Állítsa meg valaki Lángot!

2011.02.28. 11:18 - vancat

Közpénzt lopni nem csak úgy és annyit lehet, ahogy Hagyóék, Hunvaldék, Juhászék: nokiás és viszkis dobozokban, öt, tíz, húsz, ötvenmilliókat. Közpénzben kárt okozni lehet még ennél is közérdekrombolóbb módon, ráadásul jelentősen nagyobb összegben; most valaki itt Budapesten éppen erre készül.

Ennek a szerencsétlen, szétlopott, lezüllesztett és szmogban fuldokló Budapestnek - ahogy azt Tarlós István többször őszintén el is elismerte - egyelőre nincsenek túl jó kilátásai. A környezetvédelmi fejlesztések a következő években lényegében kimerülnek egy kis bicikliútépítésben, zajvédőfal-építésben, néhány (egyébként fontos) buszsávkijelölésben és, majd valamikor, a főpolgármesteri ciklus második felében, a dugódíj bevezetésében.

Az egyetlen igazán jelentős, ráadásul nem szigorítást, hanem könnyítést, nem tiltást, hanem többletszolgáltatást nyújtó környezetvédelmi fejlesztést mostanában egyedül a budai fonódó villamos projekt jelentené. De inkább felejtsük is el ezt a hülye "budai fonódó" mű-szóösszetételt és beszéljünk világosan. Az Óbudáról érkező 17-es villamost átvezetnék a Margit-híd alatt, és kialakulhatna végre egy viszonylag egységes kötöttpályás hálózat a budai oldalon, amivel - egy jó menetrend esetén - végig lehetne tömegközlekedni kötöttpályásan, átszállások nélkül.

Ez az Európai Unió által jelentős pénzzel támogatott terv gyakorlatilag politikai meggyőződéstől, életkortól függetlenül minden épeszű ember szimpátiáját elnyerte. A szakemberek is, a szakminisztérium is, a zöldek is, az új budapesti közlekedés gurujai is egyetértenek vele. Egyetlen kis galeri, egy Láng Zsolt kerületi polgármester köré szerveződött kis klikk tesz folyamatosan keresztbe a dolognak, cinikusan, kitartóan. Ha kiszámolnánk, hogy Láng folyamatos vétója mennyi közpénzt vesz el Budapesttől, tízmilliárdos összegek jönnének ki.

De ki is ez a Láng Zsolt? Pontosan nem tudjuk. Polgármester a második kerületben a Fidesz színeiben, a korábbi szocialista polgármester, Horváth Csaba haverja. Ez persze nem visz közelebb annak a kérdésnek a megválaszolásához, hogy valójában ki is ez a Láng Zsolt? Mi a célja azzal, hogy ellehetetleníti több millió ember emberibb tömegközlekedésének jövőbeli esélyét? Honnan meríti az erőt és az elszántságot arra, hogy elvegye még az esélyét is egy autómentesen is kulturáltan, kényelmesen bejárható Buda megteremtésének?

És mi a történetben a háttérjátszma, kik a szereplői? Kinek a kije a Fideszben Láng Zsolt? Orbánnak, Kubatovnak, Simicskának, Kövérnek vagy ki a fenének kéne rászólni, hogy álljon le? Annyi bizonyos: ha Tarlós István főpolgármester, Vitézy Dávid Budapest közlekedési fő-főnöke, Bús Balázs Óbuda polgármestere, az illetékes miniszterek, államtitkárok és más notabilitások nem tudják rövid idő alatt jobb belátásra bírni a villamosgyilkost, akkor a közvélemény szemében ők is tehetetlen politikusokká, bűnös társtettesekké válnak. Az elszalasztott villamosfejlesztés, az elvesztett uniós közpénz és még megmaradt illúzióink elherdálásában.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr802697045

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

puttya 2011.02.28. 20:59:56

Utánanézhetnél, mielőtt posztolsz. A fonódó projekt a 17-es villamos a Török utcán keresztül, a Moszkva tér felé történő bekötését is tartalmazza. ennek az az előny, hogy tképpen kész van. A sínek egyik irányban teljesen megvannak, a másik irányban kéne kb 20 m sínt lefektetni, ja meg 3 váltót beépíteni. Szegeden ezt néhány tíz millából megcsinálják. Jóval kevesebből, mint amiért itt a tanulmányt elkészítették..

spontan · http://erdekessegek.info 2011.02.28. 21:00:19

Itt is beléphetne a képbe Orbán, mint már egy pár ügyben, ahol nem tudtak megegyezni a felek, és eldönthetné az ügyet.

