Dacia, a magyarok választása

2013.07.04. 08:44 - vancat

dacia fotó2.jpgBennfentesek szerint magának Orbán Viktornak kellett a magyar emberek nevében közbelépnie a legutóbbi, nagy rendőrségi autóbeszerzési tender során. Az tiszta és világos volt, hogy egy korábbi megegyezés értelmében - kivételesen a Porsche Hungária termékei helyett - a szentgotthárdi gyárbővítésért cserébe most az Opel nyeri a rendőrség személyautótenderét.

Viszont a terepjáró-beszerzésekbe "hiba csúszott". A tender szakmai bírálói úgy gondolták, hogy érdemes lenne néhány tucat kifejezetten ár-érték arányos, strapabíró, kifejezetten takarékos és olcsón üzemben tartható, viszont kifejezetten jó terepezőképességű járművet vásárolni, ezért a Dacia Dusterre esett a döntés.

Már a megfelelő gumik kiválasztásánál tartottak, amikor megérkezett Orbán Viktor informális ukáza: szó sem lehet Daciáról, a magyar emberek ennél jobbat érdemelnek, majd érkezett is egy javaslat is, a Porsche Hungáriától beszerezhető, közel kétszeres árú, másfélszeres fenntartási költségű és 30-40 százalékkal magasabb fogyasztású Skoda Yeti típusára.

A javaslat nyitott fülekre talált, ma már ezekkel járnak a rendőrök. Mindez hónapokkal ezelőtt történt, a dolog aktualitása csak annyi, hogy most került nyilvánosságra: a magyar (magán)emberek 2013. január elseje és június vége között milyen új autókat vásároltak legszívesebben.

dacia fotó1.jpgNos, a magyar (magán)emberek az első félévben legnagyobb darabszámban Daciákat vásároltak.

Érdemes lenne Orbán Viktorral együtt az állami, önkormányzati cégek vezetőinek vigyázó szemeiket ezúttal is a magyar emberek választására szegezni. Az ugyanis, hogy a magyar emberek idén, az első félévben legnagyobb számban Dacia típusú új autókat vásároltak, nem feltétlenül azt jelenti, hogy mi, magyarok óriási Dacia-fanok lennénk. Inkább csak azt, hogy mi, magyarok mostanában kezdünk realistább döntéseket hozni: olyan autókat választunk, amelyben modern, takarékos, megbízható technika dolgozik, de nem görcsölünk arra, hogy az valami odabaszós presztízsmárka legyen: megbízhatóság, ár-érték arány, strapabírás, tartósság - úgy tűnik, nagy számban ezt tartjuk lényegesnek, és ezt a Daciában találjuk meg.

Nem így a magyarok által választott kormány, parlament, önkormányzatok és az őket felügyelő cégek.
Ők bizony még mindig szívesen urizálnak: legfeljebb arra hajlandóak, hogy az irreálisan drága luxus Audikat ugyanolyan nagy és ugyanannyi luxust nyújtó Skodákra cseréljék, ezzel egyrészt kissé megnyugtatva a mérhetetlen pazarláson felháborodott közvéleményt, másrészt újabb megrendeléshez juttatva a baráti Porsche Hungáriát. Amely lassan nyugodtan be is csukhatja kapuit a magánvásárlók előtt: ők, az egy-egy jármű kinézegetésével csak akadályozzák az olajozott állami flottavásárlást.

(Igazán szembeötlő és botrányos jele ennek, hogy a korábban szerényebb Daciákat, Renault-kat, Fordokat használó ex-BKV-t, a BKK-t is a Volkswagenek vásárlására szorították, így mostanában a lerobbant buszokhoz és villamosokhoz tízmilliós Transporterekkel vonulnak ki az alulfizetett szerelők.)

Szóval Orbán Viktor a magyar emberek nevében nem hagyta, hogy Dacia Dusterek legyenek a rendőrségi terepjárók. A magyar emberek viszont ma már nem hagyják, hogy felesleges luxussal kábítsák és adósítsák el őket. Köztük sokan abszolúte megelégszenek és elégedettek egy korrekt Daciával is.

Igaz, a magyarok adóiból Magyarországon továbbra is luxusautókkal urizálnak - igaz,a korábbi szocialista-liberális brigáddal ellentétben, ma, való igaz, kétharmados felhatalmazással: Audival, Volkswagennel, Skodával.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr315390387

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pelekas 2013.07.04. 14:20:01

Ezt a zuhanyhíradóban hallottad, vagy van konkrétum is a kezedben? Mármint OV direkt beavatkozásáról.... Tényleg érdekel, hogy csak sima köpködős OV az ördög blogbejegyzés, vagy tényleges "belső" információ....

siskalaszlo · http://vulgarian.blog.hu 2013.07.04. 14:46:02

@pelekas: Igazad van, ezt alá is kellene támasztani, hogy honnan van az infó.

Amugy jók a Skodák ár-érték arányban, de a Daciák mégjobbak, a Duster pedig nem 1 teszten igazolta, hogy jobb terepen mint jó néhány prémium...

nagyfeszültség 2013.07.04. 14:52:57

A skodák ár érték arànya jó,de a Skoda yetié szar. Dràga,sokat fogyaszt és szervízigényes. Ilyeneket venni a rendőrségnek kifejezetten irracionàlis, külső befolyásra utaló simlis döntés.

