Bálnamerci és társai

2010.11.02. 19:33 - vancat

Csökken a népszerűsége és presztízse a Mercedes S osztálynak a gazdag németek körében. Örvendetes a hír, különösen, mert lapértesülések szerint az üzletemberek és politikusok egyre szélesebb körében éppen magas károsanyag-kibocsátása, fogyasztása és súlya miatt vált vállalhatatlanná a bálnamerci.

Az ilyen és ehhez hasonló fogyasztói reakciók nyomán talán rákényszerülhet a patinás német autógyár, hogy felhagyjon azzal a velejéig hazug megtévesztéssel, amelynek nyomán megpróbálják "hibridként", "blue efficency-ként" környezetbaráttá átmenteni, és így az ostobább gazdagokra továbbra is rásózni ezeket a közel két és fél tonnás, nyersanyagpazarló, környezetpusztító szörnyetegeket.

Egyébként láthatóan utolsó vérükig küzdenek az S osztály megőrzéséért: az hagyján, hogy pofátlanul, mindenkit hülyének nézve környezetbarátnak hazudják. De ráadásul úgy próbálják kijátszani az örvendetesen szigorodó széndioxid-kibocsátási normákat, hogy a benzinfaló nagyautók mellett a cégen belül egyre több, kisebb kategóriás autót is gyártanak, így kihozva egy viszonylag elfogadható mesterséges átlagot.

Vagyis, ha vásárolunk a Mercedes konszerntől egy Smartot, azzal is hozzájárulunk a bálnamerci túléléséhez. Ja, és ugyanez igaz a hetes BMW - Mini, a Lexus LS - Toyota IQ, vagy éppen az Audi A8 - Volkswagen Polo összefüggéseiben...

Őszintén szólva kicsit szar érzés - és igazi globalizációs paradoxon -, hogy egy környezetbarát kisautó megvásárlásával egyúttal megmentünk egy környezetpusztító szörnyeteget is.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr472417154

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rocko- 2010.11.02. 19:41:03

"hogy egy környezetbarát kisautó megvásárlásával egyúttal megmentünk egy környezetpusztító szörnyeteget is"
mindkettő környezetpusztító szörnyeteg. :)

tlvajferi 2010.11.02. 20:37:19

szerintem ne vásároljunk a mercedes konszerntől semmit

azért, hogy az átlagember ekmenjen a-ból b-be akár egy bicikli, motorkerékpár vagy kíínai kisautó is megteszi.
10-et lehet venni egy merci árából :-)

ezenkívül kevesebb üzemanyaggal beéri, kevesebb káris anyagot tartalmazó elektronika van benne és kevesebb lesz a meghibásodás is

au audi, merci, bmw egyébként is csak a közpénzsikkasztók autója

CrazyHorse 2010.11.02. 21:00:17

@tlvajferi: Igen, és hamarabb is meghalunk benne, és
akkor nem bocsátunk ki több CO2-t. És az átlagember pedig mehet gyalog is a-ból b-be, még akkor is, ha az 50 km.

Üdv

Sákif za morro? 2010.11.02. 21:05:07

Akkor én most ünnepélyesen kijelentem, hogy nem fogok soha S Mercit venni. :-)

Egyébként van egy kis csúsztatás a cikkben. A kicsi, környezetbarát autó közel sem annyira környezetbarát mint amilyennek tűnik. Sokkal nehezebb mint a régi autók. A több vas dinamikusabb mozgatásához több ló kell, a több lónak pedig több zab. Zab=benzin(gázolaj), ami ugyan azokra a komponensekre ég el mint a régi autókban. A tökéletesebb égés és a szűrés miatt nyilván valamivel kisebb a károsanyag kibocsájtása mint mondjuk egy 10 éves autónak. De ha hozzávesszük azt, hogy az előállítása mennyi energiát emészt fel, mennyi károsanyagot termel, nem biztos hogy jobb lesz a kép. A böhöm dögök is csak közel a súlyuk arányával termelnek több károsanyagot. Hiába erősebb a motorja egy ilyen autónak akárhány kilowattal. Pont annyi üzemanyagot fog elégetni, mint amennyi a mozgatásához szükséges. Abba ne menjünk bele, hogy a működés fenntartásához táplálni kell a +8 hengert, mert kontra meg lehetne említeni, hogy egy 12 hengeres motornak jobb a hatásfoka mint egy 2, 3 vagy 4 hengeresé.

psico (törölt) 2010.11.02. 21:08:16

Esetleg ha olyanok fikáznák az S osztály vásárlókat, akik bár rendelkeznek ennyi pénzzel autóra, de mégis kisautót vettek, akkor hiteles lenne. na de alulról köpködni felfelé nem elegáns.

