a-kis-herceg 2011.01.27. 16:15:36

@MTFUN: ez nem rossz ötlet. a határra lehetne kitenni, hogy veszélyes utak stb és szedni a dugódíjat...

ja és a forgalmat biztosítandó le kellene zárni a határokat, CSAK be engedni forgalmat...

Zorgo 2011.01.27. 16:17:54

@newtehen: Nekem is piszkálná a csőrömet,hogy valaki nem szopik a dugóban mint a többi szerencsétlen. :) Aki halad az haljon meg, ezért sem szeretik a motorosokat. :)

etruszk 2011.01.27. 16:18:45

@etruszk: azt nem tettem hozzá, hogy mindig csak 1 napra előre lehessen megvenni a spekulációk elkerülése végett...

Éhesló 2011.01.27. 16:21:04

@MTFUN: a szomszéd pistabácsi aki nem tud netezni de autója van a legnagyobb közellenség. Ne is próbáljon közlekedni, csak a sarcokat fizesse és a kocsija bértároltatását, mert a használata súlyosan veszélyezteti a méregzöldek érdekeit és jövőmentő igyekezetét..
Ha pedig erre kevés a nyögdíja akkor pusztuljon a kocsija majd ő is, mert nem lehet olyanokra pazarolni a drága természeti erőforrásokat., aki nem képes hatékonyan, különböző sarcok formájában a méregzöldek számára befizetni a méregzöldek által meghatározott minimálisan a minimálnyögdíj kétszeresét kitevő összeget. Havonta kétszer, vagy négyszer attól függően vega-e vagy csak szimplán kukából él.

a-kis-herceg 2011.01.27. 16:21:35

egyébként ugyanígy fog menni...

bombahir.hu/bombahir-tv/bombahir-tv-egy-fideszes-onkormanyzat-piszkos-titkai

kb 19:00 től. csak kérlek titeket ne rohanjatok eurót venni 220 Ft-ért a kapuhoz...

heliox 2011.01.27. 16:22:17

MTFUN:

1. Leszarom Pistabácsit.
2. Ha már szaros, és van autója, akkor van mobilja vagy internet. Online licitál egy SMS-sel. Mennyit ér meg neki: rendszám meg összeg. Aztán kap egy SMS-t, hogy nem nyert. Vagy, hogy nyert és mennyit vonnak az egyenlegéről. (ugye max annyit, amennyit licitált)
3. Az engedély virtuális. Ha az autópályán lehet leolvasni automatikusan a rendszámot, akkor a belvárosban is. Hidd el, a költsége a díjból fél év alatt bejön. (És a haverok cégei is szállíthatnak eszközöket, ahogyan eddig is történt, csak mások haverjaival.)
4. Ha hirtelen kell bemennie, akkor menjen taxi-val.

heliox 2011.01.27. 16:24:18

@etruszk: Előre licitálhatsz amennyit akarsz, akár hónapokra. Hogy élsz vele vissza? Minden nap délben zár a licit a következő napra.

Zorgo 2011.01.27. 16:24:38

Az utak minőségéről csak annyit,hogy amíg 3x-os terheléssel megy nálunk minden teherautó, addig ne is csodálkozzunk a kútgyűrűnyi lukakon az aszfalton.Érdekes,hogy a világ fejlettebbik felén folyamatosan mérik a teherautókat, és ott nem is űznek az agyonpakolásból nemzeti sportot.Tessék nyugodtan elhinni, a nyomvályú az igenis hazai találmány!A világon még sehol nem láttam ilyet, csak nálunk.Bár, ha jobban bele gondolok,mi az orvosokat exportáljuk külföldre, nem az útépítőinket.Pedig fordítva jobban járnánk! :)

Simar S. 2011.01.27. 16:24:55

@heliox:

Megnyuodhatsz, Pistabácsi is pont leszarik téged.

Zorgo 2011.01.27. 16:28:31

@heliox: Most,hogy mondod, mennyire igaz.Amelyik nyugdíjasnak van autója, annak van netje, és mobilja, is, ezt én még nem is gondoltam így végig. :) Szerintem akkor fejlesszük tovább az amúgy zseniális ötletedet, és aki eltalálja a lottón a kihúzott 5 számot, ha az bemehet a következő héten a városba!

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.01.27. 16:28:51

@heliox: "1. Leszarom Pistabácsit."
De a pénze kell, mi? Ennyit tudtok basszus, erről van itt szó.
A pénz beszedni, aztán marad a "leszarom"

heliox 2011.01.27. 16:29:25

@MTFUN: "Tessék nyugodtan elhinni, a nyomvályú az igenis hazai találmány!A világon még sehol nem láttam ilyet, csak nálunk."

Akkor az mit jelent, amikor ki van írva a labancoknál, hogy achtung spurrinnen?

etruszk 2011.01.27. 16:30:54

@heliox: úgy, hogy átadom másnak....

heliox 2011.01.27. 16:32:46

@newtehen: Lassan írom, és hosszan, hogy mit jelent ha röviden azt írom, hogy leszarom a Pistabácsit:

Nem lehet mindig, mindenkire tekintettel lenni. Nincs olyan megoldás, ami valakinek ne fájna. Mindig lesz olyan, aki igazságtalannak fogja érezni a megoldást.

