Egy óra villanyautó mindenkinek

2015.11.06. 14:43 - vancat

"Mindenkinek alanyi jogon járó juttatásként kellene adni legalább egy óra villanyautóvezetést vagy villanyautós utazást, mert egy Leaf vagy az NV200E nem csak környezetbarát, de szinte tanít a környezettudatos vezetésre és az elektromos autózással járó különlegesen kellemes életérzésre." - mondta Antoine Barthes blogunknak adott exkluzív interjújában. A  francia nemzetiségű menedzser szerint ezekkel a modellekkel kicsit ez is a Nissan célja: nem rászorítani, hanem megszerettetni, jó és vonzó életérzéssé tenni a környezettudatos villanyautók használatát.

barthes.jpgBarthes, aki a Nissan egyik meghatározó vezetője, korábban a teljes Datsun és Nissan modellpaletta marketingaktivitásáért volt felelős, jelenleg a Nissan Sales Central & Eastern Europe Kft igazgatója.  A 39 éves cégvezető azt is elmondta: a zöld motorizációs technológiák terjesztésénél be kell tartani a fokozatosság elvét. Szerinte a jó és mindennapos használatra alkalmas villanyautók elterjedése után egy következő nagy és fontos lépés lesz, hogy felmérjük és ismertessük: honnan, milyen forrásból és technológiákkal lehet igazán környezetkímélő módon előállított energiát tankolni hozzájuk.

 A Nissanhoz való 2002-es csatlakozása óta több értékesítési és marketingvezetői pozíciót töltött be Európában és a Közel-Keleten. Korábbi pozíciói nagyban hozzájárultak, hogy felhalmozott tudásával és széleskörű tapasztalatával kiváló teljesítményre ösztönözze kollégáit az autóértékesítésben és a kereskedői hálózatok fejlesztésében. Antoine 2005-ben tagja volt az NSCEE-t felépítő csapatnak, és közreműködésének köszönhetően sikerült egy azóta is kiválóan működő üzleti modellt és szervezeti struktúrát lefektetni. Antoine 39 éves, francia nemzetiségű házas ember és három gyermek büszke édesapja. Székhelye Budapesten lesz.

