Meghalt az euro4, éljen az euro4?

2011.04.04. 06:54 - vancat

Nem akarok képmutató lenni és azt állítani: egetrengetően nagy és jelentős különbség lenne egy euro4-es és egy - az idei év januárjától személyautókra kötelező - euro5-ös motor kibocsátása között. Sőt, továbbra is meggyőződésem: többet tesz a környezetéért az, aki egy kisebb fogyasztású régebbi (euro4-es), mint aki egy nagyonökó (euro5-ös) idei terepjárót vagy óriáslimuzint vásárol.

Ettől függetlenül jogunk van - legalább - tudni, hogy euro hányas motorral szerelt új vásárolunk a pénzünkért. Mindez csak azért aktuális, mert elég gyakori 2011-es átverési módszer az, hogy meghirdetik a "készletakciót akár 30 százalék kedvezménnyel" . Ami lényegében annyit takar: olcsón beszerzett, kifutó euro4-es motorral szerelt autók ezreit helyezték forgalomba 2010 év végéig, majd idén kedvezménnyel árulják őket. Amivel nem is lenne nagy baj, ha - legtöbbször - nem hallgatnák el tudatosan, hogy ezek az akciók nem kereskedelmi kedvezmények, hanem euro4-es autók utolsó utáni pillanatbani kiszórása a kevésbé tájékozott és tudatos vásárlókhoz.

Ugyanis egyáltalán nem zárható ki, hogy egyszer - talán - a környezetvédelmi besorolás alapján Magyarországon is korlátozzák például a belvárosi autóhasználatot. Ez esetben igenis jelentősége lesz annak, hogy a 2011-ben vásárolt autó még euro4-es vagy már euro5-ös, ami majd igen jelentősen befolyásolja autónk használtpiaci értékét. Szóval ócska kis átbaszásról van szó, és csak egyvalamivel vigasztalódhatunk: ez speciel nem magyar jelenség. Olaszországban például kifejezetten nagyüzemszerűen sózzák az euro4-es autókat idén a vásárlókra.

A trükk pedig garantáltan folytatódik 2012-ben is: 2011 decemberétől ugyanis a teherautók esetében kell átállni az euro5-re. Idén decemberben tehát valószínűleg még jó sok euro4-es kisáruszállítót helyeznek majd forgalomba, hogy egy harsány és hazug kampány keretében sózzák majd ránk jövőre.

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr372797819

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: 100%-ot a Fidesznek! 2011.04.04. 09:52:58

Mesterházy Attila, az MSZP elnöke a múlt héten bejelentette: a szocialista képviselők nem fognak felesküdni az új alkotmányra. Arról, hogy az LMP csatlakozik-e az eskü-bojkotthoz, egyelőre nincsenek hírek, de minden jel arra vall, hogy a Jobbikon kívül...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rakpartiróka 2011.04.04. 08:48:04

a forgalmiban benne van a besorolási osztály, a jogosítvány megszerzésének egyik alapfeltétele az olvasás, mint képesség birtoklása. szerintem is be kéne zúzni ezeket az autókat. azonnal.

randomuser1 2011.04.04. 08:51:48

hát igen, a hazai autopark legnagyobb problémája h elavult környezetszennyező euro4-esekkel jár a lakosság nagyobbik fele :)

2011.04.04. 09:01:26

Ezt csak akkor tartom átverésnek, ha az eladó azt mondja, hogy igen ez biza euro5-ös autó. Ha ezt nem állítja, sőt le van írva a kocsi leírásában(ami ugye akciós), hogy 2009-es/2010-es példány akkor aki kicsit is olvas tudni fogja, hogy nem az új sztenderd motor van bennük, de ha valakinek csak 2-3 milliója van egy kocsira akkor örül, hogy ennyiért is tud egyet venni magának (mint például én) egy kicsit, ami talán nem tegnap gurult le a gyártósorról, de mégis tud gurulni még "pár" évig és ráadásul új autó, tehát még senki sem vette meg, max bemutató vagy szalonautó volt. Mondjuk mi nem városba szánjuk hanem a családhoz járnánk le vele vidékre így a tiltás miatt sem aggódom.

