Terepjárós bűnözés

2011.05.07. 09:56 - vancat

Most, hogy végre hatékony védelmet biztosít az egyenruhás bűnözés ellen a BTK, azonnal javaslatot teszek egy másik, rendkívül pusztító, társadalmilag különösen veszélyes, viszont politikai hovatartozástól, fajtól, bőrszíntől teljesen független - ráadásul garantáltan létező, kézzelfogható, könnyen tettenérhető és jól bizonyítható - bűnözési forma elleni szigorú fellépésre. Szeretném, ha a Büntető Törvénykönyv végre károkozásának és veszélyességének megfelelő mértékben szankcionálná a terepjárós bűnözést.

Ennek a különösen ocsmány és visszataszító bűncselekménynek az elkövetői könnyen felismerhetőek: terepjárókat használnak. Leggyakrabban természetvédelmi területeken, pihenőerdőkben, réteken, különböző földutakon, de akár lakott területeken, magánerdőkben, de alkalomadtán szántásban, kukoricásban vagy - megjelenésük előtt kristálytiszta - kis kis patakok medrében is száguldoznak. Gyakran fenyegetőznek, néha állatokat, embereket gázolnak, minden alkalommal iszonyú zajt, port keltenek és pusztítást hagynak maguk mögött. Tevékenységük gyakran életellenes, az okozott kár szinte mindig jelentős.

Ráadásul a terepjárós bűnözés gyakran párosul egyéb bűncselekményekkel is, mint például orvvadászat, garázdaság, testi sértés, életveszélyes fenyegetés, állatkínzás, cserbenhagyásos gázolás, ittas vezetés, befolyással üzérkedés. Az elkövetők egyébként nemritkán még egyenruhát is viselnek (például vadászruhát), sok közöttük a kormánypárti és ellenzéki politikus. Előfordul, hogy cigány az elkövető, de lehet akár jobbikos is, és pihenőidejét töltő hivatásos személyek némelyikétől sem áll távol ez a visszataszító bűnözési forma.

Mint jeleztem, általában jól bizonyítható a terepjárós bűnözés. A bizonyíték általában maga a hátrahagyott pusztítás, amit növényben, állatban, emberben tesznek, és amit az elkövetők legtöbbször úgy hagynak ott, ahogy van. Megkönnyíti a felderítést, hogy a terepjárós bűnözők szarnak a bizonyítékok eltüntetésére, mint ahogy szarnak mindenre és mindenkire.

A terepjárós bűnözés elleni szigorú fellépésnek igen jelentős lenne a társadalmi támogatottsága. Gyakorlatilag mindenki támogatná és örülne neki, aki nem terepjárós bűnöző, vagyis ez bizonyosan nem a választók kétharmadában, de kilenctizedében, sőt, talán kilencvenkilenc századában keltene szimpátiát a politikusok iránt.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr992884416

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nagyfeszültség 2011.05.07. 18:04:35

Az lehet, hogy a választókban szimpátiát keltene a "terepjárós bűnözés" elleni fellépés, viszont akik dönthetnének erről, azok a politikusok, akik között viszont
igen nagy számban található terepjárós bűnöző:
vadászok, off roadozók stb.
Egyébként meg érdemes lenne a quadozó,
motocrossozó bűnözést is ugyanebben a képzeletbeli
btk módosításban nevesíteni.

suo tempore 2011.05.07. 18:08:39

"terepjárós bűnözés gyakran párosul egyéb bűncselekményekkel is, mint például orvvadászat, garázdaság, testi sértés, életveszélyes fenyegetés, állatkínzás, cserbenhagyásos gázolás, ittas vezetés, befolyással üzérkedés"

aham...kész holokauszt, társadalmunk legveszélyesebb elemei

elfelejtette a nővérke beadni a nyugtatót?

Káposztakukac 2011.05.07. 18:11:36

vancat, anyád hogy van? bírja még a sarkon állást?

Gyurcsányi Viktor 2011.05.07. 18:11:48

quad-os bűnözés is létezik, meg holokamu bűnözés is.

Sanyi 2011.05.07. 18:18:53

terepjaroval legalabb gyalogosvenyre nem tudnak bemenni, quadok, motorosok 1000x rosszabbak

LBL 2011.05.07. 18:30:33

Újabb sötétzöld okosság.
Na ugorgyunk.

maszterszpiker 2011.05.07. 18:41:06

Ennyire elfogult, tudatlan bunkó cikket is ritkán olvasni mint ez...
Azt milyen típusú bűnözésnek nevezed mikor az árvízkároknál segítenek ezek a "barmok"?
Az melyik paragrafus pontjait sérti amikor a KECS (nyilván nem tudod ezért kiírom: katasztrófa elhárítási csoport) vagy további hasonló szervezetek a magadfajta seggét mentik meg?

Patakokban, magánerdőkben, szántásban, kukoricásban?- ember te valamit kúrvára rosszul tudsz!
A terepjárós társadalom az ilyeneket kiveti magából csak hogy tőlem tudd!

