A Szalon szégyenei

2011.03.04. 07:12 - vancat

Ha már megemlékeztem a Genfi Autószalon két legbájosabb újdonságáról (Rinspeed BamBoo, Mini Rocketman), és az egyik legnagyobb hatású újdonságáról (Ford B-Max), a kiegyensúlyozott tájékoztatás jegyében szólnén néhány szót a szalon két szégyenéről is. Sajnos ezt a világ egyik legnagyobb múltú autógyártója, a Peugeot jegyzi.

Az egyik talán nem is igazi szégyen, inkább csak ciki. Genfre elkészítették az RCZ nevű sportkocsi limitált szériáját. Nos, aki véletlenül még nem hallott az RCZ-ről, annak röviden annyit érdemes tudni róla, hogy egy igazán rosszul sikerült Audi TT-parafrázisról van szó, amely gyakorlatilag a megjelenése pillanatában megbukott. Így aztán limitált szériáról beszélni esetében szemiotikai paradoxon: annál limitáltabb szériát nem nagyon lehet elképzelni, mint amennyit az RCZ-ből néhány megtévesztett vásárlóra sikerült rásózni, a kereskedőkre pedig ráoktrojálni...

Az RCZ-blamázs azonban csak arra jellemző történet, hogy az autógyártók - és persze korántsem csak a Peugeot - tényleg a vérpadig képesek hazudni; egy totálisan bukott modell sikereiről örömódákat zengeni...

Az igazán szégyenteljes mélyütést a Peugeot a 3008 dízel hibriddel vitte be a - sokszor megtapasztalhattuk - igencsak könnyen megtéveszthető vásárlóknak. Az már említést sem érdemel, hogy eleve hazudnak, amikor azt állítják, ez a világ első dízel hibridje. Az igazság az, hogy talán a második, de lehet, hogy a harmadik, a Toyota szintén nagy buktát hozó japán belpiaci szörnyetege után. Az igazi gáz az, hogy pontosan tudják: mindmáig sikertelennek bizonyultak - és a tudomány jelenlegi állása szerint nincs is nagyon rá jövőbeli esély - a gázolajos autók kipufogógázaiból a tüdőrákért leginkább felelős úgynevezett óriásrészeskék kiszűrésére tett kísérletek. Ezt a dízelfejlesztések fellegvárában, a Peugeotnál tudják a legeslegjobban...

A trükk egyébként nem jött be, hiszen a 3008 önmagában is egy csúnyán bukott modell, és nem valószínű, hogy most a dízel-hibrid hajtással megspékelve, 6-8 millióért kelendőbb lesz. De nem ez a fontos, hanem az elv: a rutinszerű őszintétlenség, amelynek nyomán ma már nyugodtan kijelenthetjük, azt sem nagyon lehet elhinni, amit kérdeznek. Az már csak hab a tortán, hogy a szebb napokat látott Peugeot genfi standján a fent említettek mellett a köztudottan nem létező "mikrohibrid" hajtással szerelt más modellek, és a Mitsubishi által kifejlesztett - egyébként bájos - I-On villanyhajtású kisautó díszeleg. Így múlik el a világ - és a Peugeot - dicsősége.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr862708933

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pierr Kardán 2011.03.04. 09:54:51

Peugeot dízel motoros autóval járok (bár az autó nem Peugeot) és elmondhatom, hogy városban 6 litert fogyaszt Majd ha a méregzöldek elintézik, hogy bármilyen más 5 személyes járművel 6 liter gázolaj árából tudjak menni 100 km-t a városban, akkor átváltok arra a közlekedési eszközre. Addig minden zöld propaganda csak duma-duma-duma!!!

fogash 2011.03.04. 10:43:08

Te minek irkálsz mindenről, amihez közöd sincsen? Vagy te vagy az első troll-blogger?

"egy igazán rosszul sikerült Audi TT-parafrázisról van szó, amely gyakorlatilag a megjelenése pillanatában megbukott. "

"French car maker Peugeot is seeing the results of the excellent receptions its three new 2010 models have received with the announcement that the companies market share for September 2010 increased yet again and that sales so far are up 12.7%."

Nekem a12,7% NÖVEKEDÉS az eladásokban nem éppen a bukás szinonimája,

"Peugeot have seen the improvement not only off the back of the three models – The Peugeot RCZ, 3008 and 7 seater Peugeot 5008 but also but constant sales of the existing 107 and 207 models."

Jéé, ez pont arról csacsog, hogy az RCZ, meg a 3008 (és az 5008) hozta a növekedést, a két kisautójuk szinten tartása mellett. Érdekelne, honnan a f@szomból vetted a csúfos bukást...

Ja, a mikrohibrid meg (akár dízellel, akár benzinessel van kombinálva), mindenképpen arról szól, hogy egy icipicit tud mozogni az autó villanyerővel is, nem csak belsőégéssel. Persze, parasztvakító marketing-duma, de javaslom elolvasni ezt: totalcar.hu/tesztek/2011/03/03/ha_birod_idegekkel_takarekos/
Ugyanaz a dízel-mikrohibrid hajtja, mint a 3008-at.

"mindmáig sikertelennek bizonyultak (...) a gázolajos autók kipufogógázaiból a tüdőrákért leginkább felelős úgynevezett óriásrészeskék kiszűrésére tett kísérletek"

A tüdőrákért felelős óriásrészecskék (=koromszemcsék) szűrése tökéletesen megoldott a PSA-nál vagy 15 éve széria a DPF részecskeszűrő, az újabb HDI motorokban pedig olyan finom méretű szennyezés keletkezik, ami nem látható (nincs korom). A gondot azok a MIKRO/NANOrészecskék jelentik, amelyek olyan picik, hogy a sejtfalakon is átjutnak. Ezek élettani hatásait még csak most kezdik vizsgálni, járműipari szabvány viszont meg sem említi őket, nem hogy még a mennyiségüket szabályozná....

Amúgy meg pierr kardánnak nagyjából igaza van: egy hibrid ma gazdaságilag nem reális alternativája semminek.

Macskavirág 2011.03.04. 10:54:35

Kedves blogoló! Te direkt ferdítesz vagy ennyire nem értesz a témához? Ha direkt, akkor aljasság amit teszel, ha a másik eset, akkor meg szimplán hülye vagy. Nem tudom melyik a jobb.

Raka1885 2011.03.04. 10:57:40

Hát ezt most hallom először, hogy rcz bukás lenne.
Összefüggéstelenül írsz, ráadásul marhaságokat. Sem az újságíráshoz, sem az autókhoz nem értesz.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.03.04. 11:14:32

Azt már én is kifigyeltem, hogy ez a blog mindenhez ért, de persze mindenhez rosszul.

Én amúgy már gyanakszok, szerintem ezt direkt csinálják, ki van adva, hogy hülyeséget kell írni, mert arra jön a kommentáradat és a kattintás.

Így kell, hogy legyen mert különben nem lenne pár naponta címlapon ez a rengeteg ökörség, ami ide kikerül, pláne úgy, hogy az index kötelékébe tartozik a totalcar is, ahol elvileg értenek a dologhoz, így szólhatnának, h stop, de ezt inkább ne.

Nyomjad csak nyomjad, röhögni jó idejárni! Mondjuk a kényszerképzeteidet jó lenne ha néha alá is támasztanád, nem csak leírnád!

Madnezz · http://sorfigyelo.blog.hu 2011.03.04. 11:52:47

Csak nem a peugeot központ ellentámadásba lendült kommentelőit olvashattuk? :D

gatto nero 2011.03.04. 14:02:38

@Madnezz:

Csodálkozol?

Hát mit csináljanak?
Autót eladni nem tudnak.
A létük tök felesleges, hát munkaidőben kommentelgetnek. vagy legalábbis idekopizzák a sajtóanyagaikat.
A posztal meg egyetértek, ritka mélyrepülésben van a Peugeot, de ezt nem a noemisszió állítja csupán,
hanem sokan mások.
A Mikro/nano szemcsék pedig - sajnos - igen erősen rákkeltőek. Elég baj ez a városlakóknak...