Zárják be a Hungaroringet!

2011.04.18. 06:33 - vancat

Becsületére legyen mondva a Jövő Nemzedékek Országgyűlési Hivatalának, talán elsőként és egyedüliként a magyar állam illetékes és hivatalos szervei közül kimondták azt, ami egyébként teljesen nyilvánvaló: a Mogyoród melletti Hungaroring versenypályán zajló autós és motoros edzések, versenyek súlyosan és folyamatosan sértik a környéken élők tiszta környezethez, nyugodt pihenéshez való jogait.

Más kérdés, hogy ennek a szakmailag tekintélyes, de valójában tökéletesen jogkörök nélküli szervnek a megállapításai - sajnos - nem valószínű, hogy túl sok vizet zavarnak majd. Annak ellenére sem, hogy a fentieken kívül is van egy-két érdekes megállapítása a Hungaroringgel kapcsolatos állásfoglalásuknak. Például az, hogy "a környezetvédelmi felügyelőség jogsértően járt el, amikor a zajra vonatkozó közérdekű bejelentések hatására nem intézkedett."

Merthogy - ugyebár - ez két okból történhetett meg: az egyik, ha szakmailag alkalmatlanok a munkájuk ellátására, a másik pedig, hogy le vannak fizetve. A kérdés perszen nemcsak az, hogy miért tűrik el, hogy több, mint egy évtizede folyamatosan fennálljon ez a jogsértő helyzet, de az is: hogyan jöhetett létre. Nos, valószínűleg úgy, hogy Kádár elvtárs és bűntársai regnálása alatt, amikor a Hungaroring helyét kijelölték, építését megkezdték - mint tudjuk - nagy ívben szartak a környezetvédelemre ugyanúgy, mint más alapvető emberi jogokra.

Ebben nincsen semmi különös, történt ennél nagyobb jogsértés is Kádárék rémuralma alatt. Az igazán furcsa sokkal inkább az, hogy ma lényegében tökéletesen ugyanúgy szarják le a Hungaroring mellett élő emberek tiszta környezethez fűződő jogait, mint 1989 előtt.

Sokan minderre persze rávágják: örüljenek a mogyoródiak, hogy van Hungaroring, mert az legalább meghozta számukra a fejlődést. Nos, aki így vélekedik, érdemes tennie egy kirándulást arrafelé, végigsétálva a még mindig lebetonozatlan, földes, saras utcákon és megkérdezni: a helybéliek közül ki és mit profitált a pályából. Elárulom, a legtöbben nagyjából semmit.

A munkamegosztás inkább valahogy úgy néz ki, hogy ők szívják a koszt, a zajt, a szemetet, a profitoldalon meg Palik László és családja, néhány menő strici, egy-két helikopterbérléssel foglalkozó cég - amelyek, fokozva a zajártalmat, a menőket viszik a pályára -, szocialista politikusok meg néhány budapesti luxusszálloda helyezkedik el.

Nem a mogyoródiak megnyugtatására, de azért fontos leszögezni: így van ez a többi versenypályán is - persze kisebb méretekben: az osfiasszonyfaiak sem élnek jobban a pályájuktól, mint négy éve, és örkény szolgáltatóipara sem lendült fel az Euroringtől. Amit kaptak, arról viszont szerintem örömmel lemondanának: az egész faluban a teljes hétvégén reggeltől késő délutánig jól hallható motorzaj, valamint az M5-ös és a falu közötti útszakaszon folyamatos mocsok és szemét.

Mindez csak annyit bizonyít, amit sokan, nagyon régóta hangoztatnak: az autó- és motorversenypályák nem alkalmasak a gazdaság motorjának beindítására , hiába hazudják fapofával ezt mindig azok, akiknek valami miatt érdeke egy-egy ilyen betoncsík létrehozása.

De most akkor be kellene zárni a versenypályákat? Hát, ha a szorosan vett jogállam játékszabályait nézzük, akkor igen. Hiszen vannak olyan, nálunk okosabb és gazdaságilag kicsivel jobban prosperáló államok, akik egyszerűen úgy döntöttek, hogy kitiltják az egész országból az autó- és motorversenyeket. Ilyen például Svájc, ahol azért ezek nélkül is eléldegélnek valahogy.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr222835295

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A boy named Sue (törölt) 2011.04.18. 14:40:40

A Palik már régen nincs ott. Persze a sötétzöldeket a tények sosem érdekelték a tisztánlátásban. Svájcból sem környezetvédelmi okokból tiltották ki az autóversenyeket.

MiKeyRuLeS 2011.04.18. 14:50:43

Ha-ha-ha, ez a poszt teljesen reálisan reprezentálja a magyarországi zöldeket. És még csodálkoznak, hogy senki sem akar itthon rájuk szavazni.

Egyszerűen ostoba, tényferdítő és tényelhallgató.

Here's Jhony!! 2011.04.18. 15:04:14

Ne zárják be a Hungaroringet, DE:

Annak idején 1986-ban mindenki elfogadta és még örültek is a versenypályának.Tudta mindenki hogy azt a bizonyos augusztusi hétvégét ki lehet bírni vagy le kell lépni esetleg vendéglátással kell foglalkozni.
Ez az utóbbi években kezdett megváltozni amikor is két-három tetves motoros akkora zajt csap itt, hosszú órákig most már szinte minden hétvégén hogy az ember nem tud az udvaron létezni mert egyszerűen kibírhatatlan a zaj.
Mindezek után a környékbeli utcákon rémisztgetik a lakókat és száguldoznak.Javaslatom hogy a rendőrség jobban ellenőrizze a Hungaroring környéki utcákat főleg a kerepesi részen szombat és vasárnap délutánonként.