MACSKANŐ 2013.07.04. 15:42:11

A duster kifejezetten sármos,a yeti egy kissé gnóm. De ha még drágább is, akkor tényleg valami titokzatos oka lehet annak, hogy duster helyett yetit eröltetik.

herkó 2013.07.04. 15:56:15

Az alulfizetett vasúti dolgozók (itt tényleg a pálya mellett dolgozókra kell gondolni) is a szintén drága VW Amarokkal járnak, amit ha megkarcolnak, saját zsebből fizethetik a javítást.

nagyfeszültség 2013.07.04. 16:44:17

@herkó:

Így igaz.
Korábban a MÁV vállalatainál is jó kis strapabíró Rangereket használtak és ezt nem nézte jó szemmel a mindmáig III/III-as ügynökök befolyása alatt álló
Porsche Hungária, így aztán gyorsan lettek Volkswagenek.
Azért remélem jön egyszer Magyarországon egy olyan kormány, amely lecsukatja mind a Porsceh Hungária vezetőt, mind pedig azokat, akik nekik kimenedzselik húsz éve a közpénzt.
(Sajnos a Jobbik nem lehet ilyen, immáron az ő frakciójuk is tőlük rendel autókat)

gatto nero 2013.07.04. 16:47:07

@siskalaszlo:

Vancat nyílván nem fogja kiadni az informátorát...
Egyébként amiket ezen a blogon eddig olvastam, az elég benfenntesnek tűnt - még ha a stílus néha egy kicsit brutális is-:)

gatto nero 2013.07.04. 17:11:00

@siskalaszlo:

Hát nem tudom, azért ilxen létezik az újságírásban...
Mindenesetre számomra sajnos teljesen életszerű - és ez nem kifejezetten Orbánnal szembeni kritika, hiszen így működik húsz éve.
Neki legfeljebb az a "bűne", hogy átvette ezt az egész ügynök brigádot, akik a Porsche Hungáriát ilyen közpénzszivattyúként üzemeltetik.

siskalaszlo · http://vulgarian.blog.hu 2013.07.04. 17:17:43

@gatto nero: igen életszerű, én azért szeretném, ha csak nagyon kevés cég lenne államé kézben, mert ugye az állam rossz gazda... Én annak vagyok a híve, hogy magán kézen legyen ami csak lehet, és az állam csak szabályozza azokat. Nyilván nem rendőrségre, katonaságra gondolok, de pl máv :D

¿Qué tapas hay? 2013.07.04. 19:06:33

"Inkább csak azt, hogy mi, magyarok mostanában kezdünk realistább döntéseket hozni: olyan autókat választunk, amelyben modern, takarékos, megbízható technika dolgozik, de nem görcsölünk arra, hogy az valami odabaszós presztízsmárka legyen"

Megint egy hibás következtetés. Valójában most kezdi a nép a hetvenes-nyolcvanas évek Dacia modelljein szerzett tapasztalatokat elfelejteni. (Okos ember nem vesz új Daciát, hanem megvárja amíg az első tulajdonos befejezi a gyártást)

¿Qué tapas hay? 2013.07.05. 08:54:56

@gatto nero: Ja, mint Petőfi Sándor Debrecenbe, 1844-ben

nagyfeszültség 2013.07.06. 12:04:35

Az egész posztban ez tetszett legjobban:

"Szóval Orbán Viktor a magyar emberek nevében nem hagyta, hogy Dacia Dusterek legyenek a rendőrségi terepjárók. A magyar emberek viszont ma már nem hagyják, hogy felesleges luxussal kábítsák és adósítsák el őket. Köztük sokan abszolúte megelégszenek és elégedettek egy korrekt Daciával is."

gatto nero 2013.07.06. 12:15:28

@¿Qué tapas hay?:
vagy albertus magnus a XIII. században keresztül-kasul európán.

gatto nero 2013.07.10. 22:14:32

@pelekas:

Kicsit tájékozódtam az utóbbi napokban, mert különösen felkeltette az érdeklődésemet vancat mostani posztja.
Kormányzati ügyekben elég tájékozott ügyvéd barátom szerint a Porsche Hungária kivételezettsége nem politikusok szimpla korrupciója: valószinüleg titkosított államközi szerződések írják elő, hogy a győri beruházásokért cserébe milyen volumenben kell tőlük autót beszerezni - vagyis azt fektették írásba, mit vállalt a magyar állam.
Mindez azonban nem zárja ki a noemisszio által leírt Orbános történetet és az sem, hogy a Porsche Hungária alapvetően titkosszolgálati cég, ahol öreg háromperhármas szarháziak regnálnak. Mindez nem kizárható.
Ettől az esetleges titkos államközi megállapodástól persze még biztosan mennek egyéni korrupt mutyik egy-egy kisebb beszerzés esetén. Ráadásul ha van ilyen titkos megállapodás akkor sem tisztességes a piac többi szereplőjével szemben.
Az Opel állítólag kicsit más tészta: ott egyszerűen a szentgotthárdi beruházásért cserébe megvetették a rendőrséggel - közpénzen - a szarjaikat.
Ennyit tudtam meg az ügyben.


süti beállítások módosítása