1kutya 2010.11.02. 21:18:28

@psico: dehogynem! ha a delikvens (jelen esetben a poszttoló) alááll szépen és nem törli le a csulát, hanem büszkén végigvonul vele a vácin...

¿Qué tapas hay? 2010.11.02. 21:19:28

Nem értem miért pont az S-osztályú Mercedes lett a közellenség? Mi van a nagyértékű ékszerautókkal? (BMW X6, Audi Q7, Porsche Cayenne stb) Használati értéküket a felhasznált anyagmennyiség és a károsanyag-kibocsátás tekintetében összevetve ezek mind rosszabbak az S-osztályénál.

Amúgy van itt egy pár tévedés. A bálnamerci a W140-es a képen egy W221-es van. Ennek az autónak a sajáttömege épp' két tonna környékén van (1955-2120 kg), persze a hosszított kocsiszekrényűek nehezebbek. Egy Skoda Fabia 1010-1220 kg.

Egy tény, az S-osztály, szintén használati értékét tekintve túlárazott; ráadásul a k-európai vevőkör miatt a presztízse (legalábbis az én szememben) korlátozott.

Bambano 2010.11.02. 21:21:07

szerintem kellenek az ilyen autók, mégiscsak olyan gáz, ha biciklisként egy smart üt el... ha már elütnek, legalább s600-as legyen, ne valami procc bevásárlókocsi.

1kutya 2010.11.02. 21:40:29

@Bambano: naja!

ha már úgyis meg kell halni, akkor legalább stílusosan tegye a zember:-DDD

w a s d 2010.11.02. 21:45:27

Azért azonos körülmények között (ahogy ugye a gyári fogyasztási adatokat mérik) egy 250 CDI kb. annyit eszik, mint egy Suzuki Swift...

nevetőharmadik 2010.11.02. 22:06:57

Ja, a posztból süt az antisznob sznobizmus.

Amúgy meg: a sok kis Peugeot 207-es összkibocsátása sokkal nagyobb, mint a sok nagy S-Mercié.

Szerintem inkább tiltsák be az összes olcsó kisautót és tömegmárkát, mert akkor a környezetszennyező autók számát kapásból tizedére lehetne csökkenteni.

És akkor szerencsétlen megvetett gazdagokat sem kéne bántani, mert az ő puffogtatásuk ahhoz képest már elenyésző.

anyádbogár · http://www.apadhuzzonafaszara.com 2010.11.02. 22:08:52

jah, furcsa "tapas" nevű barátunk igazat szólt. nagy dög suv-ok szar légellenállással és alsó hangon is 3000 ccm-es motorokkal. hol van ehhez a fentebb említett s250cdi? amelynek mellesleg a katalógusban szereplő fogyasztását klíma nélkül, 70-80-as átlaggal talán sikerül reprodukálni...
szar az egész, ahogy van. az én alsó közepes hibridem 4.6-os katalógusadatát sikerült egyszer 0.1 literrel alulmúlni, de ha nem figyelek, simán 5 liter környékén fogyaszt...
nem mellesleg: az autóknak nemcsak CO2, de NO és a dízeleknek jelentős korom-kibocsátása is van. ezeket lehet ugyan szűrni, de vajon mi lesz a szűrővel a csere után???

fakof 2010.11.02. 22:14:35

nagy merci = puncimágnes
kis merci = puncidoboz

29 Palms 2010.11.02. 22:14:54

Már az utóbbi időben el is felejtettem milyen kurva szép ez a nagy Mercedes. Venni kéne egyet. Köszi hogy eszembe juttattátok, még mondják hogy a környezetvédők haszontalanok... :)

I.C.ram 2010.11.02. 22:20:15

Jó nagy csúsztatás ez a cikk. Az S-osztályt olyanok veszik, akik sokat utaznak, és kell a kényelem számukra, amit egy kisebb kategóriájú autó egyszerűen nem tud nyújtani. A másik, hogy rothadó világunkban fontos a megjelenés: egyszerűen nem állíthat be a gyárigazgató egy C-osztállyal egy stratégiai szerződéskötésre, mert egyszerűen nem "menő". Mint ahogy te se mész el szóbeli vizsgázni rövidnadrágban, pedig sokkal praktikusabb nyáron, és olcsóbb is a legyártása.