Magnat 2011.04.18. 15:04:18

"2011.04.12 18:16:20blumpen

Sziasztok!
Mogyoródi lakos vagyok, és határozottan állítom, hogy a mogyoródiaknak semmi bajuk sincs a Hungaroringgel. A fél település ebből él illetve komoly bevételhez jut a versenyek idején.
Az egész cécót a Szilasligetiek csinálják, mivel nem őket illeti a Hungaroring által fizetett helyi adó."

totalbike.hu/hirek/2011/04/12/tiltsak_be_a_hungaroringet/?cp=4

*azta* 2011.04.18. 15:04:23

aztán mennyi áramot használt el a posztoló, míg ezt a szart megírta?
tilcsákbea... jahajj!
meg ha fáj a feje, vágják le! :D

duddancs 2011.04.18. 15:05:53

Jól látja a cikkíró, Svájc és Magyarország gazdasági helyzetében valóban hatalmas különbség tapasztalható. De elárulok egy titkot: Svájc nem azzal tört előre, hogy betiltották az autóversenyzést! Pont fordítva: Fegyelmezett hozzáállással megteremtett gazdasági és társadalmi stabilitásuk, egységük tette lehetővé, hogy egy ilyen diszkriminatív döntést meghozzanak. Summa summárum, az autóversenyzés és a versenypályák basztatása nem visz minket közelebb Svájc életszínvonalához, ez garantálható.

1kutya 2011.04.18. 15:08:30

hát kedves poszttoló barátom ezzel a poszttal 3 baj van:
ad1: elkéstél vele vagy 2 hetet
ad2: amit leírtál, annak kurvára semmi köze a dolog körül zajló eseményekhez
ad3: jobb lett volna, nem írsz semmit, mert ez így egy spontán setétződ hányás...

crix 2011.04.18. 15:09:25

@*azta*: köszönöm, hogy megírtad a véleményem. :D

Az ízlésrendőrség hosszas kínvallatásnak vetné alá a post publikálóját.
"Hogy az ilyen ember mér' nem délutános?"

bovaryné 2011.04.18. 15:14:13

Helyes, helyes!Elvinni a F1-et és idehozni a Tour-t! Gyerekeink ne az autózást szeressék, hanem a kerékpározást, mert lassan megdöglünk a szutyokban, amit az autók okádnak az országra. Ami pénzt meg a Hungaroring hoz, édes kevés ahhoz, amennyi környezeti terhelést okoz.

Leslieke 2011.04.18. 15:20:47

@bovaryné: És a Tourt látva a gyerekeid majd szépen megtanulnak kokszolni, nyomni magukba a doppingszereket! Gratulálok!

Persze azt se hiszem, hogy az F1-ben vagy az autó- motorsportban ne fordulna elő a doppingolás, de a kerékpárversenyek már inkább szólnak arról, mint bármilyen eredményről!

spájdernecc 2011.04.18. 15:25:32

@bovaryné:
nahiszen :)
180 biciklista
100 út lezárva, dugó-dugó hátán
min. 30 szgk 2-3. ban, folyamatosan
+ csapatbuszok
+ szurkolók
szóval, a bringások csak a kulacsot dobálják el, de a slepp nettó környezetszennyező :)

Körticsek · http://muranomanufaktura.blog.hu 2011.04.18. 15:25:38

Ez a poszt annyira sötét, tájékozatlan és rosszindulatú, ami szégyen a természetvédőkre nézve. A nagyobb baj viszont az, hogy a hasonlóan elvakultakat és a kevésbé tájékozottakat feleslegesen hergeli és félretájékoztatja. A tényeknek utánanézni, az összefüggéseket átgondolni valóban jóval nehezebb, mint egy ilyen posztot leírni. Ez a poszt nem a természetvédelemről szól, hanem a hangulatkeltésről és az emberek egymásnak ugrasztásáról.

benceb77 2011.04.18. 15:26:16

Kicsit jobban utána kéne nézni a dolgoknak.
Jelentem, ha igaz Svájcban a pályaversenyeket száműzték.
Ellenőriztem, hála az égnek van rally, mi több szeretik is.
A környezetvédelemre adnak, csak adott géposztályok indulhatnak. Ja, hogy az is szennyez és mégis belefér? Hát Nohát akkor szerencsére ők nem sötétzöldek, de mégis rend, tizstaság és odafigyelés van. Ezt kéne eltanulni, nem pedigállandóan a tiltást forszírozni. Az LM-től is a hideg ráz.

Holdkutyagoló 2011.04.18. 15:27:15

Svájcban sem környezetvédelem jelszóval tiltották be a versenyeket, hanem egy igen súlyos, sok halálos áldozatot követeló baleset miatt. Elismerem, szükség van környezetvédőkre, olyanokra is akik állandóan puffognak, hogy nyilvánosság elé kerüljenek, de a tények elferdítése egy egyszerű szóval így hangzik : hazugság.

ca2 2011.04.18. 15:31:00

Ja, igen! Így is lehet nézni...
Én pl a múltkor egy olyan véleményt hallottam (és ez nem vicc!!!), hogy a téli természetjárást be kellene tiltani!
Mégpedig azért mert a télen az állatok szűkösen rendelkeznek annyi energiával, hogy átvészeljék a telet.
Ha mondjuk egy szarvast véletlenül négyszer-ötször felriasztanak a természetjárók egy télen az már annyi energiájába kerülhet, hogy nem éli meg a tavaszt...

Csülök 2011.04.18. 15:31:20

Svájcból kitiltották a motor- és autóversenyeket? Remek

sportgeza.hu/sport/hirek/2011/03/01/a_svajciak_megint_autoversenyeket_szeretnenek/
2011. március 1., kedd 08:34
Neves sportolók közreműködésével lakossági kezdeményezés indult Svájcban a több mint 50 éve betiltott autó- és motorversenyek visszaállítására.

Thomas Lüthi, a motorosok 125 kcm-es kategóriájának 2005-ös világbajnoka és Neel Jani, a Le Mans-i 24 órás autóverseny korábbi résztvevője hétfőn átnyújtották Bernben a szövetségi kancelláriának a petíciót, amelyet 71.400-an írtak alá.

És ahol nem tiltották be őket: Európa, Ázsia, Észak- és Dél-Amerika, Ausztrália. Az Antarktiszban nem vagyok biztos...

