A MÁV-osok sunyi menetrendje

2011.12.15. 06:45 - vancat

Az új vasúti menetrend néhány nappal ezelőtti életbe lépése tökéletesen bizonyítja, hogy alapvető tévedés volt - részemről is - azt feltételezni, hogy az Orbán-kormány által kinevezett új MÁV-vezetés nem meri meglépni azt az aljasságot, hogy szárnyvonalakat zárjon be. Aki ilyesmit feltételezett a vasúttársaság jelenlegi vezetéséről, az nagyon, de nagyon nagyot tévedett.

A jelenlegi MÁV-vezetés ugyanis elődeitől gyökeresen eltérő stratégiát alkalmaz; igaz, láthatóan ugyanannak a célnak, a vasúti közlekedés lejáratásának, elsorvasztásának, marginalizálásának érdekében. Orbánék MÁV-vezéreitől - akik elődeikhez hasonlóan konzekvensen luxusautókkal közlekednek - távol áll a neoliberális sokkterápia. Láthatóan a világért sem vállalnának fel szárnyvonalbezárásokat, durva és nagyszámú járatleépítéséket: inkább szépen elműködtetik őket szarul, logikátlanul, pazarlóan. Aztán egyszer majd csak leszokik az utolsó ember is róluk - a vonatvezető meg szép csendben leoltja a villanyt...

A fideszes MÁV-osok - akik elődeikhez hasonlóan pofátlan és gusztustalan menedzserfizetéseket vesznek fel - a világért sem tennének a vasút ellen: de érte sem hajlandóak. Nem akadályozzák például, hogy az ŐBB Rail Jeteket működtessen Budapestről, amivel gyorsan, kulturáltan, korrekt áron el lehet jutni számos osztrák, német, svájci nagyvárosba.

Amúgy ők mélységesen telibeszarják az egész Rail Jet-projektet, és eszük ágában sincsen hazánkban is meghonosítani ezt a huszonegyedik századi vasúti közlekedési színvonalat. A nemzeti kormány vasúti vezetőitől - akik elődeikhez hasonlóan ugyanúgy elhelyezik a MÁV kamuállásaiban a haverjaikat, kurváikat és haverjaik kurváit - távol állnak a hirtelen járatmegszüntetések. Ők legfeljebb egyet-egyet csippentenek le, szinte észrevétlenül.

Most, az új menetrendben például a legendásan leprajáratként ismert Venezia Expresst, amellyel éjszaka lehetett eljutni a lagúnák városába, Velencébe, ahová tudvalevőleg nem lehet autóval bemenni, amelynek környékén méregdrága a parkolás, és amely folyamatosan rendkívül népszerű desztináció a magyarok körében. Ennek ellenére nem a fejlesztésben gondolkodtak, nem abban, hogy utazási irodákkal együttműködve egy korszerű - sőt akár élményszámba menő éjszakai járatot faragjanak belőle, amelyből kiszállva a Santa Lucián, gyakorlatilag egy lépcsőn lesétálhatunk a lagúnákhoz.

Nem, nem, a MÁV-vezetés, érdeklődés hiányára hivatkozva, belenyugodva, hogy koszos, kulturálatlan és pontatlan járatról van szó, szépen csendben törölték a menetrendből. Annak ellenére, hogy a Budapest-Velence útvonal egyébként az egyik fontos európai vasúti korridor mentén fekszik, szóval akár lenne is benne némi perspektíva. Ők inkább sztoikusan belenyugodtak, hogy - az egyébként általuk (is) üzemeltetett Venezia Express szar, ezért be kell zárni. Nem sokkterápiából, nem dühbül. Csendben, diszkréten - aljas módon.

Szóval, aki a magyar vasút - és ezen keresztül a környezeetkímélő kötöttpályás közlekedés - jövőjéért aggódik, nos, annak jó lesz odafigyelni ezekre az új MÁV-os fiúkra. Ugyanis pont az a veszélyes bennük, hogy ők nem olyan látványosan, harsányan pusztítóak, mint elődeik. Őket nem lehet majd sínek és váltók felszedetéséért feljelenteni, mint azt az elődeikkel tette Völner Pál még ellenzékben. (Tegyük hozzá: majd kormányra, államtitkári székbe kerülve jól a helyükön hagyta őket a MÁV-nál...)

Szóval ők, az új jobboldali MÁV-vezérek a világért sem tesznek semmi borzalmasat és meggondolatlant. Mindenekelőtt, leginkább stratégiailag nem tesznek semmit. Viszont türelmesen megvárják, míg lassan, de biztosan annyira lepusztul, leromlik és válik szinte nevetségessé a vasúti közlekedés, hogy majd mi, közlekedők mondjuk és kérjük: ezt már tényleg ne erőltessétek... És akkor ők készséggel, csak és kizárólag a "polgárok" kérésére, befejezik Gyurcsány, Kóka, Bajnai művét: lényegében felszámolják az országos hálózatot alkotó magyar vasúti személyszállítást.

· 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://noemisszio.blog.hu/api/trackback/id/tr93464736

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A mennyivel olcsóbb helyett 2011.12.15. 11:26:38

A megintallunkvazze (MÁV) blog érdekes kérdést feszeget a legutóbbi posztjában. Mégpedig azt, hogy vajon mennyivel kellene csökkenteni a mostani MÁV-os vételárakat ahhoz, hogy az emberek inkább a vonatot válasszák, mint az autót. A kérdés jogos, csak ...

Trackback: A Malév utáni következő lépés 2011.12.15. 11:19:52

Új légitársaság alapításán dolgozik a kormány, amely a Malév pozícióját töltené be, akár 2012-től kezdődően. Amire már nagyon is szükség lenne, mert idáig sem a Malév, sem pedig az azt visszavásároló minisztérium nem nagyon teljesített megfelelően. S a...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

niklex 2011.12.15. 09:09:50

Igazad van.
Emellett az is igaz,hogy a szárnyvonalak nagy részét működtetni eszméletlen ráfizetés,mert a vonal fenntartási költsége sok nagyságrenddel magasabb,mint a napi 5-10-15 utas által fizetett jegyek ára. (amikor a vasút kiépült,akkor sok oka volt,hogy így épült ki, és akkor ez jó volt) Ezeket a vonalakat tényleg meg kellene szüntetni, és normálisan járó midibuszokkal pótolni. Persze ez hazaárulás a mozgópostával,a vizitdíjjal és a megszorításokkal együtt
Mivel sikerült az állami cégekben szakmai vezetéseket politikai seggnyalókká degradálni az elmúlt 50 évben így változás nem lesz.

ubu1 2011.12.15. 09:14:16

Szerintem nincs semmi gond azzal, ha a "MAGYAR vasúti személyszállítást" felszámolják. Ugyanígy kéne tenni a BKV-val is. Azonnal lesznek olyan vállalkozások, amelyek szívesen lépnek a felszámoltak helyébe, és nyújtanak európai szintű szolgáltatást európai hatékonysággal, elfogadható áron.
Meggyőződésem, hogy a BKV buszok esetében ez egy hosszabb sztrájknyi idő alatt végbemenne. Kötött pályás közlekedés esetén nyilván bonyolultabb a dolog, de ott is megérné egyszer kivárni.

krtek24 2011.12.15. 09:20:07

Ha nem tudod, hogy miért szűnt meg a Venezia, és nem is nézel utána, akkor legalább nem kellene megnyilvánulnod a kérdésben.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2011.12.15. 09:20:54

Hol élsz te? A szerinted csendben bezárt Venezia Express-ről már hetekkel ezelőtt lehetett olvasni a neten és minden újságban is. A MÁV szerint lejárt a szerződés, közbeszerzést írtak ki az üzemeltetésre és az olaszok az eddigi ár többszörösét kérték volna. Legközelebb tájékozódj, mielőtt írsz...

