A távoli - és bizonytalan - jövő ködbe vesző ígéretei és koncepciói helyett a Renault idén október elsejével, vagyis napokon belül elindítja villanyautó-programját. Nem a médiának, a kisszériás prototípusok tesztelőinek, kiválasztott városok, kerületek, intézmények próbaüzeméhez, hanem a vásárlóknak szóló weboldalon, a szériakínálat részeként kezdik meg elektromos autóik árusítását. Nem ostoba celebek főszereplésével zajló stupid autómentesnapi bohóckodáshoz, hanem mindennapi közlekedők, árut szállítók reális igényeihez igazítva.
A menetrend: a teher- és személyszállító változatban egyaránt elérhető Kangoo Z.E. idén október elsejétől, a Fluence Z.E novembertől, a kis Twizy háromféle változatban (Urban, Color, Technik) decembertől, az új Clio előfutárának is tekinthető Zoe pedig 2012 májusától kapható. A négyből ráadásul az első három típusból már volt annyi megrendelés, hogy e típusok rákerülhettek a 2012-es Év autója díj várományosainak listájára. (Reméljük, az Év autója díj zsűritagjai értékelik a számukra állítólag oly fontos innovatív újításokat.)
Mit is fűzhetnék mindehhez? Aki városban árut szállít, miniautóra vágyik vagy kisebb távolságokon használná járművét, fontolja meg a Renault ajánlatait. Ja és persze fontolja meg azt is, miképpen tudja - hosszabb távon legalábbis - biztosítani, hogy megújuló nap- vagy szélenergiából fedezze Renaultjának - vagy bármilyen más típusú elektromos jármúvének - fogyasztását. De akik itt Magyarországon leginkább megfontolhatnák az ilyen és ehhez hasonló, realista villanyautó-ajánlatokat, azok a hazai közszolgáltatók. Akik - a mi adóinkból - vagy leszarják (pl. Posta, BKV), vagy az úri huncutkodás újabb lehetőségét kínáló játékszernek tekintik (pl. EON) a villanyautózás terjesztésének ennél sokkal fontosabb ügyét.