Amúgy meg ezeket a nagy dögöket is lehet már bőven 10 liter alatt fogyasztó motorokkal vásárolni.

és még mindig az ipar termeli a legtöbb szart, és nem az autók....

EgoRemZona 2010.11.02. 22:29:34

Nem S mercikből van sok.
Tiltsák be a 15 milla alatti autókat! :)

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2010.11.02. 22:33:35

Nagyon buta, nem kellő körültekintéssel összedobott ez a cikk. Csak egy dolog:

Aki nagy Mercivel, nagy Audival, egyáltalán luxus autóval jár, az rendszerint nem a városban szaladgál vele (jó, most a Balkánt ne vegyük ide, mint helyszínt, normális országokról beszélek), hanem rendre autópályákon, sok száz kilométereket megtéve, egyenletes, kiegyensúlyozott terheléssel és tempóval. Ilyenkor ezeknek a motorjai 6ikban, 7ikben, 8ikban forognak vagy 2000-et (max.), kis túlzással hegyi levegőt pöfékelnek ki.

És akkor te összeveted a lámpától, lámpáig gyorsuló 1 literes Opel Corsaval, ami azon csodálkozok, hogy a nagy kasztnin és az utasán kívül egy zsugor ásványvizet is még elbír.

És sorolhatnám még a dolgokat. Nagyon is jól van az, hogy a gyárak összevont CO2 kibocsátással kell, hogy elszámoljanak. Nehogy már a greenpeace mondja meg egy CEO-nak, hogy mivel megy tárgyalni!

Uzi 2010.11.02. 22:52:59

Most nem azért, de autópályán egy benzines smart 140-nél többet eszik mint egy diesel C klasse. És a smart motorja nem bírja ki annyi ideig, mint a C-ben levő. Városban meg járok biciklivel

Tomi1973Wien 2010.11.02. 22:59:51

vegyenek csak sok sok smartot, es akkor vehetek egy balnat :-D

flippant 2010.11.02. 23:03:45

@I.C.ram: meg az uzsorások is ilyen merdzsókkal járnak

Big Blaster 2010.11.02. 23:06:29

Jó nagy baromságok vannak itten összehordva. Kicsit gondolkozni kellene mielőtt ilyen cikket leközöl valaki. Hány darabot adnak el az S Merciből? Néhány 10000-et, talán százezret. És vajon a kisautókból? Több milliót! Akkor összességében melyik gyártásához használnak el több energiát, nyersanyagot?
Arányaiban Hány S Mercit látsz az utakon? 1000 autóból talán 1 db-ot. Akkor mi bocsájt ki több káros anyagot? Az 1 % presztízsautó vagy a többi kis szar?

w a s d 2010.11.02. 23:31:46

@Big Blaster:
Azért ha Világ- szinten nézzük, akkor a pár tízezer nem biztos, hogy megállja a helyét, pl. Porsche Panameraból állítólag több, mint 25.000- et adtak el egy év alatt, az pedig egy fokkal még ritkább, drágább mint az S Merci.

totalcar.hu/magazin/hirek/2010/11/02/elonyere_valtozott_a_panamera/

abc 2010.11.02. 23:54:36

Azt sosem értettem ha valakinek nincs pénze valamire, azt miért kezdi el fikázni???

dukeekud 2010.11.03. 00:00:32

@¿Qué tapas hay?: "épp' két tonna környékén van (1955-2120 kg), persze a hosszított kocsiszekrényűek nehezebbek."