EzVan:) 2011.12.15. 09:27:04

ezt a demagóg szöveget... pofátlan menedzserfizetés. ha rendes vezetőket kéne alkalmazni egy ekkora vállalatnál, akik tudják is, mit csinálnak, még 3x magasabb juttatást kérnének.

te melyiket választanád, kedves posztoló?
-jelenlegi, gyakorlatilag évente csődölő vállalat a vezetőivel
-3x-4x magasabb menedzserfizetéssel, de nullszaldó körül működő vállalat?

Mozvez 2011.12.15. 09:38:55

Az ÖBB RailJet-et a MÁV-Start üzemelteti (bérli a járművet) a határon belül, ezért szerepel rajta a MÁV-Start logó.
A vasúti közszolgáltatás megrendelője az állam a minisztériumon keresztül.
Mellékvonalak között sok nyereséges lenne, ha nem egy időben indulna az ugyanazon az útvonalon közlekedő autóbusszal, amelynek megrendelője szintén az állam.
A nemzetközi vonatok érdekes vontok hiszen külföldi közlekedésükért mindenhol fizetni kell.

most már elég 2011.12.15. 09:39:08

Gratulálok a blog írójának! Volt egy prekoncepciója, hogy a MÁV a hunyó, aztán kreált belőle egy elég gyengécske anyázós posztot...
Pedig, ha utánajárt volna egy kicsit (Google, a legjobb barátod), akkor megtalálhatta volna a Start közleményét (www.mav-start.hu/hirek/hir.php?mid=14ed5e8e4e3fb8).
Igaz, akkor nem lehetett volna növelni a látogatottságot, hiszen egy szaftos máv-ot fikázó hírt még a címlapra is kitesznek az indexnél, az olyan "mindig hálás" téma, ugranak is rá az emberek...

"A MÁV-START Zrt. határozott szándéka volt a vonat további közlekedtetése, de a folytatásra két alkalommal is kiírt közbeszerzési pályázatra nem érkezett ajánlat. A sikertelen eljárásokat követően a MÁV-START Zrt. harmadszorra is elindított egy újabb közbeszerzést, amikor is olyan magas, csaknem dupla értékű árajánlatot tett az olasz vasúttársaság, amelyet a magyar vasúttársaságnak nem állt módjában elfogadni. A szolgáltatás az utasok körében népszerű volt, így a sikertelen közbeszerzési eljárásokat követően folyamatosan vizsgálta a MÁV-START Zrt. a szlovén, a horvát és az osztrák vasúti partnerekkel együtt az alternatív eljutási lehetőségeket Velencébe, de nem sikerült minden érintett vasúttársaság érdekeltségének megfelelő megvalósítást kidolgozni. A menetrendváltástól, 2011. december 11-től bécsi átszállással lehet kedvezményes áron eljutni vasúton Velencébe, Rómába, Firenzébe és Bolognába."

pro_ 2011.12.15. 09:42:31

"Nem akadályozzák például, hogy az ŐBB Rail Jeteket működtessen Budapestről, amivel gyorsan, kulturáltan, korrekt áron el lehet jutni számos osztrák, német, svájci nagyvárosba."

Na még az lenne a szép, ha a MÁV megakadályozná, hogy a RailJet közlekedjen...

Amúgy miért is lennének fasza csávók a MÁV vezetői, ha ellehetetlenítenék a RailJetet?

Kivlov 2011.12.15. 09:48:26

A MÁVtól emberek ezreit kéne elzavarni...

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.12.15. 09:51:21

Érdekes ember vagy te emisszionárius! Múltkor a hajós, most meg a MÁV-os blogodat olvastam. Aztán a kommentekből rendre kiderül, hogy SEMMI nem igaz azokból a kackiás fikázásokból amiket itt a névtelenség védelmében belelapátolsz az internet nyilvánosságába. Visszavonom...nem vagy te érdekes. PONTOSAN olyan vagy, mint honfitársaink többsége. A legnagyobb bátorsággal nyilatkozol olyan dolgokról amikről alig van ismereted. "Az okosok tele vannak kétellyel, a hülyék viszont mindenben holtbiztosak." na ez a mondás jut eszembe téged olvasva.
A Tengerész
amapola.blog.hu

Nagymoli 2011.12.15. 09:57:12

A Venezia-t az olaszok nyírták ki... Railjetet a jegykiadók is szeretik, nekünk spec simán kiállították BP-Esztergom vonalra a railjet pótjegyet! amit csak a T-bányán érkező jegyvizsgáló vett észre, mi nem! Ja, és korrektül mondtuk, milyen útvonalon mennénk haza! Némi bünti, meg röhögés lett belőle! A bünti amúgy nem érte el a jegy árát, amit normális esetben kellett volna kiadni. Respect a railjetes jegyvizsgálónak, nekik van szolgáltatói hozzáállásuk! :)

Terézágyú 2011.12.15. 10:09:39

Volt ember, aki azt hitte, hogy annak idején a fityesz azért beszélt a mellékvonalak újra nyitásáról, mert fontosnak tartja a vasúti közlekedést???

Egy fenéket.
A fityesz kizárólag azért nyomatta a mellékvonalak ügyét, hogy ezzel is betartson a szociknak. Csak egy eszköz volt. Mint ahogy szinte minden.
Ennyi.

karosszékely 2011.12.15. 10:46:10

Ha azt írnám le, ami először az eszembe jutott, az annyi lenne röviden: "te hülye vagy, vadmeggy". Persze ilyet nem írunk, amit meg hozzátennék még, azt mások megírták már (olvass utána, mielőtt cikket írsz, elég sok helyen volt erről szó). Mondjuk lehet, hogy ennek az írásnak komoly (hátsó) szándéka volt, amit mi nem láthatunk át, ez esetben nem szóltam semmit.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2011.12.15. 10:51:17

Na!
Kóka és társai nem a magyar személyszállítást akarták felszámolni, csak néhány olyan szárnyvonalét, amit a kutya nem használ és így feleslegesen viszi a pénzt.
Azóta Orbánék is rájöttek, hogy azokra tényleg nincs szükség, csak gyávák lépni.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.12.15. 10:59:42

" a világért sem tesznek semmi borzalmasat és meggondolatlant"

De, pont elég förtelmes, hogy nem tesznek vele semmit.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.12.15. 11:00:38

@Lord_Valdez: Ezen az alapon persze azokat a falvakat is fel lehetne számolni, amiket azok a szárnyvonalak ellátnak. Tulajdonképp az a pár ezer ember nem számít gondolom.

kotyomfitty 2011.12.15. 11:02:28

Most konkretan azert kellett indexcimlapon, oldalakon kersztul kurvazni, mert megszunik valami Budapest-Velence jarat?

Az ilyenek teszik tonkre a normalis kornyezetvedok minden munkajat.
Az atlagember az ilyenek miatt kap teljesen jogosan hanyingert, mikor meghallja azt a szot, hogy "kornyezetvedelem".