Robot___ 2011.04.18. 15:32:02

Jövő héten nekem is elkezdődik a szezon úgyhogy a kedves posztolót elvinném egy körre. Aztán majd átértékeli, hogy egyrészt a motorozás hihetetlen élmény másrészt pedig sokkal biztonságosabb a versenypályán körözni.

bandris11 2011.04.18. 15:34:17

Annyit megjegyeznék, hogy svájcban van autó, motor, sőt! gokartverseny is!
A Hungaroring meg maradjon és üzemeljen, pl WTCC júniusban!!!!!

gatto nero 2011.04.18. 15:37:59

Ha bezáratni nem is kelle a Hungaroringet - ha már megépült, de megfizettetni az üzemeltetőivel a szemételszállítás költségeit és védőerdő sáv
telepítésére kötelezni őket minimum illene.

gatto nero 2011.04.18. 15:40:41

A Hungaroring ugyanúgy érinthetetlen, min a bkv, a posta, az elmű, a paksi atomerőmű, a porche hungária és a többi pártkifizetőhely. Le fogják szarni az emberek
panaszait, ha azok a fejük tetejére állnak is.
Majd, ha lesz egy erős és tisztességes környezetvédő
párt, az talán tisztába tehetné ezeket a dolgokat.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2011.04.18. 15:42:47

úgy is van! utcára a hangos és közútra alkalmatlan versenymotorokkal, amik eddig a nyílt napokon gyakoroltak!

...és persze tűzre a "megélhetési zöldfekkel", akik pénzért bármit szívesen védenek.. elviekben persze, mert a gyakorlati munka az fáradtságos.

nagyfeszültség 2011.04.18. 15:44:11

@A boy named Sue:

Már nincs ott palik, de lopott annyit a büdös szarházija,
hogy egy életre elég - hacsak egyszer elő nem veszik.
Erre viszont kicsi az esély.

Sok hasznos info egy helyen! · http://www.zseni.info 2011.04.18. 15:44:23

Szerintem nagyon is jó dolog lenne ha bezárnák a Hungaroringet egész világnak nagyon jó lenne ha nem lenne F1, meg a külön féle batár autó versenyek, rengeteg olaj, és környezet szennyezés! Majd mikor elfogy az olaj akkor vissza lehet majd sírni hogy milyen szép kis idő volt ez.... Mad Max

Suraki 2011.04.18. 15:47:21

Igen, ezt a svájci példát nem kellett volna, vagy legalább említeni illett volna más példát is. Ilyen szpontból Svájc az egyik legdegeneráltabb állam.
Egy rakás dolog tilos ott, de ettől persze még csinálják a svájciak is, csak nem a saját országukban, hanem átruccannak a szomszédaikhoz és ott teszik ugyan azt.
Ha valaki szerint ez a normális és környezettudatos viselkedés mintapéldája, arra ráfér egy kiadós IQ kondi. :-)

gatto nero 2011.04.18. 15:48:55

magyaországon egyébként jellemző, hogy nem a problémát szüntetik meg, hanem azt iktatják ki, aki szóba hozza. Most például emiatt az alávaló, szégyenteljes Semjén miatt rugdosnak ki eismert természetvédőket. Sajnos, továbbra is ilyen oszágban élünk....
A Hungaroring problémáit is úgy fogják megoldani,
hogy elnémítják azokat, akik beszélnek róla...

zsebi66 2011.04.18. 15:58:15

Magnat,
Ezt honnan vetted hogy fél Mogyoród ebből él ? Viccelsz ugye ? 3 napot egy évben ? Arra gondolsz hogy egyesek akkor keresnek vagy kemény 300 Eurót szobakiadásból ? Ez szerinted egész évre elég ? Mert milyen infrastruktúrán javított a Hungaroring itt Mogyoródon ? Vagy a két Coop és az egy CBA a nyertes a 3-4 napos megnövekedett forgalommal ?
Én azt mondanám ha nem lenne ring akkor sem halna éhen senki és jelentősen nem lenne kevesebb munkahely.

záporjózsi 2011.04.18. 16:06:17

Az, hogy a Hungaroring most hangos, az tény. Egy másik blogon, pontosabban a Totalbike hírkommentjeiben már parázs vita alakult ki erről. Az biztos, hogy 15 évig a pálya csendben működött. Az az állapot garantáltan veszteséges volt, ezt mindenki tudta. Azok is, akik ott laktak akkor, azok is, akik oda költöztek. Valamit azzal a pályával kezdenek, ez biztos. Valószínűleg versenyezni vagy próbálni vagy oktatni fognak rajta. Mert parlagon hagyni kár. A verseny hangos. Az élményfutás szintén. Szerintem érdemes azon elgondolkozni, hogy gondolnak-e azok a jövő nemzedékre vagy akár a saját jövőjükre, akik ezt az egyszerű összefüggést nem akarják felfogni.

Bambano 2011.04.18. 16:08:36

nem ártott volna utánanézni a sötétzöldeknek, hogy pl. mikor is nevezték ki oda Palikot és milyen kormány volt akkor hatalmon. Segítek: nem a szegfűs.

Az egész hozzáállás olyan, mint amikor évtizedekig akadályozzák a méregzöldek az m0-s építését, kényszerítve ezzel a forgalmat, hogy átvágjon Pest központján.

Azért azt sem ártana végiggondolni, hogy mi szennyez jobban: egy végletekig optimalizált, nagy nyomáson és terhelésen működő benzinmotor vagy egy busz dízele. Nem nagyon kell találgatni szerintem.

Bambano 2011.04.18. 16:11:18

@záporjózsi: a jövő nemzedéke nem a pálya környékén él. viszont az sem mindegy, hogy a jövő nemzedéke egy olyan országban nő fel, ahol azért lehet dolgokat csinálni, az emberek hajlandóak kompromisszumokat kötni vagy minden tiltott, ötezer oldalas alkotmányban sorolják, hogy mit nem szabad és orrfújáshoz is három minisztérium engedélye kell.