Azert beszaras, hogy 80-100 kg hasznos teher mozgatasahoz 2 tonnanyi femet hurcol valaki magaval. Na ez az ami megengedhetetlen, es fentarthatatlan. Egy ilyen auto teljes hatasfoka kb 1 % korul van. 100 liter uzemanyagbol 99 liter csak pazarlas. Es amerikaban az atlag auto 2 tonnas.

Case · http://streetartbp.hu/ 2010.11.03. 00:05:24

Komolyan, az ilyen dilettáns, mindenre agyatlanul hözöngő emberek járatják le az egész környezettudatos meg zöld témát. Miért ekkora luxus gondolkodni, meg utánajárni a dolgoknak?

Alvin666 2010.11.03. 00:45:45

Nekem egy b@szott nagy, benzines terepjarom van, azzal jarok egyedul. Es eszembe nem jutna kisebbet venni. Megpedig azert, mert szeretem a megkeresett es LEADOZOTT penzemet arra kolteni, amire akarom. Azert dolgoztam erte azalatt is, amig a zoldek zoldeket mondanak. A sok benya, amit beletoltok, szinten csak egy arucikk, amit az adozott penzembol veszek. Ezzel sokkal tobb adoval tamogatva a gazdasagot, a szegenyeket es a vilagbeket, mint a Smart tulajok. Ok sokkal inkabb parazitai a rendszernek. Keveset koltenek, de mindent ugyanugy hasznalnak. Beleertve az utakat, a kozvilagitast, az egeszsegugyet es a Mikulast is.:-))

Lolalal 2010.11.03. 00:53:35

jézus de gáz ez a cikk ember!! Van egyáltalán EGY mondat is aminek bármi alapja lenne?!?! Mi az hogy ha az ember smartot vesz akkor azzal is hozzájárul a bálnamerci túléléséhez?!?!?! hát van bármi fogalmad arról hogy hogyan működik a gazdaság?? A cégvezetők és a mercedes management csapata se egy adag idióta aki csak a világ romlását akarják, nyilván ha nem lenne kereslet egy s osztályra akkor leállnának vele, a smart eladási számainak teljesen függetlenül! Csak az előttem szólókkal tudok egyetérteni, szar a cikk!

totyatotya 2010.11.03. 01:43:59

@Alvin666: +1. Egyébként meg teljesen jó szagú levegő jön ki egy Range Rover kipufogójából. Gondolom egy bálnamerciéből is.
Feljebb valaki írta ezt: "alulról köpködni felfelé nem elegáns"
Hozzátenném h innen fentről viszont mindig lefele csorog a takony. :)

Netkalóz (törölt) · http://narancsfolde.blog.hu/ 2010.11.03. 05:49:51

eltekintve a németektől akik hazafias sznobizmustól vezérelve veszik a bmw-mercedes-audi szarságokat, nem tudom elképzelni egy normális ember micélból veszi ezeket.
normál autónak túl drágák, drága autónak túl szarok és egyáltalán nem jók már feltűnősködésre sem.

mire gondolok?
ha tényleg kőgazdag vagy és játszani akarod az eszedet, vegyél bentley-t vagy rollsot, vagy valami egyedi gyártású autót.
csajozásra meg úgyis sportkocsi kell, ferrari vagy lambo.

ha meg átlag ember vagy akkor mifenének ez a drága dög, ugyanezt olcsóbban megkapod igénytől függően japán vagy más kocsiból, a maximum a toyota avensis, vagy skoda superb (ez is német valahol és sokkal olcsóbb)...végső esetben a szériaautók csúcsa a lexus.

nem áértelmezem miért vesz valaki cigányrollsot azaz bmw-t vagy mercit.
én soha nem vennék ha kőgazdag lennék akkor sem.

terepjáróban sem értem minek veszik ezeket a szarokat akkor egy valódi terepjáró amely a terepen is jár, pl. landrover..stb.

belagezabela 2010.11.03. 06:53:12

én a wcre is s mercivel járok.

belagezabela 2010.11.03. 06:55:15

@Netkalóz: nem érted, pont azért veszik itt ezeket a szarokat, mert feltünőskönek, faszt hosszabítanak, ennyi.

victor vacendak 2010.11.03. 07:17:42

A moder dízeleket szűrni sem lehet (több embert ölnek meg, mint az állítólagos üvegház hatás, aminek fokozásához egy W221-esnek köze lehet). De keveset fogyasztanak, és kicsi a CO2 kibocsátásuk. Az életben nem vennék ilyet.

