Zöld motor a Hungaroringen

2011.04.11. 07:26 - vancat

Soha nem gondoltam volna, hogy egy hungaroringi sportmotorbemutatón is lelhetek ökológiailag korrekt járműveket. A Honda idei sportmotorjainak bemutatkozása erre rácáfolt, ugyanis a CBR 250 személyében egy - ha szabad így mondani - magas noemisszió faktorú, mégis kifejezetten sportmotoros élvezeteket (is) nyújtó kétkerekű került a látókörömbe. Az persze nyilvánvaló, hogy az egyébként abszolút dögös, a Honda bikafejű-brutális sportmotorjainak dizájnját öröklő kétkerekű semmiképpen sem való a kóros feltűnési viszketegségben, önbizalomhiányban és a néha már szomatikus tüneteket is produkáló kisebbségi komplexusban szenvedőknek. Nekik a megfelelő gyógyír továbbra is egy komoly zajártalmat és fogyasztást produkáló ezres sportmotor, valamilyen tuningkittel, hogy kigyorsításkor a körúton garantáltan minden szempár rájuk szegeződjön; majd pedig önelégülten állhassanak meg fagyizni néhány percre, kivillantva, mi van a bukósisak alatt.

Viszont. Akik szeretnek sportosan motorozni, a mindennapokon is egy sportos külsejű és karakterű kétkerekűre vágynak, néha rövidebb túrákat is beiktatnak, sőt egy-egy nyílt napon, szolidan, de azért még a ringen is kipróbálnák magukat, és mindezt elérhető áron akarják, ráadásul úgy, hogy 3 liter körül kijöjjenek száz kilométeren, nos, ők a CBR 250 potenciális vásárlói.

De vannak-e ilyen emberek? Szerintem igen. Csak esetleg ők ma még nem motoroznak. Egy igazán komoly, jó menetteljesítményű óriásrobogót túl drágának és - nem mellesleg - nagy fogyasztásúnak tartanak, viszont ennek a kategóriának a normál és/vagy sportos motorjait nem elég dizájnosnak. A Honda CBR 250 idei megjelenése napnál világosabb bizonyítéka annak, hogy immáron a világ legnagyobb gyártója is érti és érzi: előbb-utóbb lesz igény kevésbé zaj- és levegőszennyező, valamint ön- és közveszélyes, viszont a "nagyokhoz" hasonlóan dögös, sportos motorokra. (Különösen, ha Franciaország jó példáját követve egyre több helyen döntenek úgy, hogy betiltják, pontosabban helyükre, a versenypályákra tessékelik az irreális teljesítményű motorokat.)

Akik a CBR 250-est Magyarországon megveszik, valószínűleg a kedvező ára, fenntartási költségei miatt fogják választani. Viszont ők jó eséllyel meg is maradhatnak hétköznapi motorosoknak később. Márpedig a mindennapos motorral közlekedés - normális és mértékletes módja - minden ellenkező híreszteléssel ellentétben kifejezetten üdvözlendő, támogatandó, környezetbarát tevékenység.

· 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr472816089

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ön kevesebbet autózik? Mi igen! 2011.04.11. 11:12:06

Sokallja a négyszáz forintot egy liter benzinért? Akkor miért nem tankol kevesebbet? Itt a megoldás a magas üzemanyagárakra (ami korántsem a tömegközlekedés) – némi kompromisszum persze kell ehhez is…...

Trackback: KFT - 897 Land Cruiser Köszi, hogy majdnem megöltél! 2011.04.11. 09:53:02

Ezúton szeretném megköszönni annak a szörnynek sminkelt öreg néninek aki a címben említett Land Cruisert vezette az M3 bevezető szakaszán, hogy 2011 április 11-én reggel 8 óra körül kis híján felöklelt az autójával, és veszélybe sodorta az én és a vára...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mayday 2011.04.11. 09:04:39

jól látom, 3 liter/100 km és ez már menő ?

ez egy 1500 köbcentis autóra felszorozva 15 liter/100 km.

kéne még kicsit dolgozni azon a fogyasztáson :)

midnight coder 2011.04.11. 09:24:07

@Mayday: Ha viszont azt nézed, hogy az 1500 köbcentis kocsidban is egyedül autózol, és elégetsz átlagban úgy 6-7 litert, már nem annyira rossz. Persze a gond ugyanaz mint a biciklinél:
1. Városban nincs hova letenni úgy hogy reggel is megtaláld.
2. Nagyon ki van téve az időjárás viszontagságainak.
3. A városi forgalomban életveszélyes.

Hans Lopkowitz 2011.04.11. 09:57:53

@midnight coder: Nekem 3500-as autóm van és a vegyes fogyasztás (az elmúlt pár ezer km alapján) 10,1 l.

