Egy erőszakos dunai hajós

2011.12.06. 06:58 - vancat

Akarja-e ön, hogy még legalább 20 évig (ismét) ne lehessen értelmes/érdemi társadalmi vitát folytatni a vízenergia hasznosításáról, szerepéről és - remélhetőleg - egyre fontosabb jövőbeli szerepéről? Nos, ha a válasza erre a kérdésre igen, akkor nincsen más dolga, mint sok-sok interjú- és nyilatkozatlehetőséget adni Szalma Botondnak, a Magyar Hajózási Országos Szövetség elnökének.

Igaz, mostanában még különösebb protekció sem kell Szalmának a szerepléshez: a rendkívül aggasztó és a mezőgazdaságot, a hajózást egyaránt sújtó apály ürügyén amúgy is egyfolytában csak beszél és beszél. Eleinte, összeszorított fogakkal bár, de viszonylag kulturáltnak tűnően ecsetelte tévében, rádióban, újságban, interneten a hajózási helyzet súlyosságát. De nem kell sokat provokálni, hogy végre azt és úgy mondja, ahogy szokta és szereti: durván, leegyszerűsítve. Lekutyapicsázva minden környezetvédőt, azonnal három magyarországi dunai vízlépcsőt követelve, habzó szájjal...

Szinte sóvárogva várja, hogy végre valamelyik öreg Duna-körös felfigyeljen rá, visszautasítsa, petíciót írjon, aláírást gyűjtsön, tüntetést szervezzen, szóval végre újra úgy legyen, mint régen: hogy vannak a vízlépcsőpártiak, meg a vízlépcsőgyűlölők, és ők egymást lehazaárulózzák, lekomcsizzák, leügynöközik. Szalma láthatóan újra és újra ezt a régi, szánalmas csatát szeretné megvívni: nem zavarja, hogy - stílszerűen szólva - ez a hajó már elment.

Ma már nem vízlépcsőpártiak és vízlépcsőellenesek küzdenek egymással. Ma már hajópártiak, vasútpártiak, vadászatellenesek, vízenergiapártiak, állatvédők és természetvédők küzdenek befolyásos közúti fuvarozó érdekcsoportok, együtt vadászgató korrupt atomlobbisták, állami pénzből garázdálkodó bioetanol-bűnözők ellen. Ráadásul ma már minden józan ember elismeri, és minden kicsit is jobban informált ember tudja: annakidején, a Bős-Nagymaros vitában mindkét táborban bőséggel akadtak ügynökök, szarháziak, rezsizők, és mindkét oldalon "küzdöttek" tisztességes, meggyőződéses emberek....

Szóval én az utóbbi napokban már a hajósok védőszentjéhez, Szent Nikolauszhoz imádkoztam, essen végre egy kis eső: ezzel nemcsak a természet könnyebbülne meg, de mindazok is, akik a hajózást, a könyezetvédelmet, a vízenergia hasznosítását egyaránt féltik a Szalma Botondhoz hasonló erőszakoskodóktól. Ugyanis Szalma végre nem kapna lehetőséget annyit nyílvánosság előtt beszélni, ez pedig már önmagában is sokat lendítene a hajózás, a környezetvédelem és a vízenergiahasznosítás ügyén.

A hajósokat egyébként nem értem: miért, milyen megfontolásból választottak egy mondandójától függetlenül tökéletesen vállalhatatlan embert a szószólójuknak. Pont a hajósok, akik nemritkán képesek voltak alapvetően befolyásolni a történelem fontos pillanatait: Vörös Erik bátran és eltökélten felfedezte Amerikát, Giuseppe Garibaldi nagyvonalúan és bölcsen egyesítette Itáliát, Jókai arany embere, Tímár Mihály megmutatta, hogy tenger nélkül is zseniális hajós egy magyar.

Nekünk meg maradt Szalma Botond, aki verbálisan ugyan agresszív, de érdekes módon egyúttal kórosan konfliktuskerülő - vagy ahogy mifelénk mondják: gyáva - is. Nagyon érdekes, hogy ez a rettenthetetlen hajós érdekvédő még egyetlen egyszer sem szólalt meg a vízi áruszállítás - valljuk be - ramaty állapotát javítandó, érdemi ügyben. Nem hallhattuk a közúti, kamionoslobbi érthetetlen és felháborító kormányzati befolyását kritizálni.

Pedig ennek igazán egyenes következménye az, hogy az elmúlt évben újabb hat százalékkal csökkent a vízi szállítás részaránya, míg szárnyalnak a kamioneladások. Nem hallottam még Szalmát amiatt számonkérni a kormányt: miért hazudta azt a programjában, hogy megépítik a hajózás és a mezőgazdaság érdekében igazán fontos Duna-Tisza csatornát és ezzel egyúttal felveszik a harcot az Alföld elsivatagosodásával. Nem hallottam arról beszélni mi a franc van például a Gönyűnél oly nagy csinnadrattával megépített és átadott vízi-vasúti logisztikai központtal.

Vagyis öreg, lerottyant dunakörösöket fenyegetünk, Wábereréknek, maffiózóknak és hazudós kormányzati hatalmasságoknak meg bekussolunk? Ezzel a mentalitással nem lehet nagy tetteket véghezvinni. Ha így viselkedett volna Vörös Erik, Amerika helyett valószínűleg legfeljebb Grönlandig jut, és Garibaldi is legfeljebb a szicíliai királyságot hozta volna létre Olaszország helyett...

