A legökobb gyártók Európában

2015.12.28. 17:18 - vancat

Környezettudatos - vagy egyszerűen csak tudatos - vásárlók számára fontos infomáció lehet tudni, melyik autó- és motorgyártó tekinthető a legkörnyezetbarátabbnak. Némi csalódást előlegezve annyit bizonyosan kijelenthetek, hogy egészen pontosan és egzakt módon kijelenthetetlen, pontosan melyik a legökobb autó- és motormárka Európában.

Ennek egészen pontos megállapításához alapvető - és alapvetően hiányzó - információkkal kellene rendelkeznünk arról, melyik gyártó milyen és mennyire környezetbarát technológiákat alkalmaz a gyártás, az újrahasznosítás, a megújuló energiahasználat során.

Ezen szerteágazó adathalmaz hiányában a széndioxid-kibocsátás átlagadataira, a vállalati kultúrák nyilvánosság előtt ismert mozzanataira vagyunk kénytelenek támaszkodni.


Ezek alapján 2015 legkörnyezetbarátabb autógyártója Európában a:

renault_megane_2016.jpgRenault,

 

amelynek egész modellkínálatára kivetített átlagos széndioxid-kibocsátása 2014-ben 108 g/km - 2015-ben talán egy kicsit még kevesebb. De nem csak ez szól mellette. Vállalati kultúrájában előkelő helyet foglal el az ökokorrekt viselkedésre törekvés, és kutatás-fejlesztési prioritásai között is elsőbbséget élveznek a zöld megoldások.

Sajnos itthon Magyarországon a Renault "legzöldebb része" egyelőre elérhetetlen.

De a belsőégésű kínálat legújabb darabja, a 2016 első negyedétől elérhető új Megane is elképesztő fogyasztási, károsanyag-kibocsátási adatokkal rendelkezik - ráadásul nem csak a dízel, de a benzines verziók is.

Ha a legökobbakról beszélünk, meg kell még említenünk a Nissant - a Renault partnerét és a világ vezető villanyautógyártóját, valamint a Fiatot, amely évekig vezette az öko-toplistát, és jelenleg is a zöld szempontból legszimpatikusabb, és például legkisebb önsúlyú modellpalettával rendelkező gyártó.

Azt, hogy melyik a legökobb európai motorkerékpárgyártó, még az autóknál is nehezebb teljeskörűen megítélni.

Mindenekelőtt azt érdemes tisztázni, hogy környezetvédelemmel egy lapon csak az úgynevezett mindennapos használatra szánt motorokat lehet emlegetni. Robogókat és 600 köbcenti alatti motorokat.

Az efeletti kétkerekű járművek a legnagyobb jóindulattal sem tekinthetőek környezetvédelmi szempontból relevánsnak.

Másrészről lehetne itt - jó példaként - emlegetni olyan villanymotor- és elektromosrobogógyártó spanyol, olasz, német, osztrák start upokat, amelyek nagyszerű példával és kitűnő elektromos hajtású kétkerekűekkel járnak - szinte - mindenki előtt. Példamutatásuk nagyszerűek, piaci, ökológiai hatásuk azonban - egyelőre - elhanyagolható.

honda_sh_300_2016.jpgA környezetvédelmi szempontból legnagyobb hatású európai robogó, amely egyúttal a legnépszerűbb, ráadásul Olaszországban gyártott japán termék, a világ egyetlen euro4-es környezetvédelmi besorolású kétkerekűje, a Honda SH 300.

Legökobb gyártója pedig a

Honda,

 

amely japánként immáron évtizedek óta tematizálja az öreg kontinens mindennapos használatra szánt kétkerekűpiacát. A Honda immáron komoly, ráadásul elérhető árú kínálattal rendelkezik 100 kilométerenként 2 liter körüli fogyasztású járművekből a 110, 125, 150 és 300 köbcentis piacon is.

Említést érdemel még a Piaggio is,amely legendás - és most megújult - Liberty nevű robogójával, valamint új, saját fejlesztésű, mopedpótléknak szánt villanybringáival szintén sokat tesz a fenntartható európai egyéni mobilitásért.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr828206746

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.