Vancat, szeretnel tenni a kornyezetert, a Foldert, a jovoert?
Hagyd a tomegkommunikaciot megfontoltabb emberekre.
(gy.k. fogd be a mocskos pofadat.)

zati 2011.12.15. 11:05:02

Hozzátenném azt is, hogy gyakran a szárnyvonalon dolgozó gyökagyú vasutasok tehetnek a helyzetről: volt, ahol szionte mindig zsebre szedték a viteldíjat, jegypénztár ugyanis nincs. NÉztek, mint a gázálarc, amikor az ember kérte a jegyet. Ja, úgy menten kétszer annyi volt. Máskor meg egyszerűen újságot olvasott a kalauz a BZmot egyik ülésén, körülötte az utasok szabadon szálltak fel-le jegy nélkül. Aztán jelenti, hogy 5 vagy 10 utasa volt, miközben valójában tele volt a két kocsi. Aztán a központban persze eldöntik, hogy a vasútra nincs szükség...

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2011.12.15. 11:14:48

@ColT:
Marhaság. Az emberek eddig is busszal járnak, nem vonattal. A vonat nem oszt-nem szoroz.
Tovább megyek, annak a napi 20 utasnak, ha taxicsekket adsz, még akkor is olcsóbb az üzemeltetése, mint vasúton. Persze, abból nagy balhé lenne, hogy egyesek állami pénzen taxiznak.

Egyébként lenne egy javaslatom, afféle kecske-káposzta:
liberatorium.blog.hu/2011/11/13/sinen_vagyunk_7

Roa 2011.12.15. 11:14:53

@Lord_Valdez: Ja. Az úgy szokott menni, hogy először lerohasztják (Kóka és társai) a szolgáltatást, utána meg megszüntetik (vagy szinte ingyen privatizálják) arra hivatkozással, hogy nem használja senki. Klasszikus menetrend, nem kéne így 25 év után még mindig beszopni.

Roy 2011.12.15. 11:15:19

Te mit vártál a 2/3-os naroncsosoktól? Ami a legfelső szinten folyik az van alul is. Most kik kerültek be a kúriai, és és a főbírói székbe. Gondolod, hogy a narancsos MÁV-nálál másképpen van. Az egész kormány szembe megy az unióval. és a néppel. A MÁV mitől ne menne szembe az utasokkal.
Most már nem szárnyvonalakat zárnak be, hanem nemzetközi vonatokat szüntetnek meg.

Roy 2011.12.15. 11:17:28

@kotyomfitty: Neked nincs magyar billentyűzeted, csak angol. Az ékezeten hol maradnak le?

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2011.12.15. 11:22:38

@Roa:
Ja, mert ők rohasztották le.
Még véletlenül se arról van szó, hogy 300 fős falvak, ahol zömében idősek vannak nem produkálnak túl sok utast. És ők tehetnek arról is, hogy legalább kétszer annyi ember üzemelteti.

Roa 2011.12.15. 11:29:45

@Lord_Valdez:
1. "Ja, mert ők rohasztották le."
Igen, ők. Úgy általában, és nemcsak a vasutat, hosszú a lista. Kórháztól kezdve, húsgyárig bezárólag.

2. "Még véletlenül se arról van szó, hogy 300 fős falvak, ahol zömében idősek vannak nem produkálnak túl sok utast."
Nemcsak kis forgalmú vonalat zártak be. Olyat is, amit fejleszteni kellett volna inkább a magas kihasználtság és a turisztikai jelentősége miatt.

3. "És ők tehetnek arról is, hogy legalább kétszer annyi ember üzemelteti."
A MÁV szarul működik, de ezt nem vitatja senki.

Terézágyú 2011.12.15. 11:35:47

@Roa:
igen, mindent a komcsik csináltak. slussz.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2011.12.15. 11:41:59

@Roa:
Aha. Még véletlenül sem arról van szó, hogy már eleve rohadt. Hogy koszos vonatok jártak, ritkán és pontatlanul, cserébe drágán már a rendszerváltás előtt is.

Mint például?

Roy 2011.12.15. 11:46:52

@Terézágyú: És a mostani Fidesz, KDNP bőrbe bújt hithű kommunisták.

nagyfeszültség 2011.12.15. 11:48:04

@krtek24:

Tök mindegy miért szüntették meg: ha nem képesek egy Budapest-Velence járatot színvonalasan, gazdaságosan működtetni, akkor dilettánsok, alkalmatlanok és nem jár nkik a szolgálati luxusautó (sem).

Roa 2011.12.15. 11:50:48

@Terézágyú: Kóka mégis mióta komcsi? Sőt, ezek közül ki volt valaha egyáltalán komcsi?

@Lord_Valdez: De. Csak erre nem az a megoldás, hogy még 20 évig nem csinálunk vele semmit, majd összetesszük a kezünket siránkozva, hogy be kell zárni, MERT kevesen használják. Az egyetlen nyereséges részt, a teherszállítást meg jól eladjuk.

Mint például mi?

solesz · www.index.hu 2011.12.15. 11:52:11

Hát igen. Az, hogy a MÁV nem alakul át, nem modernizálódik, nem javul a korrpumpáltsága az mind szomorú. Az is szomorú, hogy ez a kormányzó poltikai erőtől független. Az még szomorúbb, hogy ma egy "azt ígérem" kezdetű mondatot az emberek elhisznek a politikusoknak.

És remélem aki azt állítja, hogy az olasz vasút emelte fel irreálisan az árat, az ezt konkrétan első kézből tudja, látta a saját szemével az ajánlatot. Vagy csak szimplán egy logikusnak tűnő magyarázatot fogad el...

Én is inkább elhiszem, hogy ez utóbbi miatt történt a venezia leállítása, de másokat kioktatva nem merném ezt a véleményemet hangoztatni...

Terézágyú 2011.12.15. 11:53:19

@Roa:
"Kóka mégis mióta komcsi? Sőt, ezek közül ki volt valaha egyáltalán komcsi?"

Hánnemaz? :)
Nem a komcsikat szidod mindenért? Akkor bocsi :)

nagyfeszültség 2011.12.15. 11:54:04

@Roy:

Szerintem azért a kampány idején a szárnyvonalakért folytatott fideszes harc után nem annak kellett volna következni, hogy az elődjeikhez hasonló korrupt szarháziak vezetésével sunyiban tönkrebasszák a vasutat.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2011.12.15. 11:54:58

@Roa:
Tudod, Magyarország nem Dubai. Itt sose az volt a gond, hogy hová rakjuk a pénzt, hanem az, hogy honnan vegyük el.
Ennek megfelelően semmi nincs rendesen karbantartva, lecserélve stb.
Jól eladni, pedig csak nyereséges céget lehet. Ugyanis az se megoldás, hogy a veszteséges rész agyonnyomja, az egyetlen nyereségest.

Melyik vonal volt az?

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2011.12.15. 11:56:32

A poszt színvonala nem lóg ki a blogéból: a Veneziát az olaszok nyírták ki, lásd: iho.hu/hir/halal-velencenek-111130
Vasutat (meg bármit) pedig csak pénzből lehet modernizálni. Hasonlítsd össze a NIIF oldalán, mennyi pénz áramlik a közúti fejlesztésekbe és mennyi a vasútiba - onnantól egyértelmű, miért fos a pálya még a fővonalakon is. Ja, segítek, tessék: www.nif.hu/hu/fejlesztesek/vasutvonalak/ és www.nif.hu/hu/fejlesztesek/gyorsforgalmi_utak/

nagyfeszültség 2011.12.15. 11:57:33

@Lord_Valdez:

Kókai és társai előtt szerintem nem ilyen hatékonyságnövelő liberális elképzelések lebegtek. Ezt néhány tisztességes és meggyőződéses liberálisról talán el tudom képzelni.
Kóka és társai (de szépen is hangzana egy büntetőeeljárásban) csupáncsak állampénzt
akartak lopni.
A szárnyvonalmegszüntetés nála
csak pótcselekvés volt. Ők alapvetően fehérgalléros gazdasági bűnözők voltak, nem rossz döntéseket hozó politikusok.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2011.12.15. 12:03:27

EGÉSZ ÚTON...

