Volkswagent ne, de akkor mit?

2015.10.10. 21:07 - vancat

Jóízlésű ember a történtek után bizonyosan nem vásárol Volkswagent.

Nem egyszerűen a leleplezett dízelcsalás ténye miatt. Sokkal inkább azért, mert mára nyilvánvalóvá vált, hogy a német cég nem egyszerűen csalt, hanem 2007 óta nemzetközi bűnszervezetben, folytatólagosan, politikusok, lobbisták bűnpártoló tevékenységét igénybe véve verték át fogyasztók millióit, hatóságok, civil szervezetek százait, államok tucatjait.

Továbbá mára az is nyilvánvalóvá vált: a Volkswagen vállalati kultúrája semmifajta valódi önkritikát, őszinte gesztust nem tesz lehetővé. Továbbra is hazudnak, sumákolnak, ferdítenek - és érzékelhetően már most a történtek eltussolásán dolgoznak.

"Diesel motor információ". Ez a címe például a magyarországi hivatalos weboldalukon található fülnek, amelyre kattintva a közel egy évtizede tartó nemzetközi csalássorozatuk károsult vásárlói kaphatnak információkat.

Jóizlésű ember legalább a "nemvásárlásával" megbünteti a Volkswagent.

Volkswagent tehát ne, de akkor mit?

Aki bármilyen szempontból is tudatos vásárló, a Volkswagen-csoporton kívül is óriási - a bőség zavarával kecsegtető - kínálattal találkozik.

Néhány szempont azoknak, akik túl finnyásak ahhoz, hogy ökológiai bűnözők zsebét tömjék pénzzel.

1. Magyart, ne dízelt.

Nem környezetvédelmi, de sokak számára elsődleges fontosságú - és abszolút respektálható - szempont, hogy olyan autót vásároljanak, amely itthon készült, amit magyar munkás gyárt. Nos, azt gondolom, az Opel és a Suzuki jelenlegi kínálata lényegében minden kategóriában kínál Volkswagen-alternatívát. Ráadásul mindkét gyártó elég jól áll korszerű benzinmotorok terén, így aztán a német-magyar és a japán-magyar márkák kínálatából választva nem csak a Volkswagen, de a dízel erőforrásokat is hatékonyan kiiktathatjuk.

Mert ne legyen illúziónk: bár az autós lobbi nyilvánvalóan meg fogja akadályozni egy átfogó, nemzetközi ellenőrzését a gázolajos autók károsanyag-kibocsátásának, az napnál világosabb: még az Euro6-os minősítést megkapott dízeleknek is szinte mindegyike a határértékek sokszorosát produkálja normál, közúti körülmények között.

2. CNG?

fiat_cng.jpgKevesen tudják, hogy ma már Magyarországon is óriási kínálat van a benzines- és dizelmotoroknál jelentősen tisztább CNG (Compressed Natural Gas) hajtással szerelt járművekből. És ez a nemtudás korántsem a fogyasztók, hanem az importőrök hibája. Ott van például a CNG hajtás és infrastruktúra egyik őshazájának számító Olaszország piacvezető márkája, a Fiat, amelynek szinte teljes választéka rendelhető CNG hajtással. Mind a személy, mind pedig a haszonjárművek.

Magyarországon is.

Csak nem reklámozzák, de még kellő mennyiségű és minőségű tájékoztatás sincsen erről a fajta, mindenképpen az érvényes alternatívák egyikének számító hajtás előnyeiről.

(Dicséret illeti a Magyar Gázüzemű Közlekedési Klaszter Egyesületet, amelynek szakszerű sajtó és szakmai anyagai azért sokat segítenek a gázüzem népszerűsítésében.)

3. Villanyhajtás

nissan_1.jpgÉppen a rettenetes erejű, perverz nemzetközi dízelfétis, valamint a villanyautós infrastruktúra hiányosságai riasztottak el több márkát is attól, hogy kitűnő villanyautóikat versenybe küldjék a magyar piacon. Nincsen nálunk Renault Zoe, Twizy és E-Kangoo sem. Tisztességgel dacol viszont az elemekkel a Nissan, amely Magyarországon is óriási erőfeszítéseket tesz a villanyautók és a zöldebb motorizáció meghonosítására. A megújuló E-NV200 és Leaf immáron 250 kilométert képes megtenni egy töltéssel. Ma már itthon is kaphatóak park-green rendszerek is, amelyek lehetővé teszik, hogy szél- és napenergiával töltsék a vásárlók autóikat.(Ráadásul a Nissan kidolgozott egy programot az elhasznált villanyautó-akkumulátorok további hasznosítására is.)

4. Tartós jármű - hosszú távra

hrv.jpgKülön figyelmet érdemel az a túl keveset tárgyalt szempont, hogy tudnillik a legzöldebb az a jármű, amelyet nem kell néhány év után kidobni. Ilyenek például a korszerű, turbó nélküli benzinmotorokkal szerelt autók, amelyek - kulturált használat esetén - akár évtizedekig kiszolgálják tulajdonosukat. Az egyik ilyen benzines szívómotor-specialista az egyébként is igényes, tartós autókat gyártó Honda, kínálatukban a HRV, a Jazz, a CR-V.

A Honda egyébként az autózás mellőzésében is kínál releváns javaslatokat. Európa hosszú évek óta legnagyobb példányszámban eladott és legkedveltebb robogója, az SH300-asuk, amely a világ első Euro4-es környezetvédelmi besorolású kétkerekűje.

5. Ár-érték arány

A Volkswagen - különösen Magyarországon - nem csak bűnöző módon csal a kibocsátási értékekkel, de igazán aljas, gátlástalan árpolitikát is alkalmaz.

Nem csoda.

dokker_1.jpgGyakorlatilag minden állami közbeszerzést ők nyernek, így aztán minden gond nélkül felülárazhatják járműveiket. Hiszen közpénzből így is megveszik, a magánvásárló meg amúgy is le van szarva. Egy Volkswagen Caddy kisáruszállító árából például két Dacia Dokkert lehet vásárolni. Aki nem akarja a Volkswagen által kialakított nemzetközi üzleti maffiarendszert hizlalni és fontos az ár-érték arány, már csak ezért sem vesz Volkswagent.

Soha többé.

 

· 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr717955600

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A Volkswagen botrány és a reality check 2015.10.11. 23:33:26

Jó másfél hete derült ki, hogy a VW csoport egyik dízelmotorja, melyből összesen 11 millió darab került a konszern különböző típusaiba, csak hivatalos mérési körülmények között teljesíti az előírt károsanyag-kibocsátási határértékeket. Attól hangos a v...

Trackback: VW TSI motor láncfeszítése a másik csalás? 2015.10.11. 16:38:42

A vád igaz, a vw főnöke elismerte. Nem tagadja a csalás vádját a VW vezetősége. Bocsánatot kértek. Mármint egy leleplezett csalásuk, a szennyezőanyag kibocsátás manipulálása miatt, ... de mi van a többivel? A VW-nek volt és van ezen kívül több szem...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zbzbzb 2015.10.11. 11:49:19

nem vagyok vw párti de ez a cikk így nem jó.
nem _csak_ a vw autóival van probléma hanem az összes dízellel.
arról sem szól egy sor se, hogy a modern turbós közvetlen befecskendezéses benzines motorok ugyanolyan durva károsanyag kibocsátást produkálnak, mint a most agyon szidott vw dízelek.
a jövő nem az egyéni autózásé, akármennyire is nem tetszik ez az embereknek...

nagyfeszültség 2015.10.11. 11:56:17

@zbzbzb:

Idézet a posztból:

"Mert ne legyen illúziónk: bár az autós lobbi nyilvánvalóan meg fogja akadályozni egy átfogó, nemzetközi ellenőrzését a gázolajos autók károsanyag-kibocsátásának, az napnál világosabb: még az Euro6-os minősítést megkapott dízeleknek is szinte mindegyike a határértékek sokszorosát produkálja normál, közúti körülmények között."

bbwd 2015.10.11. 11:56:22

"Jóízlésű ember a történtek után bizonyosan nem vásárol Volkswagent."

jó nagy hülye vagy :)

torró 2015.10.11. 12:10:16

Azzal azért illene a mai verseny őrületben, hogy ez a történet nem egészen úgy van ahogy kiszínezték. De kifog ez majd derülni. Nem vitás, hogy mindenki igyekszik megfelelni a már már abszurd követelményeknek, ugyanakkor erőművek és egyéb nagy káros anyag kibocsájtókról szó nincs. Tudjuk hogy az autó iparban túltermelés is van, nemrégen az angolok tették közé, hogy már nem tudják hol tárolni az eladatlan autóikat. Szóval itt megy a harc és árgus szemekkel keresik, kit lehet kigolyózni. Nem akarok műszakilag itt egy értekezést leadni, pedig több mint ötven éve vagyok a szakmában. Mert ez nem csupán egy trükközésről szóló történet, hanem profit érdekű is. Amúgy ne vegyél VW-t , vegyél DACIA-t. az biztos jobb.:DDDD

torró 2015.10.11. 12:11:29

@torró:
"illene tudni"!!! lemaradt:))

nagyfeszültség 2015.10.11. 12:13:53

Szégyen szemre szinte a világ egyetlen országa Magyaqrország, ahol a kormány kritikátlanul bevédi ezeket az ökológiai bűnözőket.

nagyfeszültség 2015.10.11. 12:14:53

@torró:

Jobbnak, nem jobb. nagyjából ugyan olyan.
Csak lényegesen ár-érték arányosabb.

