Bennfentesek szerint magának Orbán Viktornak kellett a magyar emberek nevében közbelépnie a legutóbbi, nagy rendőrségi autóbeszerzési tender során. Az tiszta és világos volt, hogy egy korábbi megegyezés értelmében - kivételesen a Porsche Hungária termékei helyett - a szentgotthárdi gyárbővítésért cserébe most az Opel nyeri a rendőrség személyautótenderét.
Viszont a terepjáró-beszerzésekbe "hiba csúszott". A tender szakmai bírálói úgy gondolták, hogy érdemes lenne néhány tucat kifejezetten ár-érték arányos, strapabíró, kifejezetten takarékos és olcsón üzemben tartható, viszont kifejezetten jó terepezőképességű járművet vásárolni, ezért a Dacia Dusterre esett a döntés.
Már a megfelelő gumik kiválasztásánál tartottak, amikor megérkezett Orbán Viktor informális ukáza: szó sem lehet Daciáról, a magyar emberek ennél jobbat érdemelnek, majd érkezett is egy javaslat is, a Porsche Hungáriától beszerezhető, közel kétszeres árú, másfélszeres fenntartási költségű és 30-40 százalékkal magasabb fogyasztású Skoda Yeti típusára.
A javaslat nyitott fülekre talált, ma már ezekkel járnak a rendőrök. Mindez hónapokkal ezelőtt történt, a dolog aktualitása csak annyi, hogy most került nyilvánosságra: a magyar (magán)emberek 2013. január elseje és június vége között milyen új autókat vásároltak legszívesebben.
Nos, a magyar (magán)emberek az első félévben legnagyobb darabszámban Daciákat vásároltak.
Érdemes lenne Orbán Viktorral együtt az állami, önkormányzati cégek vezetőinek vigyázó szemeiket ezúttal is a magyar emberek választására szegezni. Az ugyanis, hogy a magyar emberek idén, az első félévben legnagyobb számban Dacia típusú új autókat vásároltak, nem feltétlenül azt jelenti, hogy mi, magyarok óriási Dacia-fanok lennénk. Inkább csak azt, hogy mi, magyarok mostanában kezdünk realistább döntéseket hozni: olyan autókat választunk, amelyben modern, takarékos, megbízható technika dolgozik, de nem görcsölünk arra, hogy az valami odabaszós presztízsmárka legyen: megbízhatóság, ár-érték arány, strapabírás, tartósság - úgy tűnik, nagy számban ezt tartjuk lényegesnek, és ezt a Daciában találjuk meg.
Nem így a magyarok által választott kormány, parlament, önkormányzatok és az őket felügyelő cégek.
Ők bizony még mindig szívesen urizálnak: legfeljebb arra hajlandóak, hogy az irreálisan drága luxus Audikat ugyanolyan nagy és ugyanannyi luxust nyújtó Skodákra cseréljék, ezzel egyrészt kissé megnyugtatva a mérhetetlen pazarláson felháborodott közvéleményt, másrészt újabb megrendeléshez juttatva a baráti Porsche Hungáriát. Amely lassan nyugodtan be is csukhatja kapuit a magánvásárlók előtt: ők, az egy-egy jármű kinézegetésével csak akadályozzák az olajozott állami flottavásárlást.
(Igazán szembeötlő és botrányos jele ennek, hogy a korábban szerényebb Daciákat, Renault-kat, Fordokat használó ex-BKV-t, a BKK-t is a Volkswagenek vásárlására szorították, így mostanában a lerobbant buszokhoz és villamosokhoz tízmilliós Transporterekkel vonulnak ki az alulfizetett szerelők.)
Szóval Orbán Viktor a magyar emberek nevében nem hagyta, hogy Dacia Dusterek legyenek a rendőrségi terepjárók. A magyar emberek viszont ma már nem hagyják, hogy felesleges luxussal kábítsák és adósítsák el őket. Köztük sokan abszolúte megelégszenek és elégedettek egy korrekt Daciával is.
Igaz, a magyarok adóiból Magyarországon továbbra is luxusautókkal urizálnak - igaz,a korábbi szocialista-liberális brigáddal ellentétben, ma, való igaz, kétharmados felhatalmazással: Audival, Volkswagennel, Skodával.