Szóval, ha Szalma Botondba szorult egy kis bölcsesség, vagy legalább önkritika, akkor a csapadék - reméljük mihamarabbi - megérkezésével szépen csendben félreáll és átadja a helyét egy elegáns, úri hajósnak. Egy olyan nagy formátumú, megnyerő modorú és fess külsejű embernek, aki képes arra, hogy végre hatékonyan képviselje a dicső múltú, jelentéktelen jelenű és bizonytalan jövőjő magyar folyami hajózást. Meg persze a vízenergiahasznosítást, a Duna-Tisza csatornát, a kamionközlekedés vasútra-hajóra terelését és mindezek mellett, vagy után - akár - egy-két komolyabb vízerőmű létesítésének lehetőségét Magyarországon.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr163441755

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nagyfeszültség 2011.12.06. 13:30:10

Szalma egy agresszív őrült, ez köztudott.
Ráadásul sokmindenben még csak igaza sincs...
gyáltalán nem biztos például, hogy mindenképpen a Dunát kell a hajókhoz igazítani.
A teherhajózás felételeit viszont
jelentősen javítani kellene. De mivel Szalmával épeszü ember már nem nagyon áll szóba,
valójában nincs is, aki erről tárgyaljon - például a kormányzattal.

whale 2011.12.06. 13:31:03

Jól van nyuszika, neked is sikerül a LÉNYEGRŐL beszélni, látom. Öblíthecc...:)))

Pirx 2011.12.06. 13:34:42

Gratulálok! A posztíró hallott már az ad hominem érvelésről? Kezd szimpatikussá válni Szalma Botond.

whale 2011.12.06. 13:35:29

@nagyfeszültség: Na, a másik elmebeteg is megérkezett. Mondjad csak okostóbi, TE kifizeted az ÖSSZES európai speditőr hajócseréjét??? Merthogy a Duna nemzetközi vízi út, aminek a biztosítására egyébként nemzetközi szerződések köteleznek minket és amiket mi-igazi türrhő, észak-balkáni csőcselékhez méltóan-magasról leszarunk...
Tessék ismerkedni kicsit Mosonyi professzor munkásságával. Olvasni sem kell hozzá tudni, a tecsőn találsz egy csomó videót vele. Talán a te fejedben is világosságot gyújt...

whale 2011.12.06. 13:38:41

Egyébként így néz ki a rettegett mumus.:) CSak hogy tudd, miről beszélsz...

www.polizei.bayern.de/lib/bild_popup.php?pic=/content/8/0/6/6/2/img_67252_nef_800.jpg

gatto nero 2011.12.06. 13:41:54

@whale:

Szép és zöld - ellentétben Szalmával,
aki csúnya és vörös...

kéremszépen 2011.12.06. 13:42:01

Az igazság valahogy úgy néz ki, hogy Erik Throvaldsson, a Rőt, valóban csak Grönlandig jutott, és gyermeke Leif Eriksson Isten és valamennyi szent segedelmével fedezte föl Vinlandot. :-)

whale 2011.12.06. 13:44:51

@gatto nero: A nagymarosi meg valahogy így nézett volna ki.

realzoldek.hu/dok/PeteriLaszlo/Bos-Nagymaros-2/1977-Dunakanyar-Nagymarosi-Vizlepcso-latkep.jpg

Égbekiáltó szörnyűség, igaz???:DDD

gatto nero 2011.12.06. 13:47:51

@whale:

nem, de azért a másik szebb -:)
A Duna-Tisza csatornáról nincs esetléeg látványterved. Szerintem a legfontosabb annak a megépítése lenne. De nem csak öntöző, hanem hajózócsatornaként.
(Teherszállítás + csatornahajó turizmusra egyaránt)

Matróz Kommandó 2011.12.06. 13:47:58

Szerintem meg Szalmának nagyon sok mindenben igaza van, a stílus más kérdés.
Egyébként tengerész volt, nem belvizi hajós. (A belviz nem azonos a mezőgazdaságból ismert belviz fogalmával!)

whale 2011.12.06. 13:49:16

A sok sötétzöldnek meg azt ajánlom, árvízkor látogasson el egy érintett településre és kezdjen nagy hangon ugatni a vízépítés szükségtelenségéről. Aztán qrva gyorsan fusson...:)))

gatto nero 2011.12.06. 13:52:48

@whale:

"vízépítés"
Már a szó is abszurd...
Talán éppen ez a legnagyobb baj,
hogy építeni akarjátok a vizet.
Nem megtartani, hasznosítani.

whale 2011.12.06. 13:53:21

@gatto nero: Ez egy komplex rendszer. Mindegyik eleme feltételezi egymást és mindegyik elemére szükség van.
Itthon minimum kettő, de lehet, hogy három vízlépcsőre lenne szükség és természetesen a Duna-Tisza csatornára.
Ha a nagymarosi megépült volna, arról is készülhetett volna ilyen szép kép ősszel, hidd el.:)) Ez csak egy béna látványterv, de ezen is jól látszik, hogy teljesen kulturált módon nézett volna ki a dolog.

