Ford 1.0 Ecoboost - idegbetegek kíméljék

2011.11.07. 07:10 - vancat

A Ford európai szentélyében, a kölni gyárban, a patináns márka megmentőjének és újbóli felvirágoztatójának, Alan Mulally elnök-vezérigazgató jelenlétében megkezdődött a márka új, ezres benzines ökomotorjának a gyártása. Az esemény azért igen jelentős, mert - mint tudjuk - nem elég ökomotort gyártani, de azt merni kell beletenni az autókba és azokat az autókat merni kell piacra dobni - és hát... el is kell adni őket.

Márpedig a Ford bejelentette: 125 és 100 lóerős ezres motorjait nemcsak a Fiestában, de a hamarosan bemutatkozó kis egyterűjükben, a B-Maxban, sőt a kompakt kategóriái jolly-jokerének számító Focusban és a családi autónak számító C-Max-ban is dolgoztatjánk majd 2012-től. Most tehát lehet fikázni, jajveszékelni, szarozni, hülyézni. Lehet példákat hozni arra, hogy majd miért nem lesz elég dinamikus ezekhez a nagy kasznikhoz ez a kis motor, miért nem lesz elég ereje, amikor veszélyes kanyar előtt kamiont kell előzni, mennyire kell pörgetni ahhoz, hogy menjen is, és lehet - előre - sopánkodni azon: milyen gyorsan tönkre fog menni a túl nagy terhelés miatt az új benzines ezres ecoboost ezekben a nehéz autókban.

2010 második felében ugyanez történt az USÁ-ban, amikor bejelentették azt a "képtelen" ötletet, hogy a legendás és piacvezető F 150-es pick-upba az évtizedek óta megszokott V8-asok helyett egy olyan kis "pöcs" motort tesznek, mint a 3.7-es V6-os. (Azóta az "öko F 150" eladásai egyébként exponenciálisan emelkednek...)

Szóval bátrat lépett az öreg kontinensen is a Ford új, ezres motorjainak "szétterítésével". Különösen azért, mert a fikázóknak részben akár igazuk is lehet(ne). Az ezres motorral szerelt Focus, C-Max nem fog úgy menni, gyorsulni, mint mondjuk akár egy kétezres TDCI. Ha ezt várjuk majd tőle, folyamatosan kinyomjuk a szemét, pörgetjük, mint az őrült, garantáltan be is fog következni mindaz, amivel a kis motorok ellenzői riogatnak. Sokat fog fogyasztani, hamarabb tönkregy a turbója - és az egész autó is.

Mellesleg ugyanez történik a nagyobb motorral szerelt Focusok, C-Max-ok esetében is. Aki széthajtja, annak nem tart majd sokáig. Szóval, lehet, hogy a Fordnak, az ezres ökomotorját bevezető kampányában - ha lesz ilyen - érdemes lenne egy kis tájékoztató anyagot összeállítani arról, kiknek való és persze: kiknek nem egy az autó nagyságához képest kisméretű, környezetbarátabb motor. Nyilván a Ford kifinomult modorú és stílusú marketingesei sokkal diszkrétebben tudnák/akarnák megfogalmazni, de a lényeg talán az: idegbeteg gyorshajtóknak és gyorsulgatóknak, kisebbségi komplexusos előzgetőknek, szexuális képességeik hiányát csikorgós kigyorsítgatással kompenzáló idiótáknak, valamilyen férfias küzdősport gyakorlása helyett az autópályák belső sávjában villogva keménykedőknek mindenképpen érdemes lesz elkerülniük az 1.0 Ecoboost motorjelzésű Ford modelleket.

Rajtuk kívül viszont lényegében mindenki másnak, várhatóan olcsóbb autózást, jobb zöld lelkiismeretet és - a környezetbarát vezetési stílus hasznos mellékhatásaként - több biztonságot, kevesebb balesetveszélyt hozhat a Ford kölni gyárában a mai nappal gyártani kezdett ökomotor használata. Ami - talán szimbolikusan - pont egy időbe esik az eddig ugyanezen üzemben készült négyliteres benzinpusztító erőforrások gyártásának leállításával.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr103360162

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Poptaritop 2011.11.07. 09:28:08

Az ún "downsizing" eddig sem hozott valami nagy eredményt. Sem a káros anyag kibocsátás sem pedig a fogyasztáscsökkentés tekintetében. Persze lehet hogy a Ford majd megépíti a tutit.

"jobb zöld lelkiismeretet" - Itt a lényeg: jobb kézzel bal vállon veregetheti magát a vásárló, hogy milyen fasza gyerek. ;)
Szigorúan szvsz.

Globetrotter2014 2011.11.07. 09:30:39

Végre egy cikk ami nem azonnal kukába való a blogon. Bravó.

Azrt tegyük hozzá, a fodnak eddig is volt nevetségesen gyenge 1.6os motorja a Mondeóba, az 1.0 ecoboost nem lesz lényegesen rosszabb, sőt.

Ezeknek a törpéknek akkor lesz igatzán jelentőssdége ha európűában is beindul a hibridláz, egy plug in hibrid kasztnijába elrejtett 800as turbó, még mindig science fiction, pedgi valószínűleg csak az igény hiányzik. a technológia megvan.

midnight coder 2011.11.07. 09:41:56

Igazából ez zsákutca. Attól nem fog egy kocsi kevesebbet zabálni hogy kevesebb a lökettérfogat. Sőt, akár többet is ehet a kisebb. Viszont olcsóbb legyártani, és el lehet adni a hülyéknek hogy milyen zöld megoldást vettek. Egy kocsi akkor eszik kevesebbet, ha kisebb a kaszni súlya, ha jól vannak hangolva a sebességfokozatok, illetve ha hibrid és a motort csak az ideális fordulattartományban járatja.

halaloszto 2011.11.07. 09:47:11

Ez szerintem is egy korrekt lepes a normalis hibridek fele.

Egy cmax meretu autonak a 130-al egyenesen meneshez kell vagy 50 loero. Persze elindulashoz, elozeshez kell tobb. Ezek a kicsi motorok olyanok, amik kenyelmesen tudjak az 50 lovat, es ha muszaj, akkor kepessegeik hataran megoldjak rovid idore a 100-at. Hetkoznapi kozlekedeshez ez teljesen megfelel.

Ha tennenek melle egy 50 lovas villanymotort, akar a hatso kerekekre, ami segit a dinamizmusban, senkinek nem lehetne egy szava sem.

vajk

citrix 2011.11.07. 09:48:30

Az üzemanyag árak felfelé ívelnek folyamatosan,minden ország az eu-ban hatalmas adót vet ki a közlekedésre.A benzinmotoroknál van mit fejleszteni,javítva a részterhelésen igen rossz hatásfokot.A kis lökettérfogat turbótöltővel,közvetlen befecskendezés,magas(1:14) kompresszió mind ezt szolgálja,megtámogatva a hibridhajtás energiavisszanyerő hasznával.Más út nincs,az átlag (valós) fogyasztást egy középkategóriás autó esetén le kell szorítani 4l/100km-re.Nyilván nem széthajtva a gépet ennyi.Ezzel lehet nap mint nap közlekedni a jónépnek.A tehetősek,akiknek nem kérdés a fogyasztás és szeretik az szédítően gyorsuló gépeket,ott van az Aston Martin,Ferrari,BMW,Audi RS és még jópár izomautó.Igen,az egy más világ,ott nem egyliteres kávédarálókkal vacakolnak hanem minimum 4.2-es V8 motorral repesztenek.A képviselők,államtitkárok is ezt az osztályt kedvelik állami benzinkártyával megtámogatva miközben a tömegközlekedés használatára buzdítják az alattvalókat.

kafferbivalybalamber 2011.11.07. 09:54:34

Ezek a kis lökettérfogatú turbós motorok az ellenség megtévesztését szolgálják, konkrétan a sötétzöldekét. A turbóval pont annyi levegőt nyomnak bele, mintha csak úgy simán beszívná egy kétszer-háromszor akkora, és ehhez persze kétszer-háromszor annyi üzemanyag is jár.
De ez sötétzöldéknek már bonyolult. :)

Poptaritop 2011.11.07. 09:54:39

Az a baj ezekkel a motorokkal, hogy ugyanazzal a fizikával működnek mint a nagyok. Sok levegő+több benzin = nagyobb teljesítmény. A városban araszolásnál talán segít a kis motor(ez lenne a terv), de a gyorsításkor ahogy elkezd dolgozni a kompresszor elvész az előny. Egy _tényleg jó_ start+stop rendszer, fasza kers kéne, na meg nem utolsó sorban fizetőképes célközönség.

nagyfeszültség 2011.11.07. 10:03:59

Szerintem nem a motorkkal van baj, hanem a túlságosan felgyorsult közlekedéssel, ami egyébként tök értelmetlen, mrt mindig kiderül, soha nem jutunk
gyorsabban előrébb.
Ezek a motorok akkor lesznek igazán sikeresek, ha új vezetési kultúrát is magukkal hoznak..

a halál kamionja mindenkit elgázol 2011.11.07. 10:23:07

"miért nem lesz elég ereje, amikor veszélyes kanyar előtt kamiont kell előzni,"
kell?
amúgy meg magyarország határain belül ha valaki 130km/óra helyett 180 km/órával halad, ami csak autópályán valószínű hosszútávon, 200 km-en is csak 26 perc előnyt nyer, (92 perc helyett 66 perc) , 100 km-en ez csak 13 perc, amit jó eséllyel elveszít a városi dugóban. vagy keljen fel hamarabb negyed órával.
ráadásul szabálytalan is, ezért aki száguldozik az egy degenerált frusztrált barom.

gatto nero 2011.11.07. 10:23:17

@halaloszto:

Ráadásul környzettudatosabb országokban a kresz is preferálhatná az ökomotorral szerelt autókat sebességkorlátozással, előzési tilalommal,
védett zónákkal stb.

Globetrotter2014 2011.11.07. 10:30:38

@midnight coder: (és a többiek). Aki autósfórumokon jártas már isemria s zokűásos dízel/benzines vitát nyomatzékról és lóerőrőrl. Röviden összefoglalva: a lóerő csake gy csúcstelejsímény (nm*fordulatsz), egy adott fordulaton a nm számít.

Tehát egy Ecoboost vagy egy dízel azonos LE mellett jóval nyomatéksoabb elsz mint egy benzines. Ezek az 1 lityisek nem csak kisebbek és könynebbek de jobban is húznak mint az 1.6osok, a klegnagyobb nyomaték a 2.0 benyásokhoz közelít (185 nm a ford régi 2.0-ása, ez 175 ha jól láttom).

Ez az 1.0 motor annyit tud mint egy 1.8 szívó. Egy csomó előnnyel, a zöld gondololatokon felül.

Uzi 2011.11.07. 10:48:20

Részteljesítményen, városban jók ezek a kis feltöltött motorok. A 800-as motorok a smartban nem az élettartamukról voltak híresek, remélem ezek jobbak lesznek.

bucbuc 2011.11.07. 10:48:27

De miért jó a kisebb motor?
Mert számottevően kevesebbet nem fogyaszt sajnos.

bucbuc 2011.11.07. 10:51:34

@halaloszto: Nekem mondjuk lenne szavam . :)

Annyi lenne a környezettudatosságnak az akksik miatt. Nehéz, szennyező a gyártása és egyre drágább ráadásul 5 évente cserélheted.

Az olajszármazékoknál nincs jobb hajtóenergia sajnos, mivel király eroei-jük mellett tárolásuk, szállításuk gyakorlatilag veszteségmentes.
Nem véletlenül ezek terjedtek el.