Ha zajos a pálya, csináljanak zajvédő falakat köré. Ilyen alapon a mogyoródiak tüntethetnének az m3-as ellen is, az is arrafelé van, csak kicsit több rajta az autó.

SzJ1982 2011.04.18. 16:12:00

Krisztus nevére, mekkora balfasz vagy! Svájcban nem azért zárták be a pályákat, mert pár nyafogós köcsögnek nem volt jobb dolga, és petíciókat írogatott a ombudsmannak, hogy "hádehangooos", hanem az 1955-ös le mans-i baleset miatt. Ha valakit a harangozás zavar, romboljuk le a templomokat? Atya úr isten, mennyi idióta... Ha zavarja, költözzön el, basszameg! 25 éve ott van a ring, majd pont pár nyafogós kretén miatt fogják bezárni. Bebaszna...

ave 2011.04.18. 16:14:29

Tevedes, bezarni nem kell.
dB limit a megoldas, ezt bizony sok helyen Angliaban igen nagy problema az sportos autosoknak, de sokat javit a lakok problemain.

Ugyanakkor szerintem aki 86 utan koltozott a kornyekre, annak kuss.

selyemhegedu 2011.04.18. 16:14:52

"Hiszen vannak olyan, nálunk okosabb és gazdaságilag kicsivel jobban prosperáló államok, akik egyszerűen úgy döntöttek, hogy kitiltják az egész országból az autó- és motorversenyeket. Ilyen például Svájc, ahol azért ezek nélkül is eléldegélnek valahogy."

Mekkora csusztatas ez az utolso mondat, amiben azt sejteted hogy tobb ilyen allam is van, pedig igazabol legjobb tudomasom szerint svajc az egyetlen.

Amugy hasonloan demagog az egesz cikk. Lehet hogy igazad van, de ilyen ervelessel nehez lesz komolyan venni amit irsz.

==T== 2011.04.18. 16:31:31

Ez egy jó hülye írás. Svájcban egy fél évszázaddal előtti baleset miatt tiltották ki az autóversenyeket, ráadásul elég erősen felvetődött a tiltás feloldása.

Hurri Kán 2011.04.18. 16:35:52

Egy mondatban: a posztoló egy orbitális, kapitális, leírhatatlan seggfej.
Nem először adja tájékozatlanságának és tudatlanságának tanúbizonyságát...

Gabcsi12 2011.04.18. 16:37:02

Szilasliget szélső házai közelebb vannak, mint Mogyoród. Többet kapnak a zajból , de kevesebbet (semmit) a bevételből. S valóban 20 évvel ezelőtt a 3 napot ki lehetett birni, De most ahogy bejön a jó idő, heéköznap, hétvégén
zúgnak a gépek. Valamilyen ellentéttelezés nem ártana.

Nuuk 2011.04.18. 16:37:07

figyelem egy ideje ezt a blogot, és lenne egy baráti jó tanácsom.
Annyi hülyeség, tévedés és szakmaiatlanság van ebben az írásban is (a többiek már el is kezdték összeszedegetni), hogy sokkal többet tenne a t. posztíró a környezetvédelem ügyéért, ha nem írna többet, mert így csak lejáratja ezt az ügyet.

A cél NEM szentesíti az eszközt. Még a legjobb szándékkal sem szabad a tényeket elferdíteni, csúsztatni, stb., mert csak azt éred el, hogy komolytalannak fognak tartani. És ha esetleg egyszer-kétszer lesz is majd egy írásod, ami tényleg megállja a helyét, akkor arra is csak legyinteni fognak.

Gyárfás 2011.04.18. 16:37:24

Mint mogyoródi kicsit pontosítanék:

1.Mogyoród nem a Hungaroring hibájából nem profitál a Hungaroringből hanem a dilettáns önkormányzat és képviselők miatt. Gyakorlatilag semmilyen párbeszéd nincs a falu és a pálya között, pedig rengeteg lehetőség lenne az ottani rendezvényekre "rászervezni", valamint ha nem lenne a Hungaroring által fizetett adó már régen csődbe ment volna a falu lsd: dilettantizmus.
Minden karácsonykor van mindenigyen karácsony amikor a falu ingyen iszik, meg eszik, van egy műfüves focipályánk aminek az őrzésére sincs pénz, de kurvára kellett, most meg épül szintén hitelből egy sportcsarnok amit már most látszik, hogy nem lesz képes fenntartani a fali. A mogyoródi utcák a mogyoródi emberek miatt ilyenek nem a Hungaroring miatt.

2.Aki a legtöbbet szívja a pálya miatt az nem Mogyoród, hanem a kerepes sződligeti része. Akik ugyan folyamatos reklamálásban vannak, de amikor azok a házak odaépültek akkor már régen volt Hungaroring ennek köszönhetően olcsó volt a telek, így odaépítkeztek, most meg megy a sírás.
Ugyanaz történt mint Ferihegy környékén , olcsón odaépítkeztek, aztán meg már hangos volt a reptér.

3. Ha már Mogyoródot akarod megvédeni(így kéretlenül) akkor inkább védd meg az M3 autópályától ami gyakorlatilag kettévágja, és a megfelelő hangterelő falak hiányában 0-24-ben élvezheti a zajt.
Ez a blog egyre gázabb már neharagudj.

stikasz_1 2011.04.18. 16:39:31

Hm, nehéz komolyan venni az írást, ha olyan alapvető dolgokat hibásan említ, mint Ostffyasszonyfa nevét. (Durva, "osfiasszonyfaiak", hogy sikerült így mellényúlni?) Lehet azt mondani, hogy csak kötekedem, de tudjátok, úgy vagyok vele, hogy amikor komolyan érvelek valami mellett, utánanézek aminek lehet. Nos, szemmel láthatóan a szerzőnek ez nem erőssége.

Buzzword 2011.04.18. 16:42:20

Lolkabolka kandúrbandi zöld barátom!
Írjál inkább még egy Ford reklámot, abban nem szoktak tárgyi tévedések lenni.

