Hallották, kedves olvasók? Orbán Viktor miniszterelnök bekérte a MÁV prémiumlistáját, miután kiderült - képzeljék csak el - "több millió forintos év végi jutalmat vehetnek fel."
Megdöbbentő. Képzeljék, ráadásul az érintettek között van a már Orbánék által kinevezett Szarvas Ferenc, akinek legemlékezetesebb tevékenysége 2011-ben az volt, hogy még az évi egyszeri nosztalgiavonatozásra is közpénzen, szolgálati autóval érkezett Siófokra.
De ne pécézzük azért ki csak őt. Képzeljék csak, a közpénzügyi kísérlet elkövetői között van, tehát szintén többmilliós jutalmat készül felvenni egy Mosoczi László nevű vezérigazgató-helyettes is. Őt nem Orbánék nevezték ki, ő egy régi motoros, ha nem gőzös. Egy úgynevezett szakember. Ettől függetlenül bizonyosan nem ismeretlen a Fidesz vezérkara előtt hiszen, a parlamenti választásokat megelőzően többek között ellene tett büntetőfeljelentést Völner Pál jelenlegi államtitkár, akkori Komárom-Esztergom megyei közgyűlési elnök.
Emlékeznek? Ez a ravasz fickó adott ki egy titkos, de végül kiszivárgott írásos utasítást, miszerint le kell szerelni a nem sokkal korábban leállított Komárom-Székesfehérvár vasútvonal kisbéri biztosítóberendezéseit. Ezzel akarták ugyanis nulla közelire csökkenteni az egyébként viszonylag jó állapotú Komárom-Esztergom vonal újraindításának lehetőségét.
Orbán Viktor miniszterelnök tehát most bekéri a prémiumlistát és - mily megdöbbentő - tényleg rajta fogja találni többek között ennek a két jómadárnak - és persze vazallusaiknak, aligazgatóiknak, tanácsadóiknak, kamuállásokban melegedő haverjaiknak, meg azok kommunikációs és egyéb területen rezsiző spanjainak a botrányos év végi jutalmát.
Egyvalamit nem értek: mire számított Orbán Viktor? Arra, hogy egy címeres szélhámos és egy tehetetlenül rezsiző pancser majd nem fog magának jutalmat osztani? Hát mi mást tennének? Mivel töltenék a munkaidejüket? Jó, legfeljebb alaposan és akkurátusan megtankolják magánútjaikra a cégautójukat, lefolytatják magánbeszélgetéseiket a céges telefonjukon, és a benzinkártyával még jól bevásárolnak otthonra a benzinkút shopjában is.
De tényleg? Mire számított a miniszterelnök? Arra, hogy a lázas munkában elfelejtenek majd közpénzt osztani maguknak? Esetleg arra, hogy a vasút jövőjével vannak elfoglalva? Azt gondolta, hogy Mosoczi László szakember (akit két éve még nagyon helyesen le akartak csukatni) most a hálózatfejlesztésen fog ötletelni? Esetleg összeülnek Szarvas László vezérigazgatóval, és egyesítve a szakmaiságot a politikai hátszéllel, megvitatják, mit lehetne kihozni a MÁV és Magyarország számára a most induló nemzetközi SETA-projektből, amelynek lényege, hogy észak-déli vasúti folyosók fejlesztésére lehet egy vagon uniós pénzt szerezni?
Azt gondolta Orbán, hogy Mosoczi jó útra tért, és nem a szárnyvonalak bezárásán, hanem azok némelyikének fejlesztésén munkálkodik? Azt gondolta, hogy megbánta az ominózus kisbéri szabotázskísérletet, és most inkább európai pénzt szerez arra, hogy a felvidéki Érsekújvártól egészen a délvidékig összekössék a vonalakat, és annak részeként felfejlesszék a Komárom-Fehérvár vonalat?
Azt gondolta Orbán, hogy politikai kinevezettje, Szarvas legalább felfog mindebből bármit? Hogy hálás lesz, és jól, tisztességesen dolgozik majd? Orbán Viktor nyilván hamarosan megkapja a kért mávos prémiumlistát, és nem akar majd hinni a szemének. Azt fogja látni ugyanis, hogy egyik bizalmasa együtt készül készpénzt nyúlni a pártja által egyértelműen bűnözőnek tekintett figurával. Csakhogy egy következő választáson nem Szarvas, Mosoczi és tettestársai ellen fognak szavazni azok, akik dühösek a vasút folytatólagos tönkretételéért és szétlopásáért. Hanem azok ellen, akik ezt továbbra is szó nélkül hagyják.