Rómának bejött a C Zero

2011.11.10. 19:43 - vancat

A Vespa, az Ape, a Panda és a Smart után, úgy tűnik, a Citroen C Zero is meghódítja Rómát. Az örök városban egyébként hosszú évtizedek óta mindig pontosan kitapinthatók az éppen aktuális - és néha az európai trendektől eltérő, vagy akár azzal szembemenő - különc motorozációs divatok. A Vespa római karrierjét világhírű olasz játékfilmek örökítették meg, de az már kevésbé közismert, hogy miközben például a Smart eladásai kontinensszerte gyengélkednek, Rómában szinte reneszánszát élte a kis ökoautó. (Állítólag még ma is ott az egyik legnagyobb a világon a "Smartsűrűség".)

A Citroen kis villanyautójának az utóbbi egy évben felívelt karrierje, néhány meggyőző római flottavásárlással vette kezdetét: a rendőrség és a Wind nevű telefontársaság is e típus mellett döntött, ráadásul utóbbiak éppen a Magyarországon a Noemisszió által elsőként bemutatott C Zero Vanból (vagy ahogy egy kedves kommentelőm helyesen franciásította: "furgonette"-ből) vásároltak nagyobb mennyiséget.

Közben a római divatvilág is felfedezte magának a "trendi", "öko" és nem mellesleg praktikus kis villanyautót. Egyre több divatbemutató állandó díszlete lett egy-egy különlegesen megfestett C Zero, ami vélhetően szintén lökést adott a nem túl olcsó kis jármű eladásainak.

Mindezek mögött persze érvként az is ott van, hogy azért a C Zero egy tipikusan városi közlekedésre, kisáruszállításra, valamint nagyvárosi szolgáltatások megszervezésére alkalmas jármű. 47 kilowattos villanymotorja, 130 km/h-s végsebessége tökéletesen elegendő muníciót ad az 1 és 50 kilométer közötti városi, városkörnyéki utak megtételére.

Mint arról egy korábbi posztomban már írtam, a francia elektromos autók általában is igen nagy népszerűségnek örvendenek Olaszországban. Mielőtt azonban tökéletes példaként állítanánk magunk elé az olasz viszonyokat, azt is érdemes megemlíteni, hogy azért nagy ára van annak, hogy náluk végre megjelent a társadalmi igény az elektromos motorizáció térhódítására. Elviselhetetlen szmogokon, dugokon, őrítő zajon és porszennyezésen, növekvő számú és súlyú közlekedési baleseteken át vezetett az út addig, hogy egy szerény, kedves villanyautó, a Citroen C Zero váljon a rómaiak egyik kedvencévé.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr453369162

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nagyfeszültség 2011.11.10. 21:15:02

Klassz kis autó a C Zero, itthon is járhatnának vele közüzemek szerelői, de akár még taxinak is jó lehetne a belvárosban.

Olaszországban egyébként az ilyen és ehhez hasonló kezdeményezések miatt népszerűbb a villanyautó:

"A levegőszennyezés és forgalom csökkentésére Milánó városa dugódíjat ró azokra az autósokra, akik be akarnak hajtani Olaszország üzleti központjának belvárosába. Letizia Moratti, Milánó polgármestere elmondta, a légszennyezésben harminc-, a forgalomban pedig tízszázalékos visszaesést várnak az új szabály eredményeként. Az úgynevezett "ökoengedély" ára a gépkocsi kategóriájától függ, de legfeljebb tíz euró. A leginkább környezetkímélő autók akár mentesülhetnek is a díjfizetés alól, és a környezetszennyező járművek tulajdonosai fizetik a legtöbbet. Azoknak az autósoknak, akik nem vásárolnak ökoengedélyt, hetven euró büntetést kell fizetniük.
Az Olaszországban úttörőnek számító kísérleti kezdeményezés célja a levegőszennyezés csökkentése a szmoggal küzdő Milánóban, valamint az, hogy több zöldterületet alakíthassanak ki a belvárosban. A gyakori autós látogatók többszöri belépésre jogosító engedélyt vásárolhatnak, amely akár ötvenszázalékos árengedményt jelent. A belvárosi lakosok évi ötventől kétszázötven euróig terjedő díjat fizetnek a gépkocsijuk környezetvédelmi besorolásától függően."

Reggie 2011.11.11. 04:52:50

A Smartra nem mondanam, hogy okoauto...

gatto nero 2011.11.11. 10:47:31

@Reggie:

A C Zerohoz képest semmiképpen sem...

Vaandor 2011.11.18. 10:24:36

@Reggie: Ma már talán pontatlan a kifejezés, de főleg a ketegóriák emelkedése miatt. A kilencvenes években azért még nagyon elvetemültek próbálkoztak csak az elektromos hajtással, szóval egy kis súlyú, méretű és fogyasztású városi autó mindenképp az "Öko" úttörője volt. A kis hatótávú elektromosok szerintem sokat köszönhetnek a Smart felfutásának.

Arról nem beszélve, hogy London rendőrségénél évek óta tesztelnek elektromos Smartokat!


süti beállítások módosítása