Nem igazságos, hanem célratörő megoldás kell az ilyen problémák kezelésére.

Meg kell határozni, hogy mi a cél. (Nem az, hogy szedjünk dugódíjat, mert az olyan jó. Nem az, hogy minél több pénz bejöjjön.) Ne menjen be a belvárosba több autó, mint X.

a-kis-herceg 2011.01.27. 16:33:16

@MTFUN: itthon is mérik... elindul reggel 6kor a telepről a gép túlrakodva és mire az ellenőrök kv stb után kiállnak 8,30-9h kor már jó sulyban van...

etruszk 2011.01.27. 16:34:04

@heliox: De igazából teljesen mindegy. Vagy kinyit a Westnd holnap, vagy nem. Attól függ, hogy a boltosok nyertek-e a az engedélylottón.
Te meg vagy veszel ruhát, vagy nem.
Vagy eszel, vagy nem.
Vagy mész moziba vagy nem.

Szerinted hány nap kellene hozzá, hogy a vállalatok végleg kiköltözzenek Budapestről?

a-kis-herceg 2011.01.27. 16:34:09

@heliox: mi lenne ha most olyat találnánk ki ami a politikai elitnek+tarlósnak+vitézynek fáj... biztosan van olyan megoldás is...

heliox 2011.01.27. 16:34:41

@etruszk: Idézek szó szerint ez első hozzászólásomból:

"Az engedély rendszámhoz kötött, nem lemondható, át nem ruházható."

Tehát nem adhatod át másnak. Rögtön az elején így írtam. Hidd el, hogy ezt az egészet nem most találtam ki. Csak itt volt apropó beírni. Te meg nem olvasod el csak a felét.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.01.27. 16:37:02

@heliox: Mert az nagyon célratörő ám azt javasolni a Pistabácsiknak, hogy miután befizette a 64024 sarcot a kocsijára, és gyorsan menni kell valahova, menjen taxival. (4 pont). Vagy az használhatja az utakat, akinek több pénze van (megnyeri a licitet)
Ez a Cinikus, pofátlan, lehúzós hozzáállás annyira jellemző az egész politikai elitre, hogy nyugodtan elmehetnél Te is, nagy sikered lenne.

Éhesló 2011.01.27. 16:37:37

@heliox: a célratörő megoldás az lenne, ha a hozzád hasonló sarcmániás méregzöldekkel sünt etetnének, amit az újabb sarcok kigondolása közben próbálnátok világra hozni a kipufogótokon...
Előbb utóbb majd leszoknátok róla.
Csak a sok birka szerencsétlen ahelyett, hogy sünt etetne veletek meg a gazdáitokkal, inkább dolgozik még pár órát/napot/hetet/hónapot/évet, hogy kiköhögje a sarcokat, amiket a hülye ötleteitekért nektek adnak a mocskosabbnál mocskosabb politikusok.

etruszk 2011.01.27. 16:38:25

@heliox: lassan írom, hogy megértsd. Vannak emberek, akik autóval járnak. Autóval járnak, mert a munkájuk ezt megköveteli, vagy mert lusták, vagy mert gazdagok, vagy mert akármi.
Tehát tetszőleges n ember a belvárosban n-y autót jelent.
Mindig. Ha az autós embereket kitiltod, akkot azok elviszik az ügyes bajos dolgaikat máshová. A szolgáltatók meg követik őket. És kiürül a belváros.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.01.27. 16:38:32

@heliox: A licitet adja át. Látod már most fingod sincs, hogy működik az általad preferált rendszer.

heliox 2011.01.27. 16:38:54

@etruszk: Mi lenne, ha végre elolvasnád, amit írtam?

Nem szerencsejáték, nem engedélylottó, hanem árverés. Az "nyer" aki a legtöbbet ígért. Mivel nem egyet adnak el, ezért holland típusú árverés a megfelelő.

A boltos, ha nem "nyer", mert nem ígért eleget, akkor majd bemegy gyalog, és viszi az áruját, ahogy tudja. Majd másnap többet licitál.

Hogy ez egy idő után meg fog jelenni az árban? Igen. Jobb levegő, magasabb ár. Majd vásárolsz külső kerületben.

etruszk 2011.01.27. 16:39:58

@heliox: nyugtass meg, Ugye nem a városvezetésben dolgozol?

Hurri Kán 2011.01.27. 16:39:58

Egy-két dologra kiváncsi lennék... Aki a belvárosban lakik? (6-7-8, 13. kerület pl., mozgássérült? Nem csak papíron, hanem ténylegesen...?)