Egész úton hazafelé
Nem ugrottam vonat elé,
Mer ha beugróttam vóna
Hóttan feküdnék a vóna-
-t alatt.

Utamnak az első felén
Sem ugrottam elé be én,
Hátralevő útszakaszon
Sem ütött el a kis haszon-
-talan.

Közvetlenül Majland előtt
Gőzösvonat maj'nem lelőtt.
Leugrottam a sinekról,
Nem írt rólam senki nekról-
-ógot.

Egész úton visszafelé
Sem ugrottam vonat elé,
Így írtam meg ezt a levélt.
Ugye örülsz, hogy nem kímélt-
-elek?

illusztrálva:
fradyendre.blogspot.com/2011/12/egesz-uton.html
:)

Roa 2011.12.15. 12:10:41

@Lord_Valdez:
Azért a karbantartás kifizetődő lenne még a közszférában is. Mindenesetre kifizetődőbb, mintsem a karbantartás nélküli adott mondjuk járműállományt x évenként teljesen cserélgetni. Vagy 20-30 éve már 0-ra írt járműveket használni.

Jól eladni. Ilyenre nem emlékszem, hogy lett volna precedens. Esetleg Győr a Rábát anno jól adta el, és bár sokan kétségbe vonták ezt akkor, mégis véletlenül jól jöttek ki a dologból. Viszont az sem megoldás, hogy a nyereségest eladjuk, és a veszteséget meg az államon hagyjuk, és szétterítjük a veszteséget a társadalomra. Mármint az adófizetőkre. Ezért nem lehet egyes buszjáratokat privatizálni. A megyeszékhely-Pest viszonylat valószínűleg mindenhol nyereséges, és csak ezt üzemeltetné a magántőke. Bivalyröcsögén meg tényleg nem lenne semmi, hacsak az állam nem finanszírozná a veszteséges közszolgáltatást. A nyereséges dolgok kicsemegézése egy rendszerből ezért nem elfogadható.

Veszprém - Győr

barna86 2011.12.15. 12:20:29

Kedves vancat!

Azt, hogy a velencei járattal kapcsolatban mekkora hülyeséget írtál, már megmondták páran, így azzal már nem kell foglalkoznom.
Viszont már egy korábbi posztbejegyzésnél írtam, amikor megint a Mávot anyáztad épp a mellékvonalak miatt, de ezek szerint b.szol elolvasni a kommenteket (mondjuk sosem vagy hajlandó hozzászólni), hogy a mellékvonali menetrendek nem változtak! Lassan, szótagolva: NEM VÁL-TOZ-TAK! Itt-ott vannak kisebb időbeli eltolások, de semmi érdemleges változtatás nincs! Az persze tény és való, hogy ez az egész úgy sz.r, ahogy van, de tudod jól, hogy kis pénz, kis foci, nagy pénz, nagy foci. Viszont a vonalak leépülése az nem tegnap kezdődött, ha kicsit utánajárnál a témának, akkor kiderülne számodra, hogy a leépülés az nem tegnap kezdődött, hosszú-hosszú folyamat része, amiben benne van a Máv nem törődömsége, a hozzánemértése, a társadalmi változások, a demográfiai változások stb....De van megoldás: pl. havi 1000 Ft adó befizetése minden állampolgár után külön csak a vasút részére. Fogadjunk, hogy akkor az első blogbejegyzés arról szólna, hogy miért a büdös, gázolajzabáló stb. vonatokat pénzelik ilyen módon, ahelyett, hogy napelemmel fedné le az egész Alföldet.....

lovet 2011.12.15. 12:24:24

Kedves Cikkíró!

Előzmény: iho.hu/hir/halal-velencenek-111130

Sajnos a nemzetközi vonatok esetében a költségek megfizetése állandó téma. Az olasz vasút számára nem fontos a Venezia EN üzemeltetése, mert neki ebből alig van haszna. A szlovén, horvát, magyar vasút hiába próbálkozott más alternatívákkal, a díjak olyan magasak voltak, hogy azt kifizetni csak jelentős utasszám-csökkenés mellet lehetett volna megvalósítani, mely egy 5 kocsis szerelvény esetén irreleváns.
Az a megoldás, mely sokáig kitartott, hogy Azzurro néven, a szlovén-olasz határig közlekedjen a vonat szintén zsákutca, mert az utazóközönség nem azért száll éjszakai vonatra, hogy a legszebb álmából felkeltve hajnalban leparancsolják a vonatról a sokkal kényelmetlenebb buszba.
Ezért marad a bécsi átszállás, mely kb 10 euróval növeli a költségeket. Sajnos az a megoldás, hogy Bécsen keresztül, közvetlen kocsikat továbbítsanak a vonatok, szintén nem lehetséges, mert a Railjet technológia nem alkalmas erre a feladatra, a Pestről elsőként hagyományos összeállítású Wiener Walzer pedig túl későn ér Bécsbe ahhoz, (mintegy másfél órával) hogy a velencei kocsicsoportot át lehessen sorozni a Venna-Venezia expresszvonatba - bár nem tudom folytak-e ilyen irányú tárgyalások, ezt az expresszt el lehetett volna tolni két órával későbbre (jelen állás szerint Villachban így is áll 1 órát). Talán egy járhatóbb út lehetett volna, ha a Venezia nem Velencébe közlekedik, hanem csak Triesztig (ez az olasz oldalon a határtól vasúton csak kb 30 kilométer), és onnan átszállással lehetne elérni Velencét. Ezt akkor lehetett volna megvalósítani, ha a Venezia EN minimum két órával később indulna/ vagy 2 órával többet állna valamelyik állomáson, így Triesztbe 8 körül érkezne, ami nem hajnali átszállást jelent. Csak. A nem közvetlen vonat miatt így is szembesülnénk jegyáremeléssel, valamint az átszállás miatti kényelmetlenséggel és menetidő növekedéssel.

Kusics Iván · http://pinguinekszigete.blog.hu 2011.12.15. 12:29:07

@Roa: azért a Vp-Győr vonallal voltak problémák, oké hogy szép a táj, de a kocsik leharcoltak, a vontatás lassú, érdemben alig növelhető (a vonal egésze védett+terepviszonyok), és a kihasználtsága sem volt jelentős, mielőtt belengették a bezárási szándékot, azóta azért fellendült valamelyest a dolog. oké, hogy megyeszékhely-Bp. vonalakat ne adjanak át magáncégeknek, de turisztikai célú, a szimpla közlekedéstől eltérő jellegű és igényű vonalakat nyugodtan át lehetne passzolni magánbefektetőknek.

Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.12.15. 12:45:13

"Nem, nem, a MÁV-vezetés, érdeklődés hiányára hivatkozva, belenyugodva, hogy koszos, kulturálatlan és pontatlan járatról van szó, szépen csendben törölték a menetrendbő""

Sugárzik belőled az ostobaság.
A MÁV az utolsó pillanatig küzdött a Veneziáért, mert ugyan késő de rendesen kihazsnált vonat volt. Részben ezt is felhazsnálva az olaszok a korábbi megálapodások ellenére olyan irreálisan magas árat kért a vonat közlekedtetéséért, amit a vonat már nem tudott kitermelni, így a MÁVnak nem volt vállalható.
Próbálkoztak más vasúttársaságok igénybevételére de egy magáncég sem tudott aláígérni az olasz államvasútnak... (Vagy nem mertek, mondjuk ha alánkígértek, akkor kigolyózunk a vasúthálózatról elven...)

De nembaj szidd csak a MÁV-ot, a hülyeség még nem okoz fájdalmat...

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2011.12.15. 12:55:04

@sirdavegd: Ha már féligazságokból írunk posztot, következzék egy kis demagóg összehasonlítás:
- M43 (31km, plusz Tisza-híd):
85 120 251 499 Ft
- M0-Keleti szektor (26,5km):
54 068 135 000 Ft
- M3 Nyíregyháza-Vásárosnamény I. ütem (33,8 km) :
31 999 386 307,- Ft

- Bp-Esztergom vasútvonal rekonstrukció (100km/h max, 53km):
1 200 000 000 Ft
- Bp-Kelenföld - Székesfehérvár (160km/h, 67km):
119 176 535 132 Ft
- Budapest-Győr-Hegyeshalom vasútvonal rehabilitációja I. ütem (160km/h, 180km):
28 496 400 000 Ft
- Cegléd (kiz.) – Szolnok (kiz.) (160km/h, 22km):
37 800 000 000 Ft

lady boo boo 2011.12.15. 13:15:05

januárban elmenekülnek az orvosok nővérek,
benzin 500 ft/l, € 400
leáll a 3-as metró
fűtetlen iskolák
éhező emberek
luxuskonferencia az azori szigeteken...

jó étvágyat parasztország !

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2011.12.15. 13:17:24

GYERMEKVASUTAS TÉLAPÓ VERS

Hűvösvölgyben pöfékel a
Síneken a vasút,
Belsejében szállítja a
Télapót, nagy hasút.

Télapó a vonatozást
Nem is nagyon bánja,
Sínen jön most, nem tehet mást:
Eltörött a szánja.

„Kicsit talán sokat eszek,
Súlyom szánom-bánom.
Jövőre már karcsú leszek,
S elbír majd a szánom.”

Nemcsak hasa, puttonya is
Igen-igen kerek,
Ajándékkal van az dugig,
Örül a sok gyerek!

illusztrálva:
fradyendre.blogspot.com/2011/12/gyermekvasutas-telapo-vers.html
:)

Ringlósztár 2011.12.15. 13:22:25

@sirdavegd:
és a fenntartása és, hogy mennyien használják?

puffatag 2011.12.15. 13:38:27

@Roa: the kókáékat összekevered orbánékkal... azt ugyanis most láthatjuk, ahogy mindent lerohasztanak, simicska, sintér stb pedig talicskázza a pénzt

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2011.12.15. 13:40:40

SIKERKALAUZ

Életed egy félvakvágány,
Nem keresel sok zöldhasút,
S fényes lényed mára már gány?
Vár a MÁV és hív a Vasút!

Lesz lyukasztód s tányérsapkád,
Kezelsz, büntetsz, nincs pauza,
Lesüt sok-sok munkanap rád,
S lehetsz az Év Kalauza!

illusztrálva:
fradyendre.blogspot.com/2010/09/sikerkalauz.html
:)

gatto nero 2011.12.15. 13:46:25

@Kimérős szaloncukor (Lédig):

Szóval azt akarod bebizonyítani, hogy a MÁV nagyszerű menedzsmentje oroszlánként küzdött a velencei járatért és dicső harcban elbukott?
Azt állítod, hogy ma, amikor a pályavasúton egész európában lényegében bárki, báűrmilyen járatot indíthat, reklámozhat és rentánilissá tehet, akkor a MÁV az aljas olaszok miatt erre nem volt képes?
Száz éve legalább jár vonat Budapestről Velencébe.
Most meg nem.
Ez pancserség, akárhogy magyarázzuk.
Mellesleg, akik állampénzből olyan fizetéseket kapnak, mint a MÁV vezetői, azoknál érdektelen, hogy mit miért nem sikerül megcsinálni.
Ausztriában, Németországban, Svájcban egyre jobb, egyre utasbarátabb a vasúti közlekedés. Az elővárosi, a távolsági és a nemzetközi egyaránt.
Ezek meg küzdöttek a velencei járatért és elbuktak?
Szánalmas.

gatto nero 2011.12.15. 13:47:27

@sirdavegd:

Segíts.
Ez mit bizonyít?

the cat 2011.12.15. 13:53:28

Csodálkozom, hogy nem áll össze néhány nagyobb utazási iroda és nem indít önállóan - vagy valamelyik szlovák vagy osztrák magánvasúttal - egy Budapest - Velence járatot.

gatto nero 2011.12.15. 13:59:04

Végre egy jó hír a MÁV háza tájáról....

Együtt tartja karban a vasúti járműveket a MÁV és az ÖBB
A MÁV-GÉPÉSZET Zrt. és az ÖBB TS GmbH (az Osztrák Vasút karbantartó vállalata) 2011. december 14-én aláírta egy közösen alapítandó vállalat társasági szerződését.

Kinyomtatom Fórumozok róla +Nagyobb betűméret-Kisebb betűméretA létrejövő TS-MÁV Gépészet Services Kft. fő tevékenysége a Rail Cargo Hungária Zrt. (RCH) teherkocsijainak karbantartása lesz. A javításokat a MÁV-GÉPÉSZET Zrt. teherkocsi javító műhelyeiben fogják elvégezni, Budapest-Ferencvárosban, Győrben, Pécsbánya-rendezőn, Gyékényesen, Dunaújvárosban, Hatvanban, Füzesabonyban, Fényeslitkén, Kelebián és Békéscsabán.

A közös vállalat a tevékenységét várhatóan 2012 elején kezdi meg. A vállalat létrehozásának előkészítése során a felek kidolgozták a későbbi operatív munkafolyamatok részleteit, s a MÁV-GÉPÉSZET teherkocsi javító műhelyeinek fejlesztési stratégiáját. Mindez biztosítja a műhelyekben a járművek tulajdonosa által elvárt magas javítási minőséget, a műhelyek felszereltsége új eszközökkel is bővül.

A vállalat központja a MÁV-GÉPÉSZET Zrt. ferencvárosi műhelye lesz, alkalmazottai a hazai vasúti járműjavítási, -karbantartási tevékenységet jól ismerő, elismert, általában német nyelvismerettel rendelkező szakemberek lesznek. A vállalat az ÖBB konszernnél általánosan alkalmazott, és hazánkban az RCH-nál is bevezetett, úgynevezett „négy szem elv” alapján, kettős ügyvezetés mellett fog működni. A napi tevékenységet kezdetben, az ÖBB TS know how-ját átadó szakember irányítja, aki korábban az ÖBB TS szlovákiai leányvállalatánál, a TS Slovakia-nal bizonyította.

Az ÖBB TS és a MÁV-GÉPÉSZET a teherkocsik karbantartásán túl tárgyal a teherkocsi fővizsgajavítások, mozdony és személykocsi javítások valamint villamos forgógép javítások megrendeléséről, amely tovább növelheti a külső forrásból származó árbevételek arányát a MÁV-GÉPÉSZET Zrt.-nél.

nagyfeszültség 2011.12.15. 14:05:37

@silvern:

Semjén Zsolt és haverjai pedig nyugodtan vadászgatnak tovább....