Gabcsi12 2011.04.18. 16:44:07

A legszélső házak már a Ring előtt is ott voltak. Sajnos a nagy zajnak az is oka, hogy jó pénzért belterületbe vonták az erdősávokat, majd eladták lakóparknak. Még 10 évvel ezelőtt is kisebb volt a zaj.

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2011.04.18. 16:51:24

@Leslieke:
Ja. A kerékpárversenyzőket már régóta csak guruló ampullának nevezik ! :)

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2011.04.18. 16:52:50

Nagy Britanniában meg lépten-nyomon vannak versenypályák. Akkor most kit kövessünk? Ezek is nyomorognak, azok is....

Pionír 2011.04.18. 16:53:07

@gatto nero: A Paksi Atomerőművel mit is kellene tisztába tenni?

daito 2011.04.18. 17:08:34

1. Palik egy stróman volt, arra volt jó, hogy mindenki őt jegyezte meg.
Lehet szidni, nem minimálbért kapott érte, de pont annyi hatalma volt, mint pl. a Népstadion vezetőjének. :-)

2. A pálya környéke, amikor a pálya megépült, még jóval gyérebben volt beépítve.
Aki ott vett telket, oda építkezett, oda költözött, az mire számított? Ja, hogy amikor építkeztek, csak évi 3-4 hétvégén volt program? Volt erre valami ígéret, hogy ez örökké így lesz?

Már elnézést, de ha már építenek egy pályát közpénzből, akkor az menjen orrba-szájba.

Meg ha beépítjük az M0-s körgyűrű környékét, akkor utána szűnjön meg ott a forgalom, mert zavarja a lakosokat?

3. A pálya viszonylagos szomszédságában nem 300EUR-t keresnek; bár biztos van olyan is, aki csak ennyit tud összeszedni. De a környező utcákban - gyk. aranyáron mérnek mindent.

De ekkora erővel - ez a lakosok joga a tiszta környezethez, nyugodt pihenéshez duma az ország jelentős részén eladható lenne.
Gyk. Budapest összes forgalmasabb kereszteződésében, útján; Dunaújvárosban, Százhalombattán, Ferihegy környékén, vasútvonalak, autópályák, M0 környékén, Zalában, ahol kis falvakon megy keresztül a forgalom Szlovákia és Szerbia/Horvátország/Olaszország közötti kamionforgalom. Ezeken mindenhol.

És ezek közül többel lehetne és kellene is mit kezdeni; de a Hungaroringgel mit lehetne?
Eleve egy csomó infrastrukturális beruházás kellene még - felújítani ezt azt, a pálya körüli utakat rendesen megcsinálni.

Az, hogy a lakosságot ne érje zaj és egyéb ártalom, az gyk. csak úgy lenne megvalósítható, ha bezárnák a pályát - lévén maga a pálya gyk. egy völgybe épült; ergo túl sok technikai - építési trükköt a zaj ellen nem lehet bevetni.

A bezárás meg gyk. a halál - még az sem lenne járható, ha volna egy Ring szintű pálya máshoz az országban.

Nadiposzi (törölt) 2011.04.18. 17:09:08

Ez a az egyik kedvenc blogom, az a lényeg, hogy ezt nehogy bezárják.
Ennyire sötét, ostoba, szűk látókörű posztokat máshol nem olvashatnék, de jó néha benézni ide, mindig szerez egy-két vidám percet ez a blog.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2011.04.18. 17:12:00

Elolvastam az összes kommentet, csak csatlakozni tudok mindenki máshoz: minden utánajárást nélkülöző bejegyzés.

Szerintem oldjuk meg a problémát azzal, hogy tiltsuk be az autókat meg az Internetet, így a posztoló is röhöghetne a markába, de ezt nem tudná hova leírni, a többiek meg nem tudnának hova kommentelni. Színtiszta haszon.

Davyd · http://wordsofmusic.blog.hu/ 2011.04.18. 17:13:53

ritkán van ekkora egyetértés a hozzászólok között. valamit legalább sikerült elérni ezzel a poszttal is :D

meow? 2011.04.18. 17:16:20

Na, újabb hatásvadász, felesleges szar. Miért nem leszel öngyilkos, egy csomó állatot és növényt megmentenél vele, amit a maradék 60 évedben még meg fogsz enni.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2011.04.18. 17:17:40

Ki dugja a postolót, hogy ezek a szarok mindig index címlapot kapnak?

Hypofx 2011.04.18. 17:20:35

Kovessuk Svajc peldajat, ha megkapjuk minden tolvaj rablo adocsalo bankbetetjet, ahogy a svajciak, na az utan hajlando vagyok elni hungaroring nelkul, addig meg Svajc KUSS

Hurri Kán 2011.04.18. 17:24:41

@Hammer:
Vagy a posztoló dug valakit :)))

Bambano 2011.04.18. 17:29:39

@Megszívtuk-Waze: csak nekik benzines sportokban világbajnokaik is vannak... valami mégiscsak másképp megy arrafelé...:)

Spock79 2011.04.18. 17:32:31

Sajnos semmilyen reális gondolatot nem adhat egy olyan bejegyzés, amiben az első mondatban becsületességet feltételezünk egy Országgyűlési hivatalnál.

A svájciaknál nincs is unalmasabb nép...

Magnat 2011.04.18. 18:47:01

@zsebi66: Mond vmit az, h az egész hsz idézőjelben van, forrásmegjelöléssel és az eredeti szerző nevével?

gatto nero 2011.04.18. 19:15:33

@Pionír:

A közpénzek útját például:)

bovaryné 2011.04.18. 19:43:04

@Leslieke: A Te gyerekeid meg a kipufogógázokat szipákolva (mit esetleg az autód pöfög ki) megtanulják mi az a légzőszervi megbetegedés.
Való igaz a dopping nem szép dolog, de ezen logika alapján egy sportot se űzz, és ne szeress, mert profi szinten bizony nincs sportág, ahol ne kokszolnának.
Nem is ez lenne nyilván a lényege annak, hogy a Tour-t idehozzák. Hanem az, hogy a gyerekek biciklis példaképeket kapjanak. Ha így megszeretik a kerékpározást és nagy korukban azzal járnak, közel sem biztos, hogy kokszolni fognak.
Viszont, ha ezeket a sofőröket tartják követendőnek, biztos, hogy felnőttként lesz autójuk, amivel aztán még vezetni tudnak szennyezik a saját környezetüket.

bovaryné 2011.04.18. 19:44:55

@spájdernecc: Még mindig több néző jár kerékpárral a Tour-ra, mint a Hungaroringre.