Orvvadászat?- az hogy az orvvadászok terepjárót használnak nehogy már a normális többség hibája legyen!

Az ilyen elfogult, általánosító, irigy(!), és mindenféle tudást nélkülöző embert kívánom hogy hagyjanak ott egy árvíznél a szemét terepjárósok!

eax_ 2011.05.07. 18:43:33

Es tessekmondani, a sotetzoldbunozessel mi a helyzet?

indapass90210 2011.05.07. 18:54:48

Nekem terepjáróm van (nem suv, hanem rendes, alvázas, mechanikus négykerekes, felezős). Most rögtön fejbelőjem magam, vagy megihatok előtte egy sört?

aticar 2011.05.07. 18:57:32

Vancat!

Te elolvastad amit írtál???
Ja, hogy nem tudsz olvasni sem???
Még annyit sem ér hogy elgondolkozzam egy válaszon!
Aticar
(Bács Trophy Bajnokság Főszervező)
nézz utána mi ez, mert fogalmad sincs az biztos...

Harcimaci 2011.05.07. 19:06:27

@Dövan: Ha már söröztél nem vehetsz a kezedbe fegyvert. Inkább sörözz! :-D

nagyfeszültség 2011.05.07. 19:06:46

Szerintem ez a poszt - ha jól olvasom - nem
a terepjárót használókról
szól, hanem azokról, akik " leggyakrabban természetvédelmi területeken, pihenőerdőkben, réteken, különböző földutakon, de akár lakott területeken, magánerdőkben, de alkalomadtán szántásban, kukoricásban vagy - megjelenésük előtt kristálytiszta - kis kis patakok medrében is száguldoznak. Gyakran fenyegetőznek, néha állatokat, embereket gázolnak, minden alkalommal iszonyú zajt, port keltenek és pusztítást hagynak maguk mögött. Tevékenységük gyakran életellenes, az okozott kár szinte mindig jelentős. "

Miért veszi ezt itt mindenki magára?
Vagy ti is ezt csináljátok?

gatto nero 2011.05.07. 19:10:43

@maszterszpiker:

Ha a terepjárósok kivetik maguk közül a természetpusztítókat, ahogy írod, az tök jó hír.
Én ugyan nem ezt tapasztalom.
Ha mégis így van, akkor a terepjárósok felvilágosult, úri emberek és nem bűnözők.
De akkor ezt a posztot - amivel én mélységesen
egyetértek - ne vegyék magukra.

gatto nero 2011.05.07. 19:13:23

@Dövan:

Persze, hogy megihatsz. Kettőt is.
Csak utánna ne száguldozz az erdőben és ne lövöldözz.

BOAR 2011.05.07. 19:14:21

Szerintem menjünk tovább, a társadalomra roppant veszedelmes terepjárósok után foglalkozzunk azokkal is, akik az internet adta névtelenséget kihasználva mindenféle baromságot irkálnak és közben világmegváltó gerillaharcosnak képzelik magukat.
Kezdhetnénk mindjárt a bloggerrel. Aztán az összes többivel akinek bizonyíthatóan 80 alatt van az iq-ja ellenben az SI és PO (sárga irígység és primitív ostobaság) faktora konvergál a végtelenhez. Az ilyeneket még a nyomógombos telefontól is eltiltani, hogy a hülyeségeit ne tudja terjeszteni. Nem mintha a társadalom értelmesebb részére ezek a tanok bármi veszélyt is jelentenének, de felhergeli a többi hülyét, mérgükben elfelejtik bevenni a gyógyszerüket, maradandó agykárosodást szenvednek aztán tarthatjuk el őket mint "rokkantnyugdíjasokat", miközben a führer a nehéz munkába belerokkant embereket visszaküldi dolgozni.

Amúgy "terepjárós" a mezőgazdász, az erdőgazdálkodó, a vadgazdálkodást folytató, a természetvédő, a madarász, a speciális mentő, a geológus, a földmérő, az elektromos/gáz/víz/kőolaj hálózat fenntartója, ezeket mind be kellene börtönözni...leginkább azért, mert a bloggernek még internetkapcsolatra sem telik(biztos a szomszédét lopja), nemhogy terepjáróra. Nyugi bloggerkém, ha egyszer összejön annyi és te is veszel egyet, akkor sem lesz hosszabb a pöcsöd, ez eddig még senkinek nem jött be.

gatto nero 2011.05.07. 19:21:19

@BOAR:

Ezekről mindről nem szól a poszt:

" a mezőgazdász, az erdőgazdálkodó, a vadgazdálkodást folytató, a természetvédő, a madarász, a speciális mentő, a geológus, a földmérő, az elektromos/gáz/víz/kőolaj hálózat fenntartója"

Ezekről szól:

"Leggyakrabban természetvédelmi területeken, pihenőerdőkben, réteken, különböző földutakon, de akár lakott területeken, magánerdőkben, de alkalomadtán szántásban, kukoricásban vagy - megjelenésük előtt kristálytiszta - kis kis patakok medrében is száguldoznak. Gyakran fenyegetőznek, néha állatokat, embereket gázolnak, minden alkalommal iszonyú zajt, port keltenek és pusztítást hagynak maguk mögött. Tevékenységük gyakran életellenes, az okozott kár szinte mindig jelentős. "

Ha ezt nem érted, azt diszlexiának nevezik.