Szúnyog 2011.12.15. 14:11:39

Ekkora fost, mint ez az írás. Kezdi a szárnyvonalak megszüntetésével, majd köpköd, majd Venezia Expresszezig. De végül egyetlen szót sem, egyetlen konkrétumot sem ír a nagyon aljas szárnyvonal-megszüntetésekről.
Hogy lehet ezt a szart címoldalra tenni?

Nagyzee 2011.12.15. 14:15:31

Ha legalább utánaolvastál volna. Még az Index címlapon is volt cikk a Venezia megszűnéséről. Te persze saját kútfőből, a prekoncepcióid alapján gyártottál egy alternatív sztorit. Gratula.

Kíváncsi vagyok, hogy legalább egy halk mea culpára képes leszel-e.

nagyfeszültség 2011.12.15. 14:21:54

@Szúnyog:

Szerintem meg tök mindegy, hogy az index címlapján mivel indokolták ezek a pancserok a venezia megszünését.
A lényeg az, hogy képtelenek voltak megtartani.
Tehát alkalmatlanok.
Hadd ne sajnáljam őket - juttatásokkal együtt - havi 3-4 millióért.

Frizuravarjú 2011.12.15. 14:29:24

Kéjutazás

Jó dolog lesz vasutazni
Kupéban vár sok szép pina,
Hímvessződet behelyezed
Meglásd, nem lesz benne hiba.

Zötyögsz erdőn,völgyen,hegyen
Átalkattogsz majd szép folyókon
Mindegy, csak szép asszony legyen
Rajta duzzadt élvgolyódon.

Midőn aztán megérkezel
S leszállnál a szerelvényről,
Ne felejtsd ki jegyet kezel
kihagyni az élvezetből!

Frizuravarjú 2011.12.15. 14:36:50

@Frizuravarjú: Sajnos technikai problémák miatt lemaradt egy szó a remekmű utolsó sorából.

Helyesen így hangzik a vége:

Ne felejtsd ki jegyet kezel
NEM kihagyni az élvezetből!

Illusztráció még nincs, de hamarosan elkészül.

Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.12.15. 14:38:41

@gatto nero:
Bizonyára nehezen értelmezted amit leírtam:
A járat közlekedhetett volna, de olyan irreális áron, amit a vonat már nem tudott kitermelni. Azaz az üzemeltetése gazdaságtalan lett volna.
Nem az elvi lehetősége nem volt adott, hanem irreálisan magas árat kértek a olaszok.
Nem ez az első húzásuk, épp a FIP egyezmény bedöntésén munkálkodnak az olaszok, ha már itt tartunk a vasútnál...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.12.15. 14:45:38

Demagóg poszt.

A Venezia közlekedéséért az olaszok csilliárdokat kértek, nem érte volna meg.

A szárnyvonalakon: Akinek élmény, hogy 20-30-40-el zakatol, az járjon vele, a többi busszal-kocsival megy.

A szárnyvonalakat (is) fel kellene újítani, vonzóvá tenni, és akkor nem lehetne róla az embereket lerugdosni, mert fürtökben lógnának a vonat oldalán.

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2011.12.15. 14:47:18

Azért vicces, hogy az összes hülyeségedet előttem húszan cáfolják meg, így már hozzá sem kell szólnom.

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2011.12.15. 14:51:05

És kérem szépen vannak szárnyvonalak, amiket meg kell szüntetni. El kell dönteni melyikek ezek, jó-részük már meg is szűnt. A maradékon viszont helyre kell állítani az eredeti sebességet, fejleszteni kell, stb. ,stb. Ezekre vannak tervek, nagyjából ki is van találva, hogy mikor fognak megvalósulni, de egyelőre a fővonalak helyreállítása fontosabb, és a jelenlegi gazdasági helyzetben nem is elvárható, hogy kis utasforgalmú vonalakat fejlesszenek, főleg úgy nem, hogy csodával határos lenne, ha a fővonalak nagyobbik részén folyamatosan 120 km/h-val tudnánk "száguldani",

Szúnyog 2011.12.15. 15:14:54

@nagyfeszültség: Erős szövegértési gondjaid vannak. Arról van szó, hogy egyetlen konkrétumot sem ír arról, amin háborog.
De tudom, Te még a "nem a Dunát igazítjuk a hajókhoz", unos-untalan hajtogatott, rendkívül ostoba mondásnál tartasz.

is 2011.12.15. 15:41:58

egy újabb Gyurcsány-Kóka-Bajnai paranoiás. annak idején megírták azt, hogy egy ilyen vonalon egy egész hét alatt 6db utas van, és erre 43 vasutast tartanak szolgálatban. a taxit kifizetni egyesével olcsóbb lett volna.

fingod nincs neked a magyar vasutrol, az, hogy tudod őket ekézni, az kb. a nullával egyenlő.

Kopi3.14 2011.12.15. 15:45:24

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Azért helyenként hiába újítanák fel, nem lenne versenyképes akkor sem. Pl. Pécs-Pécsvárad vonal értelmetlen manapság minden szempontból szállításra, maximum turisztikai okai lehetnének rendbe rakni. Csak ép turisztikai célpont nincs mellette.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.12.15. 16:00:10

@Kopi3.14: Jogos! Csak azokat a mellékvonalakat szabad felújítani, aminek értelme is van, de azokat nagyon hamar, nagyon jól.

Még a Bezzegvasutak is szüntetnek meg mellékvonalakat. Remélem Bezzegvasutak kérdésben most az egyszer egyetértünk.

deee 2011.12.15. 16:23:26

Jaja, újítsünk fel senkit nem érdeklő vonalat, mozdonyt, kocsikat 100milliárdért. Telik rá...
Az egészet MÉH telepre!

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2011.12.15. 16:34:09

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: A szárnyvonalak megszüntetésével az volt a gond, hogy nem a legkisebb forgalmú vonalakat zárták be. És persze nem mindegyiken 20-30-cal zötyögött a vonat, hanem volt olyan, amelyiken rendesen 50-60 km/h sebsességel közlekedett rendszeresen 2 teli kocsi.

A szárnyvonalakból többet meg kellett szüntetni, ez nem vitás. Viszont voltak olyan szárnyvonalak, amiket senki se használ, mégse zártak be. Volt az Indexen is egy helyszíni kép vagy videóriport a bezárásra ítélt vonalak listájának véglegessé válása idején, amiben bemutattak egy olyan vonalat, ahol háromnál többen sose ülnek a vonaton, de mégsem zárják be a vonalat....

barna86 2011.12.15. 16:36:27

Az nagy szakértőknek elmondom (úgy látszik, hogy a címlap hozza őket), hogy lehet ekézni a Mávosokat, hogy nem törték össze magukat a vonatért stb, de konkrét esetben felesleges. Megsúgom, hogy tavaly, tavalyelőtt az ÖBB is leállította a Bécs-Velence járatait az olaszok hozzáállása (inkább hozzá nem állása miatt), csak egy éjszakai járat maradt meg talán, s helyettük buszokat indítottak el, tekintve, hogy abba nem tud az FS belekontárkodni. Ugyanezen sorsra jutott az SBB és az FS közös vállalkozása, a Cisalpino, amely cég járatai svájci és olasz városok között járattak vonatokat 1993-tól. 2009-ben szűnt meg a cég, az olaszok totálisan nem foglalkoztak a dolgokkal, késések, járatkimaradások stb. voltak.

