Itt a Twizy, és tényleg 6990 euróba kerül

2011.06.21. 22:19 - vancat

Itt a Renault Twizy, és tényleg 6990 euróba kerül - legalábbis Olaszország egyik legtekintélyesebb autós magazinjának egy kicsivel idő előtt utcára került júliusi számának tanúsága szerint. Az Al Volante-ben egész oldalon hirdeti ezt a bájos, fura kis ökoszerzetet a Renault - igaz, az újság végén lévő, igen részletes, minden márka, minden típusának összes motorváltozatát felvonultató árlistán még nem szerepel (ellentétben például a Citroen C-Zeróval, amely visszafogottnak nem mondható 35 960 euróért lehet a miénk). Szóval valószínűleg egyelőre előrendelni lehet.

Bár mindenképpen ünnepi pillanat a Twizy érkezése, azért - a devizahitelekhez hasonlóan - itt sem árt elolvasni az apróbetűs részt. Eszerint az akkumulátorbérlés havi 45 euró - magyarán az autó egyik igen lényeges része valójában nem a miénk, azt csak bérelhetjük hozzá - miután az autót már megvásároltuk. Érdekes...

További fontos tudnivaló, hogy a 6990 eurós ár az "Urban 45" változatra vonatkozik, amely egyszerűbb, nyitottabb és gyengébb a fullos Twizynél. Ami viszont szimpatikus - nem mellesleg valószínűleg kötelező is -, hogy feltüntetik a kisautó kilométerenkénti széndioxid-kibocsátását, amely igen szerény: 32 g/km. Ennek az adatnak csak azért van jelentősége, mert úgy tűnik, legalább a Renault hajlandó volt szakítani azzal a gusztustalan gyakorlattal, miszerint nulla emissziójúnak hazudják a villanyautókat. Ráadásul a Renault - ugyanitt, az apróbetűnél - még egy összehasonlító adatot is szolgáltat: eszerint az 1,5-ös, 85 lóerős Clióé 133 g/km.

Akit érdekel, ne feledje: a Twizyvel végre itthon is találkozhatunk. Hétvégén a Hunaroringen egy nem éppen környezetbarát rendezvényen, a Renault autóverseny sorozatán kiállítják, és - állítólag közelről - megtekinthető az utóbbi időszak legígéretesebb kis ökoautója.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr863004490

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2011.06.21. 22:54:27

Igen a villanyautónak is van széndioxid kibocsátása. De ez nem olyan, hogy bemegy X liter benzin, valamilyen minőségű égés után kijön Y gramm CO2. Hol, milyen energiamix esetén 32 g/km? Svájcban, ahol a vízerőművek dominálnak? Franciaországban, ahol az atom? Akkor oké, hogy CO2 nem keletkezik, viszont radioaktív hulladék meg veszélyforrás az igen, bár ezt tényleg nem lehet átszámolni bébifókába. Vagy esetleg a szénerőművekkel termelt kínai árammal feltöltve is csak 32 g/km? Csúnya, gonosz dolog ráírni a 0 g/km-t, de az legalább nem marhaság, azt meg lehet magyarázni, helyben 0 gramm. Ez a 32 gramm így önmagában erős hasraütés, még Európán belül is.

Avatar 2011.07.04. 10:37:52

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs:
Ez a 32 g szerintem is hülyeség, a benzines és dízel autóknál se számolják hozzá az emisszióhoz a kőolajkitermelés, -szállítás, -finomítás, stb. emisszióját, csak azt, ami a kipufogóból kijön.
Esetleg vegyük hozzá a karosszéria legyártásához szükséges energiafelhasználás emisszióját is?