BOAR 2011.05.07. 19:26:19

@gatto nero:
Tényleg?
Én azt hittem, ezekről:
"Ennek a különösen ocsmány és visszataszító bűncselekménynek az elkövetői könnyen felismerhetőek: terepjárókat használnak. "

Mert elfelejtette ez a degenerált megemlíteni, hogy a terepjárót használók 99,5%-a hivatásból teszi...
Amúgy meg a poszt annyira tele van baromságokkal, hogy kár foglalkozni vele(pl. a terepjárósok tempója eleve kizárja az "állatok gázolását"...és még sorolhatnám...)

hazug fidesznyik (törölt) 2011.05.07. 19:37:21

@BOAR: "elfelejtette ez a degenerált megemlíteni, hogy a terepjárót használók 99,5%-a hivatásból teszi..."

Na persze, hivatásból... mindjárt el is hiszem.

indapass90210 2011.05.07. 19:39:04

@Harcimaci: kösz, hogy szóltál. Még pont az kellett volna, hogy felelősségre is vonjanak, mert enyhén ittasan fejbelőttem volna magam!

szgy 2011.05.07. 19:58:20

úgy tudom a természetvédelmi területen "közlekedést" régóta büntetik, 100 vagy 300 ezer.

belekotty 2011.05.07. 20:04:25

Sajna a 3as6árh1en sok ilyen bunkó van. Valaki azonban a Virágos nyereg és a solymári reptér közötti útra rendszeresen berak hatalmas köveket, majd az egészet beborítja szúros ágakkal. Átgázolni nem lehet rajta, mert szarrá törik a puccos terepjáró alja. Én már láttam szitkozódó hülyegyereket aki a kocsiból kiszállva össze-vissza szurklta a kezét a tövisekkel. De olyat is láttam aki több száz métert tolatott vissza, mert megfordulni nem tudott.

belekotty 2011.05.07. 20:07:14

@BOAR: "a terepjárósok tempója eleve kizárja az "állatok gázolását"...és még sorolhatnám." - Ebben nagyot tévedsz. A turista úton rohangászó terepjárók már nem egy kutyát elütöttek.

indapass90210 2011.05.07. 20:08:15

@hazug fidesznyik: terepjárót azért többnyire tényleg. A SUVok már más kérdés.

belekotty 2011.05.07. 20:08:17

@gatto nero: Hagyd! Terepjárós. Elevenébe vág a poszt.

belekotty 2011.05.07. 20:11:36

@aticar: Te nem tudsz olvasni. Nem azokról szól akik legálisan használják a terepjárójukat, hanem azokról akik a természtvédelemre fittyet hányva az erdőben élik ki magukat.

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.05.07. 20:12:56

Ekkora ostobaságot miért kell címlapra tenni?

El Argentino 2011.05.07. 20:23:34

Nincs is jobb, mint egy hatalmas terepjáró, amely csak úgy engedi ki magából a benzingőzt. Imádom őket! :D

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.05.07. 20:24:43

Nagyon jó cikk, de főleg a kommentelők teszik igazán érdekessé. A cikk nem minden terepjárósról szólt, mégis egy csomóan felháborodtak rajta. Érdekes összevetni a cigánybűnözéssel, mert szerintem ott is úgy értelmezné az emberek 90%-a, hogy cigánybűnözés=minden cigány bűnöz. Pedig itt a cikkben a terepjárós bűnözésnél a cikkíró egyértelműen leírta, hogy nem minden terepjárósra gondol.

mement 2011.05.07. 20:29:17

peldaul lehetne a SUVokkal kezdeni...

mement 2011.05.07. 20:30:54

@gatto nero: nem, dislexiam nekem van, de meg is ertem, amire gondolsz az a funkcionalis analfabeta.

mement 2011.05.07. 20:32:14

@BOAR: Ezek szerint te egy terepjaros bunozo vagy, vagy szimplan ostoba paraszt, aki nem tudja ertelmezni amit elolvas.

LBL 2011.05.07. 20:34:02

@Zabalint:
"Pedig itt a cikkben a terepjárós bűnözésnél a cikkíró egyértelműen leírta, hogy nem minden terepjárósra gondol. "

Hol is?

mement 2011.05.07. 20:34:58

@Dövan: Amennyiben a postban leirtak ervenyesek rad, igen lodd fejbe magad, mert nelkuled ez egy szebb vilag lesz.

Amennyiben nem ervenyes rad, akkor csak igyal egy sort, es gondolkodj el.

futura 2011.05.07. 20:48:10

Vannak bizonyos témák, ahol képtelenség normális hangnemet megütni. A terepjárós ügy úgy látszik ezekhez tartozik.
Halkan azért megjegyzem, - kutya elütés a turista úton -, érv sántít, mert mit keres az erdőben az eb!
Ez persze kiválthatja a kutyatulajdonosok agresszivitását?