Nzoltan 2010.11.03. 07:48:07

Ha egy mercivel úgy előznek meg, hogy a cigány retkes lába lóg ki az anyós oldali ablakon, az már rég nem presztízs. Megtörtént. Akkor azt kívántam, hogy egy villanykaró tolja fel a combcsontját az agyába a hülyéjének.

Werwolf 2010.11.03. 07:49:02

akkor a szerzö jarjon gyalog, crazy horse pedig egy kinai kisautoval, en meg S helyett ezutan is maradok az E osztalynal, bar nem vagyok közpenzsikkaszto. :))

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.11.03. 08:02:43

Az a gáz, hogy egy ilyen nagy köbcentis hodály kevesebbet eszik, mint egy kis kávédaráló.
A 4-5 literes fogyasztások alsó kategóriákban egyszerűen hazugság, akinek van ilyen autója (csak ilyen autóra futja) az nagyon jól tudja, hogy városban ezek is bekapnak 8-10 -et.

citrix 2010.11.03. 08:04:14

A legnagyobb emissziót a repülőgépek és a teherautók produkálják,a személyautók sehol nincsenek.Egy kamion eszik 30-60l gázolajat országúton és elvisz 10-30t rakományt(amit esetleg nagyon nem is kellene a fél világon átcipelni,mert helyben is megterem v. előállítható).Egy repülőgép feltankol 30-150 tonna kerozint (petróleum) amit eltüzel a fejünk felett.Naponta az unióban van 60-70 ezer felszállás,ki lehet számolni mit jelent ez világméretekben.Lehet a személyautókat piszkálni,de ők elenyésző mértékben koszolnak.Nézzük a sötétzöldek oldaláról:járjunk lovakkal,csacsikkal mert az az igazi környezetbarát megoldás.Ennyi ló mennyit enne,sz@rna és hugyozna,azt hiszem erről a zöldeknek fogalmuk sincs,ne is legyen.És hol tartanák őket,az utcán nem lehet hagyni,istállók,gondozók kellenének... Maradjunk csak a szeretett-útált autónknál ami a miénk,és van.Nem kell mások hónaljszagát élvezni,nem lépnek a lábunkra és sokkal tisztább (az enyém) mint bármelyik ótvaros busz.+ háztól-házig visz.Az autó jó dolog,olyan mint a lakás vagy ház:olyat veszünk amilyenre telik,de szerethető legyen.Kinek kicsi kinek nagy.

borigabi 2010.11.03. 08:16:24

@tlvajferi: Tegnap közel 300 km-t autóztam. (Nem, nem bálnával...) Az elmúlt két hétben 2000 km-t. Még egy Contadornak sem lenne egyszerű ezt teljesíteni bicajjal. Ja, hogy a kommentelők és a posztolók tipikusan városiak és adva van számukra a városi tömegközlekedés, meg egy irodai állás? Így könnyű észt osztani, kedveseim...

Almaleves · http://almaleves.blog.hu 2010.11.03. 08:24:34

mindig ezek a zöldségek! Luxusautót a népnek! Ne érdekeljen má' senkit se a fogyasztás, se a környezetszennyezés! Nem a mi dolgunk ugyanis! Majd a tökkelütött gyerekeink fogják úgy is megszívni, meg egy picit mi is, de azt jó drogokkal át lehet vészelni.
na hajrá bálnák!

Hypofx 2010.11.03. 08:36:06

Juj ezt a parasztvakitast, nagy jol megcsinalt auto sokat fogyaszt ergo tul karos:)))))))) Mert az olcso muanyag diesel temetok azok aztan jobbak, ja igen mert blue tdx meg a tobbi es kozben olyan gazokat bocsatanak ki amiket egyenlore nem is mernek az eu ban mert ha mernek akkor mindjart kiderulne hogy a mai diesel autok legyen az aproka francia dsokkal karosabbak a kornyezetre, csak hat kerem azt kene merni amit kibocsat nem pedig a 20 evvel ezelotti kibocsatasi adatokat.....