Noinfo (törölt) 2011.04.04. 09:04:16

Mire az euro4-eseket kitiltják a belvárosból, addigra már régesrégen a roncstelepen lesznek ezek. Vagy ez most egy sötétzöld félelemkampány akar lenni?

tlantos 2011.04.04. 09:10:15

Aki kitalalta ezt az euro X hajhaszast, az forduljon fel.
Minimalis kulonbsegek vanna, melexem, par eve meg hogy dicsertek, hogy euro III, es akkor ez most mar szinte tisztitja a levegot, most meg mar ez zold plecsnire sem jo.

pclain 2011.04.04. 09:24:19

Érdekes problémával foglalkozik a blogíró... A vásárlók kb 99%-át nem érdekli hogy euro hányas az autó... ez van... Ez nem tudatosság kérdése egészen addig, amíg a tömegközlekedés javát adó buszok euro2-es osztályúak nagyjából 80%-ban...

Érdekes módon az nem okoz problémát, hogy egy már üzembehelyezett autót vásárol a kedves ügyfél? Tehát kvázi használtat?

Chili Pepper 2011.04.04. 09:26:29

Nekem a kereskedő sem tudta megmondani, hogy Euro hányas. Én túrtam ki külföldi weblapokról, hogy mikortól álltak át az autóm gyártásánál az új verzióra. (Utána az importőr megerősítette.) Mellesleg azt a típust akkor már fél éve Euro5-tel gyártották, de a forgalmiba 9-es kategória került. (Ami ha jól tudom, Euro4-et jelent. Szóval kérhetek igazolást, új forgalmit, ha zavar, vagy járok vele így.
Egyébként pl. benzinesnél minimális a különbség, dízelnél a porra ad nagyobb megkötést az Euro5.

rubberbandman 2011.04.04. 09:40:25

"a kevésbé tudatos vásárló" : ami a magyar autóvásárlók 99%-99%-os részét jelenti, mint célközönséget. szerintem mindenki jól jár vele, ha nem zúzdában végzik ezek a jószágok.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.04.04. 10:01:12

Én spec úgy vagyok vele, hogy ha egy új (=én leszek az első tulaj) autót valóban 30 százalék kedvezménnyel adnak vagyis pl. 3 milla helyett 2-ért, akkor nagyon nem érdekelne hogy euro- hanyas besorolású...Ahogy itt korábban be is írták, ez legyen a legnagyobb baja a magyar használtautó-parknak...

etruszk 2011.04.04. 10:02:30

Tehát azt akarod mondani, hogy a kereskedők kifizették az az autó árát az importőrnek, a regadót az államnak, a törzskártyát, a vizsgát, és most mint első tulajdonos árulják az autókat? Lássuk csak: autók ezreinél ez milliárdokat jelent...
ugye nem gondolod komolyan?

Lord_M_ 2011.04.04. 10:19:17

legalább egy linket adhatott volna a poszt írója :)
hátha valakinek jól jönne egy új autó 30% kedvezménnyel :P

esef 2011.04.04. 10:37:00

egy euro4-es kisautó biztos sokkal szennyezőbb mint egy euro5-ös besorolású (esetleg még chiptuningos is), padlógázkor koromokádó dízel...

Bartoki 2011.04.04. 10:37:07

@pclain: "a tömegközlekedés javát adó buszok euro2-es osztályúak nagyjából 80%-ban"

Ennél sokkal rosszabb a helyzet. :)
A BKV buszok kb. fele Euró besorolás nélküli, szociból maradt Ikarus "classic".

2011.04.04. 10:37:47

A 30% kedvezménynél csak az látszik, hogy az autó kereskedők mekkora haszonkulccsal dolgoznak :)

Bartoki 2011.04.04. 10:46:16

@tlantos: Benzinesnél tényleg csak minimális különbség az Eurp4-Euro5, de dízelnél ötödére kell visszavenni a korom-kibocsátást:

en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards

Ez gyakorlatilag azt jelenti hogy kötelező a részecskeszűrő.