Mózsi bá (törölt) 2011.04.19. 08:31:49

Emlékszem, régebben Svájcban rohadtul rosszul éltek, a lakosság több mint fele munkanélküli volt és alig kerestek valamit, ami az éhenhaláshoz talán elég lehetett.
Erre valakinek eszébe jutott, hogy ez a versenypályák és az azon dübörgő járgányok miatt van. Nosza, a fejesek gyorsan bezáratták a pályákat. Másnap az addig munkanélküliként tengődőknek lett munkájuk, akik pedig már dolgoztak, addigi munkabérük negyvenszeresét kapták emelés gyanánt. A gazdaság nem szárnyalásba kezdett, hanem már szárnyalt is.
Először azt hitték, valami turpisság van a dologban és következő nap megint kinyitották a pályákat. Abban a pillanatban lecsökkentek a fizetések a korábbi szintre, sorra rúgták ki az embereket a munkahelyekről és a gazdaság a béka segge alatt teljesített.
Ezért aztán jól bezárták végleg a pályákat és azóta baromi királyul élnek ott az emberek.
A posztolónak meg gratulálok. Lassan kijárhatná a böcsődét.

MaxRebel 2011.04.19. 10:05:27

A tájékozatlanság miatt felmerülő, 'Hungaroring zaj' témájú kérdésekre, a választ megtalálni pl. itt lehet:

maxrebel.blog.hu/

gatto nero 2011.04.19. 10:32:29

A zaj, a bűz és a szemét nem tájékozottság vagy tájékozatlanság kérdése, hanem ténykérdés.
Mint ahogy az is, a Hungaroring esetében a könyezetvédelmi felügyelőség nyilvánvalóan meg van félemlítve vagy le van fizetve ezért nem végzi a dolgát.
A többi - például, hogy pontosan miért tiltották be
Svájcban az autóversenyeket - tök részletkérdés.

záporjózsi 2011.04.19. 11:03:09

@Bambano: Ha ez az egész Hungaroring ügy egy normális országban történne, nem lenne belőle ügy. 5 év után felülvizsgálat, hasznosítási terv, átalakítás, lakosság bevonása, elköltözési támogatás, stb, aztán legyen 300 napig zaj. Ha a szarvas ettől bedilizik, akkor legfeljebb vadhús lesz vacsorára...

fogash 2011.04.19. 13:52:51

hát ez a poszt eddig mindent visz, b+...

A Nürburgringet miért nem zárják be? Interlagos a városban van, miért nem zárják be?

odamondom 2011.04.19. 19:08:58

a Nürburgringet azért nem zárják be, mert megoldott a zajvédelem. A pálya teljes mértékben megfelel a hatályos környezetvédelmi törvényeknek.
Érdemes elolvasni a következő tanulmányt erről:
docs.google.com/fileview?id=0B65WrqwvwN48MWU1NzM3ZDYtM2U0Mi00NTkxLWIyNDktZWNiZTMzNzg5MGZm&hl=en
Ha a Hungaroring is így működne, erre a blogra nem is lenne szükség.
Világos?

gatto nero 2011.04.19. 19:14:54

Lakik a környezetvédelmet, a noemissziót,
meg szinte mindent fikázók közül valaki autó vagy motorverseny pálya közelében?

odamondom 2011.04.19. 19:16:13

Egyébként Monzát már egyszer egy időre bezárták, mert nem felelt meg az előírásoknak. Azóta (a polgármester és civil szervezetek fellépésének köszönhetően) rengeteget tettek/tesznek a zajcsökkentés érdekében, és jelentősen korlátozták a zajos események számát. A mindennapos események javát olyan pályákra tették át, ahol a zaj nem éri el a lakott területeket.
Szemben a Hungaroringgel, ahol évről évre (idén várhatóan a két új rendezvény miatt jelentősen) nő a határértéket túllépő zajos napok száma.

odamondom 2011.04.19. 20:39:52

A F1 gazdasági hátteréről:
Kicsit jobban belegondolva néhány számtani alapműveletet elvégezve érdekes következtetésekre lehet jutni. Pl. a 2009 évet nézve 184 000 néző a három nap alatt átlagosan 61 300 fő napi látogatót jelent.
A kifizetett jogdíj 3,14+1,74 milliárd Ft egy rendezvény napra eső része 1,63 milliárd.
Ahhoz hogy az állam befektetése megtérüljön, naponta minden látogatónak annyit kellene költenie, hogy az 26 600 Ft áfa és egyéb adó bevételt jelentsen az államnak.
Szerintem alábecsülve is ehhez látogatónként, naponta 100 000 Ft elköltése szükséges.
Tehát pl. egy háromfős Kubica-drukker lengyel családnak, (akik leginkább a pálya melletti olcsó kempingben, vagy az autójukban alszanak, és az otthonról hozott sört és vodkát hányják a Ring falának tövébe), a három nap alatt 900 000 Ft-ot kellene elkölteni. Ugye ez eléggé hihetetlen hogy így történik?
Szokták emlegetni, hogy milyen hatalmas turista áradat jön a Forma 1 alatt az országba. Igen, ez igaz, de a vendégek száma évről évre csökkenő. Az év 365 napjából 3-5 napot érint, csak a Budapest és a pálya környéki településekre korlátozódik, mértéke pedig kb. 4-5 %-os emelkedés. Tehát éves szinten vizsgálva, és összevetve az évente fizetett jogdíjakkal, elenyésző a jelentősége.
Nem szóltunk még arról sem, hogy az állam kiadásai messze nem csak a jogdíjak kifizetését jelentik.
Orvosi készenlét, rendfenntartás, forgalomirányítás, reklámok, ingyen BKV a pályához, VIP jegyek tömkelege ( a pénztáraknál utolsó nap a több százezres jegyeket tizedáron árulták az üzérek, tehát a jeggyel rendelkezők nem kis része nem a jegyen feltüntetett összegért jutott be a nézőtérre, illetve ez a bevétel nem a HRing kasszába folyt be).
A TV jogdíjak, reklám bevételek is az Ecclestont illetik, sokan ezt sem tudják.
Ritkán emlegetik, hogy az Ecclestonnnal egyeztetett gyakori pálya alakításokat, melyek éves szinten esetenként milliárdos nagyságrendűek, szintén az állam fizeti, nem a kisebbségi tulajdonos OstermannForma-1 Kft, amely egy Man szigeteken bejegyzett offshore cég. (no comment...)
És mindezek után úgynevezett "sport közgazdászok" nyugtatják a közvélemény, hogy higgyük el, az államnak ez hatalmas bevétel.

