Megígérték. Megcsinálták. Annak ellenére is, hogy már az ötlet bejelentésekor (2007 körül) erősen kérdéses volt: lesz-e értelme a környezeti szempontból egyre nehezebben védhető, a különböző részecskeszűrők ellenére rendkívül kártékony dízel, valamint - a motorizáció termikus és villanykorszaka közti interregnumra szóló - hibrid technológiát összepárosítani.
A Peugeot végül valószínüleg úgy döntött, hogy túl sokba volt már a fejlesztés ahhoz, hogy belássák és kimondják: zsákutcába hajtottak. Így tehát megszületett a Peugeot 3008 Hibrid4 fantázianevű dízel-elektromos autó, amely - lehántva a történetről a jólhangzó ökofaszságokat - sajnos nem más, mint egy bukott modellbe (3008) szerelt zsákutcás technológia (dízel-hibrid) - ja és mindez valószínűleg aranyáron.
Udvariatlanság, sőt, mondjuk ki: genyóság ez a vásárlókkal szemben. Egyrészt ugyanis ahhoz, hogy ezt az autót eladják, rengeteget kell majd a reklámokban hazudni zöld elkötelezettségről, esőerdők védelméről, élhető városokról és egyebekről. Sokkal többet, mint egy átlagos autó bevezetésekor. De meg kell majd magyarázni, hogy ha annyira fantasztikus, nyomatékos stb. ez a dízel-hibrid autó, akkor miért a kétezres HDI motorjukat tették bele? Miért nem volt elegendő az - egyébként nagyon jó és erős - 1.6 HD, amely - részecskeszűrővel - mellesleg ma az egyik leginkább környezetbarát dízel?
A kétezres HDI, villanyhajtás nélkül is kitűnően elbír a 3008 bumfordi karosszériájával. Ez esetben minek a villanymotor? Imidzsnek? Na például erről is kell majd hazudni a Peugeot marketingeseinek valami jól hangzót...
Tényleg sajnálom, hogy egy ilyen nagy múltú autógyár, amely már a második világháború idején - rendkívül nehéz körülmények között - is készített villanyautót, miért süllyed odáig, hogy egy - a tradícióihoz egyébként abszolút nem illeszkedő - csúnya, bukott egyterűt próbál a Peugeot brandre és a vásárlókra újra rálőcsölni.