Itt a motorvásárlási szezon!

2012.02.11. 08:55 - vancat

Itt vagyunk a motorosszezon közepén. Tudom, ennek némileg ellentmond a nem ritkán mért mínusz 10-15 fok, de azzal nyilván nem árulok el nagy titkot, hogy ez az időszak - lényegében novembertől február végéig - alkalmas leginkább kétkerekűek beszerzésére. Legyen szó újról vagy használtról, ilyenkor legjobbak az árak, és még azokból is sokkal könyebb alkudni. A kereskedőknek általában még vannak 2011-es készletei, de már megérkeztek az idei modellek, és - szintén nem nagy titok - azért ilyenkor presztízskérdést is jelent, ki ad el elsőként motorokat. Szóval, aki motort/robogót venne, az lehetőség szerint most tegye - és alkudjon kőkeményen.

Természetesen én - blogom jellegénél és meggyőződésemnél fogva - kisfogyasztású robogók vásárlását javasolnám. Igaz, még azokra szűkítve a kört sem könnyű választani, ugyanis akármilyen szar kis piac lettünk: még mindig fantasztikus a kínálat. Ha számít az ár/érték arány, a fogyasztás/fenntartás, valamint az, hogy minél több célra, tehát városban, országúton, kétszeméllyel és műszaki hibáktól mentesen minél hosszabb ideig lehessen használni a robogót... nos, akkor azét jócskán leszűkül a szóba jöhető robogók köre.

Természetesen nincsen egyetlen és legjobb megoldás, én most - tapasztalataim alapján - mégis a figyelmükbe ajánlok egy igazán univerzális és szimpatikus robogót. Egy olasz gyártmányt, amely ráadásul több mint egy évtizede a talán legnagyobb robogós kultúrával rendelkező Olaszország kedvence, vagyis legnagyobb példányszámban eladott kétkerekűje. Ez pedig nem más, mint a Honda SH 125/150/300. Japán termék, amely Olaszországban készül, és olyan népszerű, hogy hosszú évek óta kizárólag a három változat háziversenyében dől el, melyikük éppen a piacvezető.

Mindenekelőtt előrebocsátom: ismereteim szerint a középső, 150-est itthon nem forgalmazzák, ami piacunk méreteit tekintve akár érthető is. Másrészről nagy kár, mert alapvetően egyszemélyes használat esetén talán a legideálisabb kis jármű. Két személlyel viszont egyértelműen a 300-as a választás, amely tényleg egyszerűen zseniális kis robogó.

De valójában miben rejlik a Honda SH igazi vonzereje? Azt ugyanis nem lehet mondani, hogy a legsármosabb, a legdivatosabb, a legolcsóbb vagy a legpraktikusabb. Viszont mindezeknek egy olyan egyvelegét alkotja, amely végül kiadja a közel ideális kétkerekűt. Az SH 300-zal - böszme nagyrobogókkal ellentétben - egészen könnyen lehet lavírozni nagyobb forgalomban, viszont a kisrobogókkal ellentétben nagy sebességnél is stabil, menetteljesítményeivel (gyorsulás, végsebesség) viszont majdnem minden mást ver.

Ráadásul a fogyasztása is 3 liter körül marad, miközben terhelhetősége, csomagelhelyezési lehetőségei (hátsó dobozzal) több mint elegendőek. Kortalan, letisztult forma, és bár nincs olyan hangos kultusza, mint mondjuk a Vespáknak, igazi nagy hagyomány. A Honda olasz weboldalának van egy rendkívül szimpatikus szolgáltatása: vissza lehet nézni - évjárat szerint - az összes korábbi robogót.