A Nissan az utóbbi években egyértelműen az első számú környezetbarát gyártó szerepét töltötte be az európai piacon, és ennek megfelelő autókínálatot biztosított - nem csak villanyautókból, de a hagyományos belsőégésű járművek között is. Leaf, NV200E, Micra, Note, Pulsar - hogy csak a legfontosabbakat említsük. De lehet-e igazán sikeres a környezetbarát autókínálat valóban környezetbarát fogyasztók nélkül. Merthogy itt nálunk Közép-Kelet Európában  ilyenből még elég kevés van.
Mi megpróbálunk, és úgy gondoljuk, tudunk is hatni a direkt marketingen keresztül a felhasználóink, vásárlóink környezettudatosságára. Az egész, hosszú évtizedek óta berögződött motorizációs fogyasztói hozzáállásra viszont nehéz általános hatással lenni. De azért vannak jó példák, Magyarországon is: Budapesten egy 65 darabból álló Nissan Leaf taxiflottára kötöttünk szerződést és a taxitársaságnak felajánlottuk egy olyan tréning lehetőségét, ahol megmutattuk, miként lehet a villanyautókat takarékosan vezetni. Ugyanis még egy villanyautó esetében is rendkívül fontos a takarékos vezetés - mind környezetvédelmi, mind pedig hatótávolság szempontjából. Zöld propaganda helyett, inkább környezetvédelmi tréningeket ajánlunk és kínálunk jelenlegi és leendő vásárlóinknak, partnereinknek.
Jó, hogy ezt említi, hiszen bűnösen kevés szó esik arról, hogy a villanyautók is csak akkor igazán "zöldek" és "zéró emissziósak", ha megújuló, szél, víz és napenergiából származó árammal használják. Erről tájékoztatják a fogyasztókat?
Szerénytelenség nélkül állíthatom: óriási, minden gyártónál lényegesen nagyobb terhet vettünk a vállunkra a villanyautók gyártásával, terjesztésével, propagálásával. Célunk egyértelmű: hozzá akarjuk segíteni a világot és Európát ahhoz, hogy környezetkímélőbb módon élhessünk, közlekedhessünk. E gigászi feladat első része, hogy minél több fogyasztó számára kínáljunk elérhető, megbízható és sokfajta közlekedési, szállítási feladat ellátására alkalmas villanyautókat. Azt gondolom, hogy villanyautóink, a Leaf és az NV200 Electric különböző változatainak piacra dobásával e feladat fontos részét jól és sikeresen végeztük el. Az egy következő nagy és fontos lépés lesz, hogy felmérjük és ismertessük: honnan, milyen forrásból és technológiákkal lehet igazán környezetkímélő módon előállított energiát tankolni hozzájuk. Ha ugyanis egyszerre  túl sok új és végső soron befogadhatatlan, áttekinthetetlen információt juttatunk el a vásárlókhoz, akkor nem megerősítjük a környezettudatos fogyasztói attitűdöket, sokkal inkább elbizonytalanítjuk, összezavarjuk őket. Türelmesen, fokozatosan kell megközelíteni, majd végül elérni a zéró emissziót.
A fokozatosság azért még Európán - és a Nissanon - belül sem egyforma sebességű. Hollandiában már ma is szélenergiából és napenergiából származó árammal töltik a Leaf, NV200E taxikat és városi szállító járműveket. Az autókban elhasznált akkumulátorokat pedig szélerőművek  pufferakkumulátorként használják tovább. Itthon Magyarországon azért még messze nem tartunk itt.
Igen, Európának ez a régiója még egy kicsit hátrébb van. Éppen ezért a magunk részéről megpróbálunk minden olyan kormányzati, önkormányzati, civil és céges rendezvényen részt venni, ahol a tisztán villanyhajtást és a tiszta áramot propagálhatjuk. Ráadásul a Nissan az egyetlen olyan gyártó, amely Magyarországon nem csak elmondani, de megmutatni is tudja, hogyan, mivel kell terjeszteni az elektromos motorizációt.
Térjünk át a most bemutatott új Nissan Navarrára. Elég jelentősen, jóval 200 feletti g/km-ről 177-re sikerült csökkenteni a széndioxidkibocsátását, ami nagyon jelentős változás. Ettől függetlenül a Navara-kategória sohasem lesz a zöld érzelmű emberek álma. Mennyire tartják fontosnak és mennyire foglalkoznak még a hagyományos, belsőégésű autóik környezettudatosságával?