LBL 2011.05.07. 20:50:22

@kela-bá: Neked is igazad lehet.

LBL 2011.05.07. 20:55:55

@futura:
Minden témáról lehet normális hangnemet megütni.
Kultúra kérdése. Leginkább a posztíró részéről. Ez nem az:

"Ennek a különösen ocsmány és visszataszító bűncselekménynek az elkövetői könnyen felismerhetőek: terepjárókat használnak."

Ez ugyebár egy kalap alá veszi az összes terepjáróst, és konkrétan ocsmány bűnözőnek titulálja őket. Szerinted erre milyen kulturált reakciót adhat egy terepjárós?
Mondjuk például az, aki télen a méteres hóban hordja az eleséget az etetőbe a terepjárójával, mert mással nem lehet, hogy ne haljanak éhen az állatok?

op tomi 2011.05.07. 21:14:52

suvos vagyok, van egy szép hársfám is, megyek felkötni magamat:)

think different 2011.05.07. 21:24:47

@futura:

Sétáltatta a gazdája?
Vagy ez így neked sci-fi?

think different 2011.05.07. 21:26:23

@op tomi:

Ne tedd.
Nem akarok posztot olvasni, amelyben a hársfákat védik a SUV-osoktól:)

think different 2011.05.07. 21:29:13

@LBL: Nem, nem vette.

Olvasni tudni kell a sorok között is, a régi oktatási rendszerben ezt belénk verték. Tudtuk értelmezni a leírt szöveget, mitöbb továbbgondolni és mögé látni.

think different 2011.05.07. 21:32:38

@Zabalint:

2 millióan nézik a ValóVilágot, ettől az országtól ne várjunk csodákat. Minden fekete és fehér, az árnyalatok eltűntek - azt látják, amit akarnak vagy amit láttatnak velük.
Ha olyan lényre vágysz, ami gondolkodni képes, akkor szerezz be egy cserepes virágot.

LBL 2011.05.07. 21:34:15

@think different:
De, vette.
Én is tudok a sorok között olvasni, azt hiszem. Ebben az esetben viszont erre semmi szükség: ott van minden a sorokban, világosan.
De hátha csak elkerülte a figyelmemet: te mit olvastál ki a sorok közül, és mit gondoltál mögéje?

LBL 2011.05.07. 21:35:00

@op tomi: Mindenképpen sötétzöld kötelet használj. :)

think different 2011.05.07. 21:46:31

@LBL:

Feltételezem, hogy ultrazöldként a posztíró nem helyezi a célhalmazba azokat, akiknek közük van a természetvédelemhez vagy a mező és erdőgazdaságokhoz.

Mindemellett:
Én vidéken nőttem fel, a Bakony és a Balaton között és nagyon élénk emlékeim vannak olyan járművekről - mondhatni 9:1 arányban - amelyek nem az egerészölyv szaporulatot vagy az etetőket ellenőrízték.
Sajnos ismerőseim között is voltak többen - természetfotós is! - akik hétvégi szórakozása egy vasárnapi quadozás volt a Balaton-felvidéki Nemzeti Park apróvadjainak és madarainak örömére. De ide sorolhatnám azokat is, akik két zsák krumpira cseréltek egy NIVA-t vagy UAZ-t és offroad pályának képzelték a fenyvest. Szerencsére volt olyan, akinek bukócsőre már nem futotta és egy patak nagyobb kihívást jelentett számára, mint amivel meg tudott bírkózni. (talán az apa nélkül maradt gyerekeknek is jobb, hogy ez fog az apjukkal kapcsolatban eszükbe jutni...)

A blogger szerintem ezekre az embernek nem nevezhető véglényekre gondolt.

flamer 2011.05.07. 21:52:38

@Zabalint: "A cikk nem minden terepjárósról szólt"

De, próbáld csak meg rendesen elolvasni, hogyaszongya: "Ennek a különösen ocsmány és visszataszító bűncselekménynek az elkövetői könnyen felismerhetőek: terepjárókat használnak. "

Ha csak a terepjárósok egy kis részéről lenne szó, akkor ezt nem írhatná le, mert akkor ez alapján nem lehetne megismerni őket. Szóval emberünk azt az állítást hozza, hogy aki terepjáróval jár, az tulajdonképpen mind terepjárósbűnözéssel múlatja a napjait, ami természetesen ordas és demagóg hazugság.

zsoci 2011.05.07. 21:55:41

Neked végleg elgurult a gyógyszered ! Sürgősen kezeltetsd magad !

LBL 2011.05.07. 21:55:56

@think different: Feltételezed... És mire alapozod ezt a feltételezést? Mert ez nincs ott a sorok között. Sem. A sorokban pedig konkrétan az egybemosása van az összes embernek, aki terepjárót használ.
Ahhoz meg külön gratulálok, hogy örvendezel valakinek (ha jól értem, egy többgyermekes apáról beszéltél) a halálán.

becsoccsent 2011.05.07. 21:56:28

mennyi barom kommentelo van, te jo eg! biztos ezek is idiota terepjarosok ( mivel nyilvan funkcionalis analfabeta mind ). phej..

think different 2011.05.07. 22:00:03

@flamer:

Olvass tovább. Aztán ha nem sikerült feldolgozni az információt, akkor kérdezz meg valakit, aki képregénynél vastagabb könyveket olvasott.