3500 cm3, V6, 268 LE, 1700 kg önsúly. Szerintem ez az ami nem rossz.

gatto nero 2011.04.11. 10:18:55

Szerintem az nem PR, hogy lehet normális módon is motorozni, sőt sportmotorozni is.
Ha itthon is bevezetnék a 100 loerő feletti korlátozást,
az pedig néhány Honda modellt is ugyanúgy érintene.
Nekem ráadásul tényleg tetszik ez a kis CBR 250, csak azt sajnálom, hogy - talán éppen ennek a motornak az érkezése miatt - a VTR 250-et állítólag hamaropsan kiveszik a kínálatból.

dr. vuvuzelafan 2011.04.11. 10:23:43

Azért egyszer nagyon kíváncsi lennék, hogy vajon mekkkora az "ökológiai lábnyoma" egy-egy ilyen, "hűdezöld" vas legyártásának...

gatto nero 2011.04.11. 10:29:16

@vuvuzelafan:

Az attól is függ mennyi ideig használják.
Ha megtartják tíz-tizenöt évig, azért jelentősen kisebb mint egy autónak - vagy egy igazán idióta ezres
sportmotornak.

nagyfeszültség 2011.04.11. 10:33:56

A Honda 2010-ben letarolta a magyar - igaz - minire zsugorodott piacot a CBF 125-össel. Szerintem ez az új modelljük megint az elsők között lesz - feltéve, ha az ára is tükrözi a magyar valóságot.

citrix 2011.04.11. 10:57:11

Egyáltalán nem gazdaságos és pláne nem környezetbarát.3l-nél alig eszik többet egy átlagos HDI motoros autó,jóval kényelmesebben utaztatva kétszer annyi embert,portékát.A motorok kifejezetten környezetszennyetők,büdösek,kevés az injektorral-katalizátorral felszerelt.A kétütemű robogók iszonyúan büdösek,hangosak,károsak.A motor hobbieszköz,csak sajnos kimagasló halálozási aránnyal virít a közlekedési eszközök palettáján.

Hans Lopkowitz 2011.04.11. 11:00:53

@vuvuzelafan: Az én autómmal olyen egymiliió km-t lehet elmenni, talán többet. 40.000 mérföld van benne és most érzem úgy, hogy be van járatva.

nagyfeszültség 2011.04.11. 11:03:39

@Hans Lopkowitz:

Szerintem senki nem is állítja, hogy az amerikai autók
nem tartósak -:)
Ebben speciel példát vehetnénk róluk...

Laciii 2011.04.11. 11:09:32

@citrix:
Motor =/= rozzant 20 éves robesz, most kezdjem fikázni az autókat katalizátor nélküli trabantra hivatkozva?

HDI-s az igen kevés embernél fog 3l-nél alig többet enni (tojással a gázpedálon) és dízel. Ha jól emlékszem átlag 1,2 ember ül egy autóban.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2011.04.11. 11:11:16

@Mayday: ez valami szar tréfa akart lenni, ugye? :)

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2011.04.11. 11:13:07

@vuvuzelafan: biztosan töredéke, mint egy "überzüld" kamu hibrid autóének, ami - mellesleg - vagy háromszor ennyi benzint éget el városban.

sexmachine 2011.04.11. 11:22:44

némelyik 600-assal is el lehet járni 4 l alatt, főleg az újabbakkal. és azok azért mennek is, ha kell.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2011.04.11. 11:26:34

@midnight coder: senki nem mondta, hogy nem igényel kompromisszumokat a dolog.
de gondolj csak bele: ha a fuvarozás is olyan elképesztően pazarló lenne, mint az emberek saját személyszállítása (jellemzően egy darab, 70-100 kg tömegű ember mozgatására egy 1500 kilogrammos szerkezetet használunk) , akkor mennyibe is kerülne az áru, mire hozzánk ér...

citrix 2011.04.11. 11:27:51

Igaz,a HDI dízel,de egy 1.2-es TSI Polo is igen barátságosan eszeget.miközben igencsak kényezet.Egy motor lehet élvezeti cikk,de gazdaságos,környezetbarát aligha.Majd ha lesz tisztán elektromos CBR,olyan napelemes...na akkor dicsekedjenek mert lesz mivel.

2011.04.11. 11:34:28

@gatto nero: Miért ahol bevezették ott volt valami hatása a baleseti statisztikai adatokra? Miért nem nézel utána mielőtt valamit betiltanál. Magatoknak ne vegyetek aztán jól van. Nem egy akkora para egy 1000-es sportmotor. Annak igen, aki először ül rá.

nagyfeszültség 2011.04.11. 11:39:45

@C16SE:

meg azoknak, akiket egy idióta meggyilkol vele...

2011.04.11. 11:44:47

@nagyfeszültség: Meg a többivel is, nem motor típus függő. Max azoknak akiknek kell a gyűlöletükhoz valami kategória. Engem egy Gold Winges ütött el, azt csak nem félek azoktól sem. Megjegyzem akiket meggyilkol, azoknak pont nem. De hát nem akarlak megzavarni.

2011.04.11. 11:51:02

@Laciii: Majdnem senkinél, főleg nem a városban. Az egy UL, hogy ennyit eszik.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2011.04.11. 12:16:17

@C16SE: így igaz: aki azt állítja, hogy 3-4 literrel jár városban egy modern dízellel az max. dicsekvésből füllent, aki azt állítja, hogy öt liter alatt, az pedig nem közlekedésre, hanem fogyasztásversenyre használja az autót...

titkosgyilkos 2011.04.11. 12:49:03

Én inkább szavaznék egy VTR 250-re, mint erre az optikai tuningolt CBF250-re, de ez ízlés dolga. A vízhűtés mondjuk pozitívum.


süti beállítások módosítása