Amúgy a mellékvonalak felújításához adalék: anyagköltsége a fővonalakból kikerült anyagok beépítése miatt kb. nulla lenne, csak munkaköltség terhelné a dolgokat. A pályások számításokat végeztek, egy mellékvonal helyreállítása 60 km/h-ra 50-52 millió ft km-enként (ez csak a vonali vágányt jelenti). Ami a problémákat jelenti, az ezután jön: 60 km/h felett a sebességemelés hatósági engedélyköteles, aminek az összege elég magas, továbbá a vonatkozó előírások szerint (remélem ezt jól tudom) ilyenkor már kötelező minden kis utolsó földúthoz is fénysorompót tenni (akkor is, ha évente csak 2 traktor megy át ott a síneken). Ezenfelül még ami nagy költség, az a biztosítóberendezés, 150 mFt-ba kerül az, hogy leteszel két jelzőt és két váltót egy állomásra.....Tehát hiába lehetne relatíve jó áron, 50 mFt/km-ért kipofozni egy vonalat, a hatóságok hülye előírásai miatt az összeg sokszorozódik két tollvonással. Ugyanez van az EU-s fővonalaknál is, Szajol - Püspökladány között 2 MFt/km lesz az építési költség a mindenféle előírások miatt (ilyen aluljáró, olyan lift, ilyen esélyegyenlőség stb.....), miközben az osztrákok feleárból kihozzák ugyanezt (igaz, ott nem az EU a finanszírozó, így nem kell minden felesleges csilli-villi vackot beépíteni, csak azt, ami tényleg kell nekik).

MACSKANŐ 2011.12.15. 16:38:11

Akár mi is a magyarázat, elszomorító, hogy Budapestről mostantól nincs vonat Velencébe.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2011.12.15. 16:38:23

@d.z.: A tervekről annyit, hogy a nemzetközi vonatok és az IC járatok összehangolását se tudta a MÁV megoldani. Egy egyetemista diplomamunkaként kidolgozott egy komplett új menetrendet, végül évekig tartó lobbizás után abból emeltek át 1-2 ötletet. A fejlesztési tervek legfőbb meghatározója pedig az, hogy ki a polgármester a megállóhelyeken...

V43-4223 (törölt) 2011.12.15. 16:44:06

A cikk hemzseg a tárgyi tévedésektől:

1: A RailJet-ek közlekedése jogilag úgy van megoldva, hogy a MÁV ezeket a vonatokat a magyar szakaszon bérli, így részben a MÁV vonatainak minősülnek. A bevétel is ez alapján oszlik el. A RailJetre amúgy ugyanaz a jegy érvényes, amely a Daciára és az EC-kre...

2: A Venezia-t az olasz vasút nem akarta. erről itt olvashatsz: iho.hu/hir/halal-velencenek-111130

A vasút tartozik az alapműveltséghez, szóval nem gáz nem tudni ezeket, de ha nem értesz valamihez, miért írsz cikket róla?? :S Vagy legalább az alap infóknak utánanázhetnél...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.12.15. 16:48:41

@Lord_Valdez: Aha, busszal.
Ahol alig jár bus, azzal is mondjuk 1 órára van a legközelebbi emberileg élhető hely.

@V43-4223: Amúgy olyan nem volt, hogy az olaszok akartak volna saját vonalat, mert akkor nekik ment volna a lóvé?

igényes 2011.12.15. 16:49:10

Orosz oligarcha tisztázhatja Hernádit?
Index
2011. december 15., csütörtök 14:22 | Email Múlt héten tett vallomást Budapesten a Rusznyeft tulajdonosa Hernádi Zsolt Mol-vezér horvátországi állítólagos vesztegetési ügyében. Mihail Safarbekovics Gucerijev elmondta: öt millió eurót fizetett ki Jezic svájci vállalatának, hogy lobbizon a Sanader-kormányban a Barátság Adria vezeték megépítéséért.

Orosz oligarcha tisztázhatja Hernádit?
Index
2011. december 15., csütörtök 14:22 | Email Múlt héten tett vallomást Budapesten a Rusznyeft tulajdonosa Hernádi Zsolt Mol-vezér horvátországi állítólagos vesztegetési ügyében. Mihail Safarbekovics Gucerijev elmondta: öt millió eurót fizetett ki Jezic svájci vállalatának, hogy lobbizon a Sanader-kormányban a Barátság Adria vezeték megépítéséért.

Kaya Ibrahim ezért 500 milliárdot kért!

red shield rapresentative 2011.12.15. 17:03:45

Sanader ártatlan! Kaya Ibrahim ártatlan! Clodo barátom ártatlan. Tot a szlovák ártatlan! Or bán ártatlan!, Pint ér!

nagyfeszültség 2011.12.15. 17:18:37

Bár érdekesek, valójában teljességgel irrelevánsak azok a bennfentes magyarázatok, amelyekkel itt egyes hozzáértő okosok fel akarják világosítani a hülyéket arról, mi is a háttere a Venezia megszüntetésének.
Tök mindegy mi a háttere. Tük mindegy ki kitől mit bérel, egy a lényeg: sajnos Orbán is hozzá nem értő dőzsölő faszokat nevezett ki a MÁV élére, akik képtelenek megoldani a feladatukat és kurva sokba kerülnek.

the cat 2011.12.15. 17:25:28

@nagyfeszültség:

Mit vár azoktól a MÁV vezetőktől, akik közül sokan saját bevallásuk szerint gyerekkorukban
utaztak utóljára vonaton?
Akik még egy vasutas ünnepségre sem hajlandóak vonattal menni?

Füredi 3.0 2011.12.15. 17:43:51

Van a vasútbuziságnak egy alapfolyóirata, az Indóház. Nos, egyáltalán nem vádolható azzal, hogy haverságban állnának a Mávval, és akkor még finoman fogalmaztam, ennek ellenére a legutóbbi számban korrekten leírták, hogy miért szűnt meg a Venezia (ahogy már többen leírták: a Máv küzdött érte a legtovább). Ha ezt sem olvasod, akkor honnan tájékozódsz, mielőtt leírsz ilyeneket?

Füredi 3.0 2011.12.15. 17:47:02

@gatto nero: Képzeld, nem indíthat "bárki bármilyen járatot" illetve indíthat, csak képzeld - lehet, hogy meglepő - de azért, hogy valahol menjél a sínen, azért fizetni kell... A többit meg megírták itt többen.

nagyfeszültség 2011.12.15. 17:53:25

@Füredi 3.0:

Küzdeni a vécén kell.
A Budapest-Velence járathoz jó üzleti modell, hatékony marketing és ügyes, ötletes menetrend kellene.
Mindezek készítéséhez nem értenek a MÁV vezetők
és ezen még az sem változtat, ha az egyébként
általam is nagyra tartott Indóház megvédte őket.
Egy világváros és a világ első számú turisztikai célpontja között - amely vasúti utazás szempontjából éppen ideális kb 800 kilométer távolságra van - aki nem tud rentábilisan személyvonatot üzemeltetni, az ne foglalkozzon ezzel a szakmával.

Füredi 3.0 2011.12.15. 18:00:05

@nagyfeszültség: Figyelj már, elolvastál, az enyémen kívűl akár egy hozzászólást is? Ahol leírták, hogy mi volt az oka anmnak, hogy nem megy a Venezia?