whale 2011.12.06. 13:54:16

@gatto nero: A vízépítés pont ezt jelenti...:) Olvass, nézz Mosonyit!

papugaja 2011.12.06. 14:09:57

Érdekes, de a nevezett hajós is ugyanilyen szép képeket szokott mutogatni konferenciákon.

nandras01 2011.12.06. 14:15:19

időnként ránézek erre a blogra.
olyan jólesik röhögni a biofasiszták baromságain :)

whale 2011.12.06. 14:18:19

@papugaja: Nézd meg a videot! Ha képes vagy gondolkodni, a következtetés egyértelmű...

whale 2011.12.06. 14:19:29

@papugaja: Egyébként ez egy bajor rendőrségi fotó, semmi köze a vízépítéshez...:))

pernahajder Campbell 2011.12.06. 14:24:01

Sajnos rengeteg időt és pénzt vesztegettünk el a sok szakértő környezetvédő idiótasága miatt, akik sikeresen mosták át a komplett magyar lakosság agyát. Ezt Szalma Botond nálunk hatványozottabban érezheti, hiszen ő végig ott volt a történetben. Néha a tömény hülyeségtől az embernek ordíthatnékja van, hát ordít. Ettől talán nem kell szimpatikusabbnak lennie, de lehet, hogy ilyen gyökér módon sem kéne elhordani.

trifid 2011.12.06. 14:27:19

Szasztok!
Érdemes lenne egy kicsit utánanézni, hogy kedves Botond barátunk milyen hátszéllel, milyen állami támogatással, és mekkora "versenyben" szerzett milliókkal lett milliárdos.
Dunai Vasmű, Portolan Kft., lehetne beszélni róla, nem keveset, sokat. És még ő a véres szájú KDNP-s. Röhej.
Gondolom azért jár templomba, mert van mit meggyónnia.

the cat 2011.12.06. 14:30:35

@trifid:

Nem is csodálom.
Általában az ilyen nagypofájú
gyalázkodók még korruptak is.
És nyíilván az sem véletlen, hogy Szalma ilyen
szelektíven, tudatosan csak nála gyengébbe rugva szitkozódik.
A többiektől be van szarva.
Egyébként is egy nagypofájú
teleszart zokninak tűnik -:)

Jenő_bácsi 2011.12.06. 14:32:04

Egy ilyen szabályozórendszer sokkal többe kerül, mint évente elhárítani az árvízkárokat, miért is költenénk?
Meg miért kell gyümölcsfát ültetni, amikor a piacon is megvehetjük?
Pató Pálnak kellene már egy szobrot emelni!
Szalma stílusával nem, de mondandójával egyetértve maradtam...

whale 2011.12.06. 14:32:31

@the cat: Érdemben valamit a témához esetleg a büfin kívül?:))
Jaaa, hogy az nem megy. Akkor egészségedre, te is öblithetsz...:DDD

trifid 2011.12.06. 14:43:18

@the cat:
Újgazdag, mit vársz tőle? De legalább saját tudását, vagyonát, bármit áldozott volna érte, akkor becsülném.
De a mi adónkon hízott, és most, hogy kikerült a pikszisből, a cégek amiben tulajdonos kárát látják a jelenlegi hajózhatatlan dunai vízállásnak, persze, hogy akkora a szája. A hajózhatatlan Duna nagyon régóta probléma. Ha van 6-8 hajóm, akkor katasztrófa, ha nincs állami szállítmányozási cég a hátam mögött, akkor meg egyenesen csőd. Ezért a nagy rinyálás. Nem a " NEMZET" érdeke.

trifid 2011.12.06. 14:52:43

@whale:
Kedves Whale!
The cat rátapintott a lényegre. Nem "büfizett"! Ez így megy ebben az országban.

papugaja 2011.12.06. 14:53:12

@whale:
... legalábbis szerinted egyértelmű.
Sokak szerint nincs szükség további tanulmányokra, hanem végre a megvalósításra kellene áttérni. Elsőre ez is igaznak tűnhet.
Ám ha veszi az ember a fáradságot, és elolvas olyan remekműveket, mint ez:
csongrad-megye.hu/portal/index.php?option=com_content&view=article&id=393&Itemid=230
rájön, hogy rengeteg kérdést nem tisztáznak, vagy elmaszatolnak a tanulmányokat készítő szakemberek. A döntéshozók ezt nem veszik észre. A reális zöldek meg érdekemberek.

szalma b 2011.12.06. 14:55:07

@nagyfeszültség:
neked se neved se arcod, miért beszél butaságokat?

trifid 2011.12.06. 15:00:19

@szalma b:
Te most a Botond, vagy a Béla vagy?

szalma b 2011.12.06. 15:00:32

@Pirx:

a posztíró egy arctalan és ráadásul tudatlan ember.