És ha holnaptól mondjuk 100.000 ingázó átülne tömegközlekedésre, hol hagyja a kocsiját?

heliox 2011.01.27. 16:41:00

@a-kis-herceg: Nem az a cél, hogy nekik fájjon. A cél a tisztább levegő. Mérhetően nem több, mint napi N db autó a belvárosban.

heliox 2011.01.27. 16:41:49

@newtehen: Hogy adja át a licitet? Maximum kölcsönadja a kocsiját. A licit rendszámhoz kötött.

ex-dr. vuk 2011.01.27. 16:43:20

Nem ertek egyet 100%-ban, ugyanis a belvarosi karosanyagkibocsatas csak egy, a masik a DUGO. Szoval aki magancellal autozik az NE mentesuljon semmilyen modon, hanem jarjon metroval, es ne akadolyozza a buszokat/mentoket/szolgaltatokat/kukaskocsit a kozlekedesben.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.01.27. 16:44:27

@heliox: Azok a pénzeszsákok, amikből minden áron pénzt akarsz kiszedni, valójában emberek, akik nem szeretik ha lehúzzák őket. A Boltos pld nem fogja beépíteni az áraiba, vagy licitálgatni, hanem nyit egy olyan helyen egy boltot, ahol nem kell ezzel szórakoznia. Aztán tényleg olyan lesz a belváros, hogy a zombieland 2. évadját ott forgatják. Jó lesz a levegő, de megszűnik FŐVÁROS-nak lenni. De nem vaj, majd lesz egy másik máshol, úgy is érik már.

etruszk 2011.01.27. 16:44:57

@heliox: Én nem a külső kerületben vásárolok, hanem otthon... :)
TE fogod kifizetni az árát itt budapesten.
Pontosabban te is és az összes belvárosban lakó/élő ember, függetlenül attól, hogy van-e autója. Gratulálok.

Ja. Ha nekem többe kerül behajtani, akkor azt kifizettetem a munkáltatómmal. Ő beépíti a szolgáltatása árába. Te meg kifizeted. Hidd el, én a pénzemnél leszek.
Van még ilyen ötleted, hogy hogyan fizethetnél még többet az én behajtásomért? :)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.01.27. 16:46:02

@heliox: Aha, persze. Szerintem Te még sosem licitáltál. Na irány a Vatera, nézd meg gyorsan hogy megy az ilyen! Nem vagy a hülye fiam, hogy én tanítsalak ilyenre,.

etruszk 2011.01.27. 16:46:26

elnézést kis b ért a Budapestben

heliox 2011.01.27. 16:46:34

@etruszk: Nem ott dolgozom, de biztos olvassák a blogot. :-)

Kiürül a belváros? Ez baj? Pont ezt akarják. Ez lenne az egésznek a célja. Hogy ne menjen be naponta több, mint N autó.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.01.27. 16:49:10

@heliox: Bakker, de nem az autók tűnnek el onnan, hanem az emberek, és mindaz, amiért érdemes odamenni.

etruszk 2011.01.27. 16:50:47

@heliox: Nem úgy ürül ki, teeee...
Hanem úgy, hogy bezárnak a boltok. csak az jár majd arra aki ott lakik. Kihalt utcák. Kutyaszar. Turistahordák.
Meg lehet nézni a Nagykörutat, a Párizsi udvart, a Váci utcát. Vagy éppen a Ráday utcát: Éttermek, sörözők végig. Nagyon szép...

heliox 2011.01.27. 16:51:54

@newtehen: Nem baj ha nem érted. Nem is neked kell érteni. De ez nem vatera, nem eBay lenne.

És ha azt akarjuk elérni, hogy maximum N autó mehessen be a belvárosba egy nap, akkor ez lenne a LEGOLCSÓBB megoldás, ahol a legkevesebb sarcot kell fizetni. Nem tudom mennyit. Amennyit ez megér annak aki be akar autózni. Karácsony táján többet, nyáron kevesebbet.

etruszk 2011.01.27. 16:53:36

@heliox: Ha mutatsz nekem 1 azaz 1 darab boltot a Dózya György úton, akkor le a kalappal. Bármilyen boltot, legyen az rövidáru, elektronikai, könyvesbolt, ruhabolt, bármi.

heliox 2011.01.27. 16:53:52

@etruszk: Pontosan erre gondoltam, hogy így ürül ki. Az egyik nem megy a másik nélkül. Ha nem mehet be az autó, kiköltözik egy csomó üzlet. Ez ilyen. De ez nem attól lesz ilyen, hogy milyen szisztéma szerint árusítod a behajtási engedélyeket. Hanem attól, hogy limitálod az autók számát.

etruszk 2011.01.27. 16:54:36

@heliox: Te abból indulsz ki hogy valaki oda akar menni!!!
Akar a franc, nekem dolgoznom kell.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.01.27. 16:54:41

@heliox: Jól van, nem húzom fel magam rajta, végül is hála istennek ez csak a Te fejedben létezik. Én meg álmodok magamnak tarka rétet, kis patakot.

heliox 2011.01.27. 16:58:31

@etruszk: Dolgoznod kell. Vagyis oda kell menned. Kigazdálkodod a fizetésedből, vagy jársz busszal, vagy keresel más munkahelyet.

