Nagy kár, hogy a fogyasztóvédelmi hatóságok jogköre nem terjed ki a politikafogyasztók érdekeinek óvására. Ha így lenne, bizonyosan óriási bírsággal sújtották volna már az LMP-t magát és mindazokat a médiumokat, akik ökopártnak nevezik őket.
Nem az a baj persze, hogy ők a legkevésbé sem ökopártként viselkednek, hiszen ez szívük joga. Az viszont már kifejezetten aggasztó, alattomos és káros, hogy az ökopárt szó erőltetésével a közélet dolgait csak felületesen és jóhiszeműen követőket abban a megtévesztő, nyugodt tudatállapotban tartják, hogy azért van egy a környezetvédelemre odafigyelő erő a parlamentben.
Miközben dehogy van! Jómúltkor, amikor a politikusok - pártállástól független - igazán gátlástalan és ökobarbár állami autóhasználati szokásairól írtam, érkezett egy komment az LMP egyik prominensétől, aki jelezte: az ő frakciójuk bizony majdnem kivétel nélkül gyalog és kerékpárral jár. Erre tettem fel a kérdést: ha ezt így tartják helyesnek, közpénztakarékosnak és iránymutatónak, akkor miért nem tesznek valamit politikusként annak érdekében, hogy szabjanak egy széndioxid-kibocsátási maximumértéket az állami autókra. Ezzel - legalább jelzésszinten - érzékeltethetnék, hogy tudják, értik a problémát.
Ha ugyanis Karácsony Gergely kerékpárral járva nem tesz semmit a brutálisan környezet- és közpénzpusztító állami autók ellen, kit érdekel, hogy ő esetleg biciklivel szegi meg a zöld választóknak tett ígéreteit.
Olvasom a minap, hogy tíz kérdésből álló népszavazási kezdeményezést indított az LMP. Gondoltam, most majd jól rácáfolnak a hozzám hasonló kétkedőkre, hiszen - ökopártként - nyilván ilyen kérdések szerepelnek majd listájukon: - Akarja-e Ön a Paksi Atomerőmű bővítését, vagy az ehhez szükséges állami forrásokat megújuló energiával kapcsolatos beruházásokra fordítsák? - Akarja-e Ön, hogy jelentős többletadó sújtsa a 140 g/km-nél magasabb károsanyag-kibocsátású járműveket? - Akarja-e Ön, hogy Magyarországon vonatra kényszerítsék az országon áthaladó kamionokat?
Ezzel szemben az LMP szégyenszemre a szociálisan rászorultakra kacsingató, teljesen átlátszó szociális kamukampányra használja a várhatóan sikertelen - de menet közben azért jó reklámot biztosító - népszavazási kezdeményezést. Szóval én jobban örülnék - ráadásul tisztességesebb is lenne - ha Karácsony és társai inkább autóval járnának, viszont őszintén bevallanák: ma már nem látják elég jó politikai üzletnek a környezet védelmét, ezért aztán nem foglalkoznak vele.