Itt visszakereshető az SH legendája, a kétütemű ötvenesektől az ABS-sel ellátott, jelenleg fullos 300-asig. Szóval, ha valaki elszánta magát arra, hogy autó helyett (mellett) hosszabb távon is bekapcsolja mindennapi logisztikájába a robogót, mindenképpen vessen egy pillantást a Honda SH sorozatára. És még egyszer, hogy el ne felejtsék: különösen, amíg tartanak a mínuszok, alkudjanak, kérjenek ajándék extrákat a kereskedőktől.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr244092422

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nagyfeszültség 2012.02.11. 10:47:08

Az SH 300 tényleg a világ talán legjobb univerzális kétkerekűje, de - különösen ABS-el - kissé drága..

vdkvdkvdk 2012.02.11. 13:50:34

Nekem ilyen van (SH 300). Imádom. Előtte voltak 50-es, 125-ös yamaháim is és van egy nagy motorom is.
Annyira sokoldalú a mocó, hogy a nagy motort gyakorlatilag csak külföldi túrákon használom (évi kb. 15.000 km), minden mást a kicsikével oldok meg, ha kell utassal. Évi 6-7.000 km-t teszek átlag bele, ha csak lehet a kocsi otthon marad és robogózom.
Már-már tökéletes, de azért 1-2 dolgot kritizálnék. A rugózása számomra túl sportos (rövidek a rugóutak), a rossz pesti utakon - nagy kerék ide vagy oda - jobb kerülgetni kell az úthibákat. A láb szélvédelme sem optimális, mert a felső és alsó idom között átfúj a szél, de ez csak novembertől februárig zavaró, amúgy meg inkább kellemes (hiába a mediterrán klímához van optimalizálva). Vége teljesen gyári állapotban 145 kmh, de 130 körül -rövidsége miatt - már kicsit imbolyog. Én országúton 120-al járok vele. Fogyasztásra egyáltalán nem figyelve, 8,5-8,7 litert szoktam tankolni 230-240 km-ként, ami 3,7 literes átlagot jelent. A 3 l-el is lehetne járni, ha tudatosan spórolna az ember, nem gyorsulgatna és országúton 90-el járna, de akkor minek a 300-as, elég a 125-ös. Nehéz vele spórolni, mert olyan jó legyorsulgatni vele az autókat és néha a nagymotorokat is. A tankja lehetne 3-4 literrel nagyobb! 20.000 km van benne, és soha semmi nem romlott el rajta, még kopó alkatrészt sem kellett cserélni

carlos z. 2012.02.11. 14:05:43

Boldog békeidők, amikor még jóval olcsóbban lehetett venni motort szezonon kívül. Ez már nincs igazán így. Először is, orrba szájba akciózik mindenki a szezonban, mert az rövid, vagy nincs is, amit aztán nehéz még fölül múlni. Aztán pedig, nincsenek is igazán készletek, mert mindenki fosik raktárra rendelni, akkora a csóróság itthon. A harmadik pedig, hogy hülye lesz a kereskedő elkótyavetyélni maradék, még viszonylag jobb árfolyamon beszerzett gépét/gépeit, hiszen már ismertek az idei árak. A többi stimmel..))

gatto nero 2012.02.11. 15:56:41

300-ast csak annak érdemes venni, aki sokat jár városon kívül. Városban, de még a belső aglomerációban is tökéletes a 125/150-es SH - dobozzal.
Szintén annak jó a 300-as, aki sokat megy
két személlyel.

the cat 2012.02.11. 18:08:06

@www.magyarcsajok.com:

Viszont, ha mégis 125, akkor sokkal inkább Honda PCX. Sokkal olcsóbb az SH-nál és nagyszerű robogó.

whale 2012.02.11. 20:36:51

Megnéztem. Röhögök. EGYMILLIÓ FORINT egy pöcsköszörűért?!?!?! WTF?!?!? Az emberek ennyiért autót vesznek... LOL

gatto nero 2012.02.11. 22:30:27

@whale:

Fura mentalitás pöcsköszörűnek nevezni egy
igazán szuper kis robogót.
Az olyan szintű autó,
amilyen robogó az SH,
az legalább 10 millió forint.

whale 2012.02.11. 23:21:45

@gatto nero: Jaaaa, akkor már értem.:DDD Autót sem veszek TÍZMILLIÓÉRT, úgyhogy robogót sem fogok egyért...:)))

the cat 2012.02.12. 00:12:00

@whale:

Csak megismételni tudom:
a Honda PCX kb ötszázezer és tökéletes,
minőségi robogó.

vdkvdkvdk 2012.02.12. 08:05:02

@whale: savanyú a szőlő!

Én egy 6 milliós, 160 lovas középkategóriás autóval járok, ami mindent tud és amikor azt látom, hogy a kb. ugyanekkora, ugyanezt tudó, csak prémium besorolású autók lazán 50-100%-al drágábbak, akkor én is azzal vigasztalom magam, hogy milyen hülye, aki ilyet vesz. Pedig, ha lenne rá pénzem, én is megvenném biztos. Nekem az a szőlő savanyú :-)

Inkább az a baj, hogy egy SH, egy ilyen tömegrobogó, Magyarországon luxuscikknek számít!

DataHouse 2012.02.12. 09:53:00

Kedves vancat,

követem egy ideje a motorokkal kapcsolatos írásait, és mindig volt egy furcsa érzésem miközben olvastam őket...

A mostaninál megvilágosodtam: Ön a Honda fizetetett bloggere :-) vagy :-(
(ennek egyébként nagy hagyománya van már nyugaton)

Hogy miért gondolom ezt?

- Ebben a kategóriában minden Japán gyártónak van robogója
- és mindegyik 3 litert fogyaszt
- Engedtessék meg, hogy a japánokon kívül csak egy olyan példát hozzak, ami igazán takarékos konkurenciája ennek Hondának. Ez pedig a Keeway Outlook 125. Tutom-tudom Kínai példa, de ez csak 400ezer és ez is csak 3 litert fogyaszt
- és ez csak 1 példa. Hozzak Olaszt is? Szerintem felesleges...

Még pár megjegyzés/kérdés:

- Önnek milyen motorja/robogója van?
- Vezett már ilyen SH-t?
- Van honna veszi, hogy ez aztán kiadja a "közel ideális kétkerekűt"?
- meg, hogy "egészen könnyen lehet vele lavírozni nagyobb forgalomban"
- vezetett már nagy robogót vagy csak kikövetkeztette?
- vezett már más 125-ös robogót és maga tapasztalta, hogy "majd minden mást ver", vagy miből gondolja?

Persze ettől még az SH125 remek robesz, de van sok ugyan ilyen is. Az ára meg olyan-amilyen, de itthon nem is ezt veszik a Honda palettájáról, hanem 583-ért az 50-es robogó méretű Vision 110-et és 738-ért az SH-nál kisebb PCX-et.

Lehet, tévedek és ekkor elnézést a feltételezésért is, de mégis csak hihetőbb lenne elfogultsága, ha hozzá tenné, hogy "több 125-ös robogót is próbáltam, mielőtt a saját SH125-ös robeszemet megvettem. Döntésemet az óta sem bántam meg, és elválaszthatatlan társak vagyunk, vagy sokat kipróbáltam és ha veszek majd egyet, akkor az az SH lesz az biztos..."

Addig meg mindenki döntse el maga, hogy ez a cikk hirdetés vagy nem.

Maradok tisztelettel,

MACSKANŐ 2012.02.12. 10:27:25

@DataHouse:

Kedves Vancat!

Úgy tűnik elég komoly kérdőívet kell most kitöltened, hogy bebizonyítsd az elfogultságmentességed.
Viszont, ahogy én olvastam az írásaidat, sohasem állítottad, hogy elfogultságmentes vagy és szerintem ettől jók ezek a posztok.
Elfogultságmentesnek ott van a népszabadság,
az mtv, meg a híradók - olyanok is -:)

nagyfeszültség 2012.02.12. 10:41:05

@DataHouse:

Ha megnézed a komolyabb olasz, francia, német robogós, mooro szaklapokat - vagy megkérdezel egy motorhoz értőt -szerintem 90 százalékban vancathoz hasonlóan vélekednek az SH-ról.
Nekem sokkal szimpatikusabb, ha valaki dícsér és
odabasz, mint aki minden állítását túlmagyaráz.
Egyébként én nem ettől szeretem a noemisszió-t,
hanem sokkal inkább attól, hogy például egyedül itt
olvasok a Porsche Hungária korrupcióiról, Semjén disznóságairól, a komcsik korábbi környezetvédelmi szarháziságairól, Illés Zoltán szavahihetetlenségéről, a vadászok szemétségeiről.Arról, hogy sajnos a magyar zöldek is korruptak és még egy csomó olyan taburól,
aminek nem szabadna,hogy az legyen.
Az, hogy Vancat esetlg szereti a Hondát, az én
szememben meg csak jó izlésre és igényességre vall.


süti beállítások módosítása