Mondjuk V. kerbe most se járnék be autóval végig. P+R és bérlet.

heliox 2011.01.27. 16:59:19

@newtehen: az enyém nem

Én éjjel nappal dolgozom.

etruszk 2011.01.27. 16:59:27

@gyvy: Neked elhiszem. Fejben lefuttattam, a Thököly úti végénél csak a rendőrségre emléxem. Talán a Damjanich utca körül akad egy pár üzlet. Aztán a banképület, aztán az Andrássy, aztán az állatkórház, Mávkórház. A vasúti aluljáró után talán megint akad hely üzletnek, aztán a Vízművek és az Elmü épületei, aztán nem sok minden a Dunáig.
Szóval nem egy bevásárlóutca.

De elhiszem. Le a kalappal. Azért ha vásárolnivalóm lesz, biztos nem arra indulok.

etruszk 2011.01.27. 17:00:49

@heliox: Nem, mondtam fel. A munkahelyem költözött el. A Róbert Károly körúton kívülre.

heliox 2011.01.27. 17:02:52

@etruszk: Legyen az a Dozya György út a Dózsa György út, bár nem értem, mert ott sok parkoló van a liget mellett. Nem mintha lenne hely, viszont elviszik a téli gumidat.

Van egy elektronikai bolt a rendőrség mellett a Dózsa György úttól 10 méterre. Ebbe ne köss bele, hogy nem a Dózsa Gy-re nyílik az ajtaja, mert kicsinyes lenne.

Van két kínai vendéglő a Dürer sor végén. (Régen Dózsa vendéglő volt az egyik, a másik meg arról lett híres, hogy két tulajdonos nőt felrobbantottak benne.) Egy sarokra onnan van egy harmadik is. (Az egyik szarabb, mint a másik.)

etruszk 2011.01.27. 17:03:38

@heliox: De ha én felmondok, akkor keresnek a helyemre mást. Mivel az utódomnak is kocsival kell járnia, ezért csak úgy vállalja el, ha az ilyen költségeket ( havi 40-60ezer parkolásra + behajtási díj) a cég kifizeti. A cég kifizeti. És behajtja rajtad, megemeli az árakat. Ha te nem fizetsz, akkor szolgáltat máshol. Neked meg oda kell menned, ha szeretnél belőle.
Így működik a piac.

Hurri Kán 2011.01.27. 17:03:56

@etruszk:

Van egy pár a Rendőrség épületével nagyjából szemben, ill. a Rendőrség oldalán is, a nagy irodaházak és a Rendőrség közötti részen is.

Meg azon a szakaszon is, ami a régi Spirál-székház volt, most oda is valami új irodaház épült.

etruszk 2011.01.27. 17:04:45

@heliox:Azért az elég gáz, hogy a Dózsa György teljes hosszában ennyit tudsz felsorolni....
Egyébként sz@r a kommentablak, nem látom, mit írok.

heliox 2011.01.27. 17:05:07

@etruszk: Jól tette. Nekem eszembe sem jutott a belvárosban irodát bérelni. Nem is kellett kiköltöznöm.

etruszk 2011.01.27. 17:06:02

@gyvy: Azt mondtam én is, hogy sanszos, hogy ott vannak boltok. De ezek ugye a környéken lakók minden igényét nem szolgálják ki?
Mi lesz akkor, ha ilyen lesz az egész belváros?

heliox 2011.01.27. 17:06:40

@etruszk: az maximum engem minősít, hogy ennyit tudok felsorolni, nem a Dózsa György utat. De ha már:

1. nem ennyit tudok felsorolni, hanem ennyit soroltam fel
2. van több is, te magad is írtad
3. és akkor mi van? Nem értem, hogy ez hogy kapcsolódik a témához.

Hurri Kán 2011.01.27. 17:08:10

@etruszk:
Nem szolgálják ki. De a belvárosi boltok sem igazán az ott lakók igényeit szolgálják ki.
Bár ki tudja, lehet van aki naponta vesz 3 inget á 26.000.-, vesz néhány borkülönlegességet majd beugrik levezetni a napot egy Night Clubba :D

etruszk 2011.01.27. 17:08:23

@heliox: Igen jól tetttük, hogy kiköltöztünk. Ugyanis már nincs miért ott lennünk, nem éri meg. Mint ahogy elköltözött néhány bank is a Hold utcából, a Kálmán Imre utcából, a Vadász utcából, stb. Régen a környék tele volt kerékpáros boltokkal. Most mutatóban akad pár.

heliox 2011.01.27. 17:08:30

@etruszk: Ha igény van, akkor megjelenik a bolt is. Ki fog egyenlítődni. Nem lesz olyan mint most. Hogy jobb lesz, vagy rosszabb az egyéni megítélés kérdése. Mindenkinek más a jó.

A pareto elv nem működik a gyakorlatban. Egy paramétert megváltoztatsz, és minden megváltozik.

heliox 2011.01.27. 17:09:50

@etruszk: De az nem biztos, hogy baj, hogy ezek kiköltöztek. Változik a világ.