Hacsak nem lesz vmiféle szuperakksi (nem lesz, ez egy korlátos rendszer), akkor a villanyautó halálra van ítélve.

a halál kamionja mindenkit elgázol 2011.11.07. 10:54:11

ez a jövő:

google:
andrea rossi
e-cat

bucbuc 2011.11.07. 10:56:31

@citrix: Ne akarlak elkeseríteni de nagyon afelé haladunk, márcsak a peak oil miatt is, hogy 10 éven belül eléggé leredukálódik az egyéni közlekedés.
Akinek meg van forrása, annak igazából mindegy, hogy 400 vagy 1000 ft 1 lityi üzemanyag.

Globetrotter2014 2011.11.07. 11:31:02

@bucbuc: 1. alacsonyabb co2. Ez most zöld ökörségnak hangzik, de ha majd ennek alapján adózol 10 év múlva érteni fogod a Ford törekvését.
2. turbó miatt szabadon knfigurálható teljesítmény 2a: egy motor elég több helyett (pl a volvo T3 és T4ese), 2b ha pl LE adó miatt le kell szabályozni sokkal egyszerűbb eltérő homologizációs motorokat kihozni.
3. nyomatékosabb mint az azonos lóerejű (és nagyobb) benzines: nem kell úgy pörgetni, mellőzhető az átkosban ismet "érdi kapaszkadós" bömböltetés. - és mivel nem kell szétpörgetni kevesebbet is fog fogyasztani.
Eltekintve azt a helyzetet ahol 1000-1300 között pörgeted a motort, a szívóbenyának nincs semmilyen előnye a donwsizing turbóval szemben. Én egyedül a hengerszámcsökkenés miatti hangorgiaelamradsát hiányolom, de valszeg 10 év múlva úgyis a villonymotor hangját póltó letölthető hangok lesznek divatban...

jobbos 2011.11.07. 11:47:41

Akármelyik pici, turbós motorú autó tesztjét nézem, mindig azt látom, hogy a valós fogyasztása kb. ott van, mint a 18 éves 1.6-os romhalmazomnak, teljesítményben pedig még el is marad.
Akkor kérdem én, mire fel ez a nagy hajcihő?
Ha lecserélem a régit egy ugyanolyan fogyasztású, számottevően nem környezetkímélőbb új gépre, azzal jót teszek a környezetnek?

citrix 2011.11.07. 12:07:19

@bucbuc: Az egyéni közlekedést csak addig lehet redukálni (a terheket növelni),ameddig nem okoz már számottevő bevételkiesést az államnak.A tömegközlekedés tiszta ráfizetés,állami dotáció nélkül halott lenne.Az állami hozzájárulás még a teljes árú jegynél is 50% körül van,és tudja mindenki hogy nem 10-ből 8 utas jelentős kedvezményt vesz igénybe.Nagyon drága lenne az államnak ha a tömegközlekedést kellene fejlesztenie az elsorvadó egyéni helyett (amiből keresztfinanszírozzák az előbbit).+kiesne a regadó,áfa,biztosítások,súlyadó,vizsgáztatás,szervízelés etc.,ez mind állami bevételt hoz,nem keveset.Ezért nem célszerű jelenleg 1000 ft-ot kérni 1 l üzemanyagért.A gyárak próbálnak túlélni,kifejezetten alacsony fogyasztású autókat fejleszteni,arra lesz kereslet.A prémium kategória kis torta,a nagyoknak.Nekik tényleg nem számít az ár,mindent elszámolnak költségként és jó élményautóznak.Nekünk maradnak a kávédarálók.

Reggie 2011.11.07. 20:34:47

@bucbuc: Ha igy gondolkodnanak (korlatos rendszer), akkor meg mindig olom akksi lenne kizarolag. Vagy peldaul nem lenne uvegszalas adatatvitel sem...
Amugy arra, hogy korlatos rendszer milyen bizonyitekaid vannak?

MACSKANŐ 2011.11.08. 14:02:26

Az ezres motor azért igazán jó és öko a Fiestában lesz.


süti beállítások módosítása