Szori 2015.10.11. 12:16:24

LOL ekkora demagóg szarságot.

De ha szeretnéd tudni, a VW bukása nekünk két okból sem tenne jót:
A) A német gazdaság egyik legfontosabb láncszeme a VW, a mi gazdaságunk meg a némettől függ nagyon.
B) Az AUDI is VW konszern, az elsők között zárnák be a győri gyárat, ha tényleg beüt a krach. Mondanom sem kell, az AUDI gyár szintén mennyire fontos a magyar gazdaságnak, GDP-nek...

Éhes ló 2015.10.11. 12:20:28

A minden alap nélküli hazug vádjaidért remélem a VW a gatyádat is lepereli rólad.
Én minden esetre jeleztem nekik, miket hazudozol itt és mentettem is, nehogy megúszhasd egy törléssel.

Szori 2015.10.11. 12:24:21

@nagyfeszültség: Az sem biztos. Azért a Dacia egy román-francia kocsi. Szeretem a Renault-t, sok is volt már, de a megbízhatóságával voltak problémák. Az értékvesztése pedig jóval nagyobb, mint egy német kocsié. Ha ár-érték arányban jó kocsit keresünk, akkor Korea lenne nálam a befutó (Kia, Hyundai). De akár a szintén VW csoportbeli Skoda is jobb e tekintetben. Továbbá azért elég sok oka van annak a megbízhatóságon túl, hogy a VW drágább, mint a Dacia. Vezetési élmény, komfort, anyagok, minőség, extrák, kinézet stb.

Egyébként még a cikkhez: a Passatnak milyen Magyarországon gyártott alternatívája létezik az Opelnél vagy a Suzukinál?

nagyfeszültség 2015.10.11. 12:30:04

@Éhes ló:

Nagyobb problémái vannak most a Volkswagennek -:)
De azért jelezd, biztosan megdicsérnek érte, hogy jó fiú vagy....vagy jó kislány -:)

nagyfeszültség 2015.10.11. 12:32:22

@Szori:
Insignia.
Vagy a Renaultnál a Talisman.

olimpikON · http://izomautok.blog.hu/ 2015.10.11. 12:34:01

@Éhes ló: Ez megy! FELJELENTGETÉS!!! Ledobom a vezérlést komolyan!

bandiras2 2015.10.11. 12:34:09

Ha lenne ilyen érintett autóm, biztosan nem vinném software upgrade-re, hogy lefojtsák.
Az egész hülyeség azért van, mert mérnökök helyett tökkelütött politikusok határoztak meg műszakilag betarthatatlan határértékeket.
Erről évek óta mindenki tudott, csak talonban tartották, hogy bármely érintett ország autóiparán keresztül zsarolható legyen, ahogy ez most éppen Fuhrer Merkel esetében éppen történik.
Mint kiderült, szinte minden nagyobb autógyár érintett, de úgy tűnik, hogy csak a VW az akit ütnek, mert annak van a legnagyobb hatása a német gazdaságra.
Még ezzel a "botrányos" dízellel is sokkal környezetbarátabb gépkocsit sikerült alkotniuk, mint bármely amerikai benzinfaló szörnyeteg. Műbalhé az egész, és kizárólag nagypolitika.

Shopping 2015.10.11. 13:26:53

Ne csinálj hülyét magadból !!!
Miért ne vennél Volkswagen- t?????????
Az összes többi autógyártó is hamisította az adatokat, olvass utána.

Vagy ha már majomkodni akarsz vegyél Tesla-t. ( bár ha lenne pénzed rá nem blogot irogatnál)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.10.11. 13:44:46

A vicces az, hogy a VW (és nyilván több más gyártó) nem vészesen nagy teljesítmény-többletért vállalta a csalás kockázatát:

totalcar.hu/magazin/hirek/2015/10/02/nezzek_igy_mukodik_a_vw_csalo_dizele/

andy1977 2015.10.11. 13:59:54

ami azt illeti a Turbós benzines ből valóban több szemét jön kia de a TDkből még ennél is többszöröse. és ráadásul ott vana kénsav is amit ezek engednek ki........ Svájc nem véletlenül száműzi a dízeleket..... Brazilia egyenesen mindent tilt személy gépkocsiban ami dizel.... Az usa benzingőzös hely. Én magam is benzines zafirával járiok.... Szerintem a dízeleknek lassan leáldozik........ Nálunk is azért lett olyan elterjedt mert a 90 es években ment a szőkjtés...... aztán megreketd a tudatban hogy a dízel olcsóbb..... na ja valamivel télleg az addig még nincs javítási számla. akkor aztán.......... :)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.10.11. 14:11:56

@andy1977:

Manapság a legrákkeltőbb anyag a dízelek által kibocsájtott korom, ami viszont a működési elvből fakad. Így aztán ha nem fűződne hozzá komoly anyagi/üzleti érdek, már rég be lennének tiltva a dízelautók.

Ráadásul a környezetvédelmi előírások csak egy adott részecskeméret fölött szabnak meg határértéket, az annál kisebbekre nem. A szomorú ebben az, hogy a kisebb koromszemcsék a tüdőráknak egy még alattomosabb fajtáját okozzák, kisebb túlélési eséllyel.

2015.10.11. 14:16:05

A nagy elektromos autó fanoktól kérdezném, hogy szerintük mennyire környezetkímélő az, hogy a Li-ion akkumulátort max. 8 év vagy kb. 1000 feltöltés után lehet kukázni, és egy új pl. A Nissan-ba való akksi ára 6 millió Ft.

Érdekes, hogy arról nem szól a fáma, hogy a legtöbb Leaf tulaj 1-2 év használat után 25-30 százalékos akkumulátor kapacitás csökkenést tapasztalt. Az elektromos autó a jelenlegi akkumulátor technológia mellett sehova nem vezet, egyedül a hybrideknek van értelme.

röf 2015.10.11. 14:19:34

"...magyarországi hivatalos weboldalukon található fülnek, amelyre kattintva a közel egy évtizede tartó nemzetközi csalássorozatuk károsult vásárlói kaphatnak információkat"
Ostoba majom, milyen károsultakról beszélsz? Ki miben károsult? Három kereket kapott az autójához és nem vette észre?
Senki nem károsult, csak most az összes tüdőrákos megpróbál perelni pár ezer dollárért, jó lesz az még....
Az érintett motorokat már nem gyártják, de még ma is jobbak a jelenleg futó összes személyautó dízel háromnegyed részénél.
Akkor ki károsodik?
Villanyautó? Ne hüjélkedj, a villanyt nem bányásszák!
Két éve írta az egyik grínpészes onlájn: "Európában évente több mint 240.000 életév elvesztését, nagyjából 22.000 ember, átlagosan a várható élettartam előtt 11 évvel bekövetkező halálát okozzák a széntüzelésű erőművek...."
Tehát atom nem kell, a szenestől kifingunk, nesze neked villanyautó.
A dízel sem jó, mert most VW elleni kampány van (pénzszakítási céllal), mintha a benzines jázminillatot pöfögne....
A románok betiltották a VW motorjait... micsoda? A tiszai ciánszennyezés okozói, a Dacia őshazája is beáll a fikázók sorába? Huh....ez már valami.
Egyetlen baj van, de az nagy.
Hogy a sok tudatlan szenzációhajhász cikkkel szemben a VW balfasz módon védekezik, fejet hajt, önként megy a vágóhídra.
Pedig az sok, nagyon sok embernek fog fájni...

browhair 2015.10.11. 14:19:54

@nagyfeszültség: És ezeknek mi köze van Magyarországhoz? Melyik magyar városban gyártják őket?

nagyfeszültség 2015.10.11. 14:59:32

@Shopping: milyen összefüggés van a blogírási kedv és az anyagi helyzet között? -:)

Boost Boosted 2015.10.11. 15:02:07

Ur isten barki irta a cikket az egy debil.

netnepper 2015.10.11. 15:03:16

A németek ott folytatták a világ elgázosítását, ahol '45-ben abbahagyták.
Ciklon B-vel kezdték és NO2+koromrészecske eleggyel folytatták, csak most egy kicsit alattomosabban és nagyobb léptékben. A jenkik azért nem olyan hülyék mint itt jó sokan. Csak azért engedték be egy picit a VW-t az USA-ba, hogy az adott pillanatban nagyot rúghassanak a vicsorgó vén nácik, meg a seggnyalóik valagába.
De jól tették...:-)

Matteo79 2015.10.11. 15:09:25

Okoskodò, alapok nèlküli cikk, talàlomra ajànlott Autòk...
Egyetlen dologgalèrtek egyet: VW soha. Nem màsèrt, csak ès kizàròlag a sunyi csalàsukmiatt buntetèsbôl.