És bár eddig tényleg egész jónak volt elfogadva az Euro4, dízel témában ez egy nagy tévedés volt. Ezért tényleg van rá esély hogy akár már 5 éven belül is tiltva lesz szmogriadókor.

A BKV addigra valószínűleg már nem fog úgy füstölni mint most (addigra szétesnek a mostani buszok, használtat meg ha akarnak se tudnak Euro3-nál rosszabbat venni :), szóval lesz tere a szigorításnak.

pclain 2011.04.04. 10:54:54

@etruszk: Igen-igen, így van, a kereskedőnek kvázi kötelessége forgalomba helyezni, mert az importőr is ezt előírja neki, másrészről pedig neki is kezdenie kellett valamit az autóval, hogy forgalom képes maradjon. (Mivel ugye csak új autót nem szabad forgalomba helyezni január 1-től euró 5 alatt... tehát ezek mind rendszámosak már...)
Okmányirodánál alázszám alapján meg lehet tudni az előző tulajdonos nevét.... :)
Amúgy a kereskedők vagyonszerzési illetéket nem kell fizetniük, tehát ami plusz költsége van az egy forgalmi, és egy törzskönyv. A műszaki vizsgát kifizetted volna új autó esetében is (forgalomba helyezési, vagy üzembehelyezési költség címén...) A regadót szintúgy. Ami gáz a kereskedőnek, hogy az eladásig neki áll benne a pénze...
Amúgy pl egy francia márkánál, körülbelül 80 ilyen autó volt tavaly december elején az országos készleten, amit forgalomba kellett helyezni, mert január 1-től már nem lehetett volna....

pclain 2011.04.04. 11:00:36

@Bartoki: Az lehet, én vidéki városi volánra gondoltam.

MiKeyRuLeS 2011.04.04. 11:05:26

@Bartoki: "Ezért tényleg van rá esély hogy akár már 5 éven belül is tiltva lesz szmogriadókor."

Persze, mit ahogy a kétüteműek is sikerült betiltaniuk.

Majd a tizenvalahány éves átlagkorú autók mintegy 70%-át meg majd bevonja az állam?

nagyfeszültség 2011.04.04. 11:09:38

Ebből is csak az derül ki, hogy a kereskedők többsége gusztustalanul, etikátlanul akar üzletelni.
Sokkal korrektebb lenne azt mondani: vannak még euro4-es autóink olcsóbban. De nem. Rögtön hazudnak, vetítenek. Nem csoda, ha egy részük csődközelben van.
Bár lehet, hogy ez is csak az egyik hazugságuk...

etruszk 2011.04.04. 11:10:56

@pclain: Én úgy gondolom, hogy a várható (megmaradó) haszon nem elég nagy a befektetendó pénzhez képest. A kereskedő rendes ügymenet esetén csak akkor fizet az importőrnek, ha van már rá megrendelés. Addig az importőré az autó. Ha megveszi az importőrtőlakkor sok-sok milliója állna autóban az udvaron.. Ami majd visszajön egyszer. De mivel üzembe helyezte az autókat, az idő műlásával egyre nagyobb kedvezményt kell adnia, hogy elvigyék. Én nem tenném meg, még gyári támogatással is csak pár autót vállalnék így be.
Van valami forrásod, vagy ez egy konteo?

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.04.04. 11:13:14

A tavaly decemberi eladási adatok alapján semmi sem támasztja alá azt a teóriát, hogy ezres nagyságrendbe lettek volna forgalomba helyezve ilyen autók. Főleg azért nem, mert a válság kezdete óta minimális készlettel dolgoznak az importőrök és szinte minden autó rendelésre jön.

