A tavasz első titkos hírnöke

2011.12.08. 07:12 - vancat

Álmomban sem gondoltam volna, hogy a gépjárműiparban is előfordul: egy komoly, nagy és menő multicég itthon is forgalmazott, - tehát a magyar piacon is minél nagyobb darabszámban eladásra szánt - termékével kapcsolatos információk után úgy kell majd kutatni, mint valami rég elfeledett, szép és értékes tágy felleléséhez. Márpedig a Honda új kisrobogójáról szóló információk majdhogynem a titok kategóriába tartoznak. Sebaj, megszoktam már, hogy a valóban jó, értékes és ár-értékarányos termékek általában nem színes, szagos csomagolásban, reflektorfényben leledzenek. Meg kell találni, fel kell fedezni őket.

Sőt, még csak erősödött a szimpátiám emiatt a rejtett kis Honda iránt. Holott az NH 110 Wave-ről globális szinten azt a legkevésbé sem lehet állítani, hogy ismeretlen lenne: elődeiből (CUB, Innova) jóval huszonöt millió példány fölött adtak el világszerte: a körváltós, automata kuplungos, kedves kis gépecske ezzel a világ legnépszerűbb motorjának címét is nyugodtan elnyerhetné.

Nálunk viszont keveset és kevesen tudnak róla, aminek alapvetően talán két oka van. Fél évszázados történetének első szakaszában itthon még javában dúlt a szocializmus, és nagyjából esély sem volt az ilyen és ehhez hasonló kis Hondák nagyobb számú szürke importjára - és honosítására. Az utóbbi húsz évben pedig dúlt a konzumidiotizmus, és bár az Innova hosszú évek óta része volt a Honda magyarországi motorkerékpár-kínálatának, finoman szólva nem nagyon kapkodtak érte a vevők.

A magyar motoros vagy túl szegény volt bármilyen új motor megvásárlásához, vagy ha telt - jobbára hitelből - új kétkerekűre, nos, akkor meg túl menő ahhoz, hogy ilyen "ódivatú" járműre üljön. Nálunk a ZZR, a GSXR, a CBR és a Desmo voltak a kulcsszavak, az utóbbi években meg az úgynevezett óriásrobogók, amelyek fogyasztásban, károsanyag-kibocsátásban szinte utolérték vagy akár túl is szárnyalták, súlyban pedig vészesen közelítettek az autókhoz.

Most, így karácsony előtt, motoros szezon után, az előző gazdasági válság végén, a következő elején és az ökológiai válság kellős közepén, reméljük az Innovánál célszerűbb pillanatban lép a magyar piacra ez a kedves kis Wave, amely elődeinél azért sportosabb, dögösebb, de azok minden fontos erényét (nagy kerék, körváltó, automata kuplung, minimális fogyasztás, elnyűhetetlenség, kortalan forma, praktikus pakolhatóság) megtartotta.

Talán a menőzés után eljött az ideje végre a közlekedésnek. A gyorsulgatás után a könnyed és lendületes haladásnak. Mindezt most - végre egy bölcs - kormányhatározat is segítheti: B kategóriás jogosítvánnyal 3 óra elmélet és 3 gyakorlat után (vagyis az autósok rövid idő alatt olcsón) engedélyt szerzhet bárki a Wave-hez (meg a PCX-hez, Visonhoz, SH 125-höz) hasonló kisebb robogók vezetésére. Vagyis, ha nem is az utolsó, de az egyik fontos akadálya elhárul a száz kilométerenként két liter alatti, ökonak mondható egyéni városi közlekedésnek. Reméljük a világszerte eladott néhány tízmillió példánya után a Wave ennek lesz tavasztól az egyik fontos hírnöke Magyarországon. Ja, és egykerekezni - sőt, egykeréken sebességet váltani - ezzel is lehet. Csak tudni kell hozzá motorozni.

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr403447234

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gatto nero 2011.12.09. 12:46:23

Túl szerény, csendes, kevéssé hivalkodó kis motor ez. Sajnos a magyaroknak továbbra is inkább a csicsás, menő, kurvára trendi dolgokra van szükségük.
Nem a szorgos, szerény keleti mentalitás dívik.
Sajnos.
Talán ezért tartunk itt.

nagyfeszültség 2011.12.09. 12:58:55

Nagyszerű kis motor válság idejér.
Én először görög szigeteken motort bérelve próbáltan ezt a félautomata körváltós megoldást és nagyon megtetszett.

kuki123 2011.12.09. 13:09:36

@gatto nero:

részben igaz részben meg nem
olaszból hozott 100e Ft-os scarabeot használ aki használ.

50+ cm az meg what thő fákk itthon..jah hogy másik jogsi kellett eddig hozzá..jah hogy van rá műszaki vizsga..jah hogy rendszám.. regadó és a többi

jah hogy neked ezek közül egyik sincs értelék szájhuszar


süti beállítások módosítása