RedRum 2015.10.11. 15:25:11

....korábban se tette...

midnight coder 2015.10.11. 15:28:50

Ezt a játékot, vagy hasonlót valószínűleg minden dieselmotoros autógyártó eljátssza. A fizika törvényeit elég nehéz kijátszani.

Ez a történet számomra csak egy tanulsággal járt: megerősíti azt a már előtte is kialakult véleményemet, hogy a diesel motorokat már régen ki kellett volna tiltani a közúti közlekedésből, és meghagyni a mezőgazdaságnak és a hajózásnak.

Matteo79 2015.10.11. 15:50:48

@midnight coder: nem így van. A VW nek az USA stratègia miatt kellett a csalàs. Bàr a díZel rèszesedèse mindössze 3% odaàt, abbol a VW csinàlja a felèt!!! Màsrèszt csalàs nèlkül is hozhatò az amùgy szar Norma, csak dràgàbban.

eßemfaßom meg áll 2015.10.11. 16:01:22

2. CNG?

6 azaz hat darab CNG kút van Magyarországon.

Érdekes, hogy az LPG meg kimaradt a listából pedig ahhoz kút is van és beszereltetni se világvége összeg

Gyorgy Nagy 2015.10.11. 16:19:37

Amcsi kocsi az IGAZI ! Mustángot vegyetek a seggnyalók meg járjanak skoda super b-vel.

röf 2015.10.11. 16:22:06

@Gyorgy Nagy:
"Amcsi kocsi az IGAZI ! Mustángot vegyetek a seggnyalók..."
Mert az olyan kurva környezetbarát, az ötliteres V8-cas... az nincs betiltva...

csak egy néző 2015.10.11. 16:38:12

vancat

Figyelj csak te nagyon sötétzöld okostojás.
Csak az az autó nem szennyez, amit még lesem gyártottak, vagy a garázsban áll.
Szerinted melyik szennyez jobban? A mi 25 éves buszparkunk vagy a fővárosban közlekedő teherautók, kamionok vagy egy 2-5 éves VW?
Ez az egész balhé, vihar a biliben és fogadni mernék, hogy az USA-ban, ahol igen kevés a dizel nem véletlen repültek rá erre a témára és egész más van a háttérben.

Arcade Macho 2015.10.11. 16:40:19

@stmodell: "hogy szerintük mennyire környezetkímélő az, hogy a Li-ion akkumulátort max. 8 év vagy kb. 1000 feltöltés után lehet kukázni, és egy új pl. A Nissan-ba való akksi ára 6 millió Ft."

1., nem kell kukazni, ujra lehet haszonsitani mint az olomakksikat
2., " To buy a new pack, you need to give Nissan your original battery pack (which Nissan says will be recycled and has a value of $1,000) and the $5,500 "does not include tax, installation fees or an installation kit required for 2011 and 2012 vehicles." That kit costs around $225."
azaz ~ 1.7 millio HUF

de kerdezz csak nyugodtan, latszik hogy a dizellobbi agymosasa megtette hatasat

Arcade Macho 2015.10.11. 16:51:45

@stmodell: 3., en.wikipedia.org/wiki/Lithium_iron_phosphate_battery
ennel 2000et irnak, de a Teslanal meg ennel tobbet is elernek ugyanis okosan nem 100%ra toltik hanem picit kevesebbet
na most 2000 * 100 km = 200e kilcsi, tudod a mai szutyok turbodizeleket ennel mar gazdasagilag kukazzak

Arcade Macho 2015.10.11. 16:57:21

"Nos, azt gondolom, az Opel és a Suzuki jelenlegi kínálata lényegében minden kategóriában kínál Volkswagen-alternatívát."

sajnos a dizellobbinak hala az Opelnel mara mar nincsen rendes benzines szivo moci (remelem tevedek!)
az 1 literes turbobenyassal meg nem kene bohockodni ugyanolyan retkek mint a foschvagen dizelei
szomoru de magyar es szivobenya marad a nyunyugi

nagyfeszültség 2015.10.11. 18:12:31

@Arcade Macho:
Valóban szívó benzinese - tudtommal -már csak a Suzukinak, a Hondának, a Mazdának és a Fiatnak van. Sajnos.

nagyfeszültség 2015.10.11. 18:13:32

@csak egy néző:
Mi van a háttérben? Tényleg kíváncsi lennék, főleg annak fényében, hogy még maga a Volkswagen sem tagadja, hogy csalt és hazudott.

Moin Moin 2015.10.11. 18:15:18

Te, vancatkám: neked nincs is pénzed egy Volkswagenre!

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2015.10.11. 18:33:32

MOST vegyél WV-t. MOST olcsó. Fél év múlva meg senki sem emlékszik már a botrányra.

Burgermeister 2015.10.11. 19:00:05

Szar cikk. VW forever. Minden gyarto trukkozik. Rovidesen megjelennek a vizsgalatok eredmenyei. A dizelt be kell tiltani. Zsakutca az euro 7 es tarsai. Benzin, gaz, hibrid a jovo.

csak egy néző 2015.10.11. 19:06:01

@nagyfeszültség:
Nehéz is lett volna letagadni, de az is megérne egy misét, hogy "Cui prodest?"
Minél többet vizsgálódnak, egyre több nagy gyár fog megbukni.
Ja és ami érdekes:
"A német autógyár csütörtökön közölte, hogy 26 141 járművet értékesített az Egyesült Államokban szeptemberben, 0,56 százalékkal többet az egy évvel korábbi azonos időszakhoz képest.
A Volkswagen-csoporthoz tartozó, luxusmárkákat gyártó Audi 17 340 autót adott el az Egyesült Államokban szeptemberben, ez éves összehasonlításban 16,2 százalékos növekedést jelent."

Bambano 2015.10.11. 19:10:15

ezért kár volt a biteket koptatni, az egésznek nagyjából nulla köze van a valósághoz.

vw-t nem azért nem vesz az ember, mert most csaltak, ha nem akarsz csalós autót venni, akkor lovagolni fosz. vw-t azért nem vesz az ember, mert ócska.

ha magyar embertől akarsz autót venni, akkor az audi vagy a merci miért nem jó? opel sem gyárt már autót magyarországon hosszú ideje, csak motort, azt meg gyárt az audi is, meg más is. és ha igazi környezetvédő vagy, nem veszel sárnehéz opelt, minden autójuk vagy 3 mázsával nehezebb, mint a kategóriatársaié és a fóccvágen kirívóan szar országos szervizhálózatát talán csak az opel múlja alul.

az más kérdés, hogy a régebbi opelek jók, a környezetvédelemnek az a fajtája, hogy nem dobod ki idő előtt, arra a g astra meg a c1-es vectra jó.

cng-t a hülye vesz, normális ember nem rohangál 150 kilométerenként tankolni. normális ember, aki gázosítana, lpg-t vesz.

jaja, vegyél villanyhajtású autót, csak egy kicsit szennyezi jobban a környezetet, mint a legendásan tiszta hummer...

közbeszerzések: tényleg minden közbeszerzést a vw nyer (pontosítsunk: a porsche hungária), így a pohu szállítja a rendőrség opeljeit is... oh wait.

rotfl a honda mint igényes tartós autó, és zöld blogon a suvjait meg a többi batárt ajánlgatni... pöpec :P

szóval értem én, hogy van az agyadban valami grínpísz beütés, ami alapvetően nem probléma, a probléma az, hogy a többi betű az zagyvaság és az ötleteid nem környezetvédők.

Bambano 2015.10.11. 19:14:01

@csak egy néző: az alapprobléma, hogy mindegyik másképp szennyez. Az ócska régi szívódízel akkora böhöm nagy koromszemcséket tol ki, hogy látod. viszont ez ellen a szervezeted tud védekezni, tehát összességében hiába láthatóan koszosabb, nem olyan veszélyes.

A modern nagynyomású dízel sokkal kisebb koromrészecskéket tol ki, ami ellen nem tudsz védekezni, letüdőzöd, beteg leszel.

Az én ócska benzinesemből nem jönnek ki nitrogénoxidok. A vadiúj euró6-os turbós benzinesből meg turbódízelekből meg igen. Ez másfajta egészségkárosítás.

szóval ezért is átgondolatlan a környezetvédelem ezen része (is).