2011.04.04. 11:14:14

@MiKeyRuLeS: :)

Azért azt megnézném, ahogy megmondják a szerencsétlen embernek aki örül hogy van egy tizenegynéhány éves guruló, működő kisautója, hogy na emberke holnap ezt mi elvisszük és nem lesz autód, pápá.
Mert gondolom nem adnak helyette újat alá, igaz? Na most az a szerencsétlen ember azért jár régi kocsival mert nincs pénze újra!
Szép a környezetvédelem, de azért nem árt arra is gondolni, hogy az emberek nem tiszta poénból járnak régi, öreg, környezetszennyező autóval. Talán csak erre telik neki. És szép azon puffogni, hogy ki kell dobni a csúnya régi autókat mert jaj szmog így meg szmog úgy, de akiknek ilyen autójuk van és nincs keretük jobbra cserélni azzal mi lesz? Gyalogoljon? Mert a tömegközlekedés marha drága ha nem vagy nyugdíjas vagy diák. És még ha az autókereskedők irreálisan nagy árat adnának a régi kocsikért akkor se biztos hogy van az illetőknek további egynéhány millájuk kipótolni a kapott összeget euro5-ös vagy euro100-as vagy isten tudja milyen szupi kocsikra. Ezt kéne megérteni.
20-30 év alatt le fognak cserélődni a régi autók, mind egy szálig. Mert szétesnek ennyi. Addig viszont akinek van autója szeretne vele közlekedni, és a szép nagy városokban mint pl Budapest nem az autókat kellene kihajtani szmogriadó címen, hanem a duna partra épített toronyházakat kellett volna kétszer átgondolni, mert miattuk nem tud kiszellőzni a város, ja és a mesterséges dugókat (lámpák beállítva 130-ra) is el kéne felejteni mert láthatóan nem lett kevesebb az autó.

pclain 2011.04.04. 11:21:20

@nagyfeszültség: Nem, ebből egészen más derül ki... Ha eltitkolja akkor igazad lehet, de mivelhogy ez -ahogy az előttem szólok is írták- még csak kérdésként sem merül fel az ügyfelekben, így alaptalan a rágalmazásod.
Látom magam előtt az általad ideálisnak vélt hirdetés: "Akciós euro4-es autók csak a készlet erejéig!" (És azt is látom magam előtt mikor az ügyfél keresi az autó hátulján, hogy melyik is az az új típus? Az euro4-es típusú????...) :)

pclain 2011.04.04. 11:28:43

@etruszk: A forrás a munkahelyem...:) Sajnos nem egészen így működnek a dolgok, bár ez márkánként erősen változik. Itt a menet az, hogy ha a gyártósorról lejön az autó akkor azt ki kell fizetnie a kereskedőnek, azonnal. Ha rendelésre jön akkor is, de ha készletes akkor is. Tehát a pénz nagy része benn áll neki alapban (Az esetek 99%-ban banki hitellel...), csak a regadót (plusz a forgalmi+törzskönyv)kell neki pluszban befinanszírozni, de ez is áttolható a készletfinanszírozási hitelre...
A készletes autóknak pedig lennie kell, mivel az importőr előírja, hogy legalább hány autót kell készleten tartani. (Az más kérdés, hogy ez nem mind áll az udvaron, mert ugye van ami gyártás alatt van ami szállíts alatt...
Amúgy éppen ez a probléma a márkakereskedőknél, hogy az autón megmaradó árrés nem igazán fedezi a hitel és egyéb költségeket...(de ez más téma nem ide tartozik)

gnme 2011.04.04. 11:30:57

Új autót vásárlók nagy része már ott elakad, ha szóba kerül a dízel szó. Azt sem tudják eszik vagy isszák a dízelmotort.

Mi itt tartunk. Európa kulturáltabb fele meg műveltebb.

Helótageci 2011.04.04. 11:44:13

Már az euro4 is vicc, rosszabb a motorok hatékonysága, emiatt többet fogyasztanak. Persze névleg kevesebb a károsanyag csak az felhasznált szénhidrogénből kell több. Ennyit a sötétzöldekről.

zarquon 2011.04.04. 11:44:41

A cikk hozza a magyar sajtóban megszokott katasztrofális színvonalat.

