Valószínűleg van a pofátlanságnak és a cinizmusnak egy olyan magas foka, ami a közvélemény számára már nem felháboríto, hanem sokkoló. Talán ennek a pszichés effektusnak köszönhetően nem lett mindmáig botrány abból, hogy a MÁV közbeszerzési eljárást írt ki 350 személygépkocsi megvásárlására, aminek darabszáma ráadásul "a teljesítés során 50 százalékkal emelkedhet."
Vagyis azok, akik az elmúlt években többmillió embert riasztottak el a vasút használatától, akik szarér-hugyér elkótyavetyélték a MÁV személyszállításnál sokkal sikeresebb áruszállító részlegét (MÁV Cargo), akik szívük szerint felszámolták volna az egész mellékvonal-hálózatot (és ellopták volna a hozzá tartozó infrastruktúrát), nos, ezek az emberek most katalógusokat nézegetnek és gondolom már tervezgetik, milyen extrákkal rakassák tele, szigorúan ár-érték arányos középkategórás autóikat. Nyilván nem rendelnek majd Audit, csak Volkswagen Passatot négykerékhajtással, V6-os dízellel, ülésfűtéssel és nagy navival. Vagy esetleg az igazán olcsó tömegmárkának számító Opeleket, Vectrát, Insigniát diszkrét fullextrával.
Most tehát újakra cserélhetik régi, akár már két-három éves autóikat azok a vasúti vezetők, akik egyébként szűkebb baráti körben szimplán csak proliknak, ruppótlanoknak, csóringereknek és faszfejeknek titulálják a vonattal közlekedőket és - mivel magukról viszont igazán jó véleményük van - eszük ágában sincs vonatra szállni. Jó példa arra, hogy ezek a korrupt emberek - vagy ahogy Ady Endre írta: disznófejű nagyurak - mennyire utálják és megvetik a vasutat: amikor a Komárom-Székesfehérvár szakasz kisbéri állomására szerveztek sajtótájékoztatót (és megpróbálják elmagyarázni miért akarták ellopni a komplett váltó- és biztosító berendezést), mindenkit arra invitáltak, jöjjön autóval, vagy ha olyan pancser, hogy nincs neki, indítanak külön buszt, csak vonatra ne kelljen szállni....
A megvásárlandó autók mennyiségéből egyébként valószínűsíthető, hogy kettős cél vezérelte a MÁV menedzsmentet: egyrészt maguknak akarnak végre új fullos autókat, másrészt legalább olyan mennyiségű személyautó megvásárlását keresztülverni, amiből már komoly jutalékot tehetnek zsebre. És még mielőtt valakiben felvetődne a kérdés, hogy miért ne vásárolhatna a MÁV autókat, hiszen számos karbantartási és egyéb munkához igenis szükség van ezekre, csak megnyugtatásul: a 350 + 50 százaléknyi személyautóval egyidőben 650 + 40 százaléknyi teherautót és kisáruszállítót is beszereznek. Ez utóbbiak egy része talán olyanokhoz kerül majd, akik érdemi munkát végeznek ennél a jobb sorsra érdemes szerencsétlen, szétlopott MÁV-nál.