Bádog Böske utóda a világot akarja

2011.02.16. 06:49 - vancat

Nem tudni ki, hol, mikor és miért döntött úgy, hogy míg a sportkocsik vonzóak, a limuzinok elegánsak, a terepjárók vagányak - az elektromos és hibrid autók meg gnóm külsejűek legyenek.

Hallottam olyan magyarázatot, miszerint azért csúnyították meg ennyire az első generációs hibrid- és villanyautókat, mert akik vásárolták őket, azok számára lényeges volt, hogy rögtön kiderüljön: ők egy különc, trendi, öko, zöld autót választottak.

Egy biztos: ennek a hőskorszaknak - szerencsére - tutira vége. Az idei évben végre megjelennek a formás hibridek, amelyeken természetesen apró, diszkrét, de egyértelmű jelekből továbbra is felfedezhetjük a kiegészítő villanyhajtásra utaló jelzést. Az első fecskét, a tavasszal érkező Honda Jazz hibridet korábban már megünnepeltem. Amiről most írok, az - várhatóan - az eddigi legnagyobb hatású, darabszámú és világszerte a legnépszerűbb hibrid autó lesz, amely talán igazi áttörést hozhatja a részleges villanyautózás történetében.

Az új Ford C-Maxról van szó, amelynek rögtön két változata is lesz: a C-Max Hybrid és C-Max Energy között a legnagyobb különbség az, hogy míg az első hagyományos hibridautó, azaz az elvesző mozgási energiát tárolja és használja fel újra, addig utóbbit hálózatról is lehet tölteni, így roppant nagy hatótávot érhetünk el vele. A Focus Electric, a hibrid C-Max is lítium-ion akkukat kap, és mobiltelefonról is programozható a töltése, valamint ellenőrizhető a feltöltöttsége.

A C-Max hibridek népszerűsége azért borítékolható, mert ez a gép villanymotor nélkül is jó autó. Praktikus, jó formájú és bár olcsónak nem mondható, ár/érték arányban azért ott van. Tehát nem az első és az egyetlen érv lesz mellette a villanyhajtás, hanem egy eleve vonzó autót egészítenek ki egy zöld extrával. (Belegondoltak abba, hogy mondjuk egy Priust, Insightot megvennének, ha nem lenne hibrid?)

Szóval a Ford - legjobb hagyományaihoz híven - újra az egész világ autópiacát megmozgató lépésre készül: egy világszerte kapható, vonzó, jó külsejű autót árul hibrid hajtással. Tulajdonképpen tök egyszerű azt ötlet. Olyan, mint annak idején a Galamb József által tervezett Bádog Böske (T Modell) futószalagos sorozatgyártása. Sok sikert hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr672664518

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gatto nero 2011.02.16. 12:10:08

Azt hallottátok, hogy Makón - Galamb József szülővárosában - retrotaxiként fognak közlekedni Bádog Böskék.
A C-Max egyébként tök jó autó, bár én csak az előzőt ismerem jobban, de az új is jól néz ki.
Különösen a rövidebb....
De mikor jön a hibrid? Még idén?

váév építők (törölt) 2011.02.16. 12:16:00

meg tudja mondani valaki, hogy egy mai elektromos autóval kb. hány forintba kerül egy kilométer otthoni feltöltéssel?

mert ez az ami számít.
szerintem sokan hajlandóak lennének többet költeni színtiszta elektromos autóra, ha ki tudnák számolni hogyé megy.
de én még ilyet adatot nem találtam a nagy büdös interneten.

mernokbazis.hu · http://www.mernokbazis.hu/ 2011.02.16. 12:53:59

Úgy tünik a 2 ütem kel versenyre az elektormos
autókkal, és a hybrid kütyükkel Bill Gates támogatásában...
Bánni nem érdemes, mert jóval olcsóbb lesz a fenti
technológiáknál.

mernokbazis.hu/cikkek/mit-keres-bill-gates-az-autoiparban

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.02.16. 13:15:31

@váév építők: Egy Nissan Leaf esetében kb 2-3 euró elég a feltöltéshez, ami 120-130 km megtételét jelenti. Az a baj, ha már élettartamra számítjuk végig a költséget, akkor már nem éri meg az elektromos autó a mai irreálisan maga ára mellett. A németek számoltak egy sort a FIAT 500 1.4-es benzinese és a nem gyári elektromos verziója között. 50.000 km megtételénél egy kilométer a benzinesnél 11 centre, míg az elektromosnál 37-re jött ki.
"Az új Ford C-Maxról van szó, amelynek rögtön két változata is lesz: a C-Max Hybrid és C-Max Energy között a legnagyobb különbség az, hogy míg az első hagyományos hibridautó, azaz az elvesző mozgási energiát tárolja és használja fel újra, addig utóbbit hálózatról is lehet tölteni, így roppant nagy hatótávot érhetünk el vele. "
Ekkora butaságot legalább ne írjunk le. Ha tölthető egy jármű, akkor persze hogy növekszik az elektromos meghajtással megtehető távolság. Egyébként a Ford is csak a jelenlegi iparági átlagnak tekinthető 160 kilométert jelöli meg elméleti távolságnak. Azon pedig, hogy egy hibrid csúnya-e vagy sem heteket lehetne vitatkozni. Az első Insight például abszolút karakteres kocsi volt, de még a filmszerepei ellenére sem tudott sikeres lenni, ugyanis a hozzá kínált technológia volt az ami még gyerekcipőben járt.

váév építők (törölt) 2011.02.16. 13:21:42

@chipanddale74: Köszi!

hogy érted azt, hogy élettartamra számítva már nem éri meg? az aksik sokba kerülnek és gyakran kell cserélni őket?
vagy a villanymotort nem bír sokat?

nagyfeszültség 2011.02.16. 13:47:07

Az új C-Max hibrid, mint a villanykorszak T modellje?
Nem kizárt, de az már nem bádog, hanem villany
bözske lesz....