Inkabb jarok egy S8 as audival mint egy diesel kisautoval, ha mar autozom legalabb autoban tegyem. Azert a motor jobb:)))

ja_persze 2010.11.03. 08:52:34

tlvajferi: azért, hogy az átlagember ekmenjen a-ból b-be akár egy bicikli, motorkerékpár vagy kíínai kisautó is megteszi.
10-et lehet venni egy merci árából :-)

au audi, merci, bmw egyébként is csak a közpénzsikkasztók autója
---
Ha nem értesz hozzá ne szólalj meg. Kívánom, hogy legyen alkalmad látni egy kínai autó balesetét... majd elgondolkozol...
Ja! és ne sértegess a világba névtelenül másokat. Én nem sikkasztok közpénzt. Ha nem vagy sikeres, magad okold.

ja_persze 2010.11.03. 08:57:50

@Hypofx: Ez meg igaz! Volt cikk a totalcar-on, hogy vizsgálják, de nagyon nagy "hallgatás" van a modern dízelek egészségkárosító kipufogógázaival.
És nem kell új autót venni mindig. Tizenéves BMW-k olyan menetkényelemmel utaztatnak, hogy utána egy Fábia Trabantnak tűnik...

Csirke72 2010.11.03. 09:02:38

Ekkor balfasz cikket!

Überciki:( Nem vagyok merci párti de ez a mercdes magáért beszél és addig nem lehet egyáltalán környezetszennyezésröl beszélni, még 1 ilyen kaliberü autónál sem, amig KAMIONOK hegyeivel vannak tele az utak, a gyárak hivatalosan is 70%-ban szennyezik a környezetet és az autók 11%-ban.

Azaz ez egy teljesen jogos kijelentés, hogy ezek a nagy szörnyetegek igenis környezetkimélöek. Ez csak viszonylat kérdése.

Amugy üljenek a kormánytagok Smartba vagy hasonló kis fostalicska életveszélyes konzervdobozokba.

Azt a cikkiró elfelejtei, hogy mig 5 nagy autó cirkál az utakon az ö maga környezetszennyezö kivitelében addig 1 kisautó legyártásához ugyanannyi károsanyag kibocsátás szükségeltetik!!!

Akkor melyik is a kársos???

A kisautó a prosztónak lett kitalálva mert csak arra van pénze. Èn soha nem ülnék 1 kis fos hátizsákba amig van pénzem tisztességes autóra!

Peter Blau 2010.11.03. 09:04:22

Az S merci az zavar. De télen 30 fok van a lakásodban, hogy te és a gyereked ne fázzatok ha rövidujjú pólóban meg alsónadrágban flangáltok. Aztán, hogy annak a 30 foknak az előállításához mennyi gázt égetsz el vagy az erőműben mennyi károsanyagkibocsátásba kerül azt előállítani amit elpazarolsz hogy félmeztelenül parádézhass otthon télen, na az már nem zavar. Ha már az autók károsanyagkibocsátása a téma, akkor elsőnek a BKV és a volán buszait kellene ostorozni, utána a teherautókat, utána az öreg dízel autókat, stb stb, és eléggé a sor végén lenne egy új S merci.

LongJohnHolmes 2010.11.03. 09:06:03

Ha nem lennének ezek a drága luxusautók, akkor a fiatal suttyókat nem lehetne évtizedeken át dolgoztatni. Valami cél kell, hogy az ember bemenjen az üzembe esztergálni és az sok srácnak hajtóerő, hogy egy járgányt vegyen, amivel kitűnik a többi meztelenseggűi közül. Aztán újabb műszakokat vállal, hogy megtöltse benzinnel amit driftelés közben éget el.
Van e a fent leírtaknak haszna? Van, mert amíg elérte ezt, sokat dolgozott, amivel értéket állított elő. Ha nem lenne miért dolgozni ki a túró dolgozna? Ma már pár ember előállítja a létfenntartáshoz szükséges dolgokat ezrek számára, így a többi ember halálra unná magát vagy irtaná egymást. Minden, ami nem kaja vagy fűtésre irányul pazarlás és szeméttermelés.
Ebbe beletartozik az autó is legyen az kis vagy nagy autó.
A luxuscikkek a legjobb módja annak, hogy a gazdagoktól a pénz gyorsan visszakerüljön a néphez.