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.10.11. 19:30:38

Az a probléma, hogy a szoftver átaírásával az EU normát simán hozza a VW motor, igaz, kb 30-60 LE-vel gyengébb lesz.

nagyfeszültség 2015.10.11. 19:35:22

@Bambano:
Nem a környezetvédelem átgondolatlan, hanem az autóipar szörnyű.

stevy 2015.10.11. 19:44:10

.......majd ha a közúti, vasúti, tengeri teher és személyszállításból is kiváltják a diesel meghajtást, és csak pusztán érdeklődésből kérdem, hogy tudják-e az igen felkészült kommentelők, hogy a légiközlekedés a diesel személyautókhoz képest mivel és mennyivel szennyezi a környezetünket? Nekem azért van némi információm erről. Éppen ezért véletlenül se mondanám ki azt, hogy ez az egész VW botrány technikai, vagy környezetvédelmi probléma lenne! Mert nem az.........egészen más!

Csak Norris 2015.10.11. 20:11:19

"Aki nem akarja a Volkswagen által kialakított nemzetközi üzleti maffiarendszert hizlalni és fontos az ár-érték arány, már csak ezért sem vesz Volkswagent."

Végre valaki kimondja.

Arcade Macho 2015.10.11. 20:38:35

@Bambano: "A modern nagynyomású dízel sokkal kisebb koromrészecskéket tol ki, ami ellen nem tudsz védekezni, letüdőzöd, beteg leszel."

meg meg ott van a szemcsemeret - tomeg osszefugges, hogy az euro 6ban nagy kegyesen tomeget adnak meg!!!
szemcsemeret - tomeg osszefugges: azaz pl.1 gramm pm1 es 1 gramm pm10 kozott darabszamra 1000szeres a kulonbseg!!!
meg nem mellesleg ezek a picike meret mar olyan hogy szeressen a levegoben maradni olyan pici
a dizellobbi elintezte ezt is

nekem amugy semmi bajom az orszagutas dizelekkel, tegyek csak, csak pl. taxi ne lehessen mar dizel, legfokeppen ne ugy hogy Tarlos szinte ukazba adta hogy kis benzines ne lehessen

Arcade Macho 2015.10.11. 20:40:08

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Az a probléma, hogy a szoftver átaírásával az EU normát simán hozza a VW motor, igaz, kb 30-60 LE-vel gyengébb lesz."

es ez miert lenne gond?
eddig kanyarban toltam csak le a sok turbodizelest ezentul egyenesben is le fogom
szoval nekem ez nem lesz gond...

Arcade Macho 2015.10.11. 20:42:02

@stevy: "tengeri teher és személyszállításból is kiváltják a diesel meghajtást"

na okoska figyuzzal ide!!!
tengeri tehernel NEM DIZEL a meghajtas, hanem bunkerolaj
erted?

nagyfeszültség 2015.10.11. 20:42:43

@Arcade Macho:
Lehet, hogy nem dízel, de kurvára szennyező.

nagyfeszültség 2015.10.11. 20:45:14

@stevy:
Hát igen, a repülés, különösen felszálláskor, tehát éppen a lakott területek közelében - brutális, pusztító.

Bambano 2015.10.11. 20:46:02

@stevy: lesz még olyan drága a kicsi sárga munkaerő, hogy majd nem éri meg odavinni a melót...
lesz még akkora gebasz európában, hogy a német meg az angol is örülni fog a kétkezi munkának...
záros határidőn belül meg fog szűnni, hogy mindent világvégén gyártatunk.

akkor majd tisztulni fog a tengeri szállítás is.

@nagyfeszültség: de, a környezetvédelem átgondolatlan. amelyik kisköbcentis turbót kényszerít a nagytestű autókba, amitől a fogyasztása az égnek megy, az átgondolatlan.

Arcade Macho 2015.10.11. 20:52:33

@nagyfeszültség: az hogy mennyire szennyezo az egy erdekes kerdes
1., meg kellene nezni hogy kWh -ra nezve egyaltalan az uzemanyagfogyasztas es a pm2.5 es nox kibocsatasa hogyan aranylik egy VW euro 5 -os turbodizelehez, nem ennek meglepve ha kevesbe szennyezne
2., ha kint van a nyilt tengeren akkor az uzemanyagbol kijovo CO2 szamit csak, hiszen a masik kettot azt csak a tengereszek tudozik le, azt meg hadd tekintsuk mar aprosagnak a belvarosi lakosokhoz nezve

kokal 2015.10.11. 20:54:03

Csak annyi a baj a VW-vel, hogy nem csak a mérési ciklusra optimalizálta a károsanyag kibocsátást, hanem direkt csaltak, hogy felismerje, ha tesztelik. Ez minimum nem elegáns.
Bár ezer éve mondja minden szakértő, hogy szar a mérési ciklus!
Sokba fog nekik kerülni, az biztos. De azt hiszem megérdemlik.
Kíváncsi vagyok, mit fog a valóságban jelenteni az átalakítás, de ha Adblue kell az 1.6-osnál az költség lesz, kíváncsi vagyok, hogy fogják lenyelni az emberek.
Személy szerint ezért szimpatikus a Mazda által képviselt irányvonal, a downsizing úgy gondolom megbukott.

Ádám Sándor 2015.10.11. 20:59:33

Jó kis Honda pr-cikk...

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.10.11. 21:05:02

A Toyota sokkal gazabb botranyon van tul. Megis veszi a sok birka... A VW is tul fogja ezt elni. A vicces raadasul as, hogy a mostani motorjait nem is erinti a botrany?! That siman kibuliztak egy motorgeneraciot...

k_gyuszi 2015.10.11. 21:05:46

A cikk írója tájékozatlan / demagóg / ostoba.
A VW és a többi profit orientált autógyár is mindent megtesz a költségek leszorításáért. Ha egy alkatrészen meg lehet spórolni 1 EUR-t, akkor azt még olyan áron is megteszik, ha több mérnökhónapnyi fejlesztést is kell beleölni. A nagy darabszám miatt ez megéri nekik. Nem kell azt hinni, hogy a többi autógyártó másként közelíti meg a kérdést.
Megjegyzem, hogy sorra derül ki a többi gyártóról is, hogy trükköztek, csak nem ilyen pofátlanul (vagy még nem bizonyították rájuk).
A cikk írója kifelejtette az első pontból azt az önkéntes vállalást, hogy bizonyos dolgokért hajlandó többet fizetni, hiszen a benzines közlekedés drágább.
A CNG-s ötlet is jó lenne, csak nem Magyarországon. Ma Magyarországon összesen 5 db hivatalos CNG kút van: 1 Győrben, 1 Szegeden és 3 Budapesten. Azt hiszem, hogy a CNG-s pontról nem kell többet írni.
A villanyhajtás / hibrid hajtás az emberek nagy részének nem elérhető a magas ár miatt.
A cikk írója által idézett villanyautó hatótávok ugyanúgy manipulált, csak speciális körülmények között igaz adatok. Ezen miért nem háborodunk fel?
Nem emlékszem, hogy a mostanihoz hasonló kirohanást olvastam volna a következő botrányokkal kapcsolatban:
- Takata légzsák: totalcar.hu/magazin/hirek/2015/05/22/dagad_a_legzsak-botrany._az_on_autoja_is_erintett_most_kideritjuk_percrol_percre/
- GM gyújtáskapcsoló: totalcar.hu/magazin/kozelet/2014/07/03/gyujtaskapcsolo_general_motors_botrany/
- Toyota / Lexus gázpedál: totalcar.hu/magazin/kozelet/2010/02/05/hogyan_eld_tul_a_toyotad/
Még egy érdekes olvasmány: www.autonavigator.hu/sztori/amerikai_autoipari_botranyok_biztonsagi_hibak-11697
Nem becsülöm le a csalás súlyosságát, de a VW esetében "csak" a káros anyag kibocsátás mérésében csaltak, az előző példák viszont emberéletet is követeltek.
A helyén kellene kezelni a dolgokat, ahelyett hogy őrjöngve kikeljünk magunkból bármelyik autómárka / autógyár ellen.

nagyfeszültség 2015.10.11. 21:15:03

@k_gyuszi:
A tüdőrák is emberéleteket követel. Egyre többet.

nagyfeszültség 2015.10.11. 21:15:58

@Ádám Sándor:
Ha már PR cikk, akkor inkább Dacia PR.
De nagyon igaz -:)

fifibá55 2015.10.11. 21:35:45

Meggondolatlanul érzelgősre sikeredett. Ha a kategóriába eső normális autót akarnék venni (nem akarok), komoly összehasonlítást végeznék, és ha a VW jönne ki nyerőnek, azt venném meg, mert nem károsabb, mint a többi, csak a gyártó kevésbé szerencsés. Nameg az USA-ban esetleg idegesek lettek, hogy az európai dízelek elterjedhetnek..

csak egy néző 2015.10.11. 21:42:43

"Viszont már biztosan tudjuk, hogy a tüdőrákos esetek túlnyomó többségének - egyes tanulmányok szerint 90-95%-ának - a dohányzás az oka. Ezen belül a cigarettázás a becslések szerint az esetek körülbelül 87%-áért felelős"
Vihar a biliben ez ügyben.