Iustizmord 2011.02.28. 21:02:21

de orbán viktor másfelé néz éppen. esztergom felé biztos nem.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.02.28. 21:05:05

Elöljáróban: szerintem is jó ötlet a fonódó.

De. Ez a bejegyzés elfogult, hiányos és csak az érzelmekről szól. Ha az írója vette volna a fáradtságot, hogy kicsit utánanézzen, akkor talán elolvasta volna, mi is a baja a II. kerületnek. Érdemes lenne megnézni. (Nincsenek illúzióim. A blog írója vagy írói ilyen tettre a korábbi írások alapján nem szoktak vetemedni, hiszen esetleg zavart okozna a szépen kialakult világképükben...)

És egyébként elolvasva a problémákat is azt mondom, kell ez a fonósó villamos megoldás. Kell, mert bár autós vagyok, de látom, hogy a budapesti közlekedés jövője a jó minőségű és kényelmes tömegközlekedés. Ahhoz pedig ez a lépés is szükséges.

roadbot1 2011.02.28. 21:06:42

Téged a BKK fizet? Kicsit tájékozódhatnál, mielôtt hülyeségeket írsz. Nem kevesen vannak, akiknek ebben a formában nem tetszik a fonódás. Már több helyen leírták az érveket pro és kontra. Olvass!!!!

Iustizmord 2011.02.28. 21:06:54

mondjuk az is egy vicc, hogyha egy vidéki kisvárosban hirig van, ha egy kormánypárt politikus luxuskocsival jampizik, ha egy villamsofejlesztési szakmai ügyben elakadás van, ha morzsi kutya beütötte a lábát, a nép felkiált: viktor segíts, szólj má oda hogy nemá.

ez szégyen is hazánkra, hogy egy embertől várjuk a feloldozást. igaz, sokat is tett érte a kiscsákó hogy ez a bizánci szemlélet fennmaradjon. két dolog jut eszembe:

1. bezzeg ha ezt sztalin elvtárs tudná!
2. bicycle repairman! but how?

Before · http://azbeszt.blog.hu 2011.02.28. 21:07:04

Alapvetően szimpatizálok a "budai fonódóval", de azt nagy baromságnak tartom, hogy a felső rakparton akarják elvinni a Batthyány térig. Egyrészt a 17 vonaláról levinni a villamost elég macerás, teljesen szétcseszné a híd alatti területet, ami már most se leányálom közlekedési szempontból. (Persze, egyetértek azzal, hogy a tömegközlekedésnek prioritása legyen, de szerintem mocsok nagy dugót eredményezne ez így.) Aztán a rakpart felső részén kialakítani két villamosnyi helyet, na, az végképp tragédia lenne. A jelenlegi 2×2 sáv is teljesen be szokott dugulni, ha marad 2×1 sáv, elgondolni is rossz...
Több értelmét látnám a 4-6 vonalára ereszteni a 17-est, akár a Török utcán keresztül, akár valahogy a végállomás átszervezésével. Akkor a Moszkva téren keresztül mehetne a fonódó, ami ugyanolyan jó megoldás lenne.

Iustizmord 2011.02.28. 21:07:54

@roadbot1: kérhetek egy linket? érdekel a contra.

Bambano 2011.02.28. 21:14:25

több millió utas? egy év alatt, vagy hogy?
mert Budapest lakossága nincs 2 millió, az oda naponta beingázókkal sincs 3. A több millió kifejezés akkor lenne helytálló, ha minden budapesti és ingázó ezen a vonalon utazna.

Ja, hogy ez hülye feltételezés? Mint a poszt...