- szalma 15 éve ekézi a gönyüi teljesen felesleges beruházást
- szalma 15 éve ekézi a rossz közlekedéspolitikát
- szalma nem gyáva mert arccal és névvel vállal mindent, míg a blogolónk egy sunyi kis valaki, akinek már az oviban is rágcsáló lehetett a jele
- szalma már találkozott normális környezetvédővel is, de az ilyen bloggerek nála maradnak az
anarchista kategóriában

üdv szalma botond az egresszív bunkó

szalma b 2011.12.06. 15:02:38

@whale:
Nem tud mert sem olvasni sem értelmezni nem képes, de rohangál a megépített gáton és üvöltözik, meg "C" variánst emleget papírtigrisként. Utána ha működik, csendben elsomfordál. Azt sem vette észre, hogy a gát a kerítés, amit elbontanak.

szalma b 2011.12.06. 15:07:31

@gatto nero:
Színvak vagy ember - A jogsit nyerted a lottón?

szalma b 2011.12.06. 15:09:40

@gatto nero:

Fontos lenne megépíteni -tervek is vannak - , de ahhoz vizet is kell biztosítani bele. Ehhez meg kell "állítani" a Duna és a Tisza által összegyűjtött vízmennyiség jelentős részét.

szalma b 2011.12.06. 15:11:49

@gatto nero:
erről van szó, a vizeket meg kellene tartanunk. Lavórban nehéz lesz.

trifid 2011.12.06. 15:12:59

Kedves Botond!
Mond, ki készítette fel a MHRT állami vállalatot a privatizációra? Eladták egy olyan befektetőnek, aki ki sem fizette a vételárat, "DDSG".
Mond meg nekem, ki húzott hasznot a Dunaferr állami vállalat szállítmányozásából, hogy nem volt konkurencia? Vajon miért nem akkor hallottuk hangodat, amikor nem is állt érdekedben?

szalma b 2011.12.06. 15:13:20

@pernahajder Campbell:

Ez a típus nem adhat mást, csak mi lényege!

szalma b 2011.12.06. 15:22:30

@trifid:

Azért járok, hogy az ilyen tudatlan emberekért is imádkozzam, mint Te vagy, mert Isten téged is szeret.

A Dunaferr Portolan - ez volt a cégünk és nem a Dunaferr te kis nyomozó - egy Kft volt 35%-os magántulajdonnal. A 15 év alatt amit ott töltöttünk sosem kapott állami támogatást. Ma sem vagyunk milliárdosok, de ha azok lennénk, akkor sem kellene szégyellni, ha munkából származna. Persze gondolom ez neked ismeretlen fogalom.

Nehogy tudatlanul feküdj le: a Plimsoll és a Fluvius nevű cégünk sem kapott állami támogatást, viszont a Fluvius hajózási cég eladósodott a bankok felé 12 évre kb 2 millió € nagyságban. Átvállalhatnád a hitelt és máris azt hihetnéd milliárdos vagy.

Sajnálom az irigy embereket, akik pedig bátram nyithatnának cukrászdát Bécsben. Miért nem vállalkozol? Buta vagy, ügyetlen, vagy gyáva? Vagy a három együtt?

Kéne egy azbeszt sapka a fejedre, mert meggyullad a hajad a láng eszedtől

szalma b 2011.12.06. 15:23:36

@the cat:

És a zoknit nap mint nap felhúzod a fejedre, ha bankot rabolni mész.

szalma b 2011.12.06. 15:26:52

@Jenő_bácsi:

Ezek az álneves bátrak ki sem tudják számolni mibe kerül,a parasztnak a fél évvel később kifizetett termény, mibe kerül a plusz tárolás, a kereskedőnek eladás után a fedezeti vásárlás, a kikötő ácsorgása miatt elküldött dolgozók családi problémái, a hajósok hitele a drága eszközök után és a többi. Az áramtermelésről,a belvízkárokról, az árvízkárokról, a jégkárokról most ne is beszéljünk...,

Peetee 2011.12.06. 15:27:51

Látom még mindig úgy érzed, hogy ez a gusztustalan hányadék agresszív stílus vezet valahová. Ez a tömegtájékoztatás szellemi zérusa.

Valótlanságokat állítani, bárkit megvádolni oligarchanizmussal egyenesen undorító és elítélendő viselkedés.

Csak azt sajnálom ,hogy ezt a görény stílust a környezettudatosság rombolására használod, mert ezek a cikkek 1 picit sem javítanak az emberek hozzáállásán!

szalma b 2011.12.06. 15:30:20

@trifid:

Ha tized annyi adót fizettél volna valaha, mint mi egy év alatt, járhatna szád.

Ha nem tudsz arabusul, ne beszéljél arabusul.

szalma b 2011.12.06. 15:32:29

@Peetee:

ne tetszik nem olvasod !

trifid 2011.12.06. 15:33:18

@szalma b:
Kedves Botond!
Nem vagyok irigy, de vak se. Tudod nagyon jól, hogy hogyan működött a Portolan, egészen addig, amíg az ukránok be nem tették a lábukat. Állami támogatást meg jelenleg is igénybe vesztek, csak nézzél körbe a cégeid között. Istenben meg bízzál, talán megbocsát.

whale 2011.12.06. 15:33:29

@trifid: Lófaszra tapintott, nem a lényegre!!! Kit érdekel Szalma Botond személyes sorsa, gazdagsága vagy szegénysége, amikor évente szó szerint száz és százmilliárdok csorognak le, folynak el a Dunán 20 éve!!! Ez mind a MI pénzünk lenne! Ha ebből járulékosan Szalma Botond milliárdos lenne valamikor, egészségére! De messze nem ez a lényeg!!! Nem egy ember sorsáról van szó...

