Házi teherautó jön ősszel a Fiattól

2011.07.17. 09:14 - vancat

Sármos, bájos, valamint ár-értékben is arányos személy- és kishaszonjárművekben történelme során sokszor alkotott nagyot a Fiat. A Magyarországon ősztől kapható Fiat Doblo Work-Up épp az utóbbi területen készül nagy durranásra. Lényegében egy gyárilag platóssá alakított Doblóról van szó, amely dobozos szülőatyjának minden ismert előnyét (kényelem, takarékosság, megbízhatóság) egyesíti egy kisteherautóban. Éppen akkora lesz, amekkorára a legtöbbeknek szükségük van: nem kisebb, de nem is nagyobb annál. Betonkeverő, használt robogó, bicikli, faanyag, üvegtáblák és ki tudja még hány ezer fajta munka- és hobbieszköz, nyersanyag szállítására kiválóan alkalmas.

Ráadásul úgy, hogy elöl személyautós kényelmet, eközben pedig egy városi kisautó fogyasztását kínálja. (A Fiat jól bevált és nemrégiben ismét továbbfejlesztett 1,3-as multijetjével, valamint az új 1,6-os, szintén korszerű turbódízeljével is rendelhető, amely tapasztalataim szerint még terhelt állapontban is képes tartósan 5-6 literes fogyasztásra).

Pont ez utóbbi szempont az, ami miatt kifejezetten magas szimpátiafaktort tudhat magáénak a Doblo Work-Up itt, a Noemisszión. Ugyanis meglátásom szerint ez az igazi downsizing: amikor pont akkora autót használunk, amekkorára szükségünk van, és nem eggyel, másféllel vagy kettővel nagyobbat. A Doblo Work-Uphoz hasonló kapacitású kisteherautók minimum kétezer, de nemritkán kétezerkétszáz vagy akár kétezerötszás köbcentisek. Minek? Senki sem tudja, dehát így alakult... ilyen a kínálat.

Nos, a Fiat most mindezt ezerháromszáz vagy ezerhatszáz köbcentiben megoldja, lényegében ugyanolyan teljesítménnyel és - a kitűnő hangolásnak és váltóáttételeknek köszönhetően - akár még néhány konkurensnél magasabb nyomatékkal is. Work Up - emissio down. Hiszen ami takarékos, az egyúttal környezetbarátabb is.

Reméljük, a Work-Uppal a Fiat újra vissza tud hozni valamit abból a praktikumból és racionalitásból, amely egykor általában a teherszállításra szolgáló járműveket általánosan jellemezte. Az ugyanis jó a teherautó-vásárlónak - olcsóbban jut a megfelelő kisteherautóhoz. Jó a teherautó-vásárló által nyújtott szolgáltatást igénybe vevőknek: ha ugyanis kisebb az autó rezsije, alacsonyabbak lehetnek a szolgáltatási árak. Végül - de abszolút nem utolsósorban - jót tesz a környezetnek, ha kétezer-kétezerötszáz helyett csak ezerháromszáz, vagy ezerhatszáz köbcenti által termelt károsanyag pufog ki az orrunk alá.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr463073720

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Asztalos Gábor 2011.07.17. 12:16:26

Ha nincs telepakolva, akkor elég a kicsi motor.
másfél tonna sóderrel már kevés lehet.

Green Tech Castle 2011.07.17. 12:52:44

Én nem hiszek benne - no emission??..akkor ha nem jelenik meg - még gondolatban sem..a Fiatnak nem volt soha nimbusza ezért nem kell aggódni érte, ha mégse így lesz

nagyfeszültség 2011.07.17. 13:16:29

Sikeres lesz, bár nem a szépsége, hanem a praktikuma és a jó ára, valamint az alacsony fenntartási költsége
miatt

gatto nero 2011.07.17. 13:18:47

Most végülis olcsóbb
vagy drágább lesz, mint a dobozos?

flamer 2011.07.17. 13:21:59

Azért érdekelne, hogy milyen komoly kutatómunka előzte meg annak a mondatnak a leírását, hogy "Minek? Senki sem tudja, dehát így alakult..."

Vajon kiket kérdezhetett meg vancat, hogy számára ilyen egyértelműen kiderült, hogy senkinek fingja sincs arról, hogy miért alacsony turbónyomású dízelmotorokat raknak a teherautókba?

Mondjuk az teljesen nyilvánvaló, hogy hiába várjuk, hogy bármit is reagáljon a kommentekre, de egyszer azért igazán megtehetné.

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.07.17. 13:27:41

@szmoker: @gatto nero: Ez maximum 1 tonnáig terhelhető, mondjuk két nagyobb melóssal ez már csak 8 mázsa sóder. Az olasz ára valamivel magasabb, mint az alap dobozos Doblo-é, de mivel más a célközönség ez nem is baj. A hivatalos sajtóanyaga szerint elfér rajta 3 EUR raklap (gyanítom, hogy csak a hátulja lenyitásával), illetve 33 gyümölcsös rekesz, ami megint csak hülyeség, hiszen a gyümölcsöt pont a dobozosban jó szállítani, hogy még csak véletlenül se sérüljön az árú.

gatto nero 2011.07.17. 14:06:44

@flamer:

Szerintem félreértelmezted: arra írja: ki tudja, hogy miért szerelik feleslegesen nagy motorokkal a kisteherautókat - ha jól értem...

gatto nero 2011.07.17. 14:08:12

@chipanddale74:

Köszi. Nem is tudtam, hogy már van hivatalos
sajtóanyaga.

flamer 2011.07.17. 14:54:14

@gatto nero: Viszont mindeközben a valóságban egyáltalán nem szerelik feleslegesen nagy motorokkal őket: gondolom, senkit nem lep meg, hogy a fuvarozóknak fontos szempont a fogyasztás, nekik elég nehéz feleslegesen nagy motorokat eladni. A nagyobbfajta motorok létét az indokolta, hogy egyrészt kell valamennyi erő, hogy megpakolva is mozogjon, másrészt viszont a hosszú élettartam miatt ezt praktikus nem úgy előállítani, hogy egy kicsi blokkon az égbe nyomják a töltőnyomást, hanem hogy egy nagyobb blokkot használnak kisebb feltöltővel.
Az, hogy most a Fiat ki mer adni ilyen nagy turbós motor teherautóban is, azt jelenti, hogy azt gondolják, hogy már van annyira kiforrott a technikájuk, hogy bírni fogja a strapát sok-sok százezer kilométeren - de ez nem mindig volt így, illetve az se teljesen biztos, hogy most így van.

Kb. ez az, amit kb. bárki, aki nem csak képen látott teherautót, elmondhatott volna vancatnek - ha megkérdezi.


süti beállítások módosítása