Zorgo 2011.01.27. 17:10:40

Búcsúzom kedves Fórumozók.Sajnos beszivárogtak ide is a zöldek, és a sok fszgtól nem tudnak elrugaszkodni.A környezetvédelem legnagyobb problémája,hogy akik képviselik csak végletekben tudnak gondolkodni, és így komolytalanná válnak az amúgy érthető elvek is.

Hurri Kán 2011.01.27. 17:13:06

@MTFUN:
Ez sajnos nem csak erre a posztra jellemző...

etruszk 2011.01.27. 17:13:55

@heliox: Az emberek onnan való elterelésével megszünteted az igényt is. Az igényt az emberek generálják. ( tudod a vásárlók) És ha azt akarod, hogy messzebbről is odamenjenek, akkor lehetővé kell tenned a megközelítést.
Ha ezt nem teszed akkor csak az arra sétáló emberekre számíthatsz.
Például ezért nincs kazánáruház a belvárosban. Kazánért nem ugrunk be két kávé közt, zsebre dugott kézzel, fütyörészve. Pláne nem helikopteren akarjuk elszállítani. Tehát a kazánok esetében ez teljesen jól működik. Kérdés, hogy minden boltot be akarsz-e záratni.

Dassler 2011.01.27. 17:20:12

@a-kis-herceg: hát ez van....szerencsére attól bőven jobban keresek, h otthon maradjak.

heliox 2011.01.27. 17:21:16

Én nem akarok egyetlen boltot sem bezáratni. Azt sem állítottam, hogy egyetértek a dugódíjjal.

Csak azt mondtam, hogy ha dugódíjat akarnak szedni, annak csak az lehet a célja, hogy limitálják a naponta bemenő autók számát, hogy csökkenjen a környezetszennyezés, és a dugó. Erre pedig mondtam egy szisztémát, ami szerintem egyszerű és a legkevésbé igazságtalan. És az egyszerű talán még fontosabb, mint az, hogy mennyire igazságos. Mert ha egyszerű, akkor átlátható, és akkor már nem is lehet olyan nagyon igazságtalan.

És akkor még tessék különbséget tenni a "nem olyan nagyon igazságtalan" és az "igazságos" között.

Dassler 2011.01.27. 17:28:28

@heliox: nyelvtanból soha nem voltam erős....szóval ahogy tetszik.

D4D 2011.01.27. 17:57:57

@Öreg Trafford:

Persze ahol felszáll a metróra, ott kultúrált korszerű, a valós igényeknek megfelelő P+R van.

D4D 2011.01.27. 18:03:01

@Hozzá Szóló:
A vidékieket meg az háborítja fel, hogy hétvégén odajársz pihenni.

Ez is olyan primitív érv mint a tied.

Torrente I. 2011.01.27. 18:04:30

@metalheart: Egy budapestinek szerintem a legfontosabb, hogy ne legyen ennyi autó a belvárosban. Napi 500.000 autó jött átlagosan Budapestre az elmúlt években. Elfogadhatatlan. Hozzá kell tegyem úgy tűnik nekem, karácsony óta a benzinár valószínűleg elérte a vidéki autósok és szerintem a budapesti kényelmesek fájdalomszintjét, mert kifejezetten kellemesen lehet közlekedni.

Torrente I. 2011.01.27. 18:13:06

@etruszk: A belváros nem az a hely ahol kiflit, pokrócot, egyéb vackokat be kell szerezni, nem az a hely ahol az átlagpolgár szolgáltatójának tevékenykednie kell. A belváros a város ékköve kell, hogy legyen. Luxusnegyed, ahol sétálgatsz nézed a szép üzleteket szép embereket, szép autókat, szép házakat. Korzózol. Ha nem telik rá, megnézed a neten. Ha tetszik ha nem kapitalizmus lévén annak jobb aki gazdag. Teszek rá, hogy ki miért nem akar fizetni.Leginkább senki semmiért, mert járjon minden mindenkinek. Szerencsére nem így van, úgyhogy csak előre! Jöjjön a dugódíj!

Torrente I. 2011.01.27. 18:17:17

@D4D: Én még egy vidékitől sem hallottam, hogy fel lenne háborodva azon, hogy valaki oda jár pihenni. Ennek valószínűleg az az oka, hogy a pihengetés nem tömegrendezvény, és egyébként is pénzt hoz a konyhára.

D4D 2011.01.27. 18:21:13

@Öreg Trafford:
Nem mindenki költözött ki. Van aki már ott született.

Torrente I. 2011.01.27. 18:21:47

@MTFUN: A dugódíj nem a környezetvédelemre megoldás, hanem arra, hogy egy az utóbbi évtizedekben élhetetlenné vált városrész emberi legyen, különleges , olyan, amilyen egy világváros ékessége kell hogy legyen.

D4D 2011.01.27. 18:26:36

@Simar S.: "csak azt tudnám, miért kerül mégis 3x annyiba egy belvárosi lakás, mint egy azonos méretű és "jó levegőjű" külvárosi"

Már a bevában csökkennek az árak.