trifid 2011.12.06. 15:36:44

@szalma b:
Kedves Botond!
Több adót fizettem, mint Te elkerültél!

whale 2011.12.06. 15:41:17

@trifid: Az jó, mert akkor SzB nem adócsaló ezexerint, igaz?:DDD

trifid 2011.12.06. 15:43:32

@whale:
Szegény! Sajnáljuk már!

szalma b 2011.12.06. 15:44:01

@trifid: akkor válaszolnék tömören:

1. "Ki készítette fel a MHRT állami vállalatot a privatizációra? "

Somlóvári László Úr volt a vezérigazgató, az IG és FB tagjait nem ismertem., előtte kirúgtak, pont azért mert nem akartam a privatizációt.

2."Eladták egy olyan befektetőnek, aki ki sem fizette a vételárat, "DDSG".

Pontosan írod le! Ráadásul mi pályáztunk rá, mint MASPED- Plimsoll csoport (egyedüli magyar párosként) de mint az egyetlen hiánypótlás nélküli pályázatot beadó sem nyertünk. A lapok el voltak osztva, az azóta meghalt Mayer úr jól lobbizott. (Azóta már volt szerb, amerikai és most ukrán kezekben a teljes csoport)

3." Mond meg nekem, ki húzott hasznot a Dunaferr állami vállalat szállítmányozásából, hogy nem volt konkurencia?"

Hasznot húztunk mi mint rész tulajdonosok (35%) 65%-ot a Dunaferr mint fő tulajdonos, vagyis az állam, valamint az egész Dunaferr csoport akinek pl a folyami díjait 5 év alatt 25%-al csökkentettük. No az összes alvállalkozónk aki nekünk dolgozott. Kamionosok, vasutak, hajósok, kikötők, vámosok, kereskedők, és a kollégák akiknek az iparági átlagnál 2 x magasabb fizetésük volt. Lehet utánunk csinálni.

4. "konkurencia" Ez volt, mert nem volt kizárólagosságunk, ezért pl a DWA és a DBK anyagoknak, csak a töredéke volt a kezünkben.

5. Remélem nem baj, hogy dolgoztunk napi 10-12 órát és a legnagyobb árbevételű magyar szállítmányozási cég lettünk 2000-re? Remélem nem baj, hogy a szakmánkból jól éltünk?

pernahajder Campbell 2011.12.06. 15:44:02

@trifid: Gondolom, számaid is vannak, ugye?

gatto nero 2011.12.06. 15:45:38

@szalma b:

Botond te tényleg agresszív srác vagy -:)

A dunai teherszállítást ellehetetlenítő
kamionosmaffiával miért nem vagy ilyen kemény?
Nem gúnyból, komolyan kérdezem.
Mert ha valakik ártanak a teherhajózásnak, azok Wábererék és általuk kiharcolt állami protekció.

trifid 2011.12.06. 16:03:34

@szalma b:
Kedves Botond!
Le vagyok nyűgözve! Csak az a baj, hogy most amikor nincs állami megrendelés a hátatok mögött, akkor miért megy rosszul a szekér? Miért lett ilyen veszteséges a cég? Talán meg kell küzdeni a piaccal? Miért nem a Ti cégetek a legjobb szállítmányozási piacon 2010-ben. Talán mert nincs állami háttér? Ma is dolgozhatunk 10-12 órát, csak, ha nincs mit, az úgy kevés.

szalma b 2011.12.06. 16:12:02

@gatto nero:

Évek óta harcolok a használat arányos útdíjért, de a kamionos lobbi elképesztően erős. Már mindenki, aki akarta bevezette és hasznot húz belőle, csak mi nem. Még mindig át lehet haladnia a kamionoknak a sztrádáinkon kevesebb, mint 20 €-ért, ami elképesztő. Aki Belgrádba megy az a személygépkocsiért is a dupláját fizeti, mint nálunk a kamionok.

Ettől függetlenül a kamionokat a hajózás nem tudja teljesen kiváltani, inkább a vasúté lehet itt a szerep.

És az is igaz, hogy a kamionosoknak is kell munka, tehát egy jó egyensúlyt kell inkább keresnünk. De azt nagyon gyorsan!

szalma b 2011.12.06. 16:18:13

@trifid:

Hogyne tudnám hogyan működött, mivel ott éltem egész nap!
És azt is tudom, hogy az ukránokkal hogyan működik. Ez a privatizáció is megér egy misét. Eladtuk a Dunaferr-t pár száz millióért? Azt miért nem támadod?

Vagy a MALÉV, MÁV és a MAHART ügyeit. Mindet széthordták. Én tiltakoztam, repültem is. Akkor Te kis bátor merre jártál, amikor azt híresztelték rólam, hogy lopok, csalok, hazudok és milliárdos vagyok? A gyerekeimre meg egy marék kukacként néztek?

Az igaz, hogy az egészet egyben akartam tartani: Mahart, Dunaferr + mezőgazdasági termékek. Egész jó magyar állami tulajdonú logisztikai vállalkozás lenne kikötőstől, hajójavítóstól, flottástól és mindenestől. Akkor azért irigykednél, hogy ez a szemét Szalma vezér jól keres a nagy cége élén...

