Villany-munkaautók Budapesten

2011.12.20. 08:41 - vancat

Több, egymástól független forrásból származó infó szerint 2012 első felében megérkeznek az első villany-munkaautók Magyarországra. Mielőtt azonban az eddig még titokban tartott részleteket megosztanám a kedves olvasókkal, szeretném tisztázni, hogy az én értelmezésemben, mit is jelent pontosan a "villany-munkaautó": olyan, tisztán elektromos hajtású járművet, amit vállalatok, vállalkozások a profiljukba vágú feladatok elvégzéséhez használnak. Tehát villany-munkaautó lehet egy elektromos Tranzit Connect a Postánál ugyanúgy, mint egy Citroen C Zero Van mondjuk a T-Mobil szervizautójaként, de ugyanígy a kis Twizy egy városi futárszolgálat kötelékében.

Ebből következően nem villany-munkaautók, csak amolyan hamis zöld imázs építésére szolgáló felesleges játékszernek minősülnek a szememben mindazok az elektromos járművek, amelyeket cégek-politikusok-közintézmények vezetői, a használatukban megmaradó - általában luxusméretű - belsőégésű járművük mellé vásároltatnak maguknak - leggyakrabban azért, mert trendi, hogy fotózkodhassanak vele, és persze arra, hogy néha, ha a szituáció úgy kívánja, esetleg egy-egy zöld rendezvényen megjelenjenek vele.

Sajnos az eddig Magyarországon beszerzett céges villanyautók döntő többsége ez utóbbi kategóriába tartozik: igazából semmire sem jó, semmire sem kell, dehát manapság illik lennie egy ilyennek is. Pénz meg nem számít, úgyhogy gyerünk...

Szóval e környezetvédelem színlelésére és a közvélemény megtévesztésére szolgáló villanyautók után (most nem rontanám el ezt az ünnepinek szánt alkalmat a konkrét esetek, példák felsorolásával) végre - úgy tűnik - megérkeznek az első villany-munkaautók is Budapestre. Biztos forrásból úgy értesültem, a BKV és az MVM lesz az az első két cég, amely karbantartási feladatokhoz, dolgozói számára szándékozik villanyautókat, konkrétan Kangoo Z.E.-ket beszerezni.

Fontos és lényeges pillanat lenne (reméljük, lesz is) ezek munkába állása. Erősítené ugyanis a villanyautózás két nagyon fontos üzenetét. Egyrészt: ha nemcsak hajtóanyagot, de mentalitást is akarunk változtatni a villanyautózás térhódításával, akkor előnyben kell részesítenünk a szerény, egyszerű, praktikus és a fontos munkák elvégzéséhez szükséges villanyautókat, amelyek nem száguldozásra, faszkodásra, pazarlásra, hanem az életünk - ökológiailag fenntartható keretek közötti - megkönnyítésére szolgál.

Másrészt: a villanyautók első számú terepe a nagyvárosi kisáruszállítás, szervizhálózatok működtetése, közfeladatok segítése. Rövid távolságokon, a légszennyezésnek leginkább kitett belvárosi területeken, gyakori újratöltési lehetőséggel. Reméljük, a Renault és a két vég között az üzlet nyélbe üttetik, és a Tesla Roadstereket összetörő ingyenélő menedzserek, agyhalott celebek és korrupt, szarházi politikusok után kétkezi munkások kezdhetik el írni a magyar elektromos autózás valódi történetét.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr283477421

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása