Az év márkája, az év autója

2013.11.24. 10:46 - vancat

renault.pngIdén, így az év vége közeledtével mi is megválasztotta az év autóját és az év márkáját. Díjátadó ünnepség, aranyozott kormánykerék, giccses szobrocska, menő gála - egyelőre - nem lesz. Mint ahogy komoly, tekintélyes, szakértő és objektív zsűri sem.

Cserébe viszont döntésemben nem befolyásoltak mutyiutak, mutyivacsorák, mutyiígéretek, mutyihirdetések és mutyiajándékok. Magyarán a Noemisszió 2013 év autója, év márkája díj abszolúte szubjektív, intuitív, zölden elfogult, de korrupciómentesen odaítélt elismerés lett.

Kezdem az év márkájával, amely idén nem más, mint a Renault. Az elismerést a Renault nem az idén bemutatott - egyébként kitűnő - új Cliójáért, Capturjáért vagy éppen a megújul Scenicjéért kapja. Hanem mindazokért az autókért, amelyeket sajnos itthon még jó ideig abszolúte nem láthatunk, próbálhatunk, vásárolhatunk vagy bérelhetünk. A világ legteljesebb és a világ, valamint Európa boldogabb részén már népszerű villanyautó-flottájáért. Mely a kis Twizytől, a Zoén, a Fluance-on át a személy- és teherszállító változatban egyaránt készülő e-Kangoo-ig terjed.

Azért a villanyautó-flottáért, amely, - ha belsőégésű modelljei egyáltalán nem is lennének a Renault-nak - önmagában is megállná a helyét az autópiacon. Azért a villanyautó flottájáért, amelyhez - a Nissannal közösen - számos olyan kiegészítő eszközt is kifejlesztettek és kínálnak, amely lehetővé teszi, hogy megújuló, nap- és szélenergiából származó árammal üzemeltethessék őket.

Továbbá azért a villanyautó-kínálatért, amelynek akkumulátorait - egyelőre - nem bízzák a vásárlókra: azt csupán bérelni lehet, így megakadályozva, hogy a számos veszélyes hulladékot tartalmazó alkatrészek esetleg valamikor egy illegális hulladéktelepen végezhessék.

dacia.jpgAz Év márkája pedig egy Dacia. És nem a Duster. Mert bár a legszebb, legjobb és legnépszerűbb Dacia a most megújult Duster, nálam az igazi autóipari paradigmaváltást a személy- és teherszállítóként egyaránt kapható Dokker, valamint a szintén most bemutatott Logan Combi hozta.

Ez a két modell mutatta meg a világ autóiparának az utat vissza az egyszerű, takarékos nagyszerűség felé. Ezt a két modellt nem tudják utánozni, hiába próbál egyre több gyártó low cost márkákat és típusokat bevetni ellenük. Mert a megújult Dacia brand több lett, mint egy low cost márka: visszahozott valamit az egykori, jelzők nélküli normális autógyártás hagyományaiból. Meghozta az átlagosan jó, eléggé korszerű és kellőképpen környezetbarát technológiai diadalát. A sznobizmustól és giccsességtől megszabadított tömegmotorizáció új hullámát.

A Dacia itthon is népszerű. Aki igazán jó vásárt akar, vegye extrák nélkül, fapadosan. Eleinte talán hiányozni fog néhány - egyébként objektíve szükségtelen - kényelmi funkció, így lehet igazán átélni egy olcsó, praktikus hétköznapi autó varázsát. A Dacia és egy átlagautó ára közötti különbözetből pedig még mindig el lehet ültetni jó néhány minőségi facsemetét - magunkért, a jobb levegőért, a környék madaraiért és a jövőért.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr275653418

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nagyfeszültség 2013.11.24. 21:36:02

Egy fontos és szomorú tény kifelejtődött ebből a posztból: abszolúte nem a Renault-on múlik, hogy nem forgalmazzák és nem is tervezik forgalmazni a villanyautóikat Magyarországon.
Ez sajnos egyértelműen az itthoni környezetvédelem, zöldenergia, villanyautó ellenes gazdasági légkör - egyik - következménye.

gatto nero 2013.11.25. 09:57:14

Megemlíthetted volna a Sandero Steppway-t. Talán most a legjópofább a Dacia kínálatában.

gigabursch 2013.12.03. 12:12:10

Az is érdekes kérdés, hogy a Mazda bonyolult biszbazok nélkül tudta a kétliteres szívós motorját 6-6,5 l/100 km-re kihozni fogyasztásilag.
Se turbó, se egyéb bonyolultságok, csak más felépítésű motor.

De az nem kellett a COTY zsűrinek.
De a TESLA sem.

Ez van.


süti beállítások módosítása