Szánalmas...

szalma b 2011.12.06. 16:19:18

@trifid:

Aztán melyik állam, melyik támogatása? Többet tudsz a cégekről, mint én, ami meglep, mert azt hittem a sajátjaimat ismerem.

szalma b 2011.12.06. 16:20:51

@trifid:

Aztán miért kellene engem sajnálni? Azt csinálom, amit szeretek, amit tanultam és amihez értek. Nekem nem gyomorfájással indul a napom, hogy megint be kell menni dolgozni.

Bárcsak mindenki így járna dolgozni.

gatto nero 2011.12.06. 16:22:10

@szalma b:

A Glencor-ról mi a véleményed?
Foktő, gabonatárolás?
Jelenthet megrendelést a magyar dunai
teherhajózásnak vagy szélhámosok?

szalma b 2011.12.06. 16:29:30

@trifid:

A Dunaferrnél az nem állami megrendelések nagysága már 10 évvel ezelőtt meghaladta a 40%-ot! Pont azért, hogy több lábon álljunk. Most sem megy rosszul a szekér, csak a hajósoknak, akik nyögik azt a hajóhitelt, amit évekre vettek fel, hogy legyen eszközük. Én nem a saját nevemben beszélek, hanem a hajóstársasdalom nevében. Én egy pont vagyok a sok közül . Képzeld el még mindig százak - családok - élnek a hajózásból. A cég egyelőre nem veszteséges, de szerintem az idei év a hajósoknál már az lehet. Decemberre sem várok semmi jót. Egy példa: Ha van 5 taxid, de nem mehetsz ki vele a garázsból, nem is keresel, de a lízingég havonta számláz. A többit a fantáziádra bízom.
Igen folyamatosan meg kell küzdeni a piaccal. Mi akkor sem bocsájtottunk wel senkit, amikor 24 óra alatt el kellet hagyni a dunaferrt. És talpon maradtunk. Ezt is csinálhatod utánunk. És ezt is irigyelheted, de nincs értelme.
2010-ben magyar cég már nem rúg labdába a legnagyobbak között, a multik lenyeltek mindenkit (ÖBB, Schenker, DB...)

Állami háttér nem kell. Az akkor kellene, ha újra kellene indítani a MAHART, MAV, MÁV hármast. Ezt magyar maszek sajnos nem képes végrehajtani.

trifid 2011.12.06. 16:38:07

Kedves Botond!
Sajnos a Ti ténykedésetek nem igazán azt tükrözte, hogy azt az "egészet" egyben tartsátok, hanem, hogy centralizáljátok.. Ez tükrözi a jelenlegi gazdaságot is, csak jelenleg nélkületek. De ami késik nem múlik. Még van rá esély. Én nem irigykedem, továbbra is mondom, nem irigykedem! De semmivel sem vagytok jobbak, mint egy bármelyik ócska nyugati befektető, aki a végtelenségig kizsigereli az alkalmazottjait, ciprusi cégen keresztül fizetem őket, nehogy már itthon kelljen adóznom. Super az elképzelésed, de a hátsó szándék az nem elfogadható. Pláne, mint politikus.

szalma b 2011.12.06. 16:38:21

@gatto nero:

A Glencore komoly multi, kemény feltételekkel. Foktó a sajátjuk. Velük is van egy kis közös cégük Dunaújvárosban. Most, hogy szinte áll a Duna a hideg vízre valót keresik a tárolással.

Profik és a piaci díjat kiverik belőled, de biztos árualap. Valamit valamiért.

Én a Mahartos időszakomban már kerestem őket (is), hogy a folyami bárkák lefedését fizessék előre - semmi pénzünk nem volt rá, de lukas tetővel nem tudsz jól szolgáltatni - és bele is mentek volna, csak addigra kirúgtak. (A Dunaferr és egy másik gabonás társaság belement és be is jött az üzlet minden félnek. Ők olcsóbban fuvaroztak, mi tőkét kaptunk bank nélkül.) Itt is biztos valaki kitalálja, hogy a Szalma halálra gazdagodott az ügyön...

Pedig csak egy magyar állami vállalat járt jól. ugyanis az állam is lehet jó tulajdonos.

szalma b 2011.12.06. 16:50:20

@trifid:

Mi a fenét tükrözött, hogy 65%-os állami tulajdonnal a háttérben erősítek egy céget. T nem erősítenéd a cukrászdádat, vagy a kutyatápszer boltodat, vagy bármidet ami a résztulajdonos és amiből élsz? Senki sem kapott cipruson pénzt, viszont minden dolgozó a - nem kevés - fizetésén felül 30-50-100% prémiumot és szinte teljes cafeteria ellátást kapott, plusz nyaralást 1 hétig, plusz jó hangulatot.

Sajnos ellent kell, hogy mondjak neked: Soha életemben nem zsigereltem ki munkatársat, még vezér koromban sem. Arról nem tehetek, ha egy állami cégnél 60 ezer az átlagbér és emelhetek 9 %-ot. pl.Erre találtam ki a Mahart-nál, hogy alakítsanak céget a kereskedők és a hajósok is, mert annak tudok fizetni. Így emeltem bért. Naná, hogy feljelentettek, hogy a Szalma biztos privatizálja a kereskedelmet. Csak arra nem figyelt a besúgó barom, hogy az utolsó pontjába a szerződésnek beleírattam, hogy a mindenkori magyar államot és a mahart-ot bármikor, az alaptőkén történő visszavásárlási jog illeti meg, pont azért,nehogy ha megbolondul valaki, vigye a céget ész nélkül.