Arcade Macho 2015.10.11. 21:46:40

@k_gyuszi: miert lenne gond a CNGvel?

a poszt tolo ezt irta:
"Ott van például a CNG hajtás és infrastruktúra egyik őshazájának számító Olaszország piacvezető márkája, a Fiat, amelynek szinte teljes választéka rendelhető CNG hajtással. Mind a személy, mind pedig a haszonjárművek."

ki mondta hogy teherszallito flottas ceg nem epithet CNG kutat?
akkor meg vehet a menedzsmentnek is szemelyautot a kornyekbeli ugyintezesre siman, raadasul gondolom bizonyos torvenyi feltetelek mellett kepesek lennenek arusitani is

de a legegyszerubb rogton leirni hogy a szemet szutyok dizel miert is kell hogy gyilkolhassa tovabbra is a budapesti bennszulotteket

nagyfeszültség 2015.10.11. 22:21:41

@Arcade Macho:
Így van. A dízel létének meghosszabbítása csak ürügy a környerzetvédelmi nemakarásra.

nagyfeszültség 2015.10.11. 22:22:33

@csak egy néző:
Ami azt illeti, a dohányzást is ideje lenne betiltani - a picsába...

UdjanMineck 2015.10.11. 22:40:34

Jóízlésű ember eddig sem vett Népautót. (Na jó, talán egy Corradot, régi Sciroccot, Golf I GTI-t, de mást nem.)

UdjanMineck 2015.10.11. 22:41:06

@bbwd: te meg farok. A poszt írójának maximálisan igaza van.

UdjanMineck 2015.10.11. 22:43:56

@Éhes ló: Te mocskos, aljadék, házmesterlelkű szemét, te! Szégyelld magad. Feljelentesz valaki a VW-nél?!?!?! Most jobban alszol?! Idióta.

bombika77 2015.10.11. 22:57:43

Érdekes cikk.
Főleg annak fényében, hogy már néhány japán gyártó is elhasalt a teszteken.
Hogy ők csaltak-e? Valószínűleg csak annyira, mint a jó magyar ember, aki elviszi műszakira a 20 éves dízelét.
Persze otthon előbb vissza kell tekerni mindent, hogy átcsusszanjon.
Ha ez mégsem lenne elég, akkor a kapcsolatok megoldják.
Majd otthon minden újra állít, hogy "menjen" az olajkályha.
Bizonyára csak én találkozok olyan "menő manókkal" akik mögött ködfényszórót kell kapcsolni. Talán fekete füstöt okádó buszt és teherautót is csak én tudnék fényképezni heti 10-15öt, amik meglepő, de valahogy még forgalomban maradhattak.
Ja, hogy az USA... Az USA-ban ugye mindenki 1000-es Suzukival jár?
V8-as, 5000-es motorok nincsenek is forgalomban?
Vajon melyik pöfög ki több káros-anyagot? Egy böhöm Ford terepjáró, vagy egy 1.6-os kis VW? Lehet tippelni.
Ezek mellett a VW féle felhajtást, picit álszentségnek érzem...
Ja, nem dízel autóval járok... Még mielőtt valaki elfogultsággal vádolna...

Arcade Macho 2015.10.11. 23:30:41

@stmodell: koszi a valaszt!

na most bevallom hogy lehet egy kicsit kevertem a Teslaval a dolgot, mert ok vagy LiFePO4-et hasznalnak es akkor az ujrahasznositas az nem rentabilis, vagy LiCoO2 -t, akkor viszont mindenkeppen ujrahasznositjak, ugyanis a kobalt az igazan ritkafem :)

a tobbire meg amit irtal, az igaz, igen az elektromos auto nem megoldas mindenre
a Teslanal is rajottek hogy nem lehet cicazni a homerseklettel es az akksijuk kapott egy futo+klima egyseget

igy szerintem az elektromos auto a jelenlegi akkumulatortechnologiaval akkor kivetelesen elonyos, ha idealis helyzetben hasznaljak
pl. agglomeracios bejon 40 km-t este meg vissza, ez 80 km, 20e km evente, igy 10 ev alatt pont belegyur 200e -et
na most azt is meg lehet oldani, hogy idealis kornyezetet biztositsanak az autonak, pl. mindket oldalon garazs

na most nezzuk a koltsegeket...
megveszi a jo oreg TDI dizelket amivel fillerrel szekszualizalo modon kihozza a km koltseget ugy szumma 25 HUFra, na igy sose fog senki ugy donteni hogy meg akarja a budapestieket kimelni a sajat mocskatol
ezert kell celzott utdijat raverni, ha km -kent ~ 30-60 HUFot ravernek a nem euro4 -es szivobenyas autokra, akkor mar elegge sokan kesztetest fognak erezni az elektromos autohoz

valaki mas kerdezte amugy...
en budapestikent vallalom az aremelkedest!!!

2015.10.11. 23:41:33

@Shopping: Azért kicsit más, ha egy gyártó megpróbálja a hatályos előírásokat kijátszani, és bennmaradni az előírt értékek sávjában, és megint más, ha csal, úgy írja a szoftvert, hogy az felismerje, ha mérés van, és más vezérlést produkál.
Tudod, nem mindegy, ha a verseny előtt megiszol egy kávét, vagy telenyomod magad amfetaminnal....

2015.10.11. 23:44:04

@bombika77: Melyik japán gyíártó? Nem olvastam. Amit olvastam, az a BMW Mercedes.... de ők sem csaltak, csak a kiskapukat keresték és találták....

Chayenne 2015.10.12. 05:15:17

"Jóízlésű ember a történtek után bizonyosan nem vásárol Volkswagent."

Már a poszt első mondata is ostoba...hát még a többi.

Az Usa-ban pont az 1.5-3 literes dízelek károsanyagával volna gond? A 4-6000 köbcentis benzinfaló szörnyetegekkel semmi gond igaz?!

Ráadásul 2009-14 közt gyártott autókról van szó. Az akta erről már rég ott pihent egy fiókban, és most, amikor az Eu és ezen belül Németország egy migrációs attak miatt politikailag rogyadozik, akkor valaki elővette az aktát, két okból: 1. hogy most rúgjon a túl erős német gazdaságba - mert az USA ettől a német gazdaságtól szenved, 2: hogy Németországot kvázi tűz alá véve és a német autókat blokkolva kényszerítse ki a szabadkereskedelmi egyezményt.

De közben szépen derül ki az összes dízel gyártóról a csalás........

Szóval: ne írkálj baromságokat!!!

gigabursch 2015.10.12. 07:59:28

VanCat, VanCat!

Az Opelnek a 300 kg-os tévedései az önsúly kérdésében és az ebből fakadó többletfogyasztása nem zavar?

Mondjuk jó ízlésű ember tényleg nem vásárol VW-t, az amúgy is olyan güntheres. Jó ízlésű ember vesz pl. Maseratit...
Benzineset.
V8-asat.
szolíd fogyasztással... :-)

@Arcade Macho:
De az üzem attól még dízel.... A bunkerolaj magyar neve meg nehézolaj. Még mindig.
Egyébként ebben a kérdésben már futottunk itt a no emisszió lapjain.
Akárcsak a kén kérdésen.
Meg a kétütemű stabil járatú dízelüzemű gépek kérdésein is, amelyben olyan cégek erőgépek tekintetében meglehetősen nyerők és jó termékeket csinálnak, mint a Valmet/Vatra, Ponsse, Jentz és társaik.
Erőgépet benzineset nem fogsz látni, a benzines Krazok és Zilek meg lassanként szétrohadnak amúgy is.

más...
Egyebekben1:
Amíg van traki és teherautó, ahol a dízelüzem kikerülhetetlen a benzinessel szemben (ezt a németek egyszer már megtanulták a II. VH alatt a Tigris kontra T34 hatótáv dolgában), addig mindenki aki ilyen gépet használ, mellett dízelüzemű szgk-t fog fenntartani, mert olcsóért van nafta, hisz a normát ki kell használni. Nem nálunk, hanem a világ minden pontján.

Egyebekben2:
Szeretnék már látni egy pontos értekezést arról, hogy az elégetlen polifenolok, alifás cuccok és főleg a hidegüzem környékén megjelenő szupersavak mennyire egészségesebbek a benzines műsorban, mint a dízel dolgai.
Tud ebben valaki valami érdemit mondani?

Phteven 2015.10.12. 08:02:22

Ekkora demagóg faszságot! :-DDDDDDDDDD Hozza a blog átlagszínvonalát.

UdjanMineck 2015.10.12. 08:54:56

@Phteven: sötét vagy....... maradj a fauvénél, jó az, népautó, neked való.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.10.12. 09:54:50

Nem nagyon értem, miért egymást alázzátok, amikor itt vannak a csaló autógyártók is. :D

eßemfaßom meg áll 2015.10.12. 10:40:02

@bombika77: "Talán fekete füstöt okádó buszt és teherautót is csak én tudnék fényképezni heti 10-15öt, amik meglepő, de valahogy még forgalomban maradhattak." Te is azon egybitesek közé tartozol aki szerint az az ártalmas amit láthatnak. A 20éves füstölő dízel csúnya és büdös, de rákot a moderndizelből kiáramló "hegyilevegőtől" fogsz kapni.

bombika77 2015.10.12. 10:55:24

@eßemfaßom meg áll:
Válaszokból is látszik, ki az egybites...
Szerinted miből áll a fekete füst?
Na és az egészséges? Na és vajon mit okoz?
Ha nem értesz hozzá...

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.10.12. 11:05:09

@bombika77:

"Válaszokból is látszik, ki az egybites..."

Igazad van, a válaszoDból látszik.

A helyzet az, hogy az igen kis méretű koromszemcsék (ezekre az előírások tudtommal nem is tartalmaznak határértéket - nem véletlenül) a legveszélyesebbek, azok okozzák a kissejtes tüdőrákot, aminek a túléséi esélyei sokkal rosszabbak a nem kissejtesnél.

A nagyméretű koromszemcsék sem éppen gyógyító hatásúak, se sokkal kevésbé veszélyesek.

Gery87 2015.10.12. 11:28:19

"Jóízlésű ember a történtek után bizonyosan nem vásárol Volkswagent."

:) Pont le fogják szarni. eddig se érdekelt szinte senkit.

"még az Euro6-os minősítést megkapott dízeleknek is szinte mindegyike a határértékek sokszorosát produkálja normál, közúti körülmények között."

"normál..közúti": mondjuk úgy, menet cikluson kívül! De ez meg szabályos, jó reggelt!

eßemfaßom meg áll 2015.10.12. 11:59:18

@bombika77:
"Szerinted miből áll a fekete füst?"

Szénből.

"Na és az egészséges? Na és vajon mit okoz?"

szorulás ha sokat eszel belőle

Akkor most nézz utána, hogy mi jön ki egy részecskeszűrős "modern" dízelből és mivel lakik igazán jól a rákod.

nagyfeszültség 2015.10.12. 15:15:41

@stmodell: úgy hívjàk:park green rendszer.

teddybear01 2015.10.12. 17:33:25

@stmodell: "Jelenleg pont ott lenne értelme az elektromos autónak, ahol írtad, ingázásnál, és úgy hogy az ember kertes házban lakik, garázzsal, ahol este védett helyen tölteni tudja az autót."

Francokat. Annak lenne értelme, ha az elektromos meghajtású, kötöttpályás tömegközlekedést kihosszabbítanák a városhatárig, pl, a metrókat, ahol P+R parkolókba lehetne tenni a bejárós kocsikat. A belvárosban meg minél több troli és villamos vonallal kellene megoldani a közlekedést. A városi biciklikölcsönzést is olcsóbbá kéne tenni, urambocsá akár ingyenessé, a mostani rendszer ugyanis nem igazán jó. Akár az se lenne rossz, ha elektromos bicikliket is lehetne a rendszerben kölcsönözni. Nem mindenki biciklibajnok, de közlekedni mindenkinek kell.

Mindezt azért, hogy ne oda piszkoljanak a közlekedéssel, ahol amúgy is nagy a légszennyezés.

Az elektromos autót egyszer már kiselejtezte a technikai fejlődés. Azóta sem változott semmi ezen a téren, csak volt némi technikai fejlesztés az elektronikában. Viszont az elektromos autók technológiai korlátait nem lehet átlépni, úgyhogy mindig is szükségmegoldás lesz.
A hibrid meg mind az elektromos, mind a belsőégésű motoros meghajtás hátrányait egyesíti és még drága is.

A cikk meg a szokásos sötétzöld gyűlölködés iskolapéldája. Az írója meg azért köpködi a VW-t, mert más márkánál érdekelt.
A WV semmivel sem rosszabb, de jobb sem, mint a többi autómárka.

Arcade Macho 2015.10.12. 18:57:28

@teddybear01: "Francokat. Annak lenne értelme, ha az elektromos meghajtású, kötöttpályás tömegközlekedést kihosszabbítanák a városhatárig, pl, a metrókat, ahol P+R parkolókba lehetne tenni a bejárós kocsikat"

tehat a mostani 450 Mrdos negyes metrot meghosszabbitani plusz ugyanannyiert, ugye? meg meg a 2 HEVet osszekotni, ~ 800 Mrd
M2-GHEV az lenge 300 Mrd

amikor a BKV eves koltsegvetese 150 Mrd, most 10 ev alatt nagy nehezen EUs tamogatassal kiizzadtak azt a negyes metrot, es most az elkovetkezendo ciklusban eppen csak csipegetesre van ido, realisan 50 ev es pikkpakk meglesz mind amit irtal

na meg termeszetes hogy 300e parkolot a semmibol a varoshataron csak ugy felrittyentenek, ugye?
pont a varoshataron, pl. az Osztyapenkonal
senki nem fogja azt gondolni utana hogy jajj de csudijo a sok retardalt lepusztult vegre az utrol akkor en meg gyorsabban el tudok suhanni?
nekem M3 bevezeto Osztyapenko az fel ora ejjel, en pl. ha valami oknal a sok csimota letakarodna az utamrol ahogy pont a te scfi-fid leirta, akkor ugy cca a muncheni SBahnnal is gyorsabb lennek

Arcade Macho 2015.10.12. 19:01:36

@stmodell: szep a bringa
igen az akksi technologia az szigoruan megszabja a korlatokat
hozzatennem meg azt hogy a dizel csaladi nagyauto az megmaradhat, agglomeracos ugyis atlagosan ket auto tart fent

mondom az egyeduli problema ezzel az ar, hogy 10 HUF/km az elektromos plusz az amortizacio, mig a lepusztult TDI szervizzel mindennel 25 HUF/km
egyszeruen nem eri meg, megtehetne hogy elektromossal jarjon megsem teszi, inkabb vesz egy 3as bömbit
megjegyeznem, hogy a Tesla uj autoja pont a 3as bömbire pozicionalja be magat, akkora legyen es annyiba keruljon

Arcade Macho 2015.10.12. 19:03:09

@gigabursch: "a németek egyszer már megtanulták a II. VH alatt a Tigris kontra T34 hatótáv dolgában"

na hat
megneztem es igazad van erre a ket harckocsira
csak a T34 az kozepes harckocsi mig a Tigris az meg nehez
nezd csak meg a wikit meg egyszer a Panzer V-re meg a T34/85re

nagyfeszültség 2015.10.12. 19:09:33

Mindeközben a Porsche Hungária vezetői lapulnak, mint szar a fűben.

UZoltan · http://hasznaltauto-menedzsment.blog.hu/ 2015.10.12. 21:35:07

A reakciók talán érdekesebbek voltak mint a bejegyzés maga. Nem lepődtem meg azon, hogy a VW- ennyien "védik", hiszen itthon a legnépszerűbb autók egyike(használt import 1,3 hely). Pedig...
A VW esetében tudatos manipuláció történt és nem összemosható a többi gyártóval. Ott nem tudunk tudatos szoftvermanipulációról.
Az utóbbi talán másfél évtizedben veszem észre, hogy a hiba, vagy bűn elkövetője nem elismeri, hogy megbukott és elnézést kér, hanem mismásol, a másikat vádolja, stb.Nemcsak kicsiben, hanem nagyban is. És mivel ilyenek vagyunk, ezért talán a VWt is ezért védik be itt ennyire? Ugyanígy b..sszuk át amásik embert kicsiben. Szörnyű ha ez így van.
A VWnek ráadásul az USAban volt egy kisebb de hasonló "erkölcsi" kalandja nemrég, amikor a tesztelő újságíróknak más Jettát adtak mint ami az USAban kapható. Persze, hogy lebuktak akkor is.
Azt sem értem, hog y miért nem végeztek egy nyereség / kockázat hatástanulmányt, mert a nyereség sokkal kisebb mint egy esetleges lebukás esetén a kár.

Aztán a "közbeszerzés": az erőszakos nyomulás a probléma nem pl. a rendőrautók. Nemcsak állami szereplőknek, hanem pl. Heti Válasz Borókai Passat, Kovács Ákos Audi/Transporter, emlékeztes Habony kisbusz és biztos van még egy rakat ilyen "VW nem kormányzati" szereplő.