Más kérdés a pálya mindennapos használatából származó bevétel. Ez kb. 200 millót hoz az Rt-nek, ez kell ahhoz, hogy meg tudja rendezni a F1 futamot.
Tehát az állam beleteszi a 4-5 milliárdot, de ezt a 200 milliót a Hungaroringnek kell úgymond kitermelni.
Az államnak a 4-5 milliárd megéri (???), a + 200 milliót már nem tudja beletenni. Zajcsökkentésre meg 1 Ft se jut.
Normális?
A mindennapos eseményekből sem elsősorban az állam, hanem néhány cég (pl. Racing System) kaszál. Jelképes összegért kiveszik bérbe a pályát, bezsebelik a használóktól a hasznot, az állam meg tolja bele a pénzt a fenntartásba.
Az Rt -nek most emelték a törzstőkéjét több mint 0,6 milliárddal. Kíváncsi vagyok, ebből jut-e zajcsökkentésre.

fogash 2011.04.20. 09:17:01

@odamondom: Érdekes megközelítés, akár igaz is lehet. Amit nem lehet számszerűsíteni: azon a hétvégén egy kicsit rólunk beszél a világ. A magyar költségvetés főösszege 13.000 milliárt forint. Ennek 0,04%-a az az 5mrd, amibe a forma-1 kerül. Ha így nézzük, aprópénz. Ha azt nézzük, hogy ez az összeg durván 50.000 havi minimálbérnek (+járulékai) felel meg, akkor valóban kidobott pénz lehet.

ha azt nézzük, hogy a magyar foci NB-1re az egész évben nem látogat ki annyi néző, mint a Hringre ezen az egy hétvégén, és mégis több milliárdot kapnak a fociklubok, akkor megint csak azt mondom, jó helyen van a pénz.

Aztán ha már megvan a pálya, legyen minden hétvégén rendezvény. Legyen nyílt pályanap, legyen verseny. Inkább ott, mint a Hungária körúton, vagy bárhol a városban/autópályákon.

Aztán azt se kellene elfelejteni, hogy amikor a pálya épült, Mogyoród egy porfészek volt a pusztában. 9,7 millió magyar azt se tudta, hogy ez a falu létezik. Közben benépesült, most meg megy a nyűglődés ugyanúgy, mint lisztFerihegy körül...

Ha ehhez még hozzáveszem, hogy egyes kommentelők szerint NEM IS A HELYIEK hőzöngenek, akkor végleg nem tudom, mit gondoljak.

(mellesleg mi itt a szigetközben ugyanígy a nem is itt élő "környezetvédők" miatt szopunk: mindenki egyetért abban, hogy a Mosoni-Duna torkolatába épített zsilip 2 méterrel emelné a vízszintet az egész Szigetközben, újraéledne a holtágrendszer, az árterek, stb.), de pár fővárosi megélhetési sötétzöld minden lakossági fórumon beleköp a levesbe...)

Ratnet 2011.04.20. 09:33:18

@fogash:
"Ha ehhez még hozzáveszem, hogy egyes kommentelők szerint..."
Ja, ha a kommentelők írják, akkor az axióma?:-)

Persze ki is lehetne menni Szilasra, és megkérdezni az embereket, hogy ők hogyan élik meg a dolgot, de ahhoz fel kéne állni a monitor elől. No, annyira má' nem is érdekes a kérdés ugye....

Leslieke 2011.04.20. 13:32:08

@bovaryné:
Tehát ha jól értem szavaid, akkor a te családodnak nincs autója és mindenhová biciklivel, gyalog jártok? Esetleg marad még a vonat, mint gyorsabb közlekedési eszköz.

A témához pedig: a Hungaroringre igenis szükség van, marketing és turisztikai szempontból nem csak az a 3-5 nap az érdekes, amikor a verseny van. A zajcsökkentés miatti felháborodással egyet lehet érteni és azzal is, hogy erre lehetne keresni valamilyen megoldást.

záporjózsi 2011.04.20. 14:10:06

@odamondom: Amikor arról szoktak késhegyre menő alkudozások folyni, hogy az időjárás-jelentésbe melyik város kerüljön bele a reklámértéke miatt, úgy gondolom, hogy nem a F1 rajongók közvetlen költekezése fogja adni a futamok nemzetgazdasági megtérülését.
Hány szigetből áll a Man szigetek?

fogash 2011.04.20. 17:02:46

@Ratnet: szerinted nekem kellene Győrből elmenni Mogyoródra/Szilasra és becsöngetni, hogy "csókolom, maguk teccenek csinálni a fesztivált a ring miatt?". Nincs mondjuk pestbudán elég újságíró, aki megtenné helyettem?