Konkrétum az nincs, van helyette "gyakori", "átbaszás", meg "ezrei".

Boldog lenne a nyomorult magyar autós szakma, ha autók ezreit kellene forgalomba helyeznie bármilyen okból. Meglepne, ha akár száz autót forgalomba helyeztek volna emiatt, és ha megtették, akkor az a forgalmiban is úgy szerepel.

Nem átbaszásról van szó, hanem fogyasztói társaladomról, kereskedelemről és jogról. Akinek ez nem tetszik, emigráljon Észak-Koreába!

Helótageci 2011.04.04. 11:46:51

@gnme: "Mi itt tartunk. Európa kulturáltabb fele meg műveltebb."

Ezen mit kell érteni? Mert ilyet én is tudok. Ami ami, az az.

Amúgy mit kell tudni a dízelekről? Hogy károsabbak mint a benzinesek?

citrix 2011.04.04. 11:52:51

Igen,az nagyon valószínű hogy hamarosan csak euro5-ös vagy magasabb besorolású autók hajthatnak be a városokba.Szinte napok kérdése,és a szennyező euro4-es autós könnyes szemekkel pislog a tiltó táblákon belül fülig érő vigyorral krúzoló megannyi csodaparipára,amik orgonaillatú vízgőzt eregetnek magukból.Abból is csak néhány grammot ezer kilóméterenként.Igen,ez nagyon valószínű látomás.Szó szerint látomás,ismerve az új autó értékesítés volumenjét,az euro5-ös besorolású autók aránya még zavaró tényező sem lesz a statisztikában...

Gábor a Jobbszélső 2011.04.04. 11:57:54

sztem euro2 óta ez az egész egy nagyszerű átbaszás. A szabályozott katalizátor volt véleményem szerint, ami tényleg érdemi haszonnal járt károsanyag kibocsátás ügyileg. Ami azóta történt annak nem sok értelmét látom, de legalább megnőtt a benzinüzemű autók fogyasztása. Egy 92-es F 1,6 8V astra nálam országúton minden varázslat nélkül 5,8l/100km körül fogyasztott. Ezt a H verzió egyik benzinesével sem tudom megcsinálni. Örülök ha 7 alá lehet vinni. Arról ne is beszéljünk, hogy az idióta elektronikus gázpedál micsoda eszement dolog. Rálépek a gázra, aztán a kocsi elkezd gondolkodni, hogy tényleg gyorsítani akarok-e, meg mennyire is gyorsítson, hogy az még euro X megfelelő maradjon. Kamion meg vészesen közeledik szemből. 15 évvel ezelötti ócska swiftemmel már rég túllettem volna az előzésen, a céges Ford Focus meg eltöpreng, hogy menjen, vagy megöljön a zöldebb lét öröméér.

kasu 2011.04.04. 12:39:36

Azzal értek egyet, aki azt mondta, ez csak egy hajánál fogva előrángatott dolog. Emberek! Trabanttal és Wartburggal meg Barkassal is járnak, nem is beszélve a régi nyugati kocsikról. És még itt van a horror tömegközlekedés a milliós futásteljesítményű, füstölő (néha lángoló) buszokkal! Miről beszéltek? Bezúzás? Ki, mit?
A másik meg, hogy az egekben az új kocsiárak, rongy a forint az euróhoz és még mindig meg akarja keresni rajtunk vásárlókon az állam és a kereskedő is a magáét. Úgyhogy ha valamit el tudnak adni, és esetleg nem olyan drágán, akkor csak örüljenek és persze mi is örülünk. Új autó, hitel kevés, itt is drágult ám 50 % körül a törlesztés, örüljön, aki eladni tud. Nem mindenki követi, sőt kevesen képesek követni az autótrendet, a legfrissebb modelleket és persze a (nálunk) presztizsautókat mint BMW, Merci, Volvo stb.