Cipruson a hajósokat fizetik - a nyugati tengerészeket évtizedek óta - , mert pl. a német vagy magyar adórendszerben egy hajós sem hajlandó dolgozni.

gatto nero 2011.12.06. 16:56:22

@szalma b:

Köszönöm a válaszokat.
Szerintem ez a poszt egyébként nem ellened íródott...tulajdonképpen a szerző is ugyanazért
küzd és aggódik, mint te -
ha jól értettem a te vélménydet
és a noemisszio mondandóját.

szalma b 2011.12.06. 17:01:11

@gatto nero:
Azért ha elolvasod miket írtak, már csak az hiányzott, hogy gyerekeket molesztálok szabadidőben. Csak azt tévesztették el, hogy ha engem kérdeznek, válaszolok is. Erre már volt is aki ráfázott élő adásban és konferencián is.

Nincs mit, szívesen válaszolok, vitatkozom, vagy beszélgetek, csak a sunyikat és az anarchistákat nehezen viselem. Túl sok pénzébe került ez már ennek a nemzetnek. Egyszer végre el kell kezdenünk felemelt fejjel járni.

trifid 2011.12.06. 17:03:22

No comment. Ez a beismerés! Ne adózzunk itthon, mert az rossz, de nem nekem, hanem az alkalmazottamnak. Így kell ezt lerendezni. Vajon miért nem kaphat itthon egy hajós nyugati bért, talán azért, mert itthon több adót, járulékot kellene fizetni?
Talán úgy gondolom, jelenleg Fidesz_KDNP kormányunk van. Miért kényszerül egy KDNP-s politikus arra, hogy a tulajdonában lévő cég alkalmazottjait egy ciprusi cégen keresztül javadalmazza?

szalma b 2011.12.06. 17:38:37

@trifid:

Akkor még egyszer szótagolva, mint Lendvai Ildikó a gázáremelésnél:
A hajós itthon pont azt a bért kapja amit nyugaton bárki. Százával dolgoznak a magyarok a szállodahajókon német, svájci, holland stb. lobogók alatt. Sehol, senki nem dolgozik a hajósok közül csak így, ebben a formában. Ezt ők harcolták ki. Ezen nem én keresek,hanem a munkatársam, ráadásul ott is - Cipruson - adózik, és TB-t is fizet!

Annyi fuvardíj egyelőre nincs, hogy a magyar, osztrák, német, holland hajós bérét a terheivel ki tudd gazdálkodni. Vagyis a hajós nem jön el hozzád dolgozni! Ez már egy 15 éves probléma amit eddig nem oldott meg senki. Jelzem, már az ukrán, román és a szerb hajós is így szegődik el. Magyar hajós már 10 éve nem dolgozik forint fizetésért!

trifid 2011.12.06. 17:40:14

@szalma b:
Nem. A gyermekeid azok szentek. Soha nem bántanám Őket!
Téged is tisztellek, holott nem értek Veled egyet. Kár ebbe a beszélgetésbe, avagy nézeteltérésbe a családot belevonni.
Ha sértettem ilyen bensőséges viszonyt, akkor elnézést kérek!

trifid 2011.12.06. 17:45:00

@szalma b:
Nézz körbe! Igen is dolgoznak, magyar bérért itthon.
Még hajósok is. Én is az vagyok:

whale 2011.12.06. 18:45:26

@trifid: Nyilván nem szegény és nem szorul sajnálatra.
Viszont itthon meg vállalkozási szabadság van. Ha úgy érzed, hogy te jobban tudnád csinálni, hajrá!
Alapíts céget,-kft fillérekből megvan-vegyél eszközöket,-na, ez már izmosabb tétel-vegyél fel dolgozókat, szerezz nekik munkát,-ez sem egyszerű mutatvány, gondolom-aztán hajrá!
Ha mindent szépen végigcsináltál, tőlem nyugodtan pöffeszkedhetsz az akármekkora autódban, az akármekkora házadban, egy percig nem fogom irigyelni....

whale 2011.12.06. 18:58:39

azért az is érdekes, hogy amint megjelent az érintett névvel, a trollok szétspricceltek, mint akik kísértetet látnak...:))))
Ennyit érünk mi, magyarok sajnos...

trifid 2011.12.06. 19:21:33

@whale:
Kedves Whale!
Alapítottam céget, befektettem sok millió forintot, de valahogy a korrupcióhoz nem igazán fűlt a fogam. Megundorodtam ami a Dunaferr-ben nap mint nap ment. Szabályosan hányingerem volt tőle, meg az egész vállalkozásditól, nem az számított, hogy te mit teszel le az asztalra, hanem, hogy kinek, és mennyit. Erről szólt az üzlet. Lehet még ma is. Én nem irigylem a menő vállalkozókat, mert tudom mit kell elviselniük minden nap. Gondolom nincs tükör a hálószobájukban, úgy talán könnyebb,
de ne tegyünk úgy, mint a ma született bárány, és ne tegyünk úgy, hogy nem tudjuk mitől döglik a légy.

