Csökken a népszerűsége és presztízse a Mercedes S osztálynak a gazdag németek körében. Örvendetes a hír, különösen, mert lapértesülések szerint az üzletemberek és politikusok egyre szélesebb körében éppen magas károsanyag-kibocsátása, fogyasztása és súlya miatt vált vállalhatatlanná a bálnamerci.
Az ilyen és ehhez hasonló fogyasztói reakciók nyomán talán rákényszerülhet a patinás német autógyár, hogy felhagyjon azzal a velejéig hazug megtévesztéssel, amelynek nyomán megpróbálják "hibridként", "blue efficency-ként" környezetbaráttá átmenteni, és így az ostobább gazdagokra továbbra is rásózni ezeket a közel két és fél tonnás, nyersanyagpazarló, környezetpusztító szörnyetegeket.
Egyébként láthatóan utolsó vérükig küzdenek az S osztály megőrzéséért: az hagyján, hogy pofátlanul, mindenkit hülyének nézve környezetbarátnak hazudják. De ráadásul úgy próbálják kijátszani az örvendetesen szigorodó széndioxid-kibocsátási normákat, hogy a benzinfaló nagyautók mellett a cégen belül egyre több, kisebb kategóriás autót is gyártanak, így kihozva egy viszonylag elfogadható mesterséges átlagot.
Vagyis, ha vásárolunk a Mercedes konszerntől egy Smartot, azzal is hozzájárulunk a bálnamerci túléléséhez. Ja, és ugyanez igaz a hetes BMW - Mini, a Lexus LS - Toyota IQ, vagy éppen az Audi A8 - Volkswagen Polo összefüggéseiben...
Őszintén szólva kicsit szar érzés - és igazi globalizációs paradoxon -, hogy egy környezetbarát kisautó megvásárlásával egyúttal megmentünk egy környezetpusztító szörnyeteget is.