Amúgy gratula, sikerült megragadnod a hozzászólásom lényegét... :(

@Leslieke:
légy erős, a Hringen 3 nap az F1, de van még pár rendezvény, ami motorzajjal jár. Mondjuk én max. az éjszakai gyorsulásikat tiltanám meg, nappal hadd zenéljen, az nem zavar a pihenésben. Az M3-ast nem akarják bezáratni? Az is ketté vágja a falut...

Ratnet 2011.04.20. 17:27:39

@fogash:
Na ez az. Nem kellene addig reflexből leoltani a szilasiakat (lásd: kommentelők), amíg valaki nem tárja fel a valóságot. Én itt lakom, így bizton állíthatom neked, hogy a nagy többség anyázik a Ring zaja miatt.
Éjszakai gyorsulás viszont évek óta nincs, mivel az esti pályahasználat tilos.
A pihenéshez és a birtokhasználathoz nappal is ugyanolyan joga van mindenkinek. Aki ebben a másikat megzavarja, az birtokháborítást követ el. Aki egészségügyi határértéket túllépő zajjal zavar, az környezetveszélyeztetést is elkövet. Ez mind tény.

odamondom 2011.04.20. 20:19:34

@fogash:
3 napig a F1 helyszínéről beszél az egész világ?
Ki az az egész világ? Mikor Malajziában van a futam, én pl. nem beszélek 3 napig egyfolytában Malajziáról.
Pedig megnézem a futamot, mert érdekel a F1!!!!!
És szerinted Malajziának mi haszna van abból, ha 3 napig esetleg kicsit többen beszélnek róla?
Megmondom neked: SEMMI!!!
Anyagi haszna valószínűleg van a rendezvényből, mert ott nyereséges a F1.
Ha nálunk a HR Zrt összetétele nem olyan lenne, mint amilyen. akkor talán nálunk is lehetne nyereség.
Mit gondolsz, Eccleston miért szereti annyira a Magyar Nagydíjat? Mert ilyen előnyös megállapodást sehol nem tudott kötni, mint Magyarországon!
Természetesen ennek anyagi hátrányait mi, adófizetők viseljük. Valahol meg magán zsebekbe vándorol a haszon, és végül is HR évek óta veszteséges mérleget produkál.
Miért is jó ez nekünk?
De ez a F1 ügye.
Ne keverjük a mindennapos zaj ügyével!
Egyébként biztosan tudom, hogy a Hungaroring zaj ügyben csak és kizárólag a zajjal közvetlenül érintettek léptek fel eddig.

odamondom 2011.04.20. 23:32:50

@fogash:
"A magyar költségvetés főösszege 13.000 milliárt forint. Ennek 0,04%-a az az 5mrd, amibe a forma-1 kerül. Ha így nézzük, aprópénz." -írod.
Ha annyira fontos a nemzetközi hírverés, meg a többi szerinted velejáró haszon (én kétlem, de ez mindegy)., akkor ha a F1-re fordított 0,04% tizedének megfelelő nagyon aprópénzt, tehát 0,004%-ot a már 3 éve kidolgozott zajcsökkentési eljárások megvalósítására fordították volna az elmúlt években, akkor ez az egész zaj ügy nem is létezne.

odamondom 2011.04.20. 23:43:50

Hogy világos legyen mindenki előtt, mit kellene tenni:
-A tribünök között, közvetlenül a pálya mellett fásítás
-A tribünök hátfalára zajvédő fal szerelése
-Domborzati viszonyok megváltoztatása, feltöltések
-Egyes tribünök szélesítése, hangelnyelő plexi falak beépítése megfelelő helyekre.
A szakmai anyag teljes terjedelmében megtekinthető itt:
kerepes.jobbik.hu/category/kateg%C3%B3ria/%C3%B6nkorm%C3%A1nyzat

záporjózsi 2011.04.21. 11:16:11

@odamondom: Terjeszd be, hogy mindennemű reklámtevékenységet tiltsanak be Magyarországon. Mert úgysem beszél senki semmiről. Sőt, magát a beszédet is be kellene tiltani - még ha nem is olyan hangos.

odamondom 2011.04.21. 12:13:58

@záporjózsi:
Én semmiféle betiltásról nem beszéltem, ha erre akar célozni ez a pikírt beírásod.
Csak a gyengébbek kedvéért, akik esetleg a bejegyzést első olvasatra nem értették, vagy félreértették:
A ZAJCSÖKKENTÉST KELL MEGOLDANI!
Ha nem is olyan szintre, mint amit a rendeletek előírnak, de legalább olyanra, hogy ha nyáron kimegyek a kertbe, akkor tudjak beszélgetni a szomszédommal anélkül, hogy túl kelljen kiabálnom a motorzajt.
Nagy elvárás? Nem hinném.

záporjózsi 2011.04.21. 15:34:17

@odamondom: A gyengébbek kedvéért: a reklámtevékenységet mint olyat kérdőjelezted meg. Nem baj, csak legalább tudd, hogy mit írsz le.

odamondom 2011.04.21. 16:13:06

@záporjózsi:
Valamit nagyon félreértettél. Az is lehet hogy én fogalmaztam pontatlanul.
Ezért most helyreigazítok:
A reklámtevékenység úgy általában nem elítélendő, sőt egy nagyon hasznos dolog. Nem csak a reklámcégeknek, a reklámozóknak, hanem a célközönségnek is.
Ezt senki nem vitatta.
Ha pl. azt vesszük, hogy van egy hüvelygomba gyógyszer reklám, akkor az jó a gyógyszergyárnak, mert többet ad el a termékből. Jó a reklám cégnek, mert a tevékenységért pénzt kap. És végül jó a hüvelygombában szenvedő nőknek, mert segít megtalálni a problémájára a megoldást. Tehát mindenki jól jár.
Vigyázat! Azért nem minden reklám felel meg ennek a hármas követelménynek. Remélem egyetértesz?

záporjózsi 2011.04.21. 16:22:21

@odamondom: Dehogy értettem félre. A HR a F1 veszteségét a nemzetközi hírveréssel hozza vissza. A F1 maga a reklámhordozó. Ez az a közvetett szolgáltatás, amiért a magyar állam fizet.