trifid 2011.12.06. 19:30:58

@whale:
Kedves Whale!
Nem ennyit érünk, ennyire meg vagyunk félemlítve!!!!!

szalma b 2011.12.07. 09:17:12

@trifid:

Egyáltalán nem sértettél meg, csak majdnem beálltál abba a sorba akik a hazug és megrendelt cikkeket és híreket gyártják és továbbítják. gondolom emlékszel Faragó Cs úrra a Dunaferr elnöke volt( és az ÁPV RT elnök-vezére) Nos ő rúgott ki és minden szinten beindította a kinyírásomat, de melléfogott, mert az összes ellenőr, Apeh-es, rendőr stb stb. aki kiszállt ránk rájött, hogy dolgozunk, nem is akármilyen szinten.

A megrendelésükre hazudott a Dunaújváros online és a Magyar Nemzet valamint a Tv is. A MN egy per után csendben maradt. De a folt rajtunk ragad, mint egy bélyeg és a média ellen nincs védelem.

Nos ezért zavart amikor azok a tanárok nézték a gyerekeimet kukacnak, akik élvezték a Mahart általam zsebből fizetett (!) hajóját az iskolai kiránduláson!

És az is zavart, hogy az édesanyámtól kérdezte a szomszéd néni: "Tényleg lop a Botond? Én gyerekkora óta ismerem, olyan rendes gyerek?"

Az egyéb rágcsáló nem zavart, de ez a kettő igen, és akkor határoztam el, hogy egy szemetet irtani fogom, amíg élek!

szalma b 2011.12.07. 09:20:34

@trifid:

Ezek szerint te itthoni hajózásnál dolgozol ( Passnave, maszekok, Balaton, révészek ??) Akkor tudnod kéne, hogy csak ti kerestek forintban, ti is pocsékul, de erről nem én tehetek, ne rám neheztelj. És a Passnavét se akartam eladni!

Nekem csak nemzetközi forgalmú teherhajóim vannak, ezeken mindenki rendes bért kap mióta megalakultunk!

Mint hajós azt is tudnod kellene, hogy az én ajtóm mindig nyitva állt mindenki előtt, ha vezér voltam, ha nem. Az "egyszerű hajós és a taki néni is bármikor bejöhetett.

3 éves korom óta ezzel foglalkozom , ez az életem!

szalma b 2011.12.07. 09:22:33

@trifid:

Az általad emlegetett DV-s csapat nem volt könnyű, de be kell valljam, sokkal többre becsültem őket, mint az utódaik bármelyikét, mivel ők legalább tényleg szerették a gyárat és Dunaújvárost, valamint értettek a vasműhöz. Abban igazad van, hogy némelyiknek nagy volt az étvágya. De megtanulták ők is, hogy 2 x nem tudnak vacsorázni!

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.12.07. 16:46:29

A post rosszindulatú sületlenségeket hord össze "SZ B"-ról, amire több tudatlan kommentelő rendesen ráugrik. A vádaskodókról az jut eszembe, hogy "ki mint él úgy ítél". Az igazság az, hogy SZ B az egyetlen igazán tisztességes ember volt a MAHART privatizációja során, félre is állították azonnyomban. Az, hogy esetleg egyeseknek sértő a stílusa....akinek nem inge ne vegye magára. Amúgy számomra teljesen érthető, hogy miután két évtizede kormányoktól teljesen függetlenül kizárólag a tudatlanok jutnak szóhoz médiában Duna ügyben, eléggé türelmetlen, én is az vagyok. (most pl a legfőbb tudatlan Illés Zoltán szájában a káposzta, de Lányi András, Karátson Gábor meg a többi zavarosfejű filozófus is megtette a magáét)
A post írója és több kommentelő nem ártana, ha átgondolná a hirtelen, indulatból, megfelelő ismeretek hiányában leírt sorait, netán elnézést kérne Szalma Botondtól. Ha pedig kitart véleménye mellett ugyan tegye már mellé nevét és elérhetőségét! Én pl. a Tengerész vagyok amapola.blog.hu vilmosbartyikkukachotmailpontcom

szalma b 2011.12.09. 11:49:36

A legújabb rémhír, hogy a már megítélt 20,7 milliárd forintot amit a folyamszabályozásra költöttünk volna át fogják csoportosítani bicikliutak építésére. Azok viszont sok munkahelyet teremtenek majd. VV. ország lettünk, mese nincs.

gatto nero 2012.01.04. 23:23:15

@szalma b:

Szia Botond, lenne még egy kérdésem:
Hallottál egy Dávid Attila nevű kikötőtulajdonosról
és a dunaalmási
teherkikötő projektről?

szalma b 2012.01.05. 15:33:46

Dávid Attila - D Ibolya testvére - szegedi vállalkozó volt, a hajózási cége megszűnt, ill. átalakult. Évek óta nem hallottam üzletileg felőle, amit hallottam az nem biztatott...

Dunaalmásról nem sokat tudok, minden évben felröppennek hírek fejlesztésekről a magyar Duna szakaszon, de ezekben nem hiszek, csak akkor ha pénzt mosnak benne.


süti beállítások módosítása