Feuer Frei ! 2011.02.28. 21:15:32

A kerületünk vezetésének ez esetben véleményem szerint igaza van, kár, hogy az ellenérvek valamilyen rejtélyes okból kimaradtak a posztból..
Más kérdés, hogy az egész mizéria szerintem sem a villamos-projekt miatt zajlik.

polpetti 2011.02.28. 21:16:12

Kedves blog író! Egy általános kérdés: mi lenne, ha utána olvasnál a dolgoknak, mielőtt elkezdesz fröcsögni és égbe kiáltó baromságokat állítani!
Amellett, hogy rengeteg II. kerületi, köztük én is ellenezzük a fonódó- projectet, még az NFÜ is közleményben írta le, hogy a kerület aggályai megalapozottak. Hadd idézzem neked az NFÜ idevonatkozó közleményét:
" A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség a beruházás céljának sikere érdekében az érintettek előkészítő munkáit kiegészítő, a vitatott, problémás részletekre fókuszáló, kétszintű vizsgálatot indított. Az első független szakértői vélemény alátámasztja a II. kerület által felvetett kérdések megalapozottságát és jelzi, hogy további vizsgálatok elengedhetetlenek. "

Előbb tájékozódni, aztán fröcsögni!

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2011.02.28. 21:17:16

Jó reggelt, kedves posztoló, szóltak hogy csatlakozz a kórushoz vagy eddig tényleg úgy csináltál mint ha nem ismerted volna a sztorit?

Én naiv módon mindenkiről feltételeznék valamennyi jóhiszeműséget az elején, de te tényleg úgy személyeskedsz mint ha nem lett volna index címlapon párszor a fonódó sztori az összes (stílszerű) mellékvágányával együtt, olvasd el a kommenteket pl.

Egy felületes sötétzöldnek persze szuperjól hangzik a fonódó villamos (legtöbben azt sem tudják hogy az elnevezés nem a járatok összefonódására utal hanem arra, hogy a híd alatt a két szembesínpár űrszelvénye egybefonódik, ezért éppen az üveg nyakáról, a történet egyik legkérdőjelesebb műszaki megoldásáról lett elnevezve)
Szóval a hangzatos szimbolika ellenére az egész egy tohuvabohu, abban a formájáőban ahogy a VEKE erőlteti. Egyebekben ha elolvasod az előzményeket rájöhetnél hogy a II. Kerület támogatja az észak-déli tuja gondolatát, de csak abban a formában ahogy nem okoz több problémát mint amennyit megold.

Lenne ennél néhány sokkal egyszerűbb feladvány is, amelyre valós igény is volna. Pl. miért nem tud körbemenni az a nyomorult négyes-hatos, ha már itt tartunk? Miért nem gázüzemű autóbuszokat vett a BKV mint minden normális országban? Miért van az hogy Rómába tudunk a belvárost akkumulátorral kettészelni képes trolikat szállítani, itthon meg nem is tudunk róla?

Amúgy pedig aki Láng Zsoltot egy lapon emlegeti Horváth "Mindenkiingyenutazik" Csabával az mindent elárul a saját látóköréről és a tájékozottságáról.

Őszinte Őrült 2011.02.28. 21:18:20

miért nem rögtön 15 millió ember emberibb tömegközlekedésének jövőbeli esélyét?

személyeskedni (pl egy polgármesterrel) meg nem kéne, mert minek

roadbot1 2011.02.28. 21:20:05

Jó éjszakát és szép álmokat mindenkinek! Inkább alszom.

puttya 2011.02.28. 21:23:44

@roadbot1: Jó éjt! Csak azon töröm a fejem, hogy a sok méregzöld (e)misszionárius miért akarja megszüntetni Paksot, ha a környezetbarát közlekedéshez sok villamos kell.

uwaga · http://uwaga.blog.hu 2011.02.28. 21:29:59

@Before: "Több értelmét látnám a 4-6 vonalára ereszteni a 17-est"

Ahol csúcsidőben lámpaváltásonként jár a 4-6-os? Na ettől dugulna csak el a 4-6-os villamos vonala.

Olvasd el a blogomat és légy óvatos, ne adakozz ismeretlen, névtelen, titkolódzó embereknek.