Mondjuk:

@lovet:

Vagy:

@most már elég:

HA nem akarod elolvasni: az azért feltűnt, hogy Velence nem Magyarországon van???

Kopi3.14 2011.12.15. 18:09:17

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Jaja. Bár politikai elképzelések ott is vannak kreténségekre- pár éve kaptam levelet, hogy menjek szavazni a Burscheid-Leverkusen vasútvonalat állítsák-e helyre vagy inkább tegyenek helyére kerékpárutat.
Tudni kell róla, a busz is két darabban jár, mert úgy is jó a forgalomnak, egyébként meg nagyon nincs értelme, a vasúti megállók még rosszabb helyen lennének.

Kopi3.14 2011.12.15. 18:13:02

@online távmunkás: nemzetközi menetrendet egyedül kialakítani? Látom észért te is a kocsmában álltál sorba.

laci_52 2011.12.15. 18:23:59

Úgy látszik, még nincs az ország akkora szarban, hogy a MÁV-nál folyó pazarlást, pénzelfolyatást, lopást meg kellene szüntetni.

Vagy olyan erős a vasutas lobbi, hogy ellen tud állni minden változtatási kísérletnek.

Vagy a Fidesz csókosai ülnek a vasút vezetésében, kádertemetőnek használják a MÁV-ot és nem kéri tőlük számon senki, mit produkáltak.

Vagy mindhárom egyszerre.

Nagyzee 2011.12.15. 18:33:37

@nagyfeszültség: Nem értem, hogy min problémázol. Mit kellett volna tennie a MÁV vezetésének ahhoz, hogy az olaszok kevesebbet kérjenek a vonat közlekedtetéséért?

pokrocz_x1 2011.12.15. 18:57:56

Ez egy blöff! Miről van szó, kedves szerző?!

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.12.15. 19:16:26

@nagyfeszültség:

Egy a gond:Az olaszok nem akarták. Tudom, nehéz felfogni, de itt nem lehet erőből lenyomni a torkukon.

barna86 2011.12.15. 19:47:26

@nagyfeszültség:

"Egy világváros és a világ első számú turisztikai célpontja között - amely vasúti utazás szempontjából éppen ideális kb 800 kilométer távolságra van - aki nem tud rentábilisan személyvonatot üzemeltetni, az ne foglalkozzon ezzel a szakmával."

Hajrá, meg lehet próbálni, ha ekkora nagy üzletet szalaszt el szerinted a Máv. Vegyél két szerelvényt, vagy bérelj a Mávtól kocsikat. Old meg a mozdonyproblémákat: vagy négy ország - négy mozdony bérlése, vagy pedig saját mozdony, amit négy ország hatóságánál kell engedélyeztetni. Fizesd a személyzetet, a takarítást, a fenntartást, az állomáshasználatot, pályahasználatot stb. Végül vegyél menetvonalakat magyar, horvát, szlovén és olasz vasútvonalakon, s indulhat is az üzlet, úgyis kasszát fog robbantani szerinted. Szerintem nem csak én várnám a kísérlet eredményét, ha ezt legalább nullszaldóra kihoznád, akkor bizony sokan kezet csókolnának neked...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2011.12.15. 23:19:20

@Kopi3.14: A nemzetközi menetrendet egyszemélyes kialakításáról szó sem volt...
A nemzetközi és az IC vonatok menetrendjének összehangolását említettem. Tudod, ha a nemzetközi menetrend adott, akkor az IC menetrendet kell úgy alakítani, hogy legyen csatlakozás. Legközelebb gondolkodj, mielőtt beleugatsz.

Kopi3.14 2011.12.16. 01:18:47

@online távmunkás: Szerintem a gondolkodás neked kellene, hogy rájöjj, milyen eltérései vannak a nemzetközi vonatok közlekedésének jellegükből adódóan, s milyenek a belföldi IC-knek. nemzetközi vonatot nem tudod hova tologatni, közlekedtetned kell, az IC-vel meg belső utazási igényeket kell kielégítened. A nemzetközi közlekedésébe nincs beleszólásod, ha a határon megfogják és késik másfél órát, akkor nem engedheted meg magadnak, hogy miatta a belföldi rendszer boruljon. Maximum, amit szabad tenni, hogy a nemzetközi id♪sávjára szabad utat adsz neki, de nem hagyatkozhatsz rá.
Szóval gondolkodni kell nekem, mikor te nem vagy tisztában alapvető közlekedési problémákkal, esetleg vasutat csak képeslapon láttál? De ugatni, mint a csahos kutya a holdnak, az meegy.

lovet 2011.12.16. 08:48:03

@gatto nero:

Ez sajnos csak utópia. A pálya az államé, ő határozza meg a díjat. Ha ő a nemzeti vasútnak akar előnyt, akkor pofátlanul megteszi, nem csak az olaszok, a franciáknál detto ugyanez a helyzet. Az I. és II. vasúti csomag szép és jó, csak senki sem tartja be. Nekünk magyaroknak is sikerül minden évben egy évvel kijjebb tolni azt, hogy más idegen személyszállító vasúttársaság megjelenhessen a piacon itthon.

Frizuravarjú 2011.12.16. 09:54:48

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Persze, hogy nem akarták: az összes tolvaj batyus cigány ezzel a vonattal nyomult be hozzájuk.

nagyfeszültség 2011.12.16. 10:31:55

@Frizuravarjú:

Picsán kell rugni a batyus cigányokat. A Rail Jet-en erre van a biztonsági szolgálat, a rendőrségi ellenérzés az induláskor stb.
Máshol, mások valahogy szavatolják a nemzetközi vonatok biztonságát.
Pedig batyus cigányos - sajnos - ma már mindenhol vannak....

Frizuravarjú 2011.12.16. 10:48:26

@nagyfeszültség: Picsán rúgni???
Hol élsz te? Ebben az országban különleges védelmet kapnak és pénzt a szaporodásukra. Cserébe a nyugdíj nem ér semmit,sőt hamarosan megszűnik. Megéri,nem? Pénz nincs, viszont van sok puja.
Ha meghallják, hogy magyar vonat megszüntetik, mert onnan jönnek a cigányok.
Ha meghallják, hogy magyar repülő, bevezetik újra a vízumkényszert, mert onnan jönnek a cigányok (pl.Kanada)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2011.12.16. 11:34:05

@Kopi3.14: Az összehangolás ott kezdődik, hogy a vidéki IC menetrend szerint érjen fel Pestre mielőtt a nemzetközi vonat indul. Tudod, a menetrend készítésnél nem abból kell kiindulni, hogy úgyis másfél órát késik a vonat, ezért felesleges menetrendet írni...
Az ilyen alapvető dolgokat a hozzád hasonló, csak kifogásokat kereső, de nem cselekvő MÁV-os és minisztériumi alkalmazottak miatt évekig tartó hercehurca árán lehet csak megvalósítani.

nagyfeszültség 2011.12.16. 12:31:02

@Frizuravarjú:

Magyarán: meg lehet fékezni a cigánybűnözést - a nemzetközi vonatokon is - csak akarni és tudni kell.
A MÁV ahhoz is dilettáns, hogy - más vasúttársaságokkel ellentétben - biztosítsa, vagy
biztosíttassa utasai nyugalmát a járatain.
Szóval a cigányoktól függetlenül is: alkalmatlanok.

the cat 2011.12.16. 20:24:59

@most már elég:

Azért annyira nem meggyőző ennek
a büdös korrupt mávnak a kommunikációs
kurvái által kreált gyenge magyarázat....


süti beállítások módosítása