D4D 2011.01.27. 18:31:11

@wfoaxgaga:
Nézd meg mennyi híd van az általad megálmodott zónán kívül, és gondolkozz el.

Mellesleg az utcánkban a tágabb szomszédságból egyedül én vagyok kövér, én viszont néha turázom. A többi semmit nem sportol a söriváson kívül, és ők is autóval járnak. Sőt, van a LAjos felesége, aki kifejezetten csini és sudár. 44 éves, de a 16-18 éves kissrácok is utánafütyülnek néha.

D4D 2011.01.27. 18:39:02

@wfoaxgaga: Akkor te megveszed 430-ért a kenyeret, és nem jössz ki a 250 Forintosért, vagy ha igen, akkor fizess 2000 Forintos díjat.

Barátom! Feladom. Te sajnos egy kevésbé okos ember vagy.

D4D 2011.01.27. 18:41:00

@Öreg Trafford:

Ajánlom Bécsben a Süd-Ost Tangeziale-t délután fél ötkor. Megtudod mi a dugó.

D4D 2011.01.27. 18:48:23

@etruszk: " én is szoktam magamban mosolyogni, mikor nyáron az autóban öltönyben ülve a 20 fokban, felnézek az egymás hónaljszagában álló csapzott emberekre a buszon/villamoson. Van még a kocsiban két vasalt ingem, némi üdítő, harapnivaló."

- Kellemes zene szól, amit szeretek, és ha velem van, akkor a kedvesem malac dolgokat suttog a fülembe.

a-kis-herceg 2011.01.27. 18:52:51

@D4D: hu b+ ez mekkora káosz. a miénk áttekinthetőbb..

és ebben mindben járnak metrok?

D4D 2011.01.27. 19:03:40

@MTFUN:
Arról se feledkezz meg, milyen vastag egy út nálunk. És milyen vastag máshol.

Konkrétan a német pályán csak a betonréteg 70 cm.

Itthon:
m.blog.hu/au/autozz/image/beszakadt-m1.jpg

D4D 2011.01.27. 19:07:21

@a-kis-herceg:

Mondjuk egy nap, amikor nem autóval megyünk, hanem tömegközlekedéssel? Kifeküdne reggel minden busz a túlterheléstől. Nem bírná a BKV.

D4D 2011.01.27. 19:16:20

@vuk_:

Azt tudod, hogy itt kevesebb a metró mint Londonban ugye?

D4D 2011.01.27. 19:28:35

@heliox:

"Csak azt mondtam, hogy ha dugódíjat akarnak szedni, annak csak az lehet a célja, hogy limitálják a naponta bemenő autók számát, hogy csökkenjen a környezetszennyezés, és a dugó."

Sajnos a belvároson megy keresztül a Rákóczi tengely, a Váci-Üllői tengely.

Ezenkívül:
totalcar.hu/magazin/hirek/2010/04/05/uj_kozlekedesi_rend_budapesten/
vakbarat.totalcar.hu/magazin/kozelet/2011/01/17/a_csipak-zeppelin_mellekhatasai/

Mellesleg a forgalomcsillapított belvárost úgy oldották meg (déli részét), hogy bárhol behajthatsz, de kifele csak egy 2-3 autót engedő lámpán. Fordítva kellett volna, így ugyanis pont ott lett dugó, ahol nem akarták, hogy legyen.

D4D 2011.01.27. 19:31:37

@Torrente I.:

" mert kifejezetten kellemesen lehet közlekedni."

Ezek szerint a Budakeszin át bejövők fájdalomküszöbe magasabb.

D4D 2011.01.27. 19:37:36

@Torrente I.:

Ezt a pénzt hoz a konyhára mondatot kellene a belvárosi álmélyzöldeknek is megérteni, hogy a belvárost lehet forgalomcsillapítani. Ésszel, egy bizonyos határig.

Verona, Firenze. Mindkettőben az a közös, hogy nem mehet be már autó (belvárosba). Abszolút nem.

Mindkét városban többszintes mélygarázsok épültek, Firenzében majd minden utcában jár busz, ahol szűk az utca, ott kisbusz.

Itthon is jó lenne, ha a lezárt részeket meg lehetne közelíteni tömegközlekedéssel. Azonkívül párezer P+R se jönne rosszul. Sőt, ha Gyálról a vonat nem 30-40-es tempóval vánszorogna, akkor lehet ott se állnának az autók akkora sorokban.

Budaörsön rengeteg munkahely keletkezett az elműlt időkben, ezeket jellemzően nem budaörsiek töltik be. Budaörs fejlesztette a helyi közlekedését, és több új utat illetve utcarészletet (eddig még hiányzó) is épített.

D4D 2011.01.27. 19:39:58

@Torrente I.:

Egyébként erről, hogy zavarja-e a vidékieket a pihenni haladók hada, kérdezd meg a gárdonyi, csopaki, tihanyi, stb embereket. Mert amíg a pénzt megtermelik (turista fizet, dolgozó helyi adót termel), addig mindenki örül nekik, de ha elindul haza, akkor dögöljön meg, mert nem kapok tőlük levegőt.