Csirke72 2010.11.03. 09:06:48

@ja_persze:

Pontosan. Jómagam ugyan 1 terepjáróval nyomulok ami több 400.000 Km-t tud magamögött probléma mentesen, 0 olaj ill. vizfogyasztás.

Megtehetném, hogy átüljek egy ujabb prémium márkába de szóba se jöhet amig a jelenlegi tönkre nem megy. Azért mert van benne pár 1000 km, pazarlás. Addig kell 1 autót nyuzni mig megy.

Borzasztó Károly 2010.11.03. 09:07:03

Vagyis ne vegyünk semmit, mert szinte minden, amit vásárolnánk, így vagy úgy a környezet megkárosításával jár.

szerintem másszon vissza mindenki a fára, aki így gondolkodik...

Az ilyen cikkeket is tuti az írja, akinek se szomszédja, se kutyája, se macskája...

Csirke72 2010.11.03. 09:08:05

@Peter Blau:

Igy van. Amugy németben ezek az S mercik nagyon kellendöek:)

Föleg a 350CDI

Csirke72 2010.11.03. 09:10:16

@LongJohnHolmes:

Azért ez ennél a mercinél nem mondható el mivel 100.000 Euro alaphangon az ujonnani ára de 1 jobb példány akár 150.000 Euroba is kerülhet.

Ezt az összeget még ha 5 élete is van 1 suttyo fiatalnak, sem teszi le az asztalra. Ehez azért kicsit több kell mint a több müszak vállalása:)

Sanyi 2010.11.03. 09:10:27

Posztiro, jarjal te smarrttal vagy suzukival. Nekem jo lesz a balna.

Peter Blau 2010.11.03. 09:21:39

Egyébként meg ha nekem van egy régebbi bálnamercim, mert tetszik nekem, de csak arra használom, hogy havonta egyszer elmenjünk a nagymamához 40 Km-re és közben bevásárolunk, mert amúgy BKV-val járok be dolgozni hétköznap mert az olcsóbb mint a bálnának a parkolását és az üzemanyagát fizetni, na akkor sokkal kevesebb káros anyagot bocsátok ki egy hónap alatt az autómmal mint az a kisautót hajtó ember aki minden nap azzal a kisautóval jár be dolgozni. Szóval nem az autó típusa alapján kellene fenekedni ellene.

driopios 2010.11.03. 09:22:10

Ha nem lenne a kelet-európai és elsősorban az orosz piac akkor már rég nem lehetne S mercit kapni sehol.

Uzi 2010.11.03. 09:25:30

@driopios: A legtöbbet kínában adják el.
Csirke72: Újonnan nem is, de pár évesen megveheti

LongJohnHolmes 2010.11.03. 09:26:03

@Csirke72: Ez igaz, de a cél egy ilyen autó. Útközben megváltoznak az igények és megelégszik egy olcsóbb autóval is majd, mikor rájön, hogy mennyit kell érte gürizni. Ekkor vesz majd egy 15 éves S-klasse-t 2 millióért és abban fogja magát elégedettnek érezni. De az új S-kasse után ugyanúgy fog vágyakozni és lesznek olyanok akik vagy így vagy úgy de elérik majd. Addig pedig abba a régi roncsba tölti a naftát. És igazuk van, egy régi bálnamerci is 100x jobb, mint egy új Suzuki :) Egy Suzuki árából vesz 2 bálnát, egyikkel autózik a másikat pedig alkatrésznek.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2010.11.03. 09:44:32

Eszembe jutott még egy vetülete a dolognak. Azzal, h pl. a Merci gyárt S klasse-t, azzal a saját profitábilitását biztosítja azon egyszerű oknál fogva, hogy azon van haszon. Egy luxusautót teljesen mindegy, h 30 v. 40 millióért árulnak, aki megteheti úgyis megveszi, az nem fog filléreskedni.

Kis cuki piros 107-es Peugeot-ot, nem lehet világba árazni, mert műkörmös Gizike nettó 90ből nem fogja tudni megvenni.

