Ingyenautó a Gyermekráknak

2013.12.18. 10:15 - vancat

Emlékszik még a kedves olvasó, azokra a legendás, válság előtti időkre, amikor a hazai autóimportőrök csak úgy osztogatták a különböző járműveket ismert hazai személyiségeknek? Rémlik még Győzike és a Peugeot marketingszempontból kirívóan rettenetes vérnásza? Amikor a szebb napokat látott francia márka 607-es limuzinját épp a roma sztárral akarták kicsit megreklámozni?

És az utcán, közemberekkel bátran és agresszíven kötekedő, a rigben és a fogorvosi karon viszont szánalmasan leszerepelt Kótai Misi és a Hyundai Coupe nagy, romantikus egymásratalálása?

A kétezres évekig itthon se szer, se száma nem volt az ilyen, ehhez hasonló - és persze az említetteknél sokkal színvonalasabb - autómárka-ismert ember együttműködéseknek. Mostanra Magyarországon nagyon megritkult az autóval szponzorált személyiségek száma - kivéve persze a fociban, ahol egész csapatoknak adnak, és egész csapatoktól vesznek el Audikat.

A kérdés azonban nyitott maradt: elmond-e valamit egy gyártóról, márkáról az, kiket ajándékoz meg egy-egy típusával vagy annak egy-két éves használati jogával? Nem tudom.

Annyi azért bizonyos: valamifajta stílus- és értékválasztást mindenképpen tükröz az, hogy kit részesít egy ilyen kétségkívül nagyszerű kiváltságban egy-egy márka importőre Magyarországon. Közeleg a karácsony, ezért előre veszem a legborzalmasabb példákat, hogy a végén, a pozitív példák felsorolásával, mégiscsak ünnepi kicsengéssel zárulhasson a posztom.

Győzike és a Peugeot mellett - ha még maradt egy szabad hely a béka segge alatt - oda gyorsan le is huppanhat a Citroen illetékese, aki néhány évvel ezelőtt egy sajtórendezvény kellős közepén előállt azzal, hogy most pedig ajándékozunk egy Citroen C4-est Balogh István úrnak, a Gyermekrák Alapítvány elnökének. A már akkoriban is köztudottan luxusautókkal közlekedő, igazán pökhendi, rákos gyerekeknek szánt adományokon luxus-rezsiző gazember kissé flegmán át is vette a kulcsot, és valami olyasmit mondott, hogy ezzel majd a titkárnője fog járni. Balogh ellen akkoriban egyébként éppen ügyészségi vizsgálat volt, ami azt akarta kideríteni, mi a francért kamatoztat a Gyermekrák Alapítvány a számláján milliárdokat, miközben a rákos gyerekeknek és családjainak néha néhány tíz- vagy százezer forint segítség vagy ugyanilyen értékű gyógyszer is életmentő lehetne.

Hogy mi lett a a C4-es Citroennel? Ki tudja. Ráadásul - mint azt az index cikke és fotója (is) bizonyítja - Balogh mostanában már villamossíneken és buszsávokban közlekedik egy "gyermekmentő" Mercedessel:

A másik igazán rémes eset a Land Rovernél történt nemrégiben, ahol - gondolom hosszas tanakodás után - úgy határoztak: Sebestyén Balázs lesz új Range Rover modelljük reklámarca. Azon gondolkodtam, melyek lehettek a legendás és többek között az Angol Királyi Állatvédő Egyesület (RSPCA) által használt márka tulajdonságai és Sebestyén személyisége közötti szinergia ismérvei.

Sebestyén közepesen vicces, gátlástalanul sértegető, viszont rendkívül sértődékeny, hisztériás figura, aki mások nyilvános megalázásából úgy él kiválóan, hogy közben mindenkitől megköveteli saját magánéletének teljes védettségét. Ő lenne az a férfi, aki megtestesíthet mások előtt egy ideális Range Rover-tulajt?

Hűvös angolos elegancia? Sportosság? Erő? Ugye ezek nem Sebestyén Balázs személyiségének fő jellemzői.

Gyávaság? Gátlástalanság? Metroszexualitás? Ugye ezek nem a Range Rover fő jellemzői.

Balogh és Sebestyén? Személyiségükben és tevékenységükben hordoznak bármifajta fontos és méltányolható, ömagukon túlmutató értéket?

De vannak azért jó példák is: Gyurta Dániel, Michelis Norbert és a Honda, Kozák Danuta és a Ford vagy éppen Kemény Dénes és a Volvo kapcsolata innen kívülről nézve olyan marketingegyüttműködésnek tűnik, ahol valamifajta harmónia sejlik át gép és ember, műszaki adatok és jellemző személyes tulajdonságok között.