Little hint just for you:
A hivatásos vadászok, erdőmesterek nem száguldoznak, nem mennek (hosszában) bele a patakokba. A gazda nem rallyzik a szántásban. Az elkötelezett madarász nem megy quaddal olyan helyre, ahol talajközelben fészkelő madarakat zavarhat. Ilyeneket csak az ostoba barmok csinálnak. Róluk szól a bejegyzés, nem a hétvégi borászokról, akik L200-as platóján viszik fel a pincéhez a hordót.

think different 2011.05.07. 22:04:03

@LBL: De ott van, csak nem mindenki látja.

Az elhunytnak senki nem tartotta a pisztolyt a fejéhez, ahogy belehajtson egy kristálytiszta patakba, ráadásul civil forgalomtól elzárt természetvédelni területen.
Mehetett volna a gyerekeivel a játszótérre, ha ott esik el és betöri a fejét, akkor sajnálnám. Így nem.

zigzeg 2011.05.07. 22:06:28

Voltam egy nagyobb off-road versenyen egyszer. Egyszer, mert amit ott láttam, elég volt ahhoz, hogy egy életre elmenjen tőle a kedvem. Egy erdőszéli akadálypálya kijelölésénél egy kisebb fa "útban volt". Egy csörlős nagyobb terepjáróval kihúzták a földből. Rengeteg szemetet kinn hagytak az erdőben, leszarták. At öbbi már csak a szokásos: zaj, erdei utak tönkretétele, légszennyezés, állatok élőhelyének felforgatása,...

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2011.05.07. 22:07:56

Latom valakinel nagyon elgurult a gyogyszer.

Es mindez kikerult a zIndex fooldalara....

h4z4rd 2011.05.07. 22:08:39

Úgy fest, az általánosításhoz és a hangulatkeltéshez mértéktelenül szórta a tehetséget az úr ezen a környéken.
Kezdjünk bele most akkor ellencsapásként abba a mesébe, hogy A ZÖLDEK -amúgy általában- milyen eszetlenül, minden körültekintést nélkülözve rohannak neki kedvenc célpontjaiknak, ezzel devalválva teljesen hiteltelenné önmagukat a gondolkodásra képes egyedek, valamint a makacs természetű tények előtt?
Inkább nem.

Köpködj csak a terepjárósokra, közben vegyél (éhezz össze) egy hibrid-autót magadnak, majd olvasd el a róluk szóló -egész véletlenül nehezen hozzáférhető- tanulmányokat, majd könnyes szemmel és meghasonulva vesd össze az általad és egy átlag 20 éve gyártott és azóta karbantartott terepjáró által hagyott kilométerenkénti ökológiai lábnyommal, függetlenül a felhasználás céljától.
(Tudtad, hogy a Nasa a hibridekhez használatos akkumulátorok anyagának bányái körzetében vásárolt pár éve elképesztő területeket a marsjáró tesztjeihez, mert arrafelé már annyira nem nő semmi?)

De talán az is megteszi, ha eszelős vigyorral a képeden tapsikolsz a greenpeace-es cimboráidnak, amikor levedlett, pakura-meghajtású hajóikkal üldözőbe vesznek pár megélhetési halászbárkát.

A lényeg, hogy köpködhess, a többi csak duma, hogy éppen miért.

(magadtól vajon észrevennéd-e, kedves szerző, hogy ez a komment sem mentes az általánosításoktól?)

Jut eszembe: tájékozódtál-e már az ügyben, hogy a tahó off-roadosok (klubonként) egy évben hány erdei szemétszedő akciót szerveznek és ezeken hány sötétzöld fotelaktivista jelenik meg? Valamint mennyi ebből a saját szemetük?
Rendelkezel-e adatokkal arról, hogy hány ember lehet, aki (azon kívül, hogy szereti) már csak azért tartja fent a terepjáróját, mert amúgy civil önkéntesként szolgál és azonnal indul, amikor a szükség úgy hozza?
Fentebb egy kartács említette már a KECS-et, de ezen kívül számosan tagjai a Polgári Védelem önkénteseinek, hogy a speciális (önköltségen kiképzett) mentőket ne is említsem.

Nos, ők azok a tahók, akik alkalmasint kiszállnak a vasakból és rakják a homokzsákot vagy élelmiszert visznek a megközelíthetetlen falvakba árvíz idején, és ők azok, akik adott esetben a te elkóborolt, meszes agyú nagyapádat keresik élő láncot alkotva az éji erdőn. Ingyen.

Ha még mindig nem érzed, hogy valamit elhamarkodtál a vélemény-nyilvánításban, kedves szerző, akkor bizony rajtad már csak egy bal csapott segíthet.

