Jedlik Ányos Klaszter, környezetbarát autós zöld rendszám, ingyenparkolás, ingyenáram és buszsávhasználat. Néhány eleme, javaslata és szereplője azoknak a hazai terveknek, amelyek - elméletileg - arra hivatottak, hogy terjesszék, népszerűsítsék, könnyítsék és ösztönözzék a zöld, elektromos, zéró emissziós közlekedést.
Örülhetnénk, hiszen végre itthon is megmozdult valami és talán felismerték a döntéshozók is, hogy végre tenni kell a környezetvédelemért.
Ha viszont kicsit közelebbről és alaposabban is megvizsgáljuk e tervek részleteit - valamint kedvezményezettjeit - akkor inkább egy a felső tízezernek és a politikai osztálynak szóló gengszterprivilégium-rendszer sejlik fel az elvileg zöld közlekedést terjeszteni, népszerűsíteni hivatott elképzelések mögött.
Zöld javaslat lenne, hogy - a mentőkön, a rendőrökön és a tűzoltókon kívül - bármifajta autók közlekedhessenek a buszsávban?
Lófaszt. Sokkal inkább bűnözők, milliárdosok és politikusok régi vágya - amely úgy tűnik, most zöld intézkedésnek álcázva teljesülhet.
Zöld javaslat lenne az, hogy ingyen vételezzenek olyanok áramot, akik 10-20-30 milliós villanyautókkal közlekednek? És egyáltalán: zöld intézkedés számolatlanul ingyen adni valamit, amit csak súlyos környezetszennyezés árán lehet előállítani?
Nagy szart. Körülbelül olyan érzéketlen köcsögség, mint amikor rezsicsökkentés címén egy szegény ember havi áramszámlája ezerrel, a rózsadombi milliárdosoké pedig havi százezerrel csökken.
Kiknek lesz ingyen parkoló, ingyen áramot használó, buszsávban menőző villanyautója?
Nyilvánvalóan politikusoknak, kőgazdagoknak - akik végre újabb privilégiumokat zsebelhetnek be a keményen dolgozó kisemberekkel szemben.
Ja, és ha mindez nem elég, egy suttyomban készülő hazai javaslat szerint a tölthető elektromos-belsőégésű (plug-in hibrid) járműveket is be akarják vonni e privilegizált zöld járműveknek kitalált körbe.
Nem is csoda: Porsche Cayenne, Mercedes S osztály, BMW i8, Audi Q7 és társai kaphatóak - vagy lesznek kaphatóak a közeljövőben - ilyen rendszerekkel.
Amelyekről ráadásul - a jelenlegi dízelbotrány csalásainál sokkal ordenárébb módon - olyanokat hazudnak gyártóik, hogy 1,5 vagy 2,3 liter benzint/gázolajat fogyasztanak száz kilométeren.
Arról már nem is beszélve, hogy például az egész Jedlik Ányos elektromosautó-klaszter lényegében a Paks 2 és az atomenergiát erőltető magyar állami maffia seggevége. Így - nem véletlenül - programjaikban és kommunikációjukban szó sem esik nap- és szélenergiáról, valamint ezzel hajtható - nem a buszok sávját elvevő - villanyautókról.