Más autók: most őszintén, ha valaki akkor érzi magát főnöknek, hogy nagy autóval jár,akkor az régen rossz. A cégautók jó részének teljesen felesleges a Mondeo, Passat, Oktavia kategória. A főnököt ne akocsija határozza meg. Attól nem lesz kevesebb ha pl egy Vitarával jár vagy akár Jazz-el. Ha meg nagy autó kell akkor tartsanak egyet vagy béreljenek. 5 méteres autó felesleges arra, hogy 1 azaz egy ember bejárjon melóba meg haza. Ha család van,akkor megint csak a Vitara, SXCross tökéletes és még a hazai ipart is támogatja.

Éhes ló 2015.10.12. 21:41:53

@UdjanMineck: a felelőtlen vádaskodás és a hitelrontás olyan műfaj, aminek következményei vannak.
Ideje megtanulnotok, ha eddig nem sikerült.

Éhes ló 2015.10.12. 21:45:37

@Kovacs Nocraft Jozsefne: érdekes ez a megközelítésetek. Ezek szerint az Euro 4-5-6-7 előírások egyre veszélyesebb és környezetyzennyezőbb motorokat eredményeznek.
No persze.
Meséljetek még édes hazugságokat!

Éhes ló 2015.10.12. 21:48:37

@nagyfeszültség: semmi dolguk nincs ez ügyben.
Eddig még az olyan marhák, mint te se merték őket azzal vádolni, hogy a szabvány és törvényi előírásokat nem elégítik ki a motorjaik Európában.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.10.12. 22:30:40

@Éhes ló:

Élénk és kreatív fantázia szükséges ahhoz, hogy a kommentemből ezt szűrd le. És/vagy az értő olvasás képességének hiánya. Mindkettőhöz gratulálok neked.

UdjanMineck 2015.10.13. 07:28:38

@Éhes ló: aha... és TE, mint a nép egyszerű kádári gyermeke, mint valami önjelölt forradalmár, begyújtod a lelkiismeret rakétáit, és feljelentesz, beárulsz, fontoskodsz. EZ a Kádár-faktor. Gratulálok.

nagyfeszültség 2015.10.13. 08:49:10

@Éhes ló:

Azért bízom benne, hogy előbb utóbb börtönben végzik.

Arcade Macho 2015.10.13. 09:07:22

@Éhes ló: az hogy egy ket evtizedet a NOX elleni kuzdelemben elvesztettek a varoslakok, az szerinted coki, pedig a fennen hangoztaott euro szabvany az drasztikus csokkenest igert ebben
pedig fejlodes az volt, de ugy tunik csak a penisznovelo hatas lett kimaxolva
es szerinted ez igy van jol... csak mert a dizellobbi elintezte

nagyfeszültség 2015.10.13. 09:36:43

@Éhes ló:
Ja és ha igazáén alapos kádárista házmester vagy, jelentsd fel az indexet, a mandinert, aki közzétette, továbbá mindenkit aki megosztotta, like-olta a posztot. Dolgozz alaposan. Jót tenne egy per a Volkswagennek. Ott még sokkal több disznóságukra fény derülhetne.

Arcade Macho 2015.10.13. 14:26:24

@nagyfeszültség: azert ez amit nalunk a politikusok letolnak az kegyetlen
kezdve smittpalikaval es a passzatjaval
jo ok hogy kicsi es puha nekik, de akkor vegyenek egy IGAZI autot, aztan menjenek ki a hungaroringre es toljak, ja annyira mar nem fontos

mi is tortent most?
allami penzen gazositottak el a budapestieket, most kiderult a botrany, akkor a cserpalko szekesfehervar polgarmestere, aki olyan nagy pofaval ugatott a budaorsi buszsavnal anno, most nem irna, hogy kedves budapestiek, sajnalom hogy egy igazi nagy turho g3ci voltam, elnezest kerek toletek, akkor VETETEK a polgarmesteri hivatallal egy rendes benzineset, vagy esetleg jarhatok vonattal hogy vezekeljek mert eddig mergeztelek titeket
nem!!!
az egyeduli dolog hogy jajj le kell adni az autokat es akkor mi is lesz, de meg szerencse hogy az Orban kisbuszat nem kell leadni mert az mas motor, hat akkor kossssszzz....

UdjanMineck 2015.10.13. 17:55:15

@bbwd: és te kije vagy? közöd?

bbwd 2015.10.13. 23:31:16

@UdjanMineck: ezek szerint te vagy :D

elég hülye fiad van:P

xvb 2015.10.14. 10:59:17

Milyen jó, hogy itt van nekünk egy szakértő blog, aki megmondja, mit érdemes venni.
Szívómotort, mert az tartós? Igen, de akkor ne ajánljunk benzines Opelt, benzines Renault-t sem, mert azok is már mind kis turbósak. (Tegyük hozzá, hogy mindkét márka erősen propagálja a dízeljeit is, "suttogó dízel", meg az irdatlan darabszámban eladott dCi-k...) De ha már Hondát, Suzukit ajánlunk (egyébként mindkét márka hamarosan áttér a kis turbós benzinesre, és ők is dízeleznek, a Honda büszke is a sajátjára), akkor Mazdát, Mitsubishit miért nem? De ha az ár-érték arány is fontos, akkor egy egyszerű és praktikus családi autónak miért csak a Dacia, miért hiányzik mondjuk a Citroen C-Elysée és Peugeot 301, ami szintén van kicsi és takarékos benzines szívómotorral? De ott a Citroen C3 és a Peugeot 208 is. A villanyautók listája is hiányos, de az Outlander PHEV-nek, a Yaris Hybridnek és Auris Hybridnek is ott lenne a helye. A Hyundainak, Kiának, Toyotának is vannak nagyszerű benzines szívómotoros autói (i10, i20, i30, Rio, Ceed, Yaris, Auris, Avensis). Az itthon készült autók közül "véletlenül" kimaradt a Mercedes. Ja, mert azt sem "szereti" a szerző.
Szóval szép gyűjteményét láthatjuk azoknak a márkáknak, amiket nem azért "tol" a szerző, mert környezettudatosak, hanem mert ezekkel van jóban. Ha más márkának is van környezettudatos autója, az itt említésre sem kerül...

Arcade Macho 2015.10.16. 23:47:42

@xvb: valaszolok neked...

8-10 milkas u.n. felsokategorias VW passzat tudorak a kzoepso nevem dizel helyett egyertelmuen az agglomeracios apuci vegyen a bejarashoz egy nissan leaf -et, vagy jarjon vonattal, ne urizaljon a masik kontojara a fosadek TDIjevel

Éhes ló 2015.10.18. 14:08:21

@Kovacs Nocraft Jozsefne: olvasd el még egyszer amit írtál. Talán megérted miért volt ez a válaszom, ami nem a személyedet, hanem azá általad leírtakat érintette.
Ha gondod van a személyemmel az talán az értelmes írás képességének hiányára is visszavezethjető, hogy a stílusodban válaszoljak.
Én nem gratulálok sem az előzmények nélküli személyeskedésedhez, sem az utóbbihoz...

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.10.18. 14:12:03

@Éhes ló:

"Ha gondod van a személyemmel az talán az értelmes írás képességének hiányára is visszavezethjető"

Egyetértek veled: máskor próbálj értelmesebben írni.

Éhes ló 2015.10.18. 14:22:32

@UdjanMineck: a minden tényalapot, forrást és bizonyítást nélkülöző vádaskodás nem tolerálható jobb helyeken, még akkor sem, ha médiahisztéria hetek elteltével se képes értelmes tartalmat közvetíteni a konkrét törvény/szabványsértés módjáról, mikéntjéről, azon túl, hogy a motorvezérlő program az ezernyi más funkciója mellett képes volt (valamiféle szenzorjelek alapján) azonosítani és a (kifogástalan)teszt üzemmód szerint vezérelni a vw kifogásolt motortípusát azokban a járművekben, melyekbe ezeket a motorokat építették.
Arról sem írt itt sem senki, hogy azok, akik ezeket a motorokat vizsgálták világszerte mit, hogyan, mivel vizsgáltak rajta, miként adtak megfelelő értékeket, eredményeket tartalmazó jegyzőkönyveket a vizsgálatok után és melyik hatóságok miként, hogyan engedélyezték ezek alapján ezeket a motorokat éveken át bármiféle panasz, gond nélkül.
Az is érdekelne milyen szabvány, törvény tiltja a motorvezérlések ilyetén lehetséges beállításait az eu-ban, és az usa-ban.

De a mocskolódások özöne mellett ezekről sehol semmi hír, holott ezek alapkérdések lennének értelmesebb emberek számára.

Engem (is) zavar a tényalapokat mellőző hisztéria itt és máshol is, főleg azok után, ahogy előbb leírták, majd mérési adatokkal meg is erősítették a szakértők, hogy a vw nem áll egyedül a valós (kibocsátási) mérési eredményeit illetően.