LBL 2011.05.07. 22:09:16

@think different:
Nem, nincs ott. Attól se kerül oda, hogy ezt hajtogatod. Idézek egyebet is:
"Ráadásul a terepjárós bűnözés gyakran párosul egyéb bűncselekményekkel is, mint például orvvadászat, garázdaság, testi sértés, életveszélyes fenyegetés, állatkínzás, cserbenhagyásos gázolás, ittas vezetés, befolyással üzérkedés. Az elkövetők egyébként nemritkán még egyenruhát is viselnek (például vadászruhát), sok közöttük a kormánypárti és ellenzéki politikus. Előfordul, hogy cigány az elkövető, de lehet akár jobbikos is, és pihenőidejét töltő hivatásos személyek némelyikétől sem áll távol ez a visszataszító bűnözési forma. "

Ahhoz pedig újfent gratulálok, hogy képes vagy egy ember halálán örömködni,
Igazi sötétzöld tempó.

h4z4rd 2011.05.07. 22:15:08

@zigzeg: ha Somogybabodon voltál, ez sajnos igaz lehet. Valódi off-road versenyeken ilyesmi nem történik meg.
Ez persze nem bizonyít semmit, de sok éve már a rajthozállás feltétele, hogy legyen szemetes zsák a kocsiban. Gyakran pedig a szemétszedés része a versenynek, ami amúgy szintén sok éve már előre engedélyezett szakaszokon, szinte kizárólag átlag földutakon zajlik, a speciál szakaszok pedig elhagyott bányákban-kőfejtőkben. Nem mellesleg ezeket a területeket a helyi lakosság egy része(!) előszeretettel használ szemétlerakónak.

think different 2011.05.07. 22:17:52

@LBL: Az örömködés és a sajnálat elhagyása között van egy kis különbség. Én maximum a következménynek és hatásnak tudook örülni. Nem kell megérteni, hajtogasd nyugodtan, amit gondolni szeretnél.

Az általad idézett szöveggel mi lenne a problémád?
Nem Ferrarival mennek ki orvvadászni vagy összegyűjteni a kutyákat illegális telepekre?
Ha up to date vagy, akkor gondolom rájöttél, hogy elégy nyílvánvaló a célzás a drogos és alkoholista vadász/színészünkre és V.Iktor királyunk védett és veszélyeztetett állatok fémhiányát pótolni kívánó, mélységesen vallásos jobbkezére.

Rocko- 2011.05.07. 22:22:13

@Dövan: akár kettőt is.
amig nem kerülnek ilyen szűklátókörű balfaszok hatalomra.

LBL 2011.05.07. 22:22:59

@h4z4rd: Ugyan már... Szerinted hol van az, hogy a versenyen jelölik ki a pályát? Nem pedig napokkal-hetekkel előtte, pályabejárással, itiner-írással, ezer engedély megkérésével?

think different 2011.05.07. 22:23:48

@h4z4rd:

Ezzel is egyetértek, de nem azok lettek megköpködve, akik hétközben a takarmányt hordják a tanyára, vagy nem a speciális mentőkre.

A tahó offroados pedig a parkolóban hagyhatja a járművet, amely általában megtalálható a pihenő és kirándulóerdők közelében.
Attól, hogy valaki összeszedi a szemetet, az nem mentesíti az alól, amit korábban okozott a vad és növényállománynak.

Én magamtól soha nem mentem ki szemetet gyűjteni, de ha kértek, akkor szó nélkül. Az autót pedig (igen, Mitsu L200) pedig a parkolóban hagytam és nem azért gyűjtöttem össze, mert előtte voltam döngetni az erdei úton (mert nem), hanem mert utáltam a kutyám szájából kicibálni a palackokat és egyéb szemetetket.

Rocko- 2011.05.07. 22:23:53

@gatto nero: erdőben dázguldozni. ahham. te vagy az aki sosem látott terepjárót terepen.

LBL 2011.05.07. 22:27:50

@think different:
A következmény, aminek te örülsz: egy ember halála.
Amúgy nem vagyok "up to date", például azt sem tudom, melyik celebet kapták rajta, amint éppen állatot kínzott. Gondolom terepjáróval.
De részemről ennyi volt. Azért a sötétzöld embergyűlöletből is megárt a sok, csak egy darabig szórakoztató.

think different 2011.05.07. 22:34:17

A rendes, normális terepjárósok, motorosok és quadosok védelmében:

A terepjárókat azért gyártották, hogy nehéz körülmények között el lehessen jutni A-ból B-be.
Ezért vannak: mezőgazdászok, erdészek, HIVATÁSOS vadászok, állatorvosok, rendészeti egységek, mentősök használják.
Offroad versenyzők is - kijelölt versenypályán!
Nem ott, ahol elférnek két fatörzs között.
Azért mert egy erdőben út van, az nem azt jelenti, hogy rá kell hajtani. Az nem cél és nem elfogadható magyarázat, hogy szórakozás és sport.
Én vívtam sokáig. Nem az utcán vagy egy játszótér közepén, hanem teremben, páston.

