Azért az már vérciki, amikor az ember a fafejű, bürokratikus, korrupt és ostoba - magyar - állammal szemben már csak egy multiban bízhat. Márpedig a városi elektromos miniautók (vagy nevezzük inkább járművecskéknek) régóta várt hazai elterjedésének sorsa lényegében egy ilyen multi, a Renault-Nissan csoport kezében van. A helyzet ugyanis az, hogy a világ igazán nagy és befolyásos járműgyártói közül egyedül nekik van nagy szériában készülő, elérhető árú, kedves, bájos, praktikus kétszemélyes városi járművecskéjük - mint köztudott, ez a Renault Twizy.
A Renault viszont sajnos még mindig nem hozott egyértelmű döntést arról, hogy Magyarországon akar-e a közeljövőben komolyan foglalkozni ennek a kedves kis ökotörpének a forgalmazásával. Ha igen, akkor nekik lesz erejük, szakértelmük, befolyásuk és kitartásuk ahhoz, hogy egyszer és mindenkorra letisztázzák a magyar állammal és annak közlekedési hatóságával a Twizynek és a hozzá hasonló kis mütyüröknek a jogi státuszát, közlekedési lehetőségeit és korlátait, vezethetőségének szabályait.
Ha így lesz, néhány éven belül garantáltan benépesülnek a hazai nagyvárosok Twizykkel és persze sok más hozzá hasonló, kicsi és takarékos városi mütyürrel. Ha viszont a Renault mégis úgy döntene, hogy ebben a régióban kihagyja a Twizyvel való foglalatosságot, nos, akkor helyettük senki nem fogja tudni, akarni megvívni ezt a háborúval felérő jogi, közlekedéspolitikai csatát a városi elektromos minijárművek jogaiért. Akkor maradnak a háztáji, mopedautós küzdelmek, és marad a bizonytalan jogi státuszuk mindennek, ami négy kerekű és nem gépjármű.
Akkor továbbra is azt basztatnak érte, akit és amikor akarnak. Akkor továbbra is jobban meg fogja érni egy egy nagyobb, pazarlóbb, de legalább biztos jogi státuszú autót megvásárolni. Akkor marad a miniautózás a lesajnált periférián. Twizyból meg majd szürkeimportban behoznak néhányat Magyarországra, és a mindennapok olcsó, bájos, környezetbarát és szelíd közlekedési eszköze helyett néhány gazdag hülyegyerek alkalmi játékszerévé silányul.