Ami sajnálatos: előttem nem ismert olyan tartós, hosszú távú magyarországi együttműködés, ahol egy autómárka valamilyen természet-, környezet- vagy állatvédelmi cél támogatásával kapcsolná össze önmagát reklámozó tevékenységét. De lehet - sőt remélem - csak tájékozatlan vagyok. Ha tudnak ilyenről, értesítsenek.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr505697618

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nagyfeszültség 2013.12.18. 17:15:28

Győzike szégyenteljes, Sebestyén egy ripacs, de egyikük sem hasonlítható össze Balogh-al, aki talán a mai Magyarország egyik legszégyenteljesebb figurája. Rákos-gyerek iparban profitot termelné, ennél nem nagyon van lejjebb. Ez az a színt, mint amikor Krasznai Tündét szájbahugyozzák ketten-hárman.
A Citroen meg szégyelheti magát, ha Baloghot a luxusautói mellé még megdobta egy C4-essel.

MACSKANŐ 2013.12.18. 17:45:29

Kedves Vancat, dühös vagy mint az előttem szóló "nagyfeszültség". Ha megengeded néhány dolgot pontosítanék. Az Angol Királyi Állatvédő Egyesület nem Range Rovereket használ, mint ez a hímringyó Sebestyén, hanem Land Rover Defendereket. Azért van különbség....
Kótai Misi bokszolónak kicsit jobb volt, mint fogorvosjelöltnek, a Hyundait pedig annakidején a Tarján nevű kereskedéstől és nem az importörtől kapta.
Győzikét, egyem a szívét, a Peugeot Gablini boronálta össze a 607-essel, az más kérdés, hogy már akkor is olyan pancserek dolgztak az importőr cégnél, hogy ezt nem tudták megakadákyozni.
Amiben viszont egyetértek: Gyurta Dani és a Honda együttműködése tényleg példaértékű, amihez azért hozzájárul, hogy Gyurta eleve Honda rajongó. (Így azért könnyebb - meg hitelesebb...)
Ja, és abban is egyetértek, hogy Balogh-nak már régen - egy vagyonelkobzást követően - a sitten lenne a helye.
A Citroen meg ott is tart Magyarországon, ahol Balogh szponzorának tartania kell. A béka segge alatt.

Dr_utcai_arcos 2013.12.18. 21:35:25

Valószínű, hogy SB lecseréli a Q7-est. Ja, nem.

gatto nero 2013.12.18. 21:38:59

@Dr_utcai_arcos:

Már lecserélte. Ő az új Range Rover Sport magyar arca.

hidegchaco 2013.12.19. 14:46:40

Egyrészt Michelisz Norbert (és nem Michelis, tessék már helyesen írni a neveket!), másrészt közte és a Honda között nem "marketing-együttműködés" van, a részletekbe bele sem megyek, mert ha ezt magyarázni kell...

A Range Rover soha nem a hűvös angol elegancia jelképe volt, sokkal inkább az übergazdag vállalkozók, menő-jenők, egynyári műgangszta hip-hop-énekesek és arenbí-virnyákolók választanak ilyen autót. (Ami egyébként égbekiáltóan gyenge minőségben készül, a szervízek nagy örömére.) Szerintem a Range és sebestyén (akire igencsak illik a jellemzés) egymásra találtak.

Citroen: azért ne feledjük, egy időben Benedik Tibor és Epres Panni szerepelt a reklámokban, őket hová sorolja a posztoló?

Baloghot egyébként egy normális országban már rég lesittelték volna, nem autókkal ajándékozgatnák meg.

bridget jones 2013.12.19. 15:58:28

@Enemy No 1:

Én is így gondolom - mármint amit Baloghról írtál.
Ami a Ranger Rovert illeti, azért a Discovery-nek volt egy intellektuális beütése, de az tény: ma már rég nincsen. A ranger Rover a pöffeszkedő faszok autója, ilyen értelemben harmónikus a kapcsolatuk Sebestyénnel.

Avatar 2013.12.23. 10:52:48

"a rigben és a fogorvosi karon viszont szánalmasan leszerepelt Kótai Misi"

Amatőrként világbajnoki bronzérem, majd profiként két világszervezet világbajnoki öve... Hát ha ez neked szánalmas leszereplés, akkor sorold kérlek, hogy neked milyen világraszóló eredményeid vannak!

hideg123 2013.12.23. 13:22:48

@nagyfeszültség: "A Citroen meg szégyelheti magát, ha Baloghot a luxusautói mellé még megdobta egy C4-essel." (Segítek, a szégyellheti" az 2 db "l" betű lenne.)
@MACSKANŐ: "A Citroen meg ott is tart Magyarországon, ahol Balogh szponzorának tartania kell."

Mint a Citroen iránt pozitívan elfogult személy, megtudhatnék valamit erről a hevesen fikázott "szponzorációról"? Rákeresve a kulcsszavakra ugyanis semmit nem dob ki a gugli, és én sem emlékszem semmi olyanra, hogy a Citrom a Gyermekrák Alapítvánnyal, pláne nem a Balogh-gal reklámozta volna magát.

gigabursch 2014.01.09. 11:55:13

Ez az alapítvány is tipikus SAZ-os történet.
Egy régebbi cikk a SAZ-ról.

A helyzet persze (nem csak) nyugaton: Változatlan.


süti beállítások módosítása