Engem nem zavar, ha valaki elmegy egy épített pályára quadozni, de ne a Bükkben tegye erdei utakon, ahol a zaj miatt megzavart nőstény elhagyhatja az almot.
Ehhez nem kell száguldani, elég egy kaptatón lassan erőlködő Suzuki Jimmy is.

Ezt ennyire nehéz felfogni?

think different 2011.05.07. 22:39:19

@LBL:

Nem érted. Ez vagy a tanulmányaid hatása vagy nem akarod.
Ez nem sötétzöld dolog. Ha te egy benzinkútat rabolnál ki és agyonlőne a rendőr nem sajnálnálak. A gyerekeidnek pedig példa lenne, hogy nem rabolunk ki benzinkútat, mert agyonlő a rendőrbácsi.
Ha a fenti terepjárós egy barlangászt ment volna menteni és megcsúszik, akkor sajnáltam volna, így miért kellett volna?
Ha én sötétzöld vagyok, akkor Te csőlátású és ezzel kiegyezek.

LBL 2011.05.07. 22:47:29

@think different:
'csába, kellett nekem frissíteni...
Az a szerencsétlen át akart kelni egy patakon, és ez szerinted pont ugyanolyan, mint egy benzinkút-rablás. És nemhogy nem sajnálod, hanem direkt örülsz, hogy meghalt, a gyerekeinek is jobb ez így. Majd ebből tanulnak.
Nem vagy sötétzöld. Aha. Hát ha te nem, akkor ki?

h4z4rd 2011.05.07. 22:52:52

@LBL: sehol. Ilyen zúzást csak babodon tudok elképzelni. Az a diszkóterepjárósok mekkája.

think different 2011.05.07. 22:59:43

@LBL:

Látom neked az egészből csak ez jön le és jól lehet trollkodni a témával, a terepjárók továbbra nem érdekesek számodra.

Emlékszel arra, hogy egy bácsit felelőségre vontak, mert megvédte a terményét? (pedig volt figyelmeztetés, nem a külső kerítésben volt az áram...)
A bácsinak kellett elvinnie a balhét azért, mert mások azt gondolták, hogy nekik mindent szabad, köztük a szabályokat is megszegni.
A (párt)média mindent megtett, de a közvélemény a bácsi mellé állt.

Itt az halt meg szintén, aki nem tartotta be a szabályokat. Sem a közlekedéssel, sem a természetvédelemmel kapcsolatosakat. Azt nem mondhatom, hogy a természet megvédte magát, mert ez nem a Gyűrűk Urából a fangori erdő, de ha valami nem tudja megvédeni magát és tenni károkozók ellen (szabálytalanul, tiltott területen offroad-ozók), akkor bármit megtehetünk a rovására?
Sajnos! - nem nevezhetem magamat természet vagy környezetvédőnek, de nem is támogatom a károsítását, szennyezését vagy kifosztását, kizsigerelését. Nem kell zöldnek lenni ahhoz, hogy lássuk a különbséget a környezetvédők és azok között, akik szimplán csak minimalizálják a károkat. Ez csak intelligencia kérdése.

h4z4rd 2011.05.07. 23:02:30

@think different: Lassítsunk kicsit. Nem állítottam, hogy a szemétszedés szentesít bármit, viszont nem ismerek, de nem is láttam olyat, aki 'csak úgy' gondol egyet és behajt az erdőbe csapatni. Nem nagyon hiszem, hogy egyáltalán van ilyen hülye.
Másrészt az erdei utak szinte kivétel nélkül le is vannak zárva, így ez nehéz volna még annak is, aki eléggé elvetemült.

A "szabad", tehát engedély nélkül használható erdei utakon meg javarészt erdészeti gépek csörtetnek, nem off-roadosok.

think different 2011.05.07. 23:05:49

@h4z4rd:

Oh, csak ugorj el a tapolcai medencébe, akár a Sümeg környéki erdőkbe vagy Ajka felé.
Sok meglepetésben lesz részed...

nagyfeszültség 2011.05.07. 23:37:44

Ez a poszt igazán nekem is a kommentek miatt tetszett igazán. Tökéletesen bebizonyította milyen agresszívek és tahók tudnak lenni a terepjárósok, nem csak terepen,
de itt a neten is.

LBL 2011.05.08. 07:56:33

@nagyfeszültség: Ja. Olyanok ezek, mint a benzinkút-rablók. Nagy szerencse, hogy néha kinyiffan belőlük pár, majd a gyerekeik tanulnak a dologból.

nagyfeszültség 2011.05.08. 12:29:26

@LBL:

Ma, úgy tűnik, rábaszott közülük egy...

"Meglőttek egy vadászt a baranyai Teklafalu közelében vasárnap, a sérült életveszélyes állapotban van. Az MTI úgy értesült, hogy az eset egy sűrű erdős területen, hajtás közben történt, az eset részletei egyelőre nem ismertek. A vadász súlyosan megsebesült, életéért küzdenek a mentők. A rendőrség vizsgálja a körülményeket."