Kicknick 2011.04.04. 12:42:33

Euro6-os besorolást is simán verő használt bicikli ( vagy bicigli?) 15% kedvezménnyel eladó.

gergo1000 2011.04.04. 12:59:59

"Kereskedőtrükk: tavalyi autókat adnak kedvezménnyel, de szabálytalanul."
Ez van az index cimlapján. ellenben én sehol nem látok utalást szabálytalanságra.
Akkor most van szabálytalanság vagy sem?

gergo1000 2011.04.04. 13:05:26

mert ha arra akar utalni a posztoló, hogy a
tavalyi modell tavaly került 2 millió forintba
az idei meg kerül 2,5 millióba.
És azt hirdetik, hogy 500e árelőny és eladják a tavalyit szintén 2 millióért, akkor itt tényleg nagy átbaszás van. És akkor nem értem a kommentelőket, ha meg nem ez van, akkor nem értem a posztot.

gatto nero 2011.04.04. 13:27:12

Össze kéne írni az ilyen, gusztustalankodó, euro4-el
átverő kereskedők listáját és kitenni a netre.
Bár valószinüleg rövidebb lenne a nem
gusztustalanoké-:)

gigabursch 2011.04.04. 13:31:45

Mire kitiltanák annyira sokbe fog kerülni a benya, meg a HTO, hogy nem lesz akkora forgalom, hogy indokolt legyen a betiltása.

Jövőkép-elemzés órán ki tetszett maradni?

Hedge_Hugi 2011.04.04. 13:34:00

Hatha valakinek ez vigaszt nyujt: Nem kizarolag magyar mintarol van szo. Edentol nyugatra is ez a helyzet. Hetvegen kocsivadaszaton voltunk. 2 kereskedonel is probaltak ranksozni hasonlo regi-uj "akcios" modellt. Szerencsere nem felkeszuletlenul mentunk a szalonba, igy nem sikerult atvagni.

gatto nero 2011.04.04. 13:48:54

@Chili Pepper:

Igazad van, csak az életben ez nem így zajlik. A legtöbb vásárló nem elég tudatos és informált ahhoz, hogy ezeket így egyértelműen megkérdezze, lepapírozza. Szimplán örül a kedvezménynek, mint majom a faszának, aztán évek múlva koppan egy jó nagyot.

nagyfeszültség 2011.04.04. 14:01:38

@gatto nero:

Ezek az átbaszós akciók általában nem a kereskedőktől, hanem az imporőröktől indulnak.
Inkább azt kellene tehát megnézni vagy e legalább egy olyan korrekt importőr, aki nem engedi ezt a valóban nem törvénytelen, de igazán gusztustalan átverést.

lutria 2011.04.04. 14:06:22

A cikk szerintem arról szól hogy a kereskedők úgy állítják be az akciókat mindha ők tennének szivességet a vásárlóknak amiért 30%-al olcsóbban adják a kocsikat,közben pedig fordítva van mert vásárlók tesznek sziveséget azzal hogy csökkentik a kereskedők/gyárak veszteségét a vásárlásaikkal.

pclain 2011.04.04. 14:26:07

Adva van egy szituáció: Az ügyfél bemegy a szalonba, szeretne venni, egy 1.6 Diesel xxx típusú autót. A kereskedő elmondja neki, hogy ok, tud rendelni egyet a gyárból, ami 2.5 Millió forint lessz, de ha sürgősebb neki, vagy esetleg megfelel színben van egy raktáron is, ami felszeretségben, technikai tudásban, mindenben ugyanazt nyújtja, mint a másik, de azt már tavaly forgalomba helyezték, mert Euro 4-es, de az ára csak 2.0 Millió forint. Válasszon kedves ügyfél melyiket veszi meg? Mi ebben az átverés? Olcsóbban jár az ügyfél 30%-al? Igen. Jár számára hátránnyal? (leszámítva az egyszeri forgalombahelyezést.) Nem.