D4D 2011.01.27. 19:43:32

@a-kis-herceg:

Járnak.

Mellesleg bárcsak a mienk is ilyen áttekinthetetlen lenne.

ex-dr. vuk 2011.01.27. 20:49:45

@D4D: valamint kevesebb a csapadek, es a varos is kisebb.
nem lehetnek egyformak :)
A tobbi akarat kerdese.

D4D 2011.01.27. 21:42:40

@vuk_:

Te ott élsz és látod.

Londonban, ha megyek É-D irányban, vagy K-Ny irányban. Át tudok úgy kelni a városon, hogy elkerüljem a díjzónát? Hány híd (és milyen kapacitással) van a zónán belül és kívül?

ex-dr. vuk 2011.01.27. 22:12:49

@D4D: el tudod kerulni a ring road-on, de irgalmatlan nagy kerulo... Pesten a nagykoruton belul atmeno forgalom van? Ugye nem.
Igen vannak hidak, nagy resze zonan belul, mind keskeny, vagy autoval tilos (van 1 vasuti+gyalo, 1 csak gyalog), kiveve a London brigde az 2x3 sav (1-1 busz), es talan az zonan kivul is van. Zonan kivul amugy nincs tul sok hid, van egy alagut meg viszont.
Londonban autozni a dugodijtol eltekintve is SZOPAS. Az csak hab a tortan hogy meg fizetsz is erte.

D4D 2011.01.27. 23:50:58

@vuk_:

A Nagykörúton belüli átmenő forgalom elég sok van, vagy marad a Hungária krt., de az mindenre jó. Van amire nagyon nagy kerülő. Sok esetben a Hungárián tovább is tart eljutni, mint a városon keresztül.
Nagykörúton belüli legfontosabb átmenő útvonalak:
Hegyalja-Rákóczi
Váci-Bajcsy-Üllői
Zugló-Andrássy-Lánchíd-Alagút
Kőbánya-Baross u. - Hűvösvölgy
Csepel-Bel-Buda

18 hidat számoltam össze Londonban a guglival. Ezek általában 2x2 sávosak.
Budapesten ehhez képest a Nagykörutat is beleszámolva maradna Bp-n a dugódíj bevezetése után 4 db, beleértve a nagykörúti hidakat is. Nem számolva az M0-ást, mert az nem alternatíva, főleg a déli szakasz az állandó balesetek miatt.

Londonban egy kicsit más arányok vannak nem?

Vegyük hozzá a Dunai átkelési lehetőségeket: Magyarországon:

Vámosszabadi
Komárom
Esztergom
Budapest M0
Bp Árpád híd
Bp Margit híd
Lánchíd
Bp Erzsébet híd (2x3 sáv, bele a dugódíjzóna közepébe!)
Szabadság híd
Petőfi híd
Lágymányosi híd
Bp-Dunaharaszti Déli M0 híd
Dunaújváros
Dunaföldvár
Szekszárd
Baja

Ez csak 16. Londonban van 18. Na ezért nem szabad Londonnal érvelni a dugódíjra.

ex-dr. vuk 2011.01.28. 00:04:16

@D4D: eleg szomoru, hogy belvarosi atmenoforgalom van (bar tovabbra is az a velemenyem, hogy nem az a jelentos). Es a dugodijjal nem lenne jobb? Nem a belvaroson mennenek at...
4 db hid a belvaroson kivul pesten, azt mondod. Londonban 18 osszesen (dugodijon belul is). London 4x nagyobb varos (lakossagat tekintve mindenkeppen). Szamolj.
2x2 savos az lehet, de ilyenkor a kulso szinte mindig busz... Elso ket zonaban mindenkeppen. A keplet egyszerubb ennel: pesten mindenki autozni akar mig itt nem. Lehet, hogy a sok metro az oka, viszont iszonyu sokan futnak (komoly, reggel munkaba futva), bicikliznek, nagyon sok a motor is, es szinte mindenhol buszsav van, ahol az ut 2x2 lehene a szelessege miatt. Pesten csak azert nincs ez meg mert nem igy alakitjak ki - az autozasnak kedveznek, meg is van az eredmenye (annak egyszeruen nem lehet kedvezni, mert akkor tele lesz minden autoval .. a dugo marad csak tobben lesznek, erre mar eleg sokan rjottek, pesten meg nem).

D4D 2011.01.28. 00:26:02

@vuk_:

"eleg szomoru, hogy belvarosi atmenoforgalom van (bar tovabbra is az a velemenyem, hogy nem az a jelentos). Es a dugodijjal nem lenne jobb? Nem a belvaroson mennenek at..."
- Abban hoigy szomorú, egyetértünk. Jelentősnek jelentős. Aki pl az Astoriától megy a Duna felé, az átmegy az Erzsébet hídon. Az egyik legnagyobb áteresztőképességű híd a belvárosban van.
Dugódíjjal hol menne? A város kelet nyugati átszelésének nincs alternatívája, csak az Erzsébet híd. Így lett a város kialakítva anno. Minden forgalmat nem lehet a Hungária krt-ra terelni, mert ahhoz a Hungáriának végig 2x4, de inkább 2x5 sávosnak kellene lennie, és a kör irányban kellene lennie a felüljáróknak, amelyek jelenleg a centrum irámyába vezetik a forgalmat akadály nnélkül, míg egy nagyobb kereszteződésnél 3-4 lámpa alatt lehet átjutni, ha az elkerülő úton akarsz menni.