Zorgo 2011.02.28. 21:36:34

Tipikus hazai sztori, ami jó lenne 100.000 embernek, azt 100 bármikor megtorpedózza, és így szépen körbeszivatja egymást az ország.Ilyenkor imádkozunk Istenhez, Orbámhoz,pedig csak ilyenek vagyunk, mi magyarok.

Józsi4 2011.02.28. 21:41:48

Az emberi hülyeség határtalan. Mindenen lehet vitatkozni, például engem zavar, hogy a mi utcánkban jár a busz. Millió ötletem lenne merre menjen, sőt még meg is tudnám indokolni.
Bármit fognak javasolni, mindig lesz néhány "okos" aki még okosabb. Talán szakembereknek kellene dönteniük. De mi csak vitatkozzunk nyugodtan, legfeljebb addig megfullad a város.

mukki.schmiede 2011.02.28. 21:46:02

kis hülye szdsz-es kommentelö...
tanulni, tanulni, tanulni.
f@x2fej...:)))

boboo 2011.02.28. 21:47:55

www.nfu.hu/content/7559

A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség a beruházás céljának sikere érdekében az érintettek előkészítő munkáit kiegészítő, a vitatott, problémás részletekre fókuszáló, kétszintű vizsgálatot indított. Az első független szakértői vélemény alátámasztja a II. kerület által felvetett kérdések megalapozottságát és jelzi, hogy további vizsgálatok elengedhetetlenek. A fentiekből következően, a Támogatási Szerződésben rögzítettek hatályát a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség 2011. május 31-ig meghosszabbítja.

és itt vannak az aggályok is:
masodikkerulet.hu/data/cms97077/fonodo_terkep_2.pdf

ez a poszt indulatos és elmebeteg

Normális 2011.02.28. 21:49:04

Kedves Posztoló,
Áruld már el, mi vakított el téged: a párfillérnyi nyomorult "brüsszelipénz" ígérete, vagy a vekés hülyegyerekek lázálmai??
A Rakparttal-híddal-közúti dugóval nem itt most nem is foglalkozom, de biztosíthatlak, hogy már 30 éve is tűrhetetlen volt a Török utcából ki-be szerencsétlenkedő 18-as villamos 4-6 -ost feltartó hatása. Okkal-joggal takarították el akkor is már.
Köszönjük, nem kérünk újból belőle, ha 17-esnek is hívnátok!
(És, ha józanul gondolkodik, az egész Nagykörút nem kér belőle.)
Bel-Budának ez ügyben nincs hová hátrálnia, és biztosíthatlak, nem is fog!

hakapeszi_maki 2011.02.28. 21:54:46

Na, megint a kedvenc témám! De legalább valami értelmeset írt volna, vagy utána olvasott volna... Áh, szóra sem érdemes ez az egész cucc, mivel a poszírónak lövése nincs arról, hogy miről van szó. Vagdalkozik, írja a bérposztokat, de olvasni már nem olvas utána a témának.

Collector 2011.02.28. 21:59:36

fonódás volt itt már bőven kéremszépen mostmá a villamos is ?
Ki ez a hülye ?
Mér kell neki egy naponta háromszor 5km/h val járó villamos ?
Ami miatt megint felbontják a felső rakpartot és megszüntetik az összes parkolóhelyet ...
Persze mindenkivel nem lehet eccerre jót tenni de mégis meg kéne próbálni .

P. A. 2011.02.28. 22:26:54

Az alábbi levélben tételesen, képekkel illusztrálva cáfolva vannak zsoltika gyenge érvelései:

www.levego.hu/sites/default/files/fonodo_valasz_lang_zsolt_1102.pdf

gatto nero 2011.02.28. 22:32:34

@P. A.:

"zsótikát", a kic köpcös disznót, egyébként a
kommentek tanusága szerint csak a sajtófőnöke,
meg egy-két munkatársa szereti. Bár lehet, hogy ők is
csak munkaköri kötelességből védik a védhetetlent.

puttya 2011.02.28. 22:35:08

@P. A.: Te olvastad ezt a levelet? "Képekkel illusztrálva"? Egy fia kép nincs benne, hacsak nem a logókra gondoltál. "Tételesen" Már a levél első mondata is hiányos, de a legjobban az tetszett, hogy a 19-es villamos Budapest fő turisztikai vonzereje. he-he

P. A. 2011.02.28. 22:44:55

puttya: Olvasd VÉGIG a levelet. Nemcsak 3 oldalból áll.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2011.02.28. 22:48:25

"Polgármester a második kerületben a Fidesz színeiben, a korábbi szocialista polgármester, Horváth Csaba haverja."