+ Ráadásként a kereskedő elmondja azt is, hogy bizony az újban van részecskeszűrő is, meg azt is, hogy ezt gondozni is kell ám, meg cserélni is...

De mindegy, akkor is csak "átverik ezek a szemét kereskedők az ügyfeleket.... " Vicc....

@nagyfeszültség: "importőr, aki nem engedi ezt"
Konkrétan az importőr kötelezi a kereskedőt... Sőt olyan márkáról is tudunk, ahol még novemberben is euro4-es autókat kellett készletre rendelni, merthogy a gyártási helyeket fel kell tölteni címszóval....

nagyfeszültség 2011.04.04. 15:16:43

@rosiegirl:

Majnem egyetértek: szerintem nem csak az átbaszás, ha azt mondja az euro4-esre, hogy euro5-ös, hanem az is,
ha 2011-ben nem mondja meg egy új autó esetében, hogy ez még euro4-es. Ettől persze még lehet jó,
takarékos és relatíve környezetbarát is.

2011.04.04. 16:28:19

@nagyfeszültség: Hát az nem átverés ha nem mondja meg, bár megjegyzem szüleimnek elmondták és szüleimet nem hatotta meg a dolog mikor corollát vettek. Megmondta az eladó, hogy oké ez itt 2010 januári példány most jön ki egy tök új fajta ezért ezt most 4 millióért megkaphatják, de az új ami 6 milla az ennyivel többet tud, ilyen meg olyan motor. Anyumék azt mondták guruljon, ne egyen sokat és igen erre a 4 milliós is tökéletesen jó volt. Ezért nem hiszem, hogy átvernék az embereket azzal, hogy olcsóbban jutnak a kívánt típushoz csak egy régebbi modellt kapnak, amivel még illene tisztában is lenni, ha egyszer elmondják, hogy ez nem tegnap érkezett hanem mondjuk egy egész éve, és azért olcsó mert jön az új modell. Megnéztem pl a chevy oldalát és oda van írva hogy 2009-es Aveo ennyi és annyi. Oda van írva, hogy készlet kisöprés van mert jönnek az ÚJAK, amik többet és máshogy tudnak. Tehát ott sincs átverve a vevő mert a képébe bele van vágva, hogy ezek régiek (csak még nem vette meg őket ember, szalonautók voltak eddig) és az eladóknak meg kell tőlük akár akciósan is szabadulni a flottától mert jön az új és kell a hely. Amikor én teszem azt megveszek egy ilyen régi modellt biztos hogy rám akarnak majd dumálni egy fél-egy millióval drágább vadi újat és el fogják nekem mondani, hogy miért kéne többet szánnom rá, hisz az már új, szebb, jobb, euro5 akármi. És én ezen a ponton dönthetek, hogy nekem ezek a pluszok megérnek-e többlet költséget vagy sem. De azért mert magában a 3 soros hirdetésben nincs leírva minden egyes részlet még maga a reklám nem átverés.
Továbbra is fenntartom, hogy ha a képembe hazudják, hogy a kocsi jobb besorolásban van, mint valójában akkor átverésnek minősítem az eladó stratégiáját. Ha azt mondja csak 5ezer km van benne de valójában 50ezer azt is átverésnek tartom stb. De azt, hogy ha valamire én rá se kérdezek, és ő sem állít valótlanságot (max nem hozza fel, mert engem nem érdekel a dolog) arra nem tudom azt mondani hogy átverés. Az én Toyota Yarisom (amit már eladtam rég) is ilyen régi modell volt, ami kinn állt a kereskedés udvarán mutatóba, de minden megvolt benne (ABS, klíma, légzsák, stb) ami nekem kellett, az ára is jó volt sőt még a fogyasztása is alacsonynak számított én megvettem holott ott is elmondta az eladó hogy kicsit többért (ja neki kicsi nekem nagy összeg) akármilyen színű tök újat is vehetek, ami egy kategóriával jobb mint amit én kinéztem.


süti beállítások módosítása