"4 db hid a belvaroson kivul pesten, azt mondod. Londonban 18 osszesen (dugodijon belul is). London 4x nagyobb varos (lakossagat tekintve mindenkeppen). Szamolj."
- Azt mondtad egy esik ki, mert csak egy van a zónán belül.
Hidak számában jobban állunk mint Londodn, de a többi szempont? P+R? Elővárosi vasút? Metró? Kerékpár? - Itt említem meg, hogy volt kollégámat ráneveltem, hogy Békásmegyerről Dél Budára, amikor az idő engedi, kerékpárral járjon. (Folyton sír, hogy nem tud kerekezni, régen sokat nyomtuk együtt, én abbahagytam, neki nem lett pocakja). Nem tudja hol tartani a kerékpárt, valamint ha esik délután, akkor is tekernie kell hazafelé, nem hagyhatja bent éjjelre. No Comment!

" pesten mindenki autozni akar mig itt nem."
- Én nem akarok, de a Bp bérletre 54% terhet raktak, mert juttatás. Igaz, a volánnak a 86%-át kifizetik.
Olcsóbb kocsival járni, az az igazság. Főleg nekünk, mert mi ketten járunk.
Azonkívül sokan azért autóznak, mert nem tudják a városhatáron letenni az autót a hiányzó P+R miatt. Sokan azért, mert az este 20-30 percenként járó BKV busz nem alternatíva. Természetesen vannak akiknek a seggükhöz nőtt, de Bp-re nem ez a jellemző, sokkal inkább az, hogy nincs valós tömegközlekedési alternatíva. Ha a dugódíj eléri a célját és mindenki autó nélkül akar a belvárosba menni, abba a BKV belerokkan. Főleg ha ezek az emberek már otthonról is kocsi nélkül jönnek el.

" Lehet, hogy a sok metro az oka,"
- Valószínű.

"Pesten csak azert nincs ez meg mert nem igy alakitjak ki - az autozasnak kedveznek, meg is van az eredmenye"
- Némi pozitív javulás történt a buszsávok terén, de jó magyar szokás szerint megint a ló túloldalára estünk. Néha csúcsidőben 12 percenként járó busznak is festenek sávot, holott a busz üres, mellette párhuzamosan meg a villamos.

"annak egyszeruen nem lehet kedvezni"
- Ezt finomítanám: Ösztönözni nem szabad, de ha már van, akkor legalább direkt ne blokkoljuk. Elég ha előnyt élvez vele szemben a busz villamos stb.
Az autózást ugyanis kiirtani nem szabad. Bár korábban Enver Hodzsa Albániájában komoly eredményeket értek el e téren.

ex-dr. vuk 2011.01.28. 00:50:18

@D4D:
nem kiirtani kell az autozast, de jelentosen korlatozni kell, kulonben mindenkinek rossz lesz (az autoban ulonek is).
A hazafele tekereskor elazik az ember az hol zavar? :) Otthon van torolkozo meg szaraz ruha. Engem odafele zavarhatna, de van esoruham. (itt amugy senkit sem zavar az eso mert a 90% odaerve atoltozik).
Szoval valoban nem lehet a korutra sem terelni mindenkit, ennel egyszerubb: alternativat kell adni. A BKV nem rokkan bele, ha szep lassan felkeszulnek, es az igeny novekedesevel novelnek. Persze nincsenek illuzioim, amig mindent ellopnak nem lesz penz semmire, erre sem.
Aztan majd nez az allambacsi hogy honnan jon ez a sok tudorakos meg keringesizavaros... Hat az utcarol, b*szod.
A kerekparozast meg azert kell mindenek felett(!) segiteni, mert az elonye nyilvanvalo: tisztabb levego, kevesebb dugo es stressz, tobb mozgas - eleg hamar meglatszana az egeszsegugyi kiadasokon.

D4D 2011.01.28. 02:52:31

"A hazafele tekereskor elazik az ember az hol zavar?"

Van akit zavar. Főleg azt, aki szemüveges, és amellett hogy bringázik, még megveszi/megkapja (lényeg hogy van neki) a havibérletet, és így kényelmi szempontból ilyenkor autó helyett hévre és villamosra akart ülni.

Ő vissza ülni a BKV-ra, majd onnan az autóba. Miért? Mert az új irodaházakban képtelenség kerékpárt tárolni. Pedig enyhe túlzással csak egy előírás mint a tűzoltókészülék.

Hozzá Szóló 2011.01.28. 14:10:56

@D4D: Hát én aztán egész biztosan nem oda járok pihenni. Főleg nem autóval. Pukk.