BOAR 2011.05.08. 14:03:48

@nagyfeszültség:
Persze. A terepjárósok az agresszívek meg tahók, de az egyik sötétzöld barom egy másik ember halálán örömködik, te meg az azóta sajnos halálossá vált vadászbalesetnek örülsz("közülük egy"...nem tudsz az áldozatról semmit, de nyilván terepjárós bűnöző volt)
Emberek vagytok ti egyáltalán?
Nem hiszem. Addig is, amíg ez tisztázásra kerül, húzzatok el szépen a narkós kurva anyátokba...

turbólyuk 2011.05.08. 17:26:08

Féligazságokon alapuló, ostoba, rosszindulatú írást sikerült ide rittyenteni, sebaj, biztos lesz sok hódolója. Gratulálok.

Egy gondolatébresztő - már ha képes és/vagy hajlandó a "szerző" gondolkodásra.

Magyarország területének vagy döntő hányada szántó. Nem egész 20%-a erdő. Nem kis része aszfalt meg település, meg város. Ennél súlyosabb környezetrombolás nem kell, barátom! Igen, ahol Te élsz, laksz, közlekedsz, azt az általad oly féltve óvott természettől vette el a békés, alkotó ember, kvázi örökre.
A földutak méteres árkait nem a terepjárók, hanem traktorok, meg kombájnok járják ki. Az erdőket a pécsi hőerőműbe hordó Kamazok, traktorok ugye nem okoznak neked problémát?
A földművelés károkozása objektív okból sokszorosa, kb. fel sem lehet fogni, hányszorosa a nagy találmányod, a "terepjárós bűnözés" okozta kárhoz képest.
Nem fogod, ugye?

nagyfeszültség 2011.05.08. 19:22:58

@BOAR:

A narkóst visszautasítom:-)
A többi, amikt írsz, vélemény és kicsit indulatos bár,
de a nagyrészével egyetértek.
Azt viszont nem értem, kik vagyunk a "mi"," ti"
akik húzzunk el?
Én csak egy vagyok és senki másnak a véleményéért
nem vállalok felelősséget, csak a sajátomért.
Az pedig, hogy "rábaszott" nem azt jelenti, hogy
örömködnék bárkinek a halálán.

crf5 2011.05.09. 09:37:56

Mekkora egy paraszt ez a cikkíró!
Minden terepjárós kivétel nélkül bűnöző!
Tehát akkor minden kerékpáros kivétel nélkül tökrészegen közveszélyesen kóválygó elmebeteg?
Minden autós vérben forgó szemű gyilkos?
Minden gyalogos az úttesten rohangászó idióta?
Minden kutya vérszomjas szörnyeteg?
Bár ezt én mint terepjárós bűnöző nem érthetem.
Igaz, hogy csak azért használok terepjárót mert a telkünkre vagy terepjáróval viszem fel a vizet, építőanyagot vagy kézben kb egy kilométert gyalogolva hegynek fölfelé.
Igaz ugyan, hogy közben a nem terepjárós nem bűnözők a személyautóikkal meg szoktak előzni a földúton, mert a laprugóim miatt olyan szar a rugózásom, hogy ha olyan gyorsan mennék mint ők akkor kiesne a tömés a fogamból.
Kíváncsi lennék, hogy az a kolontári terepjárós bűnöző aki menteni indult amikor a vörösiszap elsodorta, ő is megérdemelte, hogy megdöglött, kedves sötétzöld szemellenzős kommentelők?
A cikkírónak és a kommentelőknek bele kellene gondolniuk, hogy a legjogosabb kritikát is teljesen lenullázza az oktalan általánosítás!

LBL 2011.05.09. 11:35:27

@nagyfeszültség: Leesett végre, hogy ironizálsz, csak lassú volt a felfogásom, bocs.
(Előbb is leeshetett volna, hogy ekkora érzéketlen vadbarom a valóságban nem létezik, csak ezek a sötétzöldek, ezek elég magasra tették a lécet. Vagy mélyre, mittudomén. :)

FJPO 2011.05.10. 16:33:40

Kedves Cikkíró, ha még nem vagy az, feltétlenül legyél politikus!
A "bűnöző" szó fokozása ugyanis: rabló - gyilkos - politikus (idézet a Kacsamesék sorozatból).

Intizar 2011.08.16. 00:19:47

A hőbörgők logikája szerint a láncfűrészes gyilkos tetteit sem illik elitélni, hiszen sok derék ember is használ láncfűrészt. Gyöngébbek kedvéért: ha minden terepjárót használó ember egyben terepjárós bűnöző volna, akkor semmi értelme nem volna ezt külön kiirni. Na de az, hogy a rengeteg "derék" terepjárósnak rögtön igy vérbenyihhant a szeme, az legalábbis picikét gyanús. Vagy gyötri őket némi beismeretlen bűntudat, vagy egyszerűen nem tanultak meg olvasni.

atompyka 2013.05.25. 11:30:18

@crf5:
Hát, az mindenesetre biztos, hogy minden autós tömeggyilkos (már amennyiben az állatok megölése gyilkosság)...


süti beállítások módosítása