A villanyautózásban egyértelműen világelsők vagyunk, de mi ezzel abszolúte nem elégszünk meg: mi nem egyszerűen csak sok villanyautót akarunk gyártani, hanem összességében is jelentősen csökkenteni az ökológiai lábnyomunkat. Minden területen, legyen az villanyautó, vagy belsőégésű jármű, gyártás vagy szállítás - és persze újrahasznosítás. Arra fókuszálunk, hogy általában a hatékonyságot növeljük, így még tovább csökkentsük a káros anyagok kibocsátását. Mi akarunk lenni a leghatékonyabban üzemelő, a legkevesebbet fogyasztó járművek gyártója, és ezzel egy igazán környezetbarát, környezettudatos gyártóként, márkaként akarunk bekerülni a köztudatba.
A környezettudatosság nem csak azon múlik, mennyire keveset szennyez egy jármű, vagy éppen mennyire újrahasznosítható, de azon is: mennyire hajlandóak tartós, hosszú távon használható járműveket gyártani. Ehhez a kérdéshez hogyan áll a Nissan?
Kifejezetten erre törekszünk: szeptember 1-jétől elindult a 160 000 km, vagy 3 év garanciaprogramunk. Ez pont erről szól: hiszünk autóink tartósságában és megbízhatóságában.  Amikor bevállaltuk, hogy 100 000 helyett ma már 160 000 kilométerre vállalunk garanciát, éppen azzal a tudattal tesszük, hogy biztosak vagyunk benne: megbízható, tartós autókat gyártunk.
Nem fontolgatják-e, hogy például a Nissan Navarrához újra kínáljanak Európában is benzines erőforrásokat? A Nissant egyébként nem érintő, de az egész autóipart felbolygató Volkswagen dízelcsalási ügye nyomán kezd átértékelődni a károsanyagkibocsátás problematikája. Sokan egyenesen azt vallják: inkább egy takarékosan használt nagyobb benzinmotor, mint egy papíron zöld dízel.
Amikor bevezetjük az új típusainkat, alaposan megvizsgáljuk, hogy melyik szegmensben milyen motorizációk lehetnek vonzóak a fogyasztók számára. Azt gyértelműen érzékeljük, hogy például a B szegmensben a benzinmotorok részaránya lassan, de biztosan elkezdett emelkedni Európában. Jó példa erre világsikerünk, a Micra, amelynél kifejezetten népszerűek a korszerű, tartós és takarékos benzines erőforrások. Viszont a munkaautóknál, így a pick-upok esetében nagyon sokat számít, hogy milyen költségekkel tudják a tulajdonosok - amelyek döntő részt cégek, vállalkozások - üzemeltetni az autóikat. A jelenlegi gazdasági környezetben ma még mindig sokkal olcsóbban lehet fenntartani a dízelüzemű járműveket, így ezt kell kínálnunk fogyasztóinknak. Európa mai gazdasági környezete alapvetően dízelpárti, ezért a mi feladatunk az, hogy komoly erőfeszítéseket tegyünk a gázolajos motoroknál is, a károsanyagkibocsátás folyamatos csökkentésére.
Melyik a kedvenc Nissanja?
Komoly érzelmi kötődésem van legendás modellünkhöz, a GTR-hez, de napi szinten egy X-Trailt használok, amely gyakorlatilag minden kényelmi, biztonsági és esztétikai luxusigényt is kielégít. De visszakérdezhetek: és az öné melyik?
Egyértelműen az NV 200.  Hihetetlen univerzális és globális jármű: az első hatékony elektromos áruszállító, taxi, a legkisebb  dízel és benzinmotorral a legtöbb áru/személy elszállítására alkalmas kisbusz. A szememben az egyszerűség, a letisztultság és a villanykorszak egyik ikonja.
Ami az elektromos autóinkat, a NV E-t és a Leafet illeti, komolyan mondom, mindenkinek alanyi jogon járó juttatásként kellene adni legalább egy óra villanyautóvezetést vagy villanyautós utazást. Számomra egészen különleges érzés volt és maradt mind a mai napig: egészen újfajta vezetési élmény és nagyon jó érzés tudni azt, hogy lényegesen kevesebbet szennyez. A villanyautó nem csak környezetbarát, de szinte tanít a környezettudatos vezetésre. Ezekkel a modellekkel kicsit ez is a Nissan célja: nem rászorítani, hanem megszerettetni, jó és vonzó életérzéssé tenni a környezettudatos villanyautók használatát.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr658055328

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gigabursch 2015.11.09. 10:41:49

A benzines pick-upnak annyi az értelme, mint a benzines ZIL-nek.
Semmi.
De legalább sokat fogyaszt és szar a termikus hatásfoka.

Megjegyzem a Navarát az vegyen, aki kellően bátor (törésteszt, légzsákműködés) vagy gazdag (hajtáslánc széthullása) vagy épp vakmerő (fék alulméretezettsége)

Érdemes megnézni, hogy az agrár- és az erdőgazdálkodók között hány maradt belőlük üzemben az elmúlt 8 évben.
Vajon miért?

nagyfeszültség 2015.11.09. 11:15:25

@gigabursch: Azèrt a Volkswagen Amarok sem panaszkodhat èrtèkvesztès, sèrülèkenysèg ès szervízigènyessèg terèn-:)