Sem ez a post, sem a 110 hozzászólás, sem a többi post nem tartalmaz olyan adatot, információt, hogy melyik szabvány, előírást, törvényt sérti a vw motorvezérlő programja.
Maga a vw sem hozott ilyen információt nyilvánosságra.

Ezért én azt gondolom, hogy aki ezen alapinformációk hiányában mocskolódik, újabb és újabb postokban, az viselje ennek a következményeit, ha az érintettet és érdekeit ez sérti.

Éhes ló 2015.10.18. 14:30:50

@Arcade Macho: összekevered az ígéreteket és a vágyakat a fizikai, műszaki, gazdasági lehetőségekkel és a szabványi/törvényi előírásokkal.

Sehol nem írtam azt, hogy ez jó, vagy helyes.
Azt írtam, hogy a mérnökök azt teszik amit tudnak és amit megengednek nekik és az nem segyt megoldani a környezetszennyezés gondjait, ha a valóságtól és műszaki lehetőségektől elszakadó voluntarista előírásokkal ellehetetlenítik a motorfejlesztés finanszírozható és végrehajtható folyamatait.
Azt írtam, hogy ez a valóság és a valósággal való szembesülés nem csak dízelek és a vw esetében lenne fontos, hanem általában fontos követelmény értelmes emberek, közösségek esetében minden vonatkozásában, márpedig most a valósággal való manipulált és irányított szembesülés médiahisztériát váltott ki.

Ez alapos hiba és nem rajtam, rajtad múlik, ahogy a szabványfejlesztés és a motorfejlesztés sem.
Ennek felismerése lehet az első lépés a gyógyulás útján.

Éhes ló 2015.10.18. 14:39:38

@nagyfeszültség: nem különösebben érdekelnek a cimkéid, mert a blogod és a kommentjeid alapján is megállapítható, hogy nulla ismereted van arról, amiről itt (is) okádsz.
Nem csak műszaki dolgokról, tesztekről, szabványokról nem tudsz semmit, hanem rólam sem, ami komolytalanná és súlytalanná teszi a sértegetésnek szánt bunkóságodat.
Ezen okokból te és a magadfajta méregzőld marhák semmiféle megalapozott vádat nem voltatok képesek sem eddig, sem ezután kiböfögni a vw ellen.
Sem itt, sem máshol.
Mások hulladékán (az usa kereskedelmi háborújának koncán) élősködtök, de még azt is bután teszitek.

Remélem, hogy a vw olyan leckét ad a magafajta hazai pitiáner médiapatkányoknak, ami elég lesz ahhoz, hogy legközelebb megfontoljátok a tényalapok nélküli hazug és bunkó vádaskodást, hitelrontást.
Rajtam nem múlik, ahogy eddig se múlott.

Éhes ló 2015.10.18. 14:50:27

@Kovacs Nocraft Jozsefne: mielőtt a szememben szálkát keresgélnél érdemes lenne a saját szemed gerendáival megbirkóznod és tényekkel előjönnöd, mert a személyeskedéseden kívül a nekem címzett kommentjeidben nem olvashattam semmi érdemit.

A kérdés tehát az, miért lenne kevésbé egészségkárosító egy nagyobb összes korom kibocsátású motor, ahol a nagyobb szemcseméretű koromkibocsátás ráadásul a teljes frakción belül nagyságrenddel nagyobb (korai eu osztályú, vagy osztály nélküli dízelmotor,ok többéség ilyen) mint a mostaniak bármelyike?

Miért nehéz megérteni azt a (mérések tízezreivel bizonyított) tényt, hogy a koromszemcseméret csökkenése az égésfolyamatok javítása egyik (nem egyedülálló és nem is túl örömteli) következménye, amit a törvényi/szabvány/üza.takarékossági követelmények kényszerítettek ki a motorgyártókból és nem jókedvükben hajítottak ki bevált és évtizedeken át apró lépésekben fejlesztett, a maiakhoz képest örök életűnek számító, motorkonstrukciókat a mostani, túlbonyolított halomfosok gyártása érdekében.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.10.18. 15:22:49

@Éhes ló:

"Miért nehéz megérteni azt a (mérések tízezreivel bizonyított) tényt, hogy..."

Nem nehéz megérteni, sőt magam is ezt állítom, sehol nem írtam az ellenkezőjét. Eredetileg ezt írtam, ebbe kötöttél bele:

"A helyzet az, hogy az igen kis méretű koromszemcsék (ezekre az előírások tudtommal nem is tartalmaznak határértéket - nem véletlenül) a legveszélyesebbek, azok okozzák a kissejtes tüdőrákot, aminek a túléséi esélyei sokkal rosszabbak a nem kissejtesnél.

A nagyméretű koromszemcsék sem éppen gyógyító hatásúak, se sokkal kevésbé veszélyesek."

Mi is az ebben a megjegyzésben, amivel nem értesz egyet?

nagyfeszültség 2015.10.18. 17:16:24

@Éhes ló: nalàtod, te redvàs fasszopó, a mèdiapatkàny kifejezès màr alkalmas lehetne egy szemèlyisègi jogi perre, de ki foglalkozik egy ilyen csökött komcsi hàzmesterrel, mint a tefèlèd -:)

Éhes ló 2015.10.18. 20:05:10

@Kovacs Nocraft Jozsefne: azzal nem értek egyet, hogy a szemcseméret változást a törvényi/szabvány követelmények változása indukálta és nem a mérnöki önkény, vagy gonoszság.
Ezek nélkül az előírások nélkül az arányuk sokkal alacsonyabb lenne a (nyilván nem egészségjavító, sőt) kibocsátáson belül és egyszerűbb, tartósabb, jobb motorok kerülnének le a gyártósorokról.

Éhes ló 2015.10.18. 20:07:11

@nagyfeszültség: összekeversz a húgoddal, aki a kocsisoron teszi azt, amit rólam képzelegsz a beteg agyaddal.

Szerintem vágj bele bátran, jót röhögök majd rajtad...

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.10.18. 20:27:04

@Éhes ló:

"azzal nem értek egyet, hogy a szemcseméret változást a törvényi/szabvány követelmények változása indukálta és nem a mérnöki önkény, vagy gonoszság."

Hol írtam bármiféle okot a szemcseméret változására?

nagyfeszültség 2015.10.18. 20:37:22

@Éhes ló:
Nincsen hugom. Az a büdös kurva, akit magad elé képzelsz, valójában te magad vagy. Ráadásul egy ostoba kurva - ezt már más kommentelők részletesen kifejtették.

Arcade Macho 2015.10.19. 00:04:15

@Éhes ló: te ezt allitottad: "Ezek szerint az Euro 4-5-6-7 előírások egyre veszélyesebb és környezetyzennyezőbb motorokat eredményeznek."

erre irtam en ezt: "az hogy egy ket evtizedet a NOX elleni kuzdelemben elvesztettek a varoslakok, az szerinted coki, pedig a fennen hangoztaott euro szabvany az drasztikus csokkenest igert ebben"

amit en irtam az TENY
wattsupwiththat.com/2014/05/29/oops-dieselification-of-london-due-to-co2-regulations-have-increased-actual-air-pollution/

a nagy euro4-5-6-7 szigoritasok kozepette nem javult a levegominoseg

gigabursch 2015.10.19. 07:45:23

@nagyfeszültség: @Éhes ló:
Igazán értelmes párbeszéd.
Ezt intézhetnétek magánban is.

Éhes ló 2015.10.22. 22:44:17

@gigabursch: mosdó-törölköző

@Arcade Macho: ha én azt állítottam amit idéztél, akkor a te forrásod azt támasztja alá és nem AZ ELLENKEZŐJÉT.
Nem nyert a világ az eu szigorításokkal, mert a motorok gyártása drágább, bonyolultabb, környezetszennyezőbb, az élettartamuk rövidebb, a javításuk drágább, az égéstermékeik pedig vagy veszélyesebbek lettek, vagy alig váltzotak(csökkentek).
A változás jó része a fajlagos üza. fogyasztás csökkenéséből jött össze.

@Kovacs Nocraft Jozsefne: én írtam róla.
Te súlyos negatív következményként említetted, mire azt írtam, hogy ez az (ész nélküli) eu szigorodás következménye.

PSD 2015.11.23. 18:16:45

@teddybear01: Korpásbajszú rendszergazdiként továbbra is csak olyanba pofázol bele és csinálsz magadból megahülyét amihez lövésed sincs. Hányszor mondtuk már el neked, hogy maradj az ls -l | nil -nél azzal talán nem csinálsz semmi kárt?
Az összes mondatod úgy baromság ahogy van mivel pont a valóság ellenkezője. Ülj le ostoba majom, elégtelen.


süti beállítások módosítása