Aztán nincs összeFONÓdás a pártokban... Ki hiszi még, hogy számít, hogy mi lenne a helyes...

szaboagnes 2011.02.28. 22:52:32

@puttya: lapozz el a negyedik oldalra

nem értem miért szidjátok folyamatosan a posztolót

azt persze nem írjátok le konkrétan, hogy kinek mi baja van a fonódóval

boboo 2011.02.28. 22:56:02

Annyira gusztustalan ez a mocskolódás. Lehetne értelmesen tárgyalni ha nem izomból akarnák végigvinni a beruházást.
A bkk részéről nem ezt tartanám a konstruktív hozzáállásnak.

polpetti 2011.02.28. 22:56:38

Nézzétek, drága gyermekeim, felvázolhatom én újra az összes ellenérvet a fonódó ellen, de akkor sosem megyünk aludni. Ott vannak például a parkolók. Az elcseszett tervés, aminek köszönhetően sikerülne a világ leglassabb villamosával (gyengébbek kedvéért leírom, a 17-es villamosról van szó) szétbarmolni a kerület közlekedését. Mivel ugyebár útfelújítások nem lennének, az autók a villamos síneken közlekednének. Ha pedig egy autó beszorul egy 17es elé, akkor az nemhogy 10 km/h-val, de még egy teknősbéka sebességével sem fog haladni. Volt már rá példa, rá lehet keresni. Akkor aztán telepöfékelik az autók a dugóban a várost. Aki autóval járt eddig, az ugyanis nem fogja letenni. Nemcsak kényelmi, hanem presztizs szempontból sem. Nem lesz tehát gyors villamos, lesz viszont brutális dugó. Arról nem is beszélve, hogy a gyalogos közlekedést esélytelenné teszik, a biciklisekről nem is beszélve. Hát így kell a környezetet kímélni, kérem szépen? És akkor ugye ottvan, hogy még az is, hogy kivesznek jónéhány buszt a forgalomból, aminek a helyébe kerülne a 17es villamos, ami NEM akadálymentes. Ellentétben a megszűnés előtt álló 86-os busszal ugyebár. Ott van més a frissen felújított Bem rakpart lerombolása is, csak azért, hogy a villamosnak legyen hely. A múltkori lakossági fórumon nevű förmedvényen valaki kérdést intézett Vitázy Dávidhoz, hogy mi lesz, ha megépül a villamoshálózat, és esetleg az alsó rakpartot elönti az árvíz. A válasz erre egy rendkívül elmés: dugó volt. De mit lehet várni egy olyan tejfölösképű kölyöktől, akinél még a kontyom is idősebb?
Nem az a kérdés, hogy a II. kerület miért nem támogatja ilyen formában a fonódó megépítését, hanem az, hogy a III. kerület miért támogatja!

Normális 2011.02.28. 23:01:16

A 40-es évek elején az "üsd a zsidót" járta.
Most az "üsd az autó(s)t" a divat. Az autós minden rossznak okozója, rúgjon bele bárki, akinek bármilyen frusztációja van ebben az életben. Nagybátran meg is teszik - főképp, ha csürhébe-hordába verődtek ld. Levegő MCsp, Veke, Kerékpárosklub és társaik.
Most én mondom: emelje fel a seggét, gyalogoljon 50 métert bátran az a párszáz ember, aki ráér villamosozgatni Óbudáról Budafokra. Nem rokkan bele.
És, el a kezekkel a 4-6 os vágányaitól, nem kérünk rájuk semmiféle idegen villamost, semmiféle váltót, kitérőt, sorompót, baktert!
El lehet készíteni otthon, a játszószobában mindezt villanyvasútból. Nem örökölt tán Vitézy Dávidka nagyapjától, Doktojejdős Pétejtől elég reávalót?