(Tudom, h nem konszerntárs a Peugeot, de a szemléletesség kedvéért hoztam fel.)

Szóval ha egy gyárnak nincs nagy és drága kocsija, hamarosan kicsi se lesz, mert egyszerűen nem éri meg gyártani. Pl. az Angliában készülő békaszemű Nissan Micra-n semmi haszna nem volt a Nissan-nak. Ezt is vedd figyelembe.

nagyfeszültség 2010.11.03. 09:46:07

Én egyetértek Vancattel, igazi képmutatás S Merciket gyártani és környezetvédelemről papolni.

Jerky_Master 2010.11.03. 10:26:54

@psico: a gazdagok köpködnek minket, felülről!

Uzi 2010.11.03. 10:54:54

@nagyfeszültség: Szintúgy képmutatás az S merciket fő bűnösnek kikiáltani könyezetvédelem terén, a mértéktelen fogyasztásnak csak egy jól látható szimbólma. Egy átlag családi autónál 30-50%-al nehezebb, 40-100%-al többet et fogyaszt, 1000* kevesebb szaladgál belőle.
Egy SUV is van közel 2 tonna, többet fogyaszt, több van belőle jóval, légellenállása is nagyobb.

dukeekud 2010.11.03. 12:41:10

@Alvin666: "Es eszembe nem jutna kisebbet venni. Megpedig azert, mert szeretem a megkeresett es LEADOZOTT penzemet arra kolteni, amire akarom. Azert dolgoztam erte azalatt is, amig a zoldek zoldeket mondanak. A sok benya, amit beletoltok, szinten csak egy arucikk, amit az adozott penzembol veszek. "

Az a par filler amit ado formajaban befizetsz, a szazad reszet sem fedezi azoknak a kornyezeti karoknak, amit okozol. Olyan mintha 2 forintert venned a kenyeret, es meg buszke is volnal ra, hogy te kifizeted az arat. Egy liter olaj elegetesenek valodi ara kb 80-100 EZER forint. Ennyibe kerul, a kornyezeti kar, az embereknek okozott betesegek kezelese.( alergia, asztma, tudorak, a kiesett munka ido ) Majd ha 100 ezer forintot fizetsz 1 liter benzinert olajert, akkor mondhatod, hogy fizetsz azert, amit hasznalsz. Amig ennel kevesebbet fizetsz addig csak eloskodsz a kornyezeten, az emberek eleten, egeszsegen.

nagyfeszültség 2010.11.03. 12:51:12

@dukeekud:

Bizony, pontosan ez a helyzet.

Uzi 2010.11.03. 17:01:51

@dukeekud: Érdekelne ez a számítás, ami ezt kihozta. Esetleg van forrásod rá? (elsőre túlzónak tűnik, de én meggyőzhető vagyok)

dukeekud 2010.11.03. 19:04:40

@Uzi: Ez durva becsles,de nagysagrendileg biztos jo. Greenpeace szamolta ki, par eve en csak felszoroztam az inflacioval.
Ha csak a ket millio alergias, vagy a 400 ezer asztmas betegbol indulunk ki, akkor maris nem tunik tulzasnak az osszeg. A betegsegen kivul belelehet szamolni az elhetetlen, zajos szennyezet varosok koltsegeit is.
www.idokep.hu/szmog
par nap mulva valoszinuleg szmog riado lesz

(probaltam megkeresni a cikket, de nem talaltam, kb 4-5 eve olvastam)

Uzi 2010.11.03. 20:17:01

@dukeekud: Köszi az infót. Ha elfogadjuk ennyibe kellene kerülnie a benzinnek, és megemeljük az árát, az összes többi termék árát, amibe beépül az üzemanyag ára, fel kellene emelnünk. (nyilván hosszú távon más módon állítanánk elő őket, de rövid és középtávon ez lenne a hatása). Kezdve kenyértől gyógyszerig minden drágább lenne, kevesebb ember engedhetné magának, többen halnának meg emiatt, lehet többen mint allergia, asztma miatt kialakuló súlyosabb betegségekben..... Nem az autózást védem itt, csak az éremnek van ez az oldala is, kíváncsi lettem volna, azt beleszámoltak-e.


süti beállítások módosítása