Normális 2011.02.28. 23:03:55

@szaboagnes: Leírtam, csak egyetlenegyet a legalább 4 közül. 21:49:04 -kor. Nem elegendő??

uwaga · http://uwaga.blog.hu 2011.02.28. 23:08:12

@polpetti: "a biciklisekről nem is beszélve"

Ha van arra külön kerékpársáv (annyira nem ismerem a környéket), akkor enyhítené a dugókat, ha a bicikliseknek fenntartott sávot megkapnák az autósok? Nem lehetetlen, mert autó biztos több jár arra, mint kerékpáros. A kerékpáros meg tudná tolni a járgányát 50 méteren át, nem szakadna bele.

Olvasd el a blogomat és légy óvatos, ne adakozz ismeretlen, névtelen, titkolódzó embereknek.

boboo 2011.02.28. 23:08:56

@szaboagnes:
www.nfu.hu/content/7559

A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség a beruházás céljának sikere érdekében az érintettek előkészítő munkáit kiegészítő, a vitatott, problémás részletekre fókuszáló, kétszintű vizsgálatot indított. Az első független szakértői vélemény alátámasztja a II. kerület által felvetett kérdések megalapozottságát és jelzi, hogy további vizsgálatok elengedhetetlenek. A fentiekből következően, a Támogatási Szerződésben rögzítettek hatályát a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség 2011. május 31-ig meghosszabbítja.

és itt vannak az aggályok is:
masodikkerulet.hu/data/cms97077/fonodo_terkep_2.pdf

ez a poszt indulatos és elmebeteg

szaboagnes 2011.02.28. 23:11:51

az aggályok nagyját a veke megválaszolta

Normális 2011.02.28. 23:17:43

@P. A.: A Levegő Munkacsoportnak kuss a neve, mindaddig amíg akadályozza az M0 északi szektorát, a 10-es út elkerülőjét, és más egyebeket országszerte.
Szektás, lelkiismeretlen és korrupt* gazemberek gyülekezete.

*sajátos műfajuk a "szellemi védelmi pénz": ha fizetsz nekik, leszállnak a projektedről, és egyből nem lesz "környezetszennyező", nem mennek neki a hatóságok-bíróságok előtt...

szaboagnes 2011.02.28. 23:23:43

@Normális: hát azért nem csak ők írták

bele lehetne nézni nem élből elutasítani

boboo 2011.02.28. 23:25:17

@P. A.:
miért a veke válaszolja meg? akkor majd erre a választ a 2. kerületi horgászklub fogja megválaszolni, aki félti a Duna partot?
kicsit komolytalan és hiteltelen lenne.

boboo 2011.02.28. 23:30:09

@szaboagnes: csak senki nem kérdezte

puttya 2011.02.28. 23:30:32

@boboo: Tagja vagyok a kerületi horgászklubnak, majd előterjesztem a javaslatodat. Egyébként nem vagyunk komolytalanok.

csuvel 2011.02.28. 23:36:07

Be lehet fejezni ezt a sok onjelölt éntudommiafrankó posztolást. A 4-6 vágányára semmit nem szabad rávezetni, mert az legalább most működik. Csúcsidőben állandóan a Margit-hídon a két megálló között áll az egyik kombinó, mert így sem képesek elég gyorsan elintézni az utas átszállásokat.
Szinte perces menetidővel közlekednek. Emiatt ha még plusz villamosokat kellene beengedniük, akkor a körúti utasforgalom fogja a kárát látni.
A híd alatti fonódás meg megint hülyeség, mert szükség van azokra a sávokra ellenben nincs szükség még egy lámpára és plusz dugókra. Én is azt mondom gyalogosként, hogy inkább átszállok a HÉV-re vagy 160,260,86 ra mint hogy feleslegesen elköltsenek ennyi pénzt. Vegyenek inkább Gázüzemű buszokat mert azokra nagyságrendekkel nagyobb szükség van. Tarlós meg monnyón le!

Normális 2011.02.28. 23:37:03

Kedves Ágnes,
Ezzel az egésszel az a nagy-nagy baj, hogy itt nem csak tilos, hanem egyenesen LEHETETLEN kísérletezni. Ha bármi, a legcsekélyebb dolog is megáll a világosan előrelátható problémák közül, akkor marha nagy máris a baj, és MÉGSEM lehet majd visszacsinálni a projekt "brüsszelipénz"- tartalma miatt.
A környéket lakom körbe több, mint 50 éve, így állítom, semmi-de semmi értelme kereszül-kasul zötyögtetni a tervezett helyeken a villamost. Tetszetős, de öncélú, haszontalan, és tényleg csk napi párszáz ember passzióját szolgálná. Már a 70-es években kinőttük ezeket, és így szűnt meg a Török u-i átjáró. Útban volt.
Autótlannak "jó hecc" persze kidobva látni párszáz parkolóhelyet, de józan ember azért mégsem röhög azon, hogy autótartásra kényszerülő családokkal ilyen keményen kitoljanak. NINCS parkolóhelyszaporítási lehetőség a környéken, hosszútávon egy aktív és relatíve "tehetős" réteget túrnának ki innen ezzel. Kívánatos ez egy vársorész számára? Aligha.

cso zsi 2011.02.28. 23:57:25

Az egész fonódó haccacáré nem kellene, ha már korábban kijönne az Árpád fejedelemre a villamos, mondjuk a Zsigmond térnél. Ja, hogy ott a HÉV.
Akkor Török utca - Fekete sas utca kerülő. Vagy a Frankel Leóban alagút.
Egyébként igény mekkora lenne rá?
A pesti oldalon szívesen láttam volna a 2-es villamost az Árpád hídig járni, de a kerületi irodaház-építkezések már megtorpedózták azt. A Jászain látok a villamostól a trolikhoz igyekvő embereket. (anno a Pozsonyin járt a 15-ös villamos)
A budai oldalon jelenleg a 60-as (vagy most épp hanyas) és a 86-os bőven kiváltja a fonódást.
Magára a 17-es vonalra szükség van. Az is tetszetős ötlet, hogy egy utazással nagy távot lehet megtenni.
Még mindig az a kérdés, hogy kell-e ez egyáltalán.

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2011.03.01. 00:04:44

@csuvel:
Örömmel látom hogy másnak is feltűnik: Budapesten miért nem téma a gázos buszok beszerzése???
A 86-os kivételesen egy jól működő buszjárat, lett neki csinálva buszsáv, és állítom hogy sebességben most ott tart hogy csak egy észak-déli metró nyomná le. Ehhez képest egy pusztán a hossza meg az átszállás nélkülisége miatt fetisizált csigajárat miatt fenekestől felbortani Buda teljes, kínkeserves kompromisszumokkal, de még éppen műkdő közlekedését - tipikus presztízs-álom egy villamos... kedvelő fiatal kis srácnak akire hirtelen túl nagy kabátot adtak.

A posztoló azért horvátcsabázik elkeseredetten, mert (Láng Zsolthoz hasonlóan), a kerület ellenzéki politikusai is éppúgy a realitások talaján állnak, és jól csengő, de ezer sebből vérző víziókért nem akarják a konstruktív helyi politizálás hagyományait sutba dobni, hiszen ők is a kerületben élnek és tisztában vannak a minden kicsit is tájékozott kerületi és fővárosi számára ismert tényekkel. (Pl. Buda földrajzi adottságai)

csuvel 2011.03.01. 00:19:46

@Karmadealer:

Ezt érdemes elolvasnod.
www.napi.hu/default.asp?cCenter=article.asp&nID=475070

Meg azt is hogy a BKV szerint miért nem jó, miközben Debrecen és Szeged vígan használja már.
De a BKV ezt is megmagyarázza!

Girhes Joe 2011.03.01. 00:52:40

@Karmadealer:
A 86-os mint jól működő vonal? A nap vicce... Legfeljebb éjjel, meg délután fél 2-kor. Más napszakokban az elfuserált Clark Ádám tér (na EZZEL kéne végre kezdeni valamit) minden egyes észak felé tartó buszt 10-20 percekre megfog, bele is őszülsz, ha ki akarod várni a Batyin. Dél felé meg a Lajos utca kilométeres dugója akasztja meg, ami azért alakul ki, mert a sok hülye autós aki a Szépvölgyire akar fölkanyarodni, nem hajlandó a külső sávba sorolni, hanem bedugítják a belsőt is.

Hooshee · http://hooshee.blog.hu 2011.03.01. 01:09:35

Az egész Dunaparton villamos téma teljesen értelmetlen, redundáns, viszont az itt lakókat nem kicsit szopatja meg. Ott van a Török utcán kivezetés a Moszkva felé, ahonnan nyugodtan fonódhatna ugyanoda. Igen kevesen lehetnek ugyanis azok, akik konkrétan erre a Margit híd-Szarvas tér szakaszra érkeznének dolgozni, ezen a szakaszon a Dunaparton kb. semmi nincs, ami van, az 3 perc séta a Margit hídtól, a minisztériumok). Akinek meg a Batthyány kéne a metró miatt, annak a Moszkva tér kb pont ennyire felel meg. Ráadásul ott megy a HÉV párhuzamosan. Értelmetlen, csak azért hogy legyen fejlesztés, nagyon remélem hogy Láng kitart amíg az uniós pénzt másra fordítják (merthogy ez fog történni, nem elvész).

Hooshee · http://hooshee.blog.hu 2011.03.01. 01:11:28

"Mi a célja azzal, hogy ellehetetleníti több millió ember emberibb tömegközlekedésének jövőbeli esélyét?"

Hogyne... több millió. Komolyan nem értem miért főoldalas ennyiszer ez a blog, demagóg, féligazságokkal operáló hiszti a posztok többsége.

Vaandor 2011.03.01. 01:19:51

Végre valaki kimondja a nyilvánvalót.

Láng Zsolttal nem az a baj, hogy védi a kerülete érdekeit. Az a baj vele, mint a lakossági fórumon mögöttem ülő asszonysággal: Hajtogatja a magáét, hogy mennyi negatívum van, meg kérdései vannak, de mikor válaszolnának neki azt egyrészt nem hallgatja végig, másrészt már jó előre kijelenti, hogy "most jön majd a hazudozás".
Csak Láng Zsolt felelős pozícióba került, ahonnan jól betarthat egy egész (na jó, egy fél) városnak. Szerencsére a néniről ez nem mondható el.

(Ps.: Más helyen is láttam kiemelve,Vitézy megjegyzését, miszerint az árvíz kérdését röviden a "dugó" szóval rendezte le.
Mégis mit kellett volna mondania? Csökkenti a villamosprojekt bármilyen mértékben az árvíz idején igénybe vehető sávokat? Nem. Akkor hogy a fenébe jön ez ide? Árvíz idején valóban dugó lesz, pontosan akkora, mint ma. Ellenben ha a HÉV beázik, még mindig marad kötöttpályás közlekedés a térségben. Nagy baj?)

gozos 2011.03.01. 02:04:48

És midőn egyszer Pilisvörösvárról begördul a városba a vonat, majd továbbrobog az Óbudai temető előtt az utcán létesítendő sínen, majd tova a 17-es vonalán, majd a Batthyányit elérve a föld alatt ki az Örs vezér teréig, majd onnan tova a felszíni villamosvonalon és végül vonatként elhagyja a várost ...

Németország 1975 Stadtbahn-projekt - Magyarország 2045.
de.wikipedia.org/wiki/Stadtbahn

huncsongor 2011.03.01. 06:18:31

Kedves posztolóban most csalódtam. Láng Zsolt nagyon jó polgármester, a kerületbe új bölcsödét mentő állomást és minden szart építetett amit megígért. Ő is támogatja a fonódó villamos projektet csak nem a híd alatt átvezetve, hanem a 4-6sínre rá engedve. Az NFÜ szerint jogosak a II ker igényei a fonódó villamos kapcsán. Szerintem jó 5let a Budai villamos de nem kéne